Sex, träning och rock n’roll

Home Forums Dagböcker Sex, träning och rock n’roll

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 121 through 135 (of 439 total)
  • Author
    Posts
  • #526166

    Jag har kommit till en märklig självinsikt: Jag älskar att ro. Rent logiskt borde ingen normalt funtad människa finna nöje i att sitta på en planka i en träbalja och dra i två långa pinnar, timme ut och timme in. Så vad är det jag gillar? Det kanske är naturupplevelsen som gör det. Bekvämligheten kan också spela in; man slipper ju till skillnad från när man promenerar att stå upp, och man behöver inte som när man paddlar konstant oroa sig för att välta. Sen är det ganska skönt att bli oåtkomlig en stund; ingen telefon kan ringa och störa, och ingen kan komma och knacka på någon dörr och avbryta det man håller på med.

    Det finns två nackdelar med att ro; träsmaken i baken, och blåsorna i händerna. Efter gårdagens tripp hade jag lyckats få en blåsa, precis på det ställe där jag hade pillat bort en tidigare blåsa. Vad händer om jag fortsätter pilla bort blåsor och skaffa nya i det oändliga? Till slut kommer jag väl ner till musklerna, och de kan man väl inte få någon blåsa på.

    Jag har åter igen kommit till ett sånt där jobbigt vägskäl i mitt liv där jag måste bestämma mig för att skaffa mig något seriöst att göra. Jag kom inte in på någon av de utbildningar som jag sökte i sista minuten nu till hösten. Det jobbiga med att söka utbildningar är att själva sökande måste ske ett halvår innan utbildningen börjar. Men på ett halvår hinner man ju alltid ångra sig. Lägenheter är det ännu värre med, man måste ju vara ute flera år i förväg om man vill få en sån.

    Jag antar att jag borde sätta mig ner och ljuga ihop en CV igen. Jag har två regler när jag gör CV: 1) Ljug inte om någonting som går att kolla upp, och 2) Ljug allt vad du orkar om sånt som inte går att kolla upp. Jag diktar följaktligen aldrig ihop några betyg jag aldrig fått, påstår aldrig att jag har bott någonstans jag aldrig satt min fot, och skriver aldrig att jag har gjort lumpen. Däremot brer jag gärna på om hur otroligt hög arbetsmoral jag har, att jag alltid tänker positivt och är socialt kompetent, och att min dröm sedan barnsben varit att ägna mig åt jobbet i fråga. Jag är rätt bra på att göra CV, och gör sällan bort mig på anställningsintervjuer, så det händer ibland att jag blir anställd. Dock blir jag alltid avskedad efter någon månad. Jag antar att mina lögner blir genomskådade. En gång var det en bög på ett byggstädföretag som anställde mig för att jag var så snygg. Jag gissar att skälet till att han avskedade mig var att han äntligen begrep att min ändalykt är strikt enkelriktat territorium.

    Jag är lite sugen på att flytta till Stockholm eller Malmö, men har hittils tänkt att det inte är någon idé att göra det innan man skaffat sig sysselsättning där. Men så kanske man inte ska tänka? När jag drog till Sydney och Melbourne skaffade jag minsann varken boende eller arbete innan jag befann mig på plats, och det gick hyfsat bra. Fast å andra sidan är nog de städerna lite mer backpackervänliga än de svenska.

    #526167

    De senaste veckorna har jag levt med omvänt dygn. Mina föräldrar däremot, är uppe med tuppen. Eftersom huset är konstruerat så att varenda ljud som orsakas någonstans inom dess fyra väggar genljuder med oförminskad intensitet i alla dess sovrum, har jag måst vara tyst som musen under halva min vakna tid. Det har visserligen varit jobbigt, men samtidigt lett till att jag har utvecklat oöverträffade ninja skills. Jag kan nu inte bara tassa runt flera varv runt huset utan att föra oljud, jag kan dessutom svänga ihop en inte oäven middag utan att dåna mer än en fallande knappnål. Jag skulle vid det här laget kunna smyga skiten ur vilken ninja turtle som helst. Cowabunga.

    Dessutom har jag skaffat mustasch.

    #526168

    Jag ska styra upp min deff lite. Jag har satt ett datum jag ska försöka gå ner så mycket som möjligt till: 27 september, då jag ska gå på en stor fest. Inte så mycket för att jag känner att jag behöver vara snygg på festen, som att jag känner att jag behöver ett datum.

    Jag har tänkt äta följande varje dag fram till dess, i alla fall så länge jag orkar:

    6 ägg
    2 Kycklingfiléer
    2 Laxfiléer
    250 g köttfärs
    Vitamin- och mineraltillskott.

    DTD- inspirerat, fast mindre mat. Om jag har räknat rätt ca 1300 kcal, 145 g proteiner, 80 g fett, 0 g kolhydrater.

    Passar samtidigt på att styra upp mitt styrketräningsschema:

    Måndag:
    1 set marklyft
    2 set supinerade chins

    Onsdag:
    1 set bänkpress
    2 set militärpress

    Fredag:
    1 set knäböj
    2 set goodmornings.

    Nu ska jag diska, sen träna.

    #526169

    Marklyft

    50 kg 12 reps
    72 kg 5 reps

    100 kg 6 reps
    100 kg 3 reps
    90 kg 6 reps

    Blev ett par extra set för jag var svagare än jag trodde och ville åstadkomma lite fler reps totalt under passet.

    Supinerade chins

    5 reps
    5 reps

    Gick bra.

    #526170

    Dagens träning: Joggning 60 minuter.

    #526171

    Orkade/hann inte träna i onsdags, så jag slog ihop onsdags- och fredagspasset.

    Bänkpress
    60 kg 8 reps

    Stående militärpress
    Stången 15 reps
    30 kg 6 reps
    26 kg 6 reps

    Knäböj
    15 kg 15 reps
    50 kg 12 reps
    50 kg 12 reps
    50 kg 12 reps

    Goodmornings
    50 kg 4 reps. Kändes inte bra i ryggen så vi stryker denna övning tills vidare.

    Utvärdering av dieten: Vågen har slut på batterier och jag ser ingen skillnad i spegeln, så jag vet inte om jag har gått ner något på dessa fyra dagar. Undrar förresten när jag kommer hamna i ketos? Jag har varken acetonsmak i munnen eller märkbart försämrad IQ. Jag är trött jämt, men det kan bero på andra saker.

    En förändring jag har märkt är att jag tycks ha blivit förstoppad, vilket känns underbart då jag har lidit av diarré sedan en charterresa i Bulgarien -04. Jag var hos doktorn en gång. Han hittade inget fel på mig. Kanske magproblemet är Guds straff för mitt okristliga leverne. Men en diet på enbart animaliska produkter tycks inte ens Vår Herre rå på. Magtrögheten i sig själv är skäl nog att försaka växtdelar.

    Godissug har jag inte märkt av, men varje gång jag går förbi en frukt får jag lust att äta upp den.

    Jag tror förresten att jag kan snörpa åt dieten ett varv till. Jag ändrar den till följande:

    6 äggvitor, 2 äggulor
    400 g kycklingfilé
    200 g laxfile.

    Det där köttet var inte så himla gott ändå.

    Då ska vi se, då blir det…

    … äh för helvete, jag kan inte hitta en lista med kalorier per hundra gram per matvara. Jag lyckades googla fram en i går. Men men.

    #526172

    Åh, tackar ödmjukast!

    Nu har jag lagt in den i favoriter. Så om jag bara kan komma ihåg att gå in i favoriter i framtiden, så kommer jag aldrig mer ha problem med att räkna kalorier. :)

    #526173

    Då ska vi se… 915 kcal per dag ligger min nya diet på.

    Det borde väl självaste Pavarotti gått ner på.

    #526174
    ReNeGaDe wrote:
    Jävlar i helvete! Blir du mätt på det där verkligen? Det där kallar jag verkligen för chockbantning:D

    Hehe, jag vill så gärna gå ner de där tio extrakilona jag burit på i två år! :p

    Tveksamt om jag blir mätt. Har ju inte prövat det än, men blev hyggligt mätt på det som jag har ätit nu i 4 dagar, d.v.s. samma som på listan fast med 250 g köttfärs till. Men om jag mår för dåligt efter några dar så kommer jag lägga till mer mat, vilket är stor risk att det kommer hända. :p

    Förresten, är det några kalorier i kaffe? Antar inte det, men lika bra att fråga… ;)

    Edit: Jag tänkte fel, två kycklingfiléer per dag hade jag ju tänkt äta, så 1120 kcal per dag blir det.

    #526175

    Mätt på diet har jag aldrig upplevt. :D

    Kaffe innehåller ingen energi att ta hänsyn till. Det lilla som medförs kompenseras med en förhöjd termogenes(negativa kalorier och sånt skit, vettu).

    Lycka till

    #526176

    Tack nutz!

    #526177

    Måste bara fråga nåt jag undrat över sen första dagen på bodyforumet, vem är snubben på din avatar ^^?

    #526178
    JakobMinell wrote:
    Måste bara fråga nåt jag undrat över sen första dagen på bodyforumet, vem är snubben på din avatar ^^?

    Det är Charles Bukowski, en amerikansk författare som jag gillar väldigt mycket.

    #526179

    chise! 915 kcal, lite lågt kan tyckas! Akta du bränner massa muskler nu då, de vill du väl ha kvar antar jag?

    #526180
    Pälle wrote:
    chise! 915 kcal, lite lågt kan tyckas! Akta du bränner massa muskler nu då, de vill du väl ha kvar antar jag?

    Jag ändrade till lite över 1100. :) Visst vill jag ha kvar musklerna, men jag får i mig åtminstone 1,5 g protein/kg kroppsvikt, samt styrketränar, så de borde inte försvinna alltför mycket.

    Däremot börjar jag bli rätt seg och hungrig, så jag kanske ökar maten snart, lägger in lite kolhydrater eller nåt.

Viewing 15 posts - 121 through 135 (of 439 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.