Shutt up and squat

Home Forums Dagböcker Shutt up and squat

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 106 through 120 (of 186 total)
  • Author

Bänk.
    70kg x uppvärmning
    110kg x 12
    140kg x 6
    160kg x 4 -2 -2

Lutande
    100kg x 10
    110kg x 10
    120kg x 6 -6 -6

Dips 2 x max

hantelflyes
    25kg två set reps?

Grymma bänkar där! :emo-thumb

Armpass idag.

Stångcurl
    stega från 40 – 80 där jag körde 2 – 2 – 5 – 4 på sista vikten -fallande sista settet till 50 kg sen 20kg.

Stående konsentrationscurl
    22kg x 12 tre set

preachercurl
    30kg x 8

Frenchpress
    stege från 20 – 80kg där jag avlutade med 6reps

Dips
    3 x max

Enarms tricepspress med hantel
    15kg x 12 tre set

Nu blir det till att mysa med frugan. Upp och jobba fem i morgon.

Idag blev det ett sent benpass, lillebror alexander var här och såg till att allt gick rätt till.

Frontsquat
    70 x ?
    110 x 12
    120 x 6
    140 x 4

Hacklift
    130 x ?
    170 x 12
    200 x 10
    220 x 8
    250 x 6

Raka marklyft
    75 x ?
    110 x 10
    140 x 6
    140 x 6

Bencurl
    25 x 10
    35 x 8
    45 x 4
    45 x 4 dropp till 35 max dropp till 25 max.

Käka och umgås nu, bra pump i benen. Ser fram emot att leka med dottern som fyllde 2 idag, tyvärr sov hon redan när jag kom från jobbet så pappas presenter får hon i morgon.

Kul att du tar 100kg mer än jag i hacklift:D Nu blev jag sugen på den övningen, blir på fredag!

anders172 wrote:
    Kul att du tar 100kg mer än jag i hacklift:D Nu blev jag sugen på den övningen, blir på fredag!

Bara ladda på och köra tills du inte kan gå mer.

Blev axlar idag, lite special denna vecka med. Utbildning igen och tiderna strular till sig lite då men kroppen ska köras igenóm likväl.
    Får väl tacka Nicklas som var med idag för ett grymt pass, kändes hur bra som helst.

Militärpress
    20kg – 130kg i stege där jag avlutade med en trea på 130.

Frontlift
    20 – 40kg i stege där jag körde sexor tre set på 40kg och sista var fallande.

Framåtlutande hantellyft tre set med 8 reps och fallande det sista.

Lyft bakom ryggen 110kg x tior i tre set.

Lyft åt sidan. Kör lite special ett par veckor, testar och utvärderar. Pumpen och kontakten är grym.
    3kg x 40
    9kg x 30 droppar till 3kg x 20
    16kg x 14 droppar till 9kg x ? droppar till 5kg x ?

Blir till att ta ett bubbelbad ikväll sedan käka lite vårrullar med ris ( så jäkla gött). 7 dagar kvar tills man ligger under kniven igen.

Hemkommen från sjukhuset med benet i paket. Då var operationen gjord och nu börjar rehaben. Känns skönt att ha gjort den och att kunna fokusera på annat nu. Benet är jämntjock som en faluorv men cocktailen man fick på sjukhuset gör att man känner sig förvånansvärt pigg och okej. Snurrig men okej.

Sjukskriven 2!!!! månader, hur fan ska man kunna gå hemma så länge. Ger det ett par veckor tror jag men sen måste jag nog tillbaka och jobba innan man blir förslappad. Läkaren påpekade att jag INTE får träna ben på egen hand haha… Så nu blir det till att sparka 1kg vikter på sjukgymnastik och försöka ”förtvina” så lite det går.

Morfin, det är vad jag får och blir inte dåligt snurrig av dom så det är väl dags att lägga sig snart. Jaja, en vecka off sen blir det till att köra sittande och liggande övningar i gymmet, ska bli spännande att plocka ihop nått program för överkroppen och har någon några ideér så ut med dom.

Discoträning!!! Nu har du chans att ge bengtpressen ett uppsving!

Skönt att ha det bakom sig och att det gick bra… Sparka på du i rehaben, det kommer att svisha till så ligger du där och pressar satan igen! :emo-thumb Lycka till

Krya på dig får man väl säga! Och lycka till med ”rehaben”:up:

Fyyy! Lider verkligen med dig.. 2 månaders sjukskrivning.. skule bli helt galen. Men har haft körtelfeber när jag var yngre och fick inte träna på typ 5 månader.. det sög fett!

Lycka till med rehabiliteringen och hoppas du komer tillbaka mnst lika stark!

Får väl skriva ett par rader här även om passen inte är något att printa ner ännu. Börjar väl komma igång med träningen riktigt och instruktionerna från sjukgymnasten är att jag kan köra på så tungt så jag klara 20-30 repetitioner för ben.
    Kör ben tre dagar i veckan just nu. Hoppas kunna träna lite tyngre om 2 veckor, får se om han går med på det. Överkroppen får sitt med, har bara kört en vecka med den vanliga rutinen och har varit fyra veckor av den.

Tappat 7Kg under tiden jag inte tränat, fan rent ut sagt!!! Känner mig allmänt klen och trött men energin kommer sakta tillbaka. Jag är en av dom där som försöker trycka i mig mat så gott det går för att hålla/öka vikten. Har inte käkat kosttilskott under tiden jag varit sjuk och skött maten dåligt då man varit proppad med morfin. Hoppas kunna hämta tillbaka mig rätt fort.

Axlar idag, kändes bra. En vecka eller två till så hoppas jag kunna vara tillbaka någorlunda.

Hagetzu wrote:
    Får väl skriva ett par rader här även om passen inte är något att printa ner ännu. Börjar väl komma igång med träningen riktigt och instruktionerna från sjukgymnasten är att jag kan köra på så tungt så jag klara 20-30 repetitioner för ben.
    Kör ben tre dagar i veckan just nu. Hoppas kunna träna lite tyngre om 2 veckor, får se om han går med på det. Överkroppen får sitt med, har bara kört en vecka med den vanliga rutinen och har varit fyra veckor av den.

Tappat 7Kg under tiden jag inte tränat, fan rent ut sagt!!! Känner mig allmänt klen och trött men energin kommer sakta tillbaka. Jag är en av dom där som försöker trycka i mig mat så gott det går för att hålla/öka vikten. Har inte käkat kosttilskott under tiden jag varit sjuk och skött maten dåligt då man varit proppad med morfin. Hoppas kunna hämta tillbaka mig rätt fort.

Axlar idag, kändes bra. En vecka eller två till så hoppas jag kunna vara tillbaka någorlunda.

Kul att höra ifrån dig. Hoppas rehaben fortsätter att spinna på bra och att du snart är 100 igen..:up:

Då var man tillbaka på allvar, nu ligger jag runt 12-15 reps i benträningen och kör spom vanligt för överkroppen.

Axlar igår,
    Militärpress pyramid 50 – 120 kg där jag avslutade med fyror.
    drag bakom ryggen i pyramid där jag avlutade på 110kg och sexor
    Lutande hantellyft och hantlelyft åt sidan avlutade jag med.

Armar idag.
    Stångcurl 40kg uppvärmning´pyramid upp till 90 kg där jag gjorde en två och körde fallande sista settet.
    Sittande hantelcurl, 25kg 3 set 12 reps
    Preachercurl 25kg 3 set 12 reps

Smalbänk
    pyramid 60 – 140kg där jag avlutade med fyror och ett par forced reps
    Frenchpress 80kg 3 x 5 reps
    Dips kroppsvikt x 3 set max.

Rygg i morgon, trycket i knät har släppt och med det hårt lindat så är stabiliteten ok. Inga marklyft eller knäböj än dock.

kul att känna att det vänt igen.

Kul att du är tbx, inspirerande att läsa här.

Viewing 15 posts - 106 through 120 (of 186 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.