Sex, träning och rock n’roll

Home Forums Dagböcker Sex, träning och rock n’roll

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 106 through 120 (of 439 total)
  • Author
    Posts
  • #526151

    Morgonvikt: 80,6 kg. Att gå hungrig is the shit.

    Underkroppspass i dag. Körde lite nittiogradersböjar. Och eftersom jag inte vet hur man skriver grader-tecknet på en dator, så kallar vi dem hädanefter för SL-böjar. Jag hittade en lagom hög låda att böja över; när den nuddade baken var det dags att resa på sig.

    Jag försöker lära mig koppla in rumpan i böjarna. Jag fick rätt känsla i uppvärmningsseten, men känslan försvann sen i 50 kg+.

    SL-böjar

    KV massor reps
    16 kg ca 8 reps
    28 kg 7 reps
    38 kg 16 reps

    50 kg 10 reps

    Djupa knäböj

    50 kg 8 reps. Failure, fick sätta mig på ändan och släppa stången bakom ryggen.

    Avbrott för lunch. Revbensspjäll och en tomat.

    SL-böj igen
    60 kg 3 reps
    72 kg 2 reps
    72 kg 1 rep

    Marklyft

    50 kg 6 reps
    72 kg 6 reps
    82 kg 6 reps
    92 kg 6 reps

    Alla vikter jag har: 103 kg 4 reps PB

    Min vadövning

    2 set per ben, alternerade. KV, 7-13 reps.

    Marklyft igen

    103 kg 5 reps PB

    Crunches med armarna på bröstet

    47 reps

    #526152
    henkebenke wrote:
    Avbrott för lunch. Revbensspjäll och en tomat.

    Hehe, fick en bild framför mig där du ligger på backen efter failet på knäböjen och frugan (eller annan person som bryr sig om ditt välmående) kommer in, suckar högt och säger: ”Kom nu lilla Henke. Ät lite mat så kanske det går bättre om nån timme. :)

    #526153
    Tyskn wrote:
    Hehe, fick en bild framför mig där du ligger på backen efter failet på knäböjen och frugan (eller annan person som bryr sig om ditt välmående) kommer in, suckar högt och säger: ”Kom nu lilla Henke. Ät lite mat så kanske det går bättre om nån timme. :)

    Haha… Det var min lilla mor som hade gjort besväret att fixa lunch åt syrran och mig… Jag hade inte hjärta att säga nej :) (dessutom var jag hungrig).

    Nu har jag kört cardio: 28 minuters joggning i skogen.

    #526154

    Morgonvikt: 80,6 kg. Det tar sig, sa mordbrännaren.

    Dagens cardio: Simning i tio minuter, gräsklippning i några timmar.

    #526155

    Morgonvikt: 80,6 kg. Med tanke på att vi firade mormors 92-årsdag i går med ett hejdundrande kalas är jag mycket nöjd över vikten.

    Dagens cardio: Bläddrade igenom de första 82 sidorna i Linda Rosings blogg. Jag blev trött i ena handen. Av allt scrollande.

    Promenerade en timme i skogen.

    I kväll ska jag se den nya Läderlappen-filmen. Jag förväntar mig att den håller samma standard som teveserien jag såg i min barndom, med ord som PAF, BOF och KA-POW dylande upp i kulörta färger med jämna mellanrum. På grund av mitt grava geografiska handikapp måste jag åka till stan två timmar innan filmen börjar. Drygt.

    #526156
    ReNeGaDe wrote:
    Batman Dark Knight herrn menar? Do that shit. Och sen berätta vad du tyckte om den sen:)

    Det är precis den jag menar :) Två av mina vänner har sagt att den inte har sett en bättre film, och den har ju inte fått direkt dålig kritik i tidningar och på detta forum. Plus att jag gillade den förra, så det känns värt att investera i en biobiljett den här gången faktiskt.

    Rescension kommer! :up:

    #526157
    henkebenke wrote:
    Det är precis den jag menar :) Två av mina vänner har sagt att den inte har sett en bättre film, och den har ju inte fått direkt dålig kritik i tidningar och på detta forum. Plus att jag gillade den förra, så det känns värt att investera i en biobiljett den här gången faktiskt.

    Rescension kommer! :up:

    kan inte vänta länge till ja heller, lädermuslappen rulles!!

    #526158

    Bra var den, inget snack om saken. Jag hade inte tråkigt en stund under de 2,5 timmarna jag satt i biostolen. Skådespeleriet gick inte att klaga på. Ej heller specialeffekterna (men hur ofta går det nu för tiden?).

    Men jag tyckte att intrigen var för krånglig. Visserligen förklarade rollpersonerna hela tiden för varandra hur de resonerade, men det räckte inte för att jag skulle hänga med i svängarna. Vad hade den där kinesen med alltihop att göra till exempel? Det är väl trevligt att det görs filmer för alla individer i intelligensspektrat, men själv föredrar jag att titta på filmen på min egen nivå.

    Sen tyckte jag inte att den var på långt när tillräckligt nyskapande eller berörande för att förtjäna en verklig topplacering bland världens filmer.

    Och så tyckte jag att two-face gjorde ett alldeles för kort gästspel.

    För övrigt tycker jag det är jävligt synd att en av Ohlsen-tvillingarna hade ihjäl Heath Ledger.

    #526159

    kinesen hade ju hand om maffians pengar, doh!! Därför var han viktig, hehe.

    Nej nej, tvillingarna hade inte ihjäl honom. Han tog ju en omedveten överdos.

    #526160

    Herre min jö, det var ju en vecka sen jag tränade sist. Var inte meningen att det skulle bli så länge, men saker och ting kom hela tiden i vägen. Allt från tandläkarbesök till Simpsonavsnitt och meditation över tillvarons förgänglighet.

    Jag har inte konditionstränat på tre dagar heller, men svultit mig lite så morgonvikten låg på 79.3 i dag.

    Alldeles nyssens körde jag ett litet överkroppspass.

    Stångrodd
    Testade, trixade och fnulade med lite olika vikter och tekniker. Det slog mig att stångrodd är flera olika övningar, beroende främst på hur framåtlutad man är, men även hur brett grepp man har och var man drar stången till. Viktena hölls ungefär mellan 28-48 kg. Till nästa gång ska jag studera lite teknikteori.

    Stående militärpress
    Ungefär så här:
    Stången 15 reps
    16 kg 8 reps
    21 kg 10 reps

    26 kg 8 reps

    Bänkpress
    32 kg några reps
    60 kg 7 reps

    Sammanfattningsvis: Jag var svag, men jag var hungrig.

    Förresten, vad hade Morgan Freeman för roll i Batman? Typ, Batmans advokat?

    Och den där lille fjanten som tänkte avslöja Batman, hur kom han in i bilden?

    #526161

    Okej, nu klarnade det lite. Tack för att ni förklarade för mig. Jag antar att jag blev så förskräckt av Jokerns åsyn att min hjärna stängdes av i 2,5 timmar.

    Och sen lite andra saker jag tänkte på, angående teknikaliteter snarare än manus:

    Om man bränner bort halva läppen som Two-Face, borde inte den andra halvan bli oanvändbar då? För läppmuskeln sträcker sig från mungipa till mungipa, väl?

    Och hans öga som inte hade något ögonlock, borde inte det torka ut och skrumpna ihop som ett russin?

    Och sedan att slänga en fjärrstyrd detonator i vattnet, som den där gigantiska fången på båten gjorde, borde inte det kunna orsaka en korstlutning som utlöser detonatorn?

    Och varför misstänkte ingen på båtarna att respektive detonator kanske gick till deras egen båt, vilket vore väldigt Jokern?

    #526162

    aldrigt tänkt på att ni tänker för mycket? =)

    #526163
    Richard B wrote:
    aldrigt tänkt på att ni tänker för mycket? =)

    Hehe, jag har hört det några gånger! :)

    I dag blev det inget deffande, utan födelsedagsfirande för fulla muggar. Hade ett trevligt kalas med släktingar och vänner.

    Blev väldigt lugnt på alkoholfronten, men det kanske jag kompenserar i morgon, när jag ska sticka iväg på stor grillfest i det fria tidigt på eftermiddagen. Ser fram emot att ploja med en salig blandning av ytliga bekanta, gamla gymnasievänner och aldrig förr sedda anleten.

    Och ja, jag känner mig faktiskt lite mer vuxen nu när jag är 25. :happy:

    #526164

    Tack, gratulationen uppskattas lika mycket trots förseningen! :up:

    Jag lovar att om jag lyckas få ämnet på tal, så ska jag reda ut våra Two-Face-teorier en gång för alla! :emo-thumb

    #526165

    HELKROPPSPASS. För att det är porrigt med diskontinuitet.

    Knäböj utan vikt ca 20 st.

    ”Breathing squats”
    50 kg 24 reps. Vilade länge och väl mellan varje rep, men jag la inte ner stången imellan så jag antar att de var ”godkända”. Kunde gjort fler vad benen anbelangar, men ryggen började klaga.

    Bänkpress
    Armvridningar som uppvärmning.
    60 kg 11 reps. Gick bra.

    Supinerade chins
    6 st KV.

    Och så har jag gått i ungefär en timme.

Viewing 15 posts - 106 through 120 (of 439 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.