- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
13 augusti, 2007 at 18:41 #84390Anonym anvandareMember13 augusti, 2007 at 18:41 #834167Anonym anvandareMember
Efter att gjort min sista riktiga dag på jobbet i fredags så har jag helt plötsligt mer tid än jag haft på länge och tänkte att jag kanske skulle ge mig tillbaka hit igen! Det är faktiskt lite motiverande att ha en journal här!
För er som inte känner mig är jag 27 år, tjej boende i Göteborg, tokig i att träna och har gjort så i 7 ½ år och har tävlat två gånger innan. Jag ställde upp på Decembercupen 2006 i byggning -52 kg, Luciapokalen 2006 både byggning -52 kg och BF – 163 cm. Att tävla i byggning var nog bland det roligaste jag gjort!!
Så nu är det dags igen, jag vill köra SM – 55 kg den 13 oktober! Men först ska jag göra något som smäller betydligt högre, jag ska gifta mig! 8 september i år ska jag hoppa i min vita klänning och trä en ring på fingret! Det skadar ju liksom inte att bröllopet är 5 veckor innan SM, då är man ju liksom i acceptabel form för bröllopsfotona
Dieten för SM har pågått i 8 veckor ungefär, allt rullar på och senaste veckan har det rullat på nästan för bra. Ska göra en ”panikmätning” imorgon för att se att kilona jag tappat är rätt sorts kilon! Ve och fasa om musklerna börjat ryka! Vikten ligger runt 59 kg och vid senaste mätningen hade jag 13,2 % fett på kroppen.
Jaha, lika bra att köra igång med dagens uppdatering:
Började med en morgonpromenad som skulle vara en timme men någon liten vakt i Slottsskogen stoppade mig från att ta den planerade rundan. Det var någon form av städpatrull i farten och röjde upp efter Way out West så jag fick ta en omväg. Det blev totalt 1 h 15 min och jag beställde dekoration till bröllopstårtan på vägen hem! Ni ska få se, det är söta små krabater som ska pryda tårtan…även om max en eller två gäster på festen kommer förstå poängen :pEfter frukosten blev det en lite långsammare promenad med Hanna (pucca här på forumet) och Palle och Fridas ängel Bella som Hanna passade. Världens charmigaste hund!
Och så var det till att hem och äta och ge sig av till gymmet för ett arm- och magpass.
Nu är jag så less på att sitta och skriva på min affärsplan så jag ger mig nog ut på ytterligare en promenad tror jag. Coachen här brevid (min blivande man ) tycker väl inte det är en helt bra idé, han vill att jag ska ta det lite lungt men jag är för rastlös. Att vara ledig är inte riktigt min grej, jag måste ha saker att göra! Tack och lov är nog min firma igång snart så jag blir sysselsatt!
13 augusti, 2007 at 23:15 #834168Anonym anvandareMemberHell yeah i missed you woman
Kör hårdt och det ska bli riktig kul att se dig på SM14 augusti, 2007 at 07:24 #834169Anonym anvandareMemberVågen sa 58,0 kg imorse Det vet jag inte vad jag tycker om. Tanken var inte att tappa i denna farten riktigt än, det är ju trots allt ett tag kvar till tävlingen. Kanske har min kropp bara fått för sig att släppa massa vätska eller nått. Det sitter trots allt väldigt mycket ”fluff” kvar på kroppen än!
Jaja, det blev i alla fall en proteindrink nu innan promenaden och tur var väl det eftersom jag inte ska ge mig ut förrän kl. 09. Jag kunde helt enkelt inte sova utan vaknade 06.30 06.50 gav jag upp försöken att sova och gick upp för att laga mat.14 augusti, 2007 at 13:09 #834170Anonym anvandareMemberKan man inte få se lite bilder på dagsformen?*nyfiken*
Ska bli grymt att få se bilder på en rippad brud (alltså bröllops-brud) sen! Räknar kallt med massor bilder!
:up: :up:
14 augusti, 2007 at 13:17 #834171Anonym anvandareMemberFed up wrote:Kan man inte få se lite bilder på dagsformen?*nyfiken*Ska bli grymt att få se bilder på en rippad brud (alltså bröllops-brud) sen! Räknar kallt med massor bilder!
:up: :up:
😮 Bilder på dagsformen….vi får väl se om jag får till någon acceptabel bild på gymmet idag!
Och bilder från bröllopet blir det nog några stycken
14 augusti, 2007 at 13:19 #834172Anonym anvandareMemberBörjade dagen med morgonpromenad på 75 min.
Det är lite roligt när jag och Hanna är ute och går, vi babblar på bra i början men när vi börjar närma oss en timme så blir vi tystare och tystare och pratar vi så pratar vi om att vi är hungriga Att i det läget gå förbi ett bageri är plågsamt!14 augusti, 2007 at 13:31 #834173Anonym anvandareMemberNågon kanske är intresserad av vad jag äter? Jag är SÅ lat när det kommer till att laga mat så jag gör det så enkelt som möjligt.
Mål 1: Fiberhavregryn och 4 äggvitor vispade och kokade till gröt/äggröra
Mål 2: Kyckling
Mål 3: Lax och potatis
Mål 4: Kyckling
Mål 5: Samma gröt/äggröra som frukost
Mål 6 (efter träning): bröd och proteindrink
Mål 7: Kyckling/tonfisk/ägg
Mål 8: Kyckling/tonfisk/äggDärutöver kommer grönsaker. Ordningen på målen blir lite tillstökad nu när jag är halvledig men ungefär såhär ser dagen ut. Jag äter väldigt mycket protein och relativt lite kolhydrater eftersom jag mår bäst av det. Jag kör tillskott också, mulitivitaminer, zink, magnasium, B6, BCAA och koffein.
Cardion just nu består av morgonpromenader, 1-1½ timma varje dag. Jag kör cardio med högre intensitet efter mina styrkepass, ca 20 min. Därutöver är planen att köra ett par intensiva pass i veckan, intervaller på bandet eller ute. Just nu har jag skippat intervallerna i en vecka då jag gått väldigt fort ner i vikt, vill kolla så jag inte börjat tappa muskler innan jag återupptar dem eller gör andra justeringar.
14 augusti, 2007 at 14:05 #834174Anonym anvandareMemberÅ vad kul me bröllop för oss är det planerat till nästa sommar det fick bli ett nytt kök detta året istället Kul att det går bra för dig, kör på nu så ses vi om inte förr på SM…. om det blir on/off stage får tiden utvisa
/Mia
14 augusti, 2007 at 15:18 #834175Anonym anvandareMemberKUL Lycka till!
14 augusti, 2007 at 17:05 #834176Anonym anvandareMemberVad kul att du är tillbaka med träningsjournal Camilla!! Å framförallt vad kul att du ska ställa upp på SM. Kommer ihåg att du i din senaste journal funderade på om du skulle ställa upp på SM eller ej.
Är nyfiken på vad din panikmätning gav för resultat. Hoppas det är rätt sorts kilon som försvunnit! Vad siktar du på för vikt till denna tävling?
Kör hårt tjejen!
Kram Emelie
P.S. Grattis till planerat bröllop!! Själv jobbade jag på ett bröllop, eller middagen efteråt rättare sagt, i lördags. Nästan så man blev lite sugen själv!!
14 augusti, 2007 at 20:23 #834177Anonym anvandareMember~Frida~ wrote:Du inspirerar mej t 1000 Camilla!!:friends:
Nämen, du, det är snarare du som inspirerar MIG!!
14 augusti, 2007 at 20:36 #834178Anonym anvandareMemberMätningen idag gav lite blandat resultat kan man kanske säga. Jag har tappat bra på mätpunkterna (utom den envisa tricepsen såklart!) men samtidigt har muskelmassan minskat med nästan samma som fettmassan vilket ju inte är så bra! Jag ligger på 11,9 % nu och har fått order om att lugna mig lite. Det betyder att jag ska öka maten med 100 kcal per dag, korta ner morgonpromenaderna något men behålla de intensiva passen som planerat. Passen kommer att bli ÄNNU tyngre nu, ett sätt att pressa kroppen att inte tappa massa.
Det är ju trots allt 9 veckor kvar och jag kan inte börja tappa massa nu, då blir det inget kvar av mig. Linda tyckte dock att det såg bra ut och det är ju egentligen det viktigaste, om jag har 8 eller 10 % på scen syns ju faktiskt inte.Jaja, vidare till dagens träning:
Med order om att öka vikterna var jag rejält taggad för ryggpasset och det tror jag märktes. Stackars Hanna fick öka på hon också
Började med latsdrag och gick upp till 60 kg, 5 set.
Fortsatte med ”lats i kabel”, 4 set
Därefter var det dags för kronlyft, 5 set med som mest 110 kg och 6 reps
Så blev det hantelrodd, 4 set, max 35 kg * 8 reps
Avslutade med kabelrodd, med som mest 60 kg. Sista settet var et droppset och det var nästan obehagligt, det kröp i ryggen!Så var det det eländiga löpbandet också, 10 min med rejäla intervaller. Jag ska hålla ner på intervallerna några dagar till jag får stopp på viktraset sedan ökas tiden på igen.
14 augusti, 2007 at 20:39 #834179Anonym anvandareMemberEmelie wrote:Vad kul att du är tillbaka med träningsjournal Camilla!! Å framförallt vad kul att du ska ställa upp på SM. Kommer ihåg att du i din senaste journal funderade på om du skulle ställa upp på SM eller ej.Är nyfiken på vad din panikmätning gav för resultat. Hoppas det är rätt sorts kilon som försvunnit! Vad siktar du på för vikt till denna tävling?
Kör hårt tjejen!
Kram Emelie
P.S. Grattis till planerat bröllop!! Själv jobbade jag på ett bröllop, eller middagen efteråt rättare sagt, i lördags. Nästan så man blev lite sugen själv!!
Tack! Det ska bli kul med bröllop! Jag kan inte påstå att jag planerat ihjäl mig, vi kom på idén om giftemål i maj eller nått så det har inte funnits jättemycket tid men det kommer bli jättefint!!
Vad gäller vikten till SM så satsar jag egentligen bara på att komma under 55 kg (vilket jag kommer göra utan problem). Därutöver är det bara att satsa på att vara så hård och fyllig som möjligt! Skulle tippa på att jag kommer väga runt 53 kg kanske.
14 augusti, 2007 at 20:41 #834180Anonym anvandareMembermia_81 wrote:Å vad kul me bröllop för oss är det planerat till nästa sommar det fick bli ett nytt kök detta året istället Kul att det går bra för dig, kör på nu så ses vi om inte förr på SM…. om det blir on/off stage får tiden utvisa/Mia
Åhh, nästa sommar för er! Va skoj!! Nytt kök är ju såklart roligt det också, man måste ju trivas när man gör sina matlådor
Ses på SM! Oavsett om det blir on eller off stage!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.