- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
2 mars, 2009 at 20:07 #71394Anonym anvandareMember2 mars, 2009 at 20:07 #560869Anonym anvandareMember
Får väl lägga up en dagbok här med så jag kan behålla motivationen och även se mina egna resultatutvecklingar. Spelar amerikansk fotboll och började med det mest som ett kompliment till gymmandet först men sedan har det varit prioritet nummer ett tills förra hösten.
Sabbade minisken och drog av mitt korsband vilket gör att jag inte kan springa och spela, det positiva i kråksången är att jag helt fokuserar på gymmandet nu.Har opererat min menisk men väntar fortfarande på en operation för korsbandet. Benträningen har blivit lidande till viss del men samtidigt så har man fått fokusera på tekniken i knäböj och marklyft. Allt har en fram och en baksida gäller att fastna för de positiva grejerna.
Målet är att bygga på mig ett par år till för att sedan försöka ställa upp i en nybörjartävling 2011. Att balansera kosten är också ett av målen då jag sprang 3-4 dagar i veckan innan så är energiåtgången svår att få till så man inte ligger för högt i intag. Tränar hemma i mitt egna gym. Köpte på mig ett rack och olympisk stång tillsammans med 300kg i gummivikter, har sedan ett lite hantlar och en benspark/Lårcurl som jag kör just nu. Nästa inköp är en hiss så jag kan köra lite rodd och även ändra lite i programmet då och då. Marklyft, Knäböj och Bänkpress kommer alltid vara med i mitt program likaså militärpress, frenchpress och bicepscurl med rak stång.
Lite snabbfakta om mig då.
Längd: 173 cm
Vikt: 106 kg
Bänk: 160 kg
Mark: 200+ Har dragit 240 i mark men ett ljumskbrock hindrade mig först
sedan kom korsbandsskadan efter det. Så brukar köra lätt i denna övningen ( 8+ repetitioner) likaså knäböj av samma anledningar.
Knäböj: 200+Mått på spegelmuskler.
Överarm: 48 cm
Bröst:130 cm
Lår:76 cm
Midja:87 cmKosttillskott jag äter
Massacre
Mammuth 2500
Hmb
MultivitaminMitt schema
Måndag: Axlar
Tisdag: Mage, vader
Onsdag: Bröst
Torsdag: Armar
Fredag: Rygg
Lördag: Vila
Söndag: Ben2 mars, 2009 at 20:21 #560870Anonym anvandareMemberAnvänder du knälindor när du böjjer?
2 mars, 2009 at 20:45 #560871Anonym anvandareMemberlite grym styrka du ligger inne med då
2 mars, 2009 at 21:08 #560872Anonym anvandareMemberFluffandre wrote:Använder du knälindor när du böjjer?Nej, jag känner mig osäker när jag använder lindor. Känner mer att jag har kontroll över kroppen och rörelserna utan några lindor, tröjor eller dräkter.
Efter det att jag åkt på ljumskbrock så blev jag väldigt noga med tekniken för att verkligen känna att jag lyfter med benen och lite av den känslan försvinner tycker jag när man använder lindor.adolf1 wrote:lite grym styrka du ligger inne med dåNja, i förhållande till min vikt är jag faktiskt rätt klen. Tränade tidigare på ett styrkelyftargym och när det ligger en kille på 60+kg och bänkar 150 kilo så känner man att man ligger rätt långt efter.
Men men, det finns teknik i det med. Helst är jag utan den och ser till att det blir så tungt som möjligt.Första passet som jag skriver om då.
Körde axlar enligt följande.Militärpress
50 kg uppvärmning x2
70 kg x 15
110kg x 8
110 kg x 6
110 kg x 5
110 kg x 3
110 kg x 3Drag bakom ryggen med stång.
70 kg uppvärmning
110 kg x 10
110 kg x 10
110 kg x 10Hantellyft lutande 45 grader
18 kg x 10
18 kg x 10
18 kg x 10Hantellyft åt sidan
18 kg x 10
18 kg x 10
18 kg x 10Kändes rätt bra faktiskt idag trotts att jag varit sjuk i influensa och inte tränat på 3 veckor. Lite därför jag startade denna tråden för att sparka igång mig själv och sätta press på att leverera.
Fördelen med att träna hemma är att jag har ungefär 30 sekunder till gymmet.
Tiden som går åt till själva gymmandet och som man är från familjen är låg vilket är uppskattat hemmifrån. Detta gör också att jag kan träna varje dag i princip.
Skönt pass, nu är det matdags.2 mars, 2009 at 21:19 #560873Anonym anvandareMemberInget dåligt pass :emo-thumb Blir kul att följa. Se till att slänga upp ett par bilder med!! Vi håller tummarna för 2011…
2 mars, 2009 at 21:50 #560874Anonym anvandareMemberVar i västergötland hänger du till då? stark är du
2 mars, 2009 at 21:59 #560875Anonym anvandareMemberStaffan_STB wrote:Inget dåligt pass :emo-thumb Blir kul att följa. Se till att slänga upp ett par bilder med!! Vi håller tummarna för 2011…Jag slängde upp de bilder jag hade på datorn, får se till att slänga upp lite posebilder men det känns inte aktuellt än riktigt då det är massa och storlek som gäller under 2009-2010. Har inte en aning om hur stor-liten man kan vara och ändå se bra ut på 173cm så det blir till att fortsätta lägga på sig utan att bli allt för ”fet” Sedan får man börja tänka lite mer på deff. Brottades mycket innan så viss insikt har jag om att gå ner i vikt och ligga på negativt energiintag.
anders172 wrote:Var i västergötland hänger du till då? stark är duJag bor i en liten by som heter Timmele utanför Ulricehamn. Byggning är lika sällsynt här som att nån slår en krabba på ett pensionärsmöte.
3 mars, 2009 at 16:44 #560876Anonym anvandareMemberDå var dagens pass över. Vader blir lite svårt att pricka med fria vikter.
Passet ser ut så här.
Stående vadpress ett ben.
Uppvärmning kör med båda benen 40 reps. 50 kg.
50 kg 30 reps x 8
Donkyraises 50 kg 30 x 3Mage
Hängande benlyft 5 x max
situps 3 x max
Hjul 3 x maxHar retat mig länge nu på att inte ha en riktig vadpress, blir till att införskaffa en.
Ska strax åka till grossisten sedan till footballsträning. Även om jag inte spelar längre så är jag HC för ett seniorlag. Blir till att drilla O-Line och Runningbacks idag. Blir lite man vs man drills för line samtidigt som vi kommer öva passpro med båda lagdelarna.
Har inte många månader till seriestart nu och vi har en bit kvar att gå innan allt som ska sitta är där. Men det börjar ta sig.4 mars, 2009 at 18:01 #560877Anonym anvandareMemberKörde bröst idag, kändes rätt bra med tanke på att det var första passet på 3 veckor. Fick en grym influensa som fortfarande sitter i lite. Blev så här
Bänkpress
15 x 60kg
12 x 110kg
6 x 140kg
2 x 150kg
8 x 120kg
5 x 120 kgLutande bänk
10 x 110kg
8 x 110kg
6 x 110kgHantleflyes
12 x 21kg
12 x 21kg
12 x 21kgArmhävningar
3 x 40stKändes helt ok idag, känner mig grymt laddad nu när man blivit tvingad att hålla upp.
Blir till att läsa Nalle Puh för lillpojken sen in till stan och köpa lite hämtmat. Kycklingspett med ris blir det nog sen kolla på film med frugan.4 mars, 2009 at 18:44 #560878Anonym anvandareMemberHagetzu wrote:Körde bröst idag, kändes rätt bra med tanke på att det var första passet på 3 veckor. Fick en grym influensa som fortfarande sitter i lite. Blev så härBänkpress
2 x 150kgLutande bänk
10 x 110kgArmhävningar
3 x 40stInte lite katigt att ha varit sjuk och komma tillbaka på 150 i bänk osv…
Får ju bara ställa mig på knäna och :worship:
… Jävligt snyggt jobbat!…4 mars, 2009 at 21:09 #560879Anonym anvandareMemberStaffan_STB wrote:Inte lite katigt att ha varit sjuk och komma tillbaka på 150 i bänk osv…
Får ju bara ställa mig på knäna och :worship:
… Jävligt snyggt jobbat!…Tack får man väl säga.
Jo, det känns bra faktiskt. Tror att vilan kan ha gjort sitt med, kört sex dagar i veckan ett bra tag.
Min massacre tog slut igår och då blev det till att öppna plånboken och köpa mer. Bytte till ragex2 nu. Vet inte om det är inbillning men tyckte att det stack och småkliade i huden.
Jaja, får se hur det går om ett par veckor.4 mars, 2009 at 21:39 #560880Anonym anvandareMemberHar du någon gång bänkat med tröjja? Hur mycket isåfall?
4 mars, 2009 at 21:46 #560881Anonym anvandareMemberFluffandre wrote:Har du någon gång bänkat med tröjja? Hur mycket isåfall?Har aldrig bänkat med tröja, eller har inget resultat med tröja rättare sagt… Min gamla träningspolare ( det blir väl ett par pass ibland nu med) håller på mycket med styrkelyft och han har försökt få mig att köra med en tröja men det var ju hemskt krångligt. Dessutom är det ju förenat med livsfara att ta på sig aset, tog nog en 20 min. Härliga skrapsår man har på knogarna sen med. Resultet blev 0… Kom inte ner och när jag väl gjorde det tappade jag kontakt helt. Lyfte mer utan men det är väl en tekniksak. Kanske hade jag för liten tröja med.
Men han får ju nytta av den helt klart. Tror han lyfter 205-210 utan och det blir väl ett par kilo till med tröja.
Får du själv mycket effekt av den eller?
5 mars, 2009 at 17:41 #560882Anonym anvandareMemberKörde biceps idag… Kändes inget bra därför sköt jag upp tricepspasset till i morgon. Blev så här
Stångcurl.
30kg x 20
50kg x 12
60kg x 10
75kg x 4
75kg x 3
75kg x 3Sittande lutande hantelcurl
3 x 10 25 kg
Hamercurl
3 x 12 25kgBlir till att åka in och träna grabbarna nu. Ska käka först sen ska det laddas upp inför i morgon, synd att huvudet inte är med… För mycket att tänka på.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.