Sex, träning och rock n’roll

Home Forums Dagböcker Sex, träning och rock n’roll

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 91 through 105 (of 439 total)
  • Author
    Posts
  • #526136

    Återigen får jag det bevisat för mig att jag är en ung man fången i en 70-årig kvinnas kropp.

    Eftersom det envisas med att vara så varmt och jävligt, är jag numera tvungen att jobba varje dag, då jag som bekant jobbar med att bevattna en kyrkogård. Jobbet innebär att flytta vattenspridare över kuperad ogäsbevuxen terräng, eller, med andra ord, att släpa på långa tjocka gummislangar över fält av tumstjocka växtstjälkar i backe upp och backe ner. Detta i gassande sol.

    En normal rask yngling hade kanske klarat detta galant, men jag börjar efter någon vecka nu dras med höftvärk, knävärk och konstant trötthet.

    Och jag jobbar inte ens hela dagar. Jag fattar inte hur Karl-Oskar och Kristina klarade det.

    Väl hemkommen efter ett dylikt dagsverke är inte ett benpass det första man har lust med. Men omotiverad som jag var bestämde jag mig för att ta mig i kragen och get it over with, som de säger över där, så att jag inte skulle halka efter för mycket i schemat igen.

    Detta är vad jag, på fastande mage och i gassande sol, avnjutandes 1,5 liter ljummen Cola, med badjävlar förbicyklandes längs vägen, lyckades åstadkomma.

    Knäböj
    Försökte efterlikana SL-böj i tekniken. Pyramidade som Ramses.
    Stången 10 reps
    16 kg 10 reps
    21 kg 10 reps
    38 kg 10 reps
    50 kg 10 reps
    60 kg 9 reps. La av när det börjad likna good mornings.
    50 kg 4 reps, Der Scwanz nach der Gras.

    Lårcurl
    5 kg 10 reps
    11 kg 10 reps

    22 kg 15 reps

    Min vadövning
    KV * max, ett set per ben.

    Nu ska jag gå och göra mig fin. Mamma fyller år och kalaset har redan börjat.

    #526137

    I morse satt jag och läste en bok i färjkön, när det plötsligt blev dags att köra ombord och jag var tvungen att abryta läsningen och stänga boken ett kort tag. För att inte glömma bort vilken sida jag var på, lade jag magen på sidan innan jag stängde. Det fungerade utmärkt, men gav mig samtidigt en tankeställare. Det ska inte gå att använda magen som bokmärke.

    Mitt mål med deffen är att skaffa en ordentlig sexpacksmage. Det minsta jag har vägt i vuxen ålder är 68 kg, och visserligen var det första och enda gången i mitt liv som jag har haft platt mage, de få dagar det varade, men jag hade inte en tillstymmelse till ruta. Jag måste med andra ord gå ner till under 68 kg. 58,5 kg är det minsta jag kan gå ner till och fortfarande ha en hälsosam BMI, i det här fallet 18. Vi får se hur långt jag kör, förmodligen tar jag det i etapper. Nu väger jag 83.

    Hur ska jag gå tillväga då? DTD går bort direkt. Även när jag är som alertast är jag väldigt glömsk och okoncentrerad, så att göra mig ännu flummigare genom att ta bort kolhydraterna vore nog rent ut sagt dumt. Jag funderade ett tag på att räkna kalorier, men det verkar vara så himla komplicerat, så jag struntar nog i det också. Jag tänker köra enligt ungefär samma metod som under mina tidigare deffer:

    • Sluta äta när jag är lagom mätt
    • Inget socker, godis, läsk eller skräpmat
    • Röra på mig väldigt mycket
    • Inga jävla ätardagar

    Dessutom ska jag byta träningsschema. Jag har nästan inte märkt några resultat alls de två-tre månader jag har kört på mitt nuvarande sätt, och jag har fått lite axel- och ryggproblem. I stället tänker jag träna enligt ett sätt jag körde på för ungefär två år sedan, som kändes bra; helkroppspass två gånger i veckan, med ganska få övningar, mest sammansatta sådana, och olika övningar varje pass. Och jag ska inte bestämma ett visst antal vikter och reps innan passen, utan känna mig för varje pass vad som passar.

    I morrn jävlar kör vi. :bb:

    #526138

    Du är för lat :)
    Ät smama saker dag in och dag ut så är det inga problem, bara att räkna en gång haha :D

    #526139
    Richard B wrote:
    Du är för lat :)
    Ät smama saker dag in och dag ut så är det inga problem, bara att räkna en gång haha :D

    Kanske kör igång med det när jag flyttar hemifrån… Tills dess: gratis är gott! :emo-thumb

    #526140

    dags att ta tag i livet
    Lycka till med dieten iaf

    #526141

    Jag har bestämt mig för att ha en speciell avatar under deffen, för att markera att det är en speciell tid. Det fick bli Bukowski, för att jag ville hylla denne fantastiske författare, som fler borde få upp ögonen för.

    Ätande har gått bra. Åt ”vanlig mat” med måtta. Tränandet gick också bra, även om jag planerar att röra mig ännu mer i fortsättningen. Joggade en runda i skogen, promenerade sista biten, och avslutade med ett styrkepass.

    Jag hade tänkt köra frontböj, mest för att få in bättre knäböjsteknik. Lyckades dock inte få något bra grepp, så jag prövade zercherböj, vilket gick bättre.

    Gjorde 2 set.
    50 kg, ca åtta fula reps
    50 kg, 7 fina reps

    Sen prövade jag goodmornings för första gången någonsin, tror jag. Slutade på 10 reps på 50 kg, men tror jag hade kunnat lyfta mer. Kändes bra.

    Sen slulle jag militärpressa, men jag sket i det för det gjorde lite ont i axlarna. Jag bestämde mig för att kalla det ett underkropsspass och avsluta med lite ATG-böj.

    40 kg, 10 reps
    40 kg, 8 reps.

    Åh, och morgonvikten var 81,5 kg och midjemåttet var 97 cm. Och jag har tagit en före-bild.

    #526142

    Vill du bättra på tekniken i knäböj ska du väl ändå träna knäböj? :)

    #526143
    nutz wrote:
    Vill du bättra på tekniken i knäböj ska du väl ändå träna knäböj? :)

    Jo, förvisso. :) Jag ska förklara lite var jag fick idén från.

    Milos Sarcev rekommenderar att man lär sig frontböj först, eftersom man då lär sig att knäböja utan böja sig framåt (man tappar ju stången om man böjer sig fram i frontböj). Sedan när det ”sitter i ryggmärgen”, så är det dags att lassa upp stången på ryggen.

    Hursomhelst tänker jag fortsätta med knäböj, oavsett om det sitter i ryggmärgen eller inte :)

    #526144

    Vet inte om du lagt upp nått, men tänkte höra hur planen för deffen ser ut? :|

    #526145
    Pälle wrote:
    Vet inte om du lagt upp nått, men tänkte höra hur planen för deffen ser ut? :|

    Japp! :) Inte så organiserat. Men i korta drag:

    • Inte räkna kalorier :p.
    • Äta enligt tallriksmodellen på ett ungefär (1/2 grönsaker, 1/4 proteinrikt, 1/4 kolhydratrikt).
    • Röra på mig mycket (gillar joggning och rodd just nu)
    • Undvika onyttigheter. Inte så svårt, eftersom jag äter väldigt lite godis annars.

    Har förr i världen gått ner upp till 1,5 kg i veckan med ungefär den här metoden. Jag har ingen riktig målvikt heller, men jag vill nog gå ner till 70 i alla fall.

    #526146

    Dagens morgonvikt var 81.1. Fyra hekto nedgång.

    Dagens träning var att promenera runt lite i stan, sant ta en 40 minuters promenad på kvällen. Blev stucken av en humla. Det gjorde ont.

    I kväll ska jag träffa en polare. Han ville dricka öl. Det blir nog ingen fyra hektosnedgång i morgon.

    #526147

    Det var förbannat kul igår att träffa min polare och höra honom berätta historier om sin Vegasresa, där han spelade bort en förmögenhet och blev tafsad på av strippor. Jag drack bara en öl, en stor stark, vilken utgjorde min första alkoholkonsumption över huvud taget sedan midsommar. Jag kände bokstavligt talat av det efter första klunken. Dessutom åt jag en halv nachostallrik, och hade tidigare under dagen ätit en kaka hos mormor, så det blev nog ingen kaloriunderskott att hurra för.

    När jag berättade för min mormor att jag tänkte gå ner lite i vikt, tyckte hon att det var en bra idé. Finns det något tydligare tecken på att man väger för mycket? Jag menar, det finns moderskänslor, och det finns mormoderskänslor. Moderskänslor innebär att man känner kärlek för barnet, och ömhet, och att man vill ta hand om det. Mormoderskänslor innebär att man känner en oemotståndlig lust att trycka i barnet så mycket mat som bara är fysiskt möjligt. Min mormor är inget undantag. Varje gång jag har besökt henne under hela min uppväxt, har hon inte låtit mig gå därifrån förrän jag har konsumerat åtminstone sex-sju gånger mitt dagliga kaloribehov. Så om hon tycker att jag äter för mycket, då är det sannerligen dags att trappa ner.

    I dag hade jag planerat att träna på förmiddagen och leta lägenheter på eftermiddagen. Min självdisciplin trogen spenderade jag förmiddagen och halva eftermiddagen med att kolla på youtubevideor och pilla mig på snoppen, medan resterande halva av eftermiddagen gick till träning.

    Jag bestämde mig för att vara lite schysst mot lårbenshalsarna och låta överkroppen stå för lejonparten av kaloriförbrukandet i dag. Lunch, följt av ett överkroppspass, följt av ett roddpass var planen.

    Det finns dagar man är motiverad, och dagar man är omotiverad. I dag var det sistnämda. Det innebar en viljeansträngning att ens äta lunch. Inte för att maten smakade illa, men jag ville bara ha ätande överstökat. Efter att nästan ha svalt maten hel begav jag mig ut för att styrketräna.

    Vid det här laget var jag så omotiverad att jag för ett ögonblick var tvungen att stå i stum fascination och betrakta mig själv, häpen över att en människa över huvud taget kunde känna sig så omotiverad. Sen var det bara att bita ihop.

    Stångrodd
    Stången 20 reps
    16 kg 10 reps
    28 kg 10 reps
    38 kg 10 reps

    48 kg 6-7 reps – ont axlarna
    43 kg 6-8 reps – se ovan

    Svagare än sist. Visst att man förlorar styrka när man deffar, men efter två dagar? Detta plus axelvärken tyder på att jag borde värma upp noggrannare, ungefär som förra gången.

    Jag gissade att biceps var uppvärmda nu och kastade mig därmed huvudstupa in i nästa övning:

    Stångcurl
    28 kg 6-8 reps – ont i höger armbåge
    28 kg 4-5 reps – se ovan

    Bänkpress

    Här körde jag med en ny stil; armarna rakt ut från kroppen, som jag gjorde i min oskuldsfulla ungdom, i stället för att lyfta ner stången till nederkanten av bröstet á la SL, vilket jag har gjort hela sommaren.

    28 kg 10 reps
    50 kg 6-7 reps
    – ont i höger axel
    60 kg 10 reps – kändes helbra. Pattpump!

    Den här övningen satt som hallonsaft en sommardag! Över till nästa:

    Militärpress

    Stången, ca 10 reps
    16 kg ca 10 reps

    28 kg 6-10 reps
    28 kg 6-7 reps

    Fortfarande pattpump. Inget pass som var guds gåva till gymmarna direkt. Den enda övning som gick galant var ju för sjutton den jag ligger alldeles för långt före i.

    Utan att ta rast eller mat efter lyftandet cyklade jag ner till jaktkanoten för att ta mig en roddtur runt ön. Efter ungefär halva vägen började axlarna gnälla lite, men de verkar ju inte vara fullt friska i dag så jag blev föga förvånad. Vattenflaskan glömde jag ta med ut, men det gjorde ingenting, för jag blev inte speciellt törstig och hade jag suttit och druckit hade jag säkert varit tvungen att kliva iland och pinka flera gånger. Träsmaken i baken var inte nådig, ej heller blåsorna i handflatorna som dök upp när huden började lossna framemot sluttampen. Och så körde jag på en stor stenjävel utanför Aspö skär. Men trots de små motgångarna var roddpasset riktigt roligt.

    När jag närmade mig mållinjen, d.v.s. bryggan som jag hade startat ifrån, stod min käre far och tog målfoton.

    Sluttid: Ca 2 timmar och 20 minuter.

    Sen cyklade jag hem och åt ugnsbakad laxfilé med potatis, broccoli och sås

    #526148

    Morgonvikt: Samma som i förrgår, 81,1 kg.

    Dagens träning: 15 minuter hopprepshoppande. Hade gärna hållt på en timme till, men jag var rädd för att paja axlarna.

    En jävligt slapp dag för övrigt. Aktivitetsnivå 1,1? Blir till att äta försiktigt.

    #526149

    Ingen kan ju klaga på att du inte rör på dig iaf :D
    Strongt att hoppa, rodda å fan allt du gör, fortsätt så och du kommer vara den mest genomtränade på de här forumet :emo-thumb

    #526150
    ReNeGaDe wrote:
    15 minuter hopprep? Utan att stanna? Fan, det lär ha varit många hopp

    Tja, jag stannade ju till med jämna mellanrum när repet slog i benen… Behöver öva lite på taktkänslan Och så fick jag stanna till en gång och byta skor för ena sulan hade glidid ner, men annars var det allt i ett svep! Att hoppa hopprep är som att jogga, det blir njutbart när man väl kommit in i ett bra tempo! :up:

    Pälle wrote:
    Ingen kan ju klaga på att du inte rör på dig iaf
    Strongt att hoppa, rodda å fan allt du gör, fortsätt så och du kommer vara den mest genomtränade på de här forumet :emo-thumb

    Inte mer vältränad än dig i alla fall, Chuck Norris! :emo-thumb Tack så mycket!

Viewing 15 posts - 91 through 105 (of 439 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.