- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
29 mars, 2009 at 21:37 #560928Anonym anvandareMember
Nu har jag invigt min hacksquat… Grymt rolig leksak… Pumpen i låren är grym för den delen med.
Knäböjen fick stå åt sidan idag vilket kändes kosntigt mern det blev desto mer set i hacken… Naturligtvis är detta en engångsföreteelse då knäböj rules…
Blev så här
Hacksquat 10-12 reps 10 set trappa mellan 100kg – 200kg. tre set på sista vikten
Raka marklyft 5 set 10 reps 50- 100kg ( opererade minisken för två månader sen och att räta på benen har varit svårt innan dess därför så blir det långsamma ökningar i denna övning.
Benspark 5 set 12 reps 40-55-70-70-70
Liggande lårcurl 40kg 3 set 10-6 reps just den här övningen känns så jäkla tung. Blir till att lägga in fallande set i senare skede.
Ja, vad kan man säga om passet annars… Känns som om min benträning börjar komma igång vilket känns bra. Väntar ju på en operation till för korsbandet vilket kommer göra att jag blir borta från benträningen ett bra tag till så det gäller att prioritera den nu.
Nu blir det till att laga mat med frugan sen krypa i kojen.Benspark
29 mars, 2009 at 21:50 #560929Anonym anvandareMemberHärligt benpass!
Det verkar som du får köra maxprio innan operationen, vet du hur länge du blir borta från benpassen efter?29 mars, 2009 at 22:17 #560930Anonym anvandareMemberStaffan_STB wrote:Härligt benpass!
Det verkar som du får köra maxprio innan operationen, vet du hur länge du blir borta från benpassen efter?Rehabtiden ska vara 6-9 månader men vet inte om det stämmer riktigt. När jag frågade om jag kan vara tillbaka och spela Amfootball så var jag spelklar till nästa säsong. Om rehabträningen går bra så kanske man kan korta ner tiden lite. Nu blir det ju inte samma påfrestningar vad det gäller stabiliteten om man gymmar som när man springer en oklahomadrill i full fart och plattar till en orörlig oline men visst kommer det påverka.
Största avbräcket för min del har varit att jag inte kan springa så mycket som jag vill men kanske just pga det som jag sitter där jag gör, (springandet alltså).
Speeden lär bli lidande iallafall.29 mars, 2009 at 22:30 #560931Anonym anvandareMemberGött pass!:up:
Lycka till med operationen och rehaben sen
31 mars, 2009 at 08:17 #560932Anonym anvandareMemberKörde bröst igår, tangerade personbästa i bänken vilket kändes bra. Ökade även i lutande bänk, 150 kg fick jag upp.
Blev så här.
Bänkpress
värmde upp i trappa från 50-100kg reps = många
Arbetset 140kg – 160kg i repsintervallet 8 -1, 8 setLutande bänk 50kg x många
arbetset 100kg- 150kg i intervallet 10-1 reps, 6 setHantelflyes
Kör denna med i princip raka armar för att få en go stretch i bröstet. 20kg hantlar 3 setKändes bra, tränade med polaren som sedan hjälpte mig slänga upp en spegelvägg och lite annat i gymmet. Ska väl se till att det blir ordning där snart.
Måste säga att det där lilla extra man plockar fram när man tränar med någon gör att man pressar dom där gränserna ytterligare, 160 kändes lätt när det väl satt vilket gör att jag ska försöka öka nästa vecka, fanns 10 kg till att hämta. Dessutom så är det kul med någon som kan lyftarteknik som ger en råd om hur man gör allt lite effektivare, 200 gränsen ska nås så är det bara.31 mars, 2009 at 11:37 #560933Anonym anvandareMemberLitet klipp från säsongen jag spelade fotboll. Självklart är jag ego som sig bör och har bara tagit med klipp på mig själv Sugen man blir när man kollar tillbaka på de gamla filmerna. Bara knät blir bra så jag kan dra på mig skydden igen.
[http://www.facebook.com/v/39359807659]
1 april, 2009 at 11:11 #560934Anonym anvandareMemberDå var dagens pass över, blev ett snabbt axelpass där baksidan körs med ryggen på fredag.
Blev så här…
Militärpress 50kg x uppvärmning
90kg x 10
110kg x 8
120kg x 4
110kg x 6
110kg x 6
90kg reppade maxHantellyft åt sidan 20kg x 10 upprepade tre gånger
Upright rows med stång 50kg x 12, 70kg x 12, 90kg x 6, 90kg x 6
Skickar med en bild på dagens pass…
[img=http://forum.body.se/picture.php?albumid=353&pictureid=2004]
2 april, 2009 at 21:53 #560935Anonym anvandareMemberDagens armpass är till ända och sitter och suger på en gainer.
Stångcurl
50kg x 12 2 uppvärmningset
70kgx 8
80kg x 4
80kg x 3
80kg x 3
60kg x 10 2 setsittande lutande hantelcurl
25kg x 12 3 setHammercurl
25kg x 12 3 setFrenchpress
50kg x uppvärmning
70kg x 6 tre setdips med 25kgvikt
många set med med en start på 10 reps och knappt man fick upp en trea på slutetSkippade enarms hantelpress då jag var helt slut i triceps.
Kul med ny övning, lite nya grejer att träna med. Mer fuel to the fire….
2 april, 2009 at 22:09 #560936Anonym anvandareMemberGott att du köttar vidare! Keep it up!
2 april, 2009 at 22:54 #560937Anonym anvandareMemberZoltan Szabo wrote:Gott att du köttar vidare! Keep it up!Grymt ladda nu igen med nya grejer att leka med i gymmet. Inte för att jag inte var det innan men motivationen är hög.
3 april, 2009 at 12:06 #560938Anonym anvandareMemberHej igen!
Vilken journal ja ghar missat
Jag är ett stort fan av NFL, go bears! var nära att jag började lira lite förra sommaren.
Sen när jag fixat axel kanske jag kan provtränaDu är riktig stark, inspirerande.
5 april, 2009 at 20:01 #560939Anonym anvandareMemberDå var dagens pass klart, blev ett snabbpass då vi fick besök. Känns är lite bohem men dom fick vackert vänta medans passet genomfördes.
Ben idag.
Hacklift
80kg x uppvärmning
130kg x uppvärmning
170kg x 12
200kg x 6 två set
220kg x 6 två setRaka marklyft
50kg x uppvärmning
70kg x 12
110kg x 8 två setBencurl
25kg x 12
40kg x 6 tre setBencurlen är extremt tung av nån anledning, känns bra. Vet inte om det beror maskinen i sig eller om jag är klen.
´Skönt pass även om det gick fort. Intensiteten var hög.
Nu är det bara att trycka i sig gainern sedan käka mat.7 april, 2009 at 20:09 #560940Anonym anvandareMemberMage, vader idag. FInns inte så mycket att säga mer än att jag börjar bli förkyld, igen. Att ha två dagisbarn gör ju att man blir dragandes med detta ibland.
Stängde Captain of cruschers 2 i veckan. Polaren kör en del styrkesport och köpte på sig en sådan. Kul kuriosa måste jag säga.
Blir till att köpa 2.5 för att träna lite greppstyrka i soffan när tanten kollar på såpor.Hoppas man håller sig såpass frisk så man kommer igenom veckans pass åtminstonde. Ska in och mäta kroppsfett nästa vecka på Body Extra. Ska bli kul att se vad man ligger på. Förhoppningsvis ska man väl försöka kunna hålla en vikt runt 110 för att sedan gradvis bli hårdare.
En annan reflektion jag har är att när jag läser igenom vilkoren för försäkringen på huset så betalar jag en högre premie för den som täcker sjukdom och dödsfall pga extrem övervikt. Haha, där fick man för att man tränar hårt, blev senast förra hösten kallad till ett landslagsläger men men…
7 april, 2009 at 20:10 #560941Anonym anvandareMemberBencurlmaskiner skiljer väldigt mycket på viktmotstånd. Du har inte muskler från benen att låna ut möjligvis? :emo-thumb
Hagetzu wrote:Då var dagens pass klart, blev ett snabbpass då vi fick besök. Känns är lite bohem men dom fick vackert vänta medans passet genomfördes.Ben idag.
Hacklift
80kg x uppvärmning
130kg x uppvärmning
170kg x 12
200kg x 6 två set
220kg x 6 två setRaka marklyft
50kg x uppvärmning
70kg x 12
110kg x 8 två setBencurl
25kg x 12
40kg x 6 tre setBencurlen är extremt tung av nån anledning, känns bra. Vet inte om det beror maskinen i sig eller om jag är klen.
´Skönt pass även om det gick fort. Intensiteten var hög.
Nu är det bara att trycka i sig gainern sedan käka mat.8 april, 2009 at 09:30 #560942Anonym anvandareMemberHmm, en kille som du borde ju dela med dig tycker man ju
Har fortfarande träningsvärk i benen sen sista passet, tyckte det blev rätt lätt men intensivt var det ju. Ska köra ett pass ihop med en arbetskompis idag, bröst blir det. Roligt då man alltid pressar varandra lite extra när man kör med någon. NBu har han inte tränat på ett tag vilket kommer göra att han antingen tar det lugnt eller går runt med en helvetisk värk i en vecka. Får se hur han görVad det gäller viktmotståndet så känns det som att skillnaden för baksida kontra framsidan är stor men det är väl därför jag vill prioritera baksida med fler övningar.
Tips på vad man kan köra för baksida med fria vikter tas gärna emot. -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.