Shutt up and squat

Home Forums Dagböcker Shutt up and squat

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 186 total)
  • Author

Så har man lagt ett pass bakom sig igen. gick bra, älskar när man ligger på gränsen och de där svarta prickarna kommer när man verkligen tar i.

Blev så här

Stångcurl rak
    20kg x många
    20kg x många
    40kg x 15
    60kg x 12
    70kg x 8
    80kg x 3
    80kg x 3 cheat sista
    80kg x 1
    60kg x 9

sittande lutande hantelcurl
    3 x 10 25kg

hammercurl
    3 x 10 25kg

stångcurlen tog helt slut på mig, fick verkligen slita mig igenom resten av passet vilket var hur gött som helst. SKönt att kunna köra på 80kg i stångcurl med. Bara ligga där och öka repsen nu.
    Gainer igen och sedan göra mat.

Som vanligt lägger du ribban högt som spinner vidare med ännu ett grymt pass… Med kommentarer som ”älskar när man ligger på gränsen och de där svarta prickarna kommer när man verkligen tar i” så kan det ju inte gå fel… Love it man.. Kör hårt!

Staffan_STB wrote:
    Som vanligt lägger du ribban högt som spinner vidare med ännu ett grymt pass… Med kommentarer som ”älskar när man ligger på gränsen och de där svarta prickarna kommer när man verkligen tar i” så kan det ju inte gå fel… Love it man.. Kör hårt!

Haha, tackar för den… Har du börjat väga din mat än? Ser att du grävt ner dig djupt i böckerna på din dagbok.

Jag väntar fortfarande på den där jvla vågen… Hoppas den kommer imorgon så jag kan väga in chipsen till helgen…:p
    Ne men jag tänkte börja lite smått och se, vill bygga på lite kunskaper så det blir kul. När det gäller böckerna så ska jag precis börja med boken ”Stryketräning, en anatomisk guide”. Hoppas jag kan suga upp lite av vad boken har att erbjuda

I all min iver över att det gick så bra igår så upptäckte jag nu att jag helt glömt skriva upp tricepspasset.

Dips 3 x 12reps

Frenchpress
    40kg x 12
    60kg x 8
    65kg x 6
    65kg x 6

Enhands liggande tricepspress (hantel)
    20kg x 5
    20kg x 5
    20kg x 4

Dips 2 x max

Blev ett bra pass, tycker om att köra 2-3reppare men för just triceps så kör jag inte gärna dom tunga övningarna med färre än 6 reps då jag får ont i armbåden om jag gör det. Tunga övningar är väl begränsat till smalbänk och frenchpress vilket jag brukar alternera mellan som bas. Väntar på min hiss, ska byggas en i verkstaden på jobbet, ingen av dom billigare varianterna jag kollat på garanterar att hålla och har relativt låg maxbelastning om man köper med färdigt viktmagasin dessutom så är jag begränsad av att takhöjden enbart är 205 i min källare.

Ryggpass senare idag, längtar redan.

Tycker verkligen inte att du behöver vänta till 2011 med tävlingar. Om inte i år så nästa år kan du gott och väl tävla. Bra mått och riktigt stark. Kör så det ryker!

PS Du är lika lång som jag och jag måste erkänna att jag är avis på dina mått och resultat! :D

Jäklar vad stark du är! Riktigt brutalt! Ser fram emot att se dig i tävlingar!:up:

Zoltan Szabo wrote:
    Tycker verkligen inte att du behöver vänta till 2011 med tävlingar. Om inte i år så nästa år kan du gott och väl tävla. Bra mått och riktigt stark. Kör så det ryker!

PS Du är lika lång som jag och jag måste erkänna att jag är avis på dina mått och resultat! :D

Det där är svårt, har själv svårt med att se mig själv som en tävlande innom kort. Mest för att jag kanske inte känner att jag är var jag vill vara samt att i mina ögon så ligger en kille som du ljusår före. Ska sätta mig med en kille som tävlat tidigare och diskutera hur man skall gå tillväga för att få en bra start och sedan kanske ställa upp i nån av nybörjartävlingarna. Att bedömma min fysik kommer väl vara en av de första stegen för att se var jag släpar samt vad jag har som är bra.

Killar som du är en stor insperationskälla och att ta steget och ens säga att man funderar på att tävla är stort för min del, tackar för de vänliga orden.

Hagetzu wrote:
    Det där är svårt, har själv svårt med att se mig själv som en tävlande innom kort. Mest för att jag kanske inte känner att jag är var jag vill vara samt att i mina ögon så ligger en kille som du ljusår före. Ska sätta mig med en kille som tävlat tidigare och diskutera hur man skall gå tillväga för att få en bra start och sedan kanske ställa upp i nån av nybörjartävlingarna. Att bedömma min fysik kommer väl vara en av de första stegen för att se var jag släpar samt vad jag har som är bra.

Killar som du är en stor insperationskälla och att ta steget och ens säga att man funderar på att tävla är stort för min del, tackar för de vänliga orden.

Det där med att man känner sig inte redo för scenen har nog de flesta. Alla har sina brister som de får slita med. Det bara visa upp sitt bästa form och njuta av tävlingen. Visserligen är det en illiusions sport men jag kan säga att dina mått är ganska mycket större än mina. Det säger inte mycket för jag har aldrig vunnit något. :D Få till en bra diet och posering posering posering… Har inte sett kort på dig men enda jag kan säga att dina axlar iaf utsida behöver mycket pisk men det betyder inte att du inte kan tävla och komma på bra placering. Nog tjatat! Hoppas man får se dig på scen iaf inom snart framtid och jag tror du kommer knappast vara i -90 när du tävlar. Tur för mig!

Kör hårt och lycka till!

MVH

Zoltan Szabo wrote:
    Det där med att man känner sig inte redo för scenen har nog de flesta. Alla har sina brister som de får slita med. Det bara visa upp sitt bästa form och njuta av tävlingen. Visserligen är det en illiusions sport men jag kan säga att dina mått är ganska mycket större än mina. Det säger inte mycket för jag har aldrig vunnit något. :D Få till en bra diet och posering posering posering… Har inte sett kort på dig men enda jag kan säga att dina axlar iaf utsida behöver mycket pisk men det betyder inte att du inte kan tävla och komma på bra placering. Nog tjatat! Hoppas man får se dig på scen iaf inom snart framtid och jag tror du kommer knappast vara i -90 när du tävlar. Tur för mig!

Kör hårt och lycka till!

MVH

Om jag skulle deffa så hade jag säkert behövt gå ner till -75-80 för att se ok ut, inte för att jag vet det men det är en uppskattning jag har av min egen fysik. Nu hoppas jag på mycket hjälp ifrån de kontakter jag kan tänkas knyta och de jag har. Vet att mina vader och axlar kanske är det sämsta, underarmar och baksida lår är även grejer jag vill jobba på. Om jag skulle ta och räkna ut bf så hade jag säkert hamnat på runt 25-30%. Ännu en uppskattning vilket är taget helt ur luften. Har tyvärr inte mycket bilder mer än de jag lagt upp tidigare i tråden. Känns inte heller relevant då det inte visar annat än en knubbig tvåbarnsfar just nu men inget som stör mig nu. Kul att få feedback tackar för det.
    Tycker du har grym fysik och bara jobba på, rätt vad det är så tar du din första vinst.

Körde ben idag, stör mig att jag inte ”vågar” gå på tyngre. Skynda långsamt så man inte sliter upp skadorna igen.

Knäböj väldigt stadigt och lugnt.
    60kg x många
    110kg x 15
    140kg x 12
    160kg x 4
    150kg x 8
    150kgx 8

Benspark ett ben
    20kg x 20
    20kg x 20
    40kg x 15
    40kg x 15
    60kg x 10
    60kg x 10

Lårcurl
    20kg x många
    40kg x 8
    40kg x 8
    40kg x 8

Det var det hela, kände av knät i knäböjen, körde med lindor förra gången. Får införskaffa det då stabiliteten blir betydligt bättre. Vill inte missa benträningar innan operationen då jag blir borta ett tag från det då.
    Knäböjen känns osäker, blir till att åka till götet och kika på lite nya grejer i veckan. En hacklift känns som prioritet tillsammans med en vadpress.

Freppazz wrote:
    Jäklar vad stark du är! Riktigt brutalt! Ser fram emot att se dig i tävlingar!:up:

Kul, tack… hoppas träningen flyter på för dig med och att du beslutar dig för ett av jobben.

fan vilken styrka i benen

Läste ”bio” på din sida, måste vara najs att kunna skriva in vart du tränar på detta sätt:

Gym du tränar på:
    Eget gym

:bb2:Not bad :bb2:

Pusst… Mycket nu.
    Var och kollade på grejer till gymmet i går. Blir en hacklift/benpress en vadpress, en dipställning och ett antal hantlar mellan 30 – 70kg. Fick grymt bra priser och det känns som om jag är klar med i stort sett allt nu. Blir till att bygga den där hissen på jobbet, verkstadsgubbarna hjälper till bara jag som inte får tummen ur.

Annars har jag stått med slägga och spett och slagit ner en vägg och slagit upp ett golv i källaren, en tvättstuga ska det visst bli när det är klart. Svårt att tro nu. Veckans pass har blivit lidande lite men det är för den goda sakens skull. Ska ju bli klar med renoveringen av allt innom två veckor och då är alla nya grejer på plats sen. Blir ett litet specialschema denna vecka med bara tre pass.

Triceps, Axlar Bröst idag. Köra så det ryker bara och sedan blanda cement och gjuta klart golvet. Axlarna är rätt ömma redan efter att svingat en slägga ett par timmar, likaså korsryggen.

Hagetzu wrote:
    Pusst… Mycket nu.
    Var och kollade på grejer till gymmet i går. Blir en hacklift/benpress en vadpress, en dipställning och ett antal hantlar mellan 30 – 70kg. Fick grymt bra priser och det känns som om jag är klar med i stort sett allt nu. Blir till att bygga den där hissen på jobbet, verkstadsgubbarna hjälper till bara jag som inte får tummen ur.

Annars har jag stått med slägga och spett och slagit ner en vägg och slagit upp ett golv i källaren, en tvättstuga ska det visst bli när det är klart. Svårt att tro nu. Veckans pass har blivit lidande lite men det är för den goda sakens skull. Ska ju bli klar med renoveringen av allt innom två veckor och då är alla nya grejer på plats sen. Blir ett litet specialschema denna vecka med bara tre pass.

Triceps, Axlar Bröst idag. Köra så det ryker bara och sedan blanda cement och gjuta klart golvet. Axlarna är rätt ömma redan efter att svingat en slägga ett par timmar, likaså korsryggen.

Lycka till och hoppas det går bra.. Ser fram emot att se lite bilder på det nya gymmet. :up:

Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 186 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.