Snabbaste vägen ner är upp?

Home Forums Dagböcker Snabbaste vägen ner är upp?

• This topic is empty.
Viewing 12 posts - 31 through 42 (of 42 total)
  • Author

Idag stod Bröst och vader på tur. Hade rejäl träningsvärk i ryggen idag, vilket alltid är skönt på sitt sätt :happy:.
    bänkpress hade jag inte kört på så länge, är inte alls bra på det heller märkte jag idag.
    kg*reps*set

Bänkpress
    60*8*1
    65*6*1
    67,5*6*1

snedhantelpress
    20*6*1
    22,5*6*1
    26,5*6*1
    körde sedan dips. blev väl en 8 st.
    ståeden vadpress i hackliften
    160*6*2
    sittande vadpress
    60*6*1
    70*6*1

kändes betydligt bättre idag än igår. Mycket mer energi i kroppen, dock får det nog bli till att koncentrera sig mer på bröst, känner att det är riktigt tungt.
    imorn blir det biceps + triceps
    sov gott alles! (när det väl blir dags :D)

Idag blev det biceps + triceps.
    Har haft ont i underarmana vid bicepscurl med rak stång, lite därför viloveckan kom lite tidigare än planerat. har sökt runt lite paratat med en god vän som är läkare, och konstaterat att det förmodligen är muskelhinneinflamation där de muskler som ”styr” handleden fäster. gör mest on när jag släpper vikten. har fått rådet att undvika de övningar som gör ont (enbart curl med stång, kan köra med hantel :what:) så bör de ordna sig själv efter en tid, ska ta det lugnt hädanefter med just den övningen.

kg*reps*set
    Skivstångscurl med rakstång
    40*6*3
    tricepspress
    35*8*1
    35*6*2
    hantelcurl
    19*6*2
    liggande tricepspress ( skullcrusher tror jag den även kallas för)
    29*6*2
    Hammercurl
    16*6*1
    17*6*1
    Pushdowns grepp bakom ryggen (som tricepspress men man håller bakomryggen o pressar neråt) grymt skön övning först gången körde försiktigt tog bra när man väl vant sig, ta det lugnt ifall ni provar blir lite vingligt + man behöver ngn som tar ner vikten åt en.
    27,5*6*1
    30*6*1

kändes bra idag, dock fick jag känningar i underarmarna igen så det blir till att inte köra med rak stång på bicepscurl, gillar inte det alls då det är en av de övningar jag ökat mest i, förmodligen därför jag fått problem.
    känns skönt att armbågen inte bråkar iaf det brukar den göra på armdagar, så det var riktigt riktigt riktigt superskönt faktiskt. :D. peppar peppar så fortsätter det så.
    imorn är det benen som ska köras igenom, det ser man ju sådär lagom fram till.
    inga nya övningar dock så det blir ett hyfsat enkelt pass att fokusera på. bara att bita ihop och köra.
    ha en bra kväll alla!

Tråkigt när underarmarna inte vill sig! Värsta jag vet:p Kör armar imorn och då ska det pumpas!! För övrigt verkade det som det gick bra.. hur ligger formen nu då?

inte jätte bra kan jag väl säga :(. vikten står dock stilla, för typ 3 veckan i rad, om inte 5. lite konstigt vet inte vad jag ska tolka det som. denna veckan tar jag det väldigt lugnt för att vänja kroppen lite igen efter 9 dagars vila. dock blir nog målet att bygga på mig så mycket muskler, eller ja massa, följer max-ot programmet, fram till december januari någonting, sen tappa vikt inför sommaren. får se vad vikten ligger på i december när det börjar bli dags att planera dieten, har aldrig provat något sådant innan, målet är beach 2009. Om någon har synpunkter kom gärna med dem.
    ha en skön natt/dag allez

Blev ryggen idag.
    kg*reps*set
    Latsdrag
    65*6*2
    Latsdrag med v-handtag
    65*6*1
    70*6*1
    T-stångsrodd
    50*6*1
    Marklyft
    115*6*1 Pb
    120*6*1 Pb

Kändes bra idag till skillnad från förra veckan. personligt i marklyft, har tidigare gjort övningen utan att släppa ner vikten mellan repsen, testade idag att släppa ner till marken, kändes bra.
    Gymmet i lund är för tillfället en byggplats, så på t-stångsrodden lyckdes jag dra armbågen i spegeln, lagom nöjd man är då, ska köra skivstångsrodd tills det är färdigbyggt.
    ha de bra allez

Idag stod bröstet på tur, är grymt klen här, men det går frammåt…. om än sakta.
    kg*reps*set
    Bänkpress
    70*6*1
    75*6*2
    sne hantelpress
    26,5*6*3
    dips
    9
    stående vadpress i hacklift
    180*6*1
    190*6*1
    sittande vadpress
    65*6*1
    75*6*1

Kändes hyfsat bra idag, blev en ökning i bänpressen vilket kändes bra, kommer förmodligen öka på nästa pass igen med 2,5 kg, sneapress blir kanske också en ökning dock får jag känningar i baksidan av axlarna/ryggen på höger sida :what: typ som att man tappar kraft eller ja typ att den domnar bort lite. har inte kört axlar på en evighet får se hur det känns på fredag, har haft problem med högersidan nämligen tror att det kan vara den som är framme o spökar, den borde dock inte kännas när man kör bänkpress tycker man?
    nåväl nya tag imorn då armarna står på tur! ha de folket ta hand om er!

idag armarna
    kg*reps*set
    tricepspress
    40*6*1
    40*7*1
    hantelcurl
    20,5*6*2
    skullcrusher
    34*6*2
    hammercurl
    17*6*1
    19*6*1
    tricepspress grepp bakom rygg
    30*6*1
    35*6*1

Skippade skivstångscurl idag, får låta undrearmshelvetet läka.
    kändes bra i de flesta övningar annrs, ska öka på i alla övningar nästa vecka, vilket förmodligen kommer leda till att det inte blir ökningar i de sista övningar =).

ha de alla!

Den älskade bendagen +mage var då här.
    kg*reps*set
    knäböj
    115*6*4
    stela marklyft
    70*6*2
    Ben Curl i grå/brun maskin (minns inte vad märket är)
    45*6*1
    60*6*1

maxade ut en maskin, min första någonsin 8)
    60 kg i en magmaskin där man får vikten över bröstet, föga originellt

sneda situps med vikt på lutande bänk.

Pb knäböj och i stela marklyft ben curl var en ny maskin, då allt flyttas om hela tiden, den nya var av modellen där man sitter upp mot ett ryggstöd och pressar benen bakåt mot sig själv så att säga.
    kändes riktigt bra idag faktiskt, blev lite yr på knäböjen när man satt av vikten men det hör väl till?
    ha en bra dag alla!

Idag vart det axlar, något jag inte tränat på veckor, får ont varje gång typ :(.
    kg*rep*set
    Militärpress framför
    50kg*6*3
    (axel) hantelpress
    16kg*6*3
    hantellyft åt sidan
    10*6*2
    13,5*10*1
    körde även undrearmar med 28 kg och hantlar på 11 kg.

Den sista hantellyfte åt sidan skulle jag givit fan i, men det blev inte så. Är riktigt trött på att det gör ont nu faktiskt. Känns som man får typ kramp i axel, eller krampkänning. tidigare har jag känt på vägen ner som det har kännts som värst, nu kändes det inte på vägen ner, men dock på vägen upp. ska lägga in en tråd på skadaforum o se om någon nappar.
    Ha det fint folket.

Esios wrote:
    Idag vart det axlar, något jag inte tränat på veckor, får ont varje gång typ :(.
    kg*rep*set
    Militärpress framför
    50kg*6*3
    (axel) hantelpress
    16kg*6*3
    hantellyft åt sidan
    10*6*2
    13,5*10*1
    körde även undrearmar med 28 kg och hantlar på 11 kg.

Den sista hantellyfte åt sidan skulle jag givit fan i, men det blev inte så. Är riktigt trött på att det gör ont nu faktiskt. Känns som man får typ kramp i axel, eller krampkänning. tidigare har jag känt på vägen ner som det har kännts som värst, nu kändes det inte på vägen ner, men dock på vägen upp. ska lägga in en tråd på skadaforum o se om någon nappar.
    Ha det fint folket.

Och axlar som är så sköna att köra med:) Tråkigt, kanske du ska ta o kolla upp?

Idag rygg.
    latsdrag brett handtag.
    60*6*3
    latsdrag v-handtag
    65*6*2
    t-bar row
    55*6*1
    marklyft
    120*6*2

Fick känning direkt i latsdraget, körde dock klart övningen, känner dock inget när jag kör med v-handtag.
    kunde kör t-bar idag utan att dra i spegeln som förra veckan =).
    får se hur axeln känner sig imorgon, tänkte lägga mig på massagebordet o se om det hjälper.
    ha de bra allez

Idag bröst
    kg*reps*set
    bänkpress
    75*6*1
    77,5*6*2 Pb
    Snedhantelpress
    26,5*6*1
    28*6*1 Pb
    Dips
    11 st
    Stående vader i hacklift (exclusive släde)
    190*6*1
    200*6*1 pb
    sittande vadpress
    65*6*1
    70*6*1

Passet idag kändes suveränt. var dock riktigt svårt att ta mig dit…. har tappade lusten vid frukosten imorse, är less på att jag inte kan köra de övningar jag vill när jag vill…. snacka om dagens i-landsproblem. kom dock iväg och körde pb i bänken ha aldrig tränat med mer. samma gäller sneda hantlarna. Blir ökningar på båda dessa övningar i nästa vecka, fick inga känningar i axeln som jag brukar få vilket är positivt. ska försöka få upp lite bilder senare idag, är dock Urdålig på att dels posera/sp’nna sig rätt och dels att ta foto själv, förstår inte hur alla andra lyckas så bra med det. skrev tidigare att jag tänkte lägga mig på massagebänken, får vänta tills axeln lugnat sig lite vill helst inte börja gråta när det börjas massera.
    Ha de bäst alla!

Viewing 12 posts - 31 through 42 (of 42 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.