Shutt up and squat

Home Forums Dagböcker Shutt up and squat

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 91 through 105 (of 186 total)
  • Author

Här är en köttigare bild!!! :emo-thumb

Fan vilka armar du har! Vad har du för mått på dem?

Dom mäter ynka 48cm, kalla då… Vill över 50strecket och hoppas kunna lyckas med det i år på nått vis. Fan den som ger sig :)

Rygg, biceps idag…

Mark, stångrodd och chins för ryggen

Stångcurl, stående koncentrationscurl och hammercurl för biceps.

Ska stressa iväg till jobbet strax, har blivit mycket övertid denna månad med vilket känns i kroppastollen. Dags för en veckas semester snart…

Vila, vila, vila och mycket sömn… Sen var man tillbaka i matchen igen.

Förra vecka avslutades piss får man väl säga men desto bättre början på denna.
    Körde ben idag och med en polare vilket sporrade mig jättemycket.
    Man sitter där och tänker på sina sista rep i settet att fan, nu går nog benjävlarna av om jag inte ger mig och så knystar man ut, en till…. Fan heller säger han då ( kanske inte ordagrant) sluta tjöta och kör istället… Då diskuterar man med dom där prickarna igen och funderar på om hela synfältet snart är svart…

Kul pass och allt flyter på igen.

Hacksquat pyramid 100 – 240 med sexor dom sista i tre set… Vet att jag inte kört knäböj dom sista veckorna men stabiliteten som jag får av att köra i hacken gör att pumpen och belastningen på bena känns grym.

Raka marklyft.
    stege 50 – 140 där jag körde sexor ett par set i slutet… Älskar strectchen i baklåren i den här övningen, efter denna så kändes det som att man aldrig skulle komma igenom passet.

Bencurl
    20-40 i pyramid… Fallande set det sista där man pumpade ur på 10kg, gnydde en stund i ett hörn och lyssnade på ”slipknot – people = shit”….

Benspark
    40kg – 70kg där man körde fallande och svor över att benen trodde dom skulle få bestämma… Fick dom jävlarna, kröp bort till vattenflaskan och frugan kom ner och frågade om jag inte skulle äta snart, sen stirrade hon på mig som om jag var dum i huvudet.

Vadpress
    några set med 40kg – 70kg även brände gött…

Nidde jag körde med kämpade på som besatt och det smittar av sig, hoppas på fler bra pass som detta.
    Får se till att få ut lillebror Biggerfasterstronger med så han kan sporra mig med, ett extra batteri när han är med, som att gå på nitro blandat med lustgas….

Ska sova som ett barn nu, käka först och kika på tv med frugan…

Då var dagens pass över, körde axlar idag. Blev lite sent men fullt ös var det.

Militärpress
    stege från 20kg – 120kg med 4 på den sista setten

Framåtlyft med skivstång.
    20kg till 40kg i pyramid

Rodd bakom ryggen…
    50kg – 120kg i pyramid, kändes grymt bra och riktigt bra kontakt.

Framåtlutande hantelyft på bänk.
    16kg tre set fallande det sista

Sittande hantelyft
    16kg tre set

Stående rodd
    40kg – 80kg i pyramid

Totalt en riktigt bra dag och pumpen var grym i axlarna. Slängde i mig en gainer och kollade lite på total rebuild, nu blir det till att käka.

Va STARK du är!!! :emo-thumb

hannav86 wrote:
    Va STARK du är!!! :emo-thumb

Tack får man väl säga men nja, allt är relativt… skulle aldrig orka med att göra 30 strikta chins eller springa 15km.

Mage, vader idag. Har drabbats av akuta talfel och säger made, vager. Fattar inte vad det är men träningskompisen hade roligt åt det.

Körde Hängande benlyft, Chrunches, Liggande benlyft ( när man slänger ner benen på polaren och stannar 2 cm från marken) och Situps med vikt och fallande set.
    Tre set på varje sen så chippade man efter andan ett par minuter.

Stående vadpress i hacken med ett ben och sittande vadpress med vardera 5-6 set.

Nu ska jag laga lite mat åt kära mor som är här på besök, vårrullar och ris blir det med lite sallad.

Då var dagens pass avklarat. Körde bröst idag, bättre pass än förra gången då jag var trött och hängig.

Bänk.
    50kg x många
    110kg x många
    140kg x 8
    160kg x 4
    160kgx 3
    170kg x 2
    110kg x 18

Lutande
    100kg x 10
    120kg x 6
    140kg x 1
    130kg x 4

hantelflyes
    30kg x ? tre set.

Blev helt slut i bröstet efter att jag reppat ur på 110 vilket straffade sig i snedbänken kände jag. Får lägga band på mig själv så jag inte driver iväg på konstigheter i träningen.

Bra pass idag annars och det bara rullar på, slut på ragex2 nu i en vecka men får väl bli till att handla mer när löningen kommer. Måste se till att få tummen ur och skaffa mig den där hissen med, samt fasta hantlar. Börjar störa mig på att plocka i vikterna. Lathet men ska det vara så ska det.

Armar idag.

Stångcurl
    stege från 30 – 80kg där jag avlutade med treor.

Stående koncentrationscurl
    28kg x 4-6 reps tre set

hammercurl
    28kg x ? fallande tre set

Frenchpress
    stege 20 – 70kg med sexor på slutet tre set

kickbacks liggande på bänk 45 grader
    12kg x ? tre set

Dips
    reppade ur 2 set

stark som fan har du blivit!!!
    Bra jobbat mr shorty! ;)

ps man kan inte välta en boll… brottning kanske? :D

80 kg stångcurl, inte helt fel. Du får nästan ta och slänga upp lite bilder ”in action” på bicepsövningar..:up:

Kan bara instämma med föregående talare.. respect på stångcurlen… där har man en bit kvar själv :)

Hehe, får ta och knäppa ett kort eller två nästa armpass.

Axlar idag, kändes bra. Är inne i ett gött flow nu, allt känns bara så naturligt och självklart när man är i gymmet. Korta tunga pass och bra intensitet.

Militärpress
    Pyramid från 50 till 120 där jag avslutade med 3 set 6or

Stående rodd bakom ryggen
    50 – 100 – 120 där jag avlutade med 4-4-3 på sista vikten.

Liggande lutande hantellyft för baksida.
    15kg 3 set med 12or

Hantellyft åt sidan. Körde med en ny grej här. Började set 1 med två 6kg hantlar och körde till jag var varm. Ökade sedan till 11kg i set 2 där jag körde tills det brände droppade direkt till 6kg och körde så mjölksyran svedde. Ökade till 16kg nästa set och körde allt vad jag var värd droppade till 11kg och körde tills jag inte orkade en till sedan direkt till 6kg till huvudet inte pallade mer.

Go brännaden känsla i axlarna och bara äta och vila nu. Benpass i morgon vid 9.

Benpass idag, hur bra som helst… Körde verkligen skiten ur benen idag.

Frontsquat
    50 – 140 avslutade med 4–3-2 i tre set på sista vikten. Knänen kändes oförskämt bra, får se hur det går efter operationen den 12.

Hacklift
    170 – 220 med tre set på sista vikten, körde tills jag inte fixade mer sen forced ett par reps varje set.

Raka mark
    70 – 140 tre set på sista vikten med sexor det sista.

Bencurl
    20 – 40kg med fullt ös och forced dom sista repsen varje set. Fallande sista settet.

Benspark
    40 – 70kg med samma som ovan, fullt ös med ett par forced som avlsutning.

Blev grymt taggad av Nicklas som var med och körde idag, det var bara att ösa på till han sa att nu får det vara bra. Forced är skitkul och benen känns underbart möra.

Viewing 15 posts - 91 through 105 (of 186 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.