Sex, träning och rock n’roll

Home Forums Dagböcker Sex, träning och rock n’roll

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 61 through 75 (of 439 total)
  • Author
    Posts
  • #526106

    Till att börja med kan jag meddela att morgonvikten i dag var hela 80.6. Vem fan behöver steroider? :buttrock:

    Jag tänkte träna på morgonen egentligen, men jag har varit så sjukt osugen hela dagen att jag bara sköt upp det. Till slut tvingade jag mig själv, och så här blev det (det kursiva är uppvärmning):

    Marklyft

    16 kg 20 reps
    38 kg 10 reps

    50 kg 11 reps. Det är innan stången når knäna som jag är svagast.

    Chins

    6 st med halvdan teknik. Skippade uppvärmningen och har gått upp ett par hekto, men har annars ingen bra bortförklaring till varför det gick så dåligt.

    Dessutom så prövade jag lite turkish get ups. Först en med sexkiloshantel, sen en med stången. Jag fattar inte riktigt hur man ska göra, så jag får kolla lite mer på youtube, där jag hittade övningen. Den verkar rolig och nyttig i alla fall. Det sägs att gamla tiders tyngdlyftare var tvungna att klara en turkish get up med 100 lbs. innan de fick lära sig någon annan övning.

    Nu ska jag äta ett post workout meal. Börjar bli dags att köpa gainerdryck, för jag är hjärtans trött på ostmackor.

    #526107

    I dag kom jag att tänka på en sida jag hittade på internet för länge sen, som handlade om de gamla grekernas kroppsideal, vilket de använde när de gjorde sina marmorstatyer föreställande gudar och hjältar. Det handlar inte om faktiska mått, utan proportioner mellan olika kroppsdelar.

    Sidan heter [www.sandowmuseum.com], och har en kalkylator för vad som är ens egna grekiska idealmått. Det går helt enkelt till så att man skriver in sitt handledsmått i en ruta, och så räknar kalkylatorn ut resten.

    Så här blev resultatet för mig med mina 17,5 centimeters handleder. Siffrorna till vänster om snedstrecket är mina nuvarande mått, till höger om snedstrecket är mina idealmått. Jag vet inte vad som är det korrekta förfaringssättet, men så här gick mätningarna till: Förutom midjan så är alla måtten tagna vid maximal anspänning. Jag har försökt mäta vad det är som grövst. Alla mått är i cm.

    Bröst: 108/114

    Midja: 98 (helt avslappnad)/80

    Höft: 53 (över höftkulorna)/97

    Biceps: höger 35, vänster 36/41

    Underarmar: 31 (vid 90 grader flexad arm)/33

    Lår: 61 (vid ljumske)/60,5

    Vader: 37/38.5

    Hals: 39/42

    Detta känns som ganska bra mått att ha som målsättning. Estetiskt tilltalande och inte helt omöjliga att nå (utom höftmåttet. Den där hockeyröven lär jag aldrig fixa).

    #526108

    Eftersom det är tänkt att jag åtminstone ska redovisa de flesta träningspass här i bloggen, så tänkte jag berätta om lite vardagsträning jag har sysselsatt mig med.

    I går gick jag runt med ett spett och välte upp stenar ur gräsmattan. Jobbiga saker som har haft för vana att sticka upp precis lagom mycket för att det ska rassla till i gräsklipparen när den kör över dem. De var förvånansvärt lätta att få upp; det var nästan som om de var kittliga, för ibland verkade det som att det räckte med att peta lite på dem med spettet för att de skulle flyga upp och lägga sig på gräsmattan. Eller så skrämdes de så av åsynen av mina nya muskler, att de genast bestämde sig för att det var bäst att vara medgörliga.

    Sen la jag dem i en liten fin hög. Här är den högen:

    I dag reparerade jag en bit av vår stenmur som hade rasat. När jag började låg stenarna i en hög på marken; efter mitt restaureringsarbete såg det så här fint ut. Lite snett, vint och instabilt, men så länger det inte börjar blåsa borde den klara sig:

    En näsknäpp till alla som tror att vi bodybuildare inte har någon användning för våra muskler utan att de bara duger till att gå och glassa på stranden med 8)

    Och efteråt var jag så här brun och fin. Vem behöver brun utan sol?

    Så fick ni en liten dagsform med. Hepp hepp!

    Hörs senare,
    Henke

    #526109

    Åt musslor med sallad och minibaguetter i dag. Direkt efteråt rodde jag den vanliga rundan, följt av bänkpressträning:

    Uppvärmning i kursivt.

    20 armböj
    50 kg 10 reps

    75 kg 7 reps, failure på åttonde. Inte 100%-ig teknik och en aning ont lite här och var.

    Direkt efter det åt jag köttfärssås med potatis.

    #526110

    Bara att köra på så når du måtten!! :)

    #526111
    Richard B wrote:
    Bara att köra på så når du måtten!! :)

    Tackar! :)

    #526112

    Jag kommer fortfarande ihåg hur man gör dubbelt halvslag! :yahoo:

    #526113

    Ser ni vad den föreställer? En gubbe som slår ner i marken. Gubben själv är full av sprickor, som the Thing ungefär, fast det lyser i sprickorna, som om han består av magma.

    Eftersom jag inte har några vettiga tuschpennor målade jag den som vanligt med akryl. Och eftersom jag inte har några vettiga penslar tog den en evighet att göra färdig.

    ”Kamelhårspenslar” låter ju som en garanterad kvalitetsprodukt, men det är det inte. Mina faller sönder hela tiden.

    #526114
    Hobbybyggaren wrote:
    Fan du var inte dålig på att rita en konst soom jag själv skulle viljsa kunna

    Åh, tack!

    Bara att börja öva! En annan har ju ritat sen man var 1,5 år serru :)

    #526115

    Wow!! NAJS!! Riktigt snyggt.

    Hur gick det med vargen? Den va oxå GRYMM förresten (gillar vargar å månar).. Fick du dina euron eller har du adressen så kan du skicka mej på posten (kostar nog mer än du hade fått i betalning dock… många frimärken..) så kan jag typ utnyttja honom på nått sätt så att han skyndar sej å betala…

    :aggresiv::p

    #526116
    Hobbybyggaren wrote:
    öva kanske hjälper till en viss gräns men alla kan inte bli mästare utan det ligger nog i genetiken

    du är iallafall riktigt duktig

    ”Mästare” vet jag inte om jag vill kalla mig :P Men visst borde jag ha bra anlag för att måla. Både mor och mormor är nämligen riktigt duktiga.

    Det kanske var generna som gjorde att jag tyckte att tecknande var så otroligt kul, vilket i sin tur gjorde att jag övade så mycket?

    Tack för kommentarerna förresten, jag gillar också bekräftelse! :emo-thumb

    vildkatta wrote:
    Wow!! NAJS!! Riktigt snyggt.

    Hur gick det med vargen? Den va oxå GRYMM förresten (gillar vargar å månar).. Fick du dina euron eller har du adressen så kan du skicka mej på posten (kostar nog mer än du hade fått i betalning dock… många frimärken..) så kan jag typ utnyttja honom på nått sätt så att han skyndar sej å betala…

    En tackar så mycket! Jodå, vargen är klar. Det var alltså den färdiga teckningen som jag postade för några inlägg sedan. Och jajamen, det damp ner en 20-Eurossedel i brevlådan några dagar senare, så betalningen har jag fått! :up:

    Jag har förresten en teckning på gång som är inspirerad av din randiga ”vildkatta” som du ritade…

    **********

    DAGENS BENPASS
    (uppvärmning kursiv)

    Knäböj
    Stången 25 reps
    16 kg 10 reps

    43 kg 10 reps, bra teknik men hade vikten på tårna och inte hälarna på sista repetitionen.

    Och sen var det dags att lägga till en ny övning, nämligen stående enbens vadpress med kroppsvikt i trappa.

    Inför denna övning laddade jag med att begrunda ett citat från allas vår Golge: ”Mina ben vettu (…) det är många som till och med njuter av att ligga på mina ben, här på vaderna. Titta här, vilka vader jag har!”

    Setet gick helt enkelt ut på att jag gjorde så många reps jag kund med ena benet, och sedan samma med andra benet. Jag måste skaffa tightare skor för denna, för jag gled neråt hela tiden. Tappade räkningen på repsen, men ca 12-15 blev det. Skön övning med rätt bra kontakt.

    #526117
    Mr Nice Guy wrote:
    var är sexet :|

    Haha, det blir nog inte så mycket sex i den här dagboken. Och ärligt talat inte så mycket rock n’roll heller, det närmaste jag har kommit är ju en halvpunkig popvideo.

    Jag tyckte att ”sex, träning och rock n’roll” var ett rätt kul journalnamn, men eftersom jag inte vill ägna mig åt falsk marknadsföring så byter jag härmed namn på dagboken.

    EDIT: Äh, jag kommer inte på hur man gör. :(

    #526118

    Trevligt att mina vildkvinnor inspirerade, fast jag kommer ju bli brädad när du lägger upp din vildkvinna : .. Men ser tokframemot å få se henne sen om du lägger upp the wild thing :P

    Jag la just upp dagens nerklottrade vildkvinna i dagboken :happy:

    #526119

    Dagens träning: en krocketmatch på en mycket trevlig middag med mina skånska vänner.

    vildkatta wrote:
    Trevligt att mina vildkvinnor inspirerade, fast jag kommer ju bli brädad när du lägger upp din vildkvinna : .. Men ser tokframemot å få se henne sen om du lägger upp the wild thing :P

    Jag la just upp dagens nerklottrade vildkvinna i dagboken :happy:

    Här kommer min nerklottrade vildkvinna.

    Har fortfarande varken gjort av med ovanan att rita på A3-papper eller köpt en scanner stor nog att få plats med skiten, men jag lyckades få med nästan hela utan att klippa och klistra i Paint den här gången i alla fall. De översta och understa bitarna klipptes bort, men det är ingen katastrof. Ena foten saknas, i stort sett.

    #526120

    Woooh!!! *in love* Satan vilken heting!! Å med ormen oxå *gilla*

Viewing 15 posts - 61 through 75 (of 439 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.