Snart där; SM 2007 !

Home Forums Dagböcker Snart där; SM 2007 !

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 136 through 150 (of 191 total)
  • Author

Wohooooooooo![/b]
    Vad man missar saker… när man inte hänger med *skrattar*
    Grattis gumman!
    Måste påpeka hur makalöst fin du vart som brud :D
    Kan bara tänka mig hur stolt din man var den dagen :P

Har läst igenom hela din journal här nu innan det är dax att gå till gymmet, har fått för mig att jag ska börja hänga med lite bättre igen.
    Nu är det nära till Sm, det är bara att kämpa på, måste ju också ge dig en eloge för att du orkar ha så många bollar i luften på samma gång, (inga direkta små projekt). Det är saker du verkligen vill göra så det driver dig väl framåt mer än någonting annat, hade väl kanske vart annorlunda om det varit saker som du inte trivts med…
    Har tänkt på dig massor med gånger, men är ju världssämst på att höra av mig, hate it!

kör hårt hela vägen fram nu, ska bli kul att se dig på scen igen.

Kramkram

Usch och fy, idag vill kroppen verkligen inte vara med och leka! Jag är sjukt trött och har valt att ”vila”. Jag har dock gått promenader om sammanlagt 2 ½ timma men det har i princip bara varit transportsträckor och pulsen har inte varit jättehög. Ska väl delvis skylla tröttheten på min coach som väckte mig i natt och var sjuk…att vara vaken mellan 02-04 gör ställer till vilket sömnmönster som helst. Han är nog på bättringsvägen nu dock, inte en sjuk coach på SM inte, då går det åt skogen.

För övrigt tror jag att jag gjort de sista inköpen inför SM, skrivit en lång packningslista, planerat dagarna innan avfärd, brännt musiken, skrivit ut vägbeskrivning och karta till hotellet och samlat alla papper i min mycket förträffliga tävlingsmapp som jag har kvar sedan jag tävlade med mina hästar. A5 storlek, mitt namn på, smarta fickor för det mesta och lite tävlingskänsla över den då det står ”Tävlingsmappen” tryckt på den. Nog för att det fortfarande står Johansson men jag har ju inte ens fått mitt nya körkort än så det spelar ju kanske mindre roll. Lär knappast hinna få mitt nya innan SM men jag har för säkerhets skull ett extra personbevis med mig som styrker mitt nya namn. Snacka om noja….:D

Eva-Lotta wrote:
    Wohooooooooo![/b]
    Vad man missar saker… när man inte hänger med *skrattar*
    Grattis gumman!
    Måste påpeka hur makalöst fin du vart som brud :D
    Kan bara tänka mig hur stolt din man var den dagen :P

Har läst igenom hela din journal här nu innan det är dax att gå till gymmet, har fått för mig att jag ska börja hänga med lite bättre igen.
    Nu är det nära till Sm, det är bara att kämpa på, måste ju också ge dig en eloge för att du orkar ha så många bollar i luften på samma gång, (inga direkta små projekt). Det är saker du verkligen vill göra så det driver dig väl framåt mer än någonting annat, hade väl kanske vart annorlunda om det varit saker som du inte trivts med…
    Har tänkt på dig massor med gånger, men är ju världssämst på att höra av mig, hate it!

kör hårt hela vägen fram nu, ska bli kul att se dig på scen igen.

Kramkram

Hej!
    Tack för gratulationerna! Det var en helt underbar dag!! Känns som det var länge sedan…tiden går fort när man har roligt!
    Och just nu kan jag lova som det känns att det är lite för många bollar i luften! Visst trivs jag med det men det är så mycket nytt och så mycket att hålla ordning på. Men det känns ändå skönt att det rullar in jobb i firman, fakturor går iväg, folk vet att vi finns och alla stöttar oss.

Tänkt på dig flera gånger det senaste också och blev glad att se din journal. Tänk så kass man är på att ses trots att man bor i samma stad! Men efter SM blir det ändring, jag ska bli supersocial igen.

CamillaJ wrote:
    Hej!
    Tack för gratulationerna! Det var en helt underbar dag!! Känns som det var länge sedan…tiden går fort när man har roligt!
    Och just nu kan jag lova som det känns att det är lite för många bollar i luften! Visst trivs jag med det men det är så mycket nytt och så mycket att hålla ordning på. Men det känns ändå skönt att det rullar in jobb i firman, fakturor går iväg, folk vet att vi finns och alla stöttar oss.

Tänkt på dig flera gånger det senaste också och blev glad att se din journal. Tänk så kass man är på att ses trots att man bor i samma stad! Men efter SM blir det ändring, jag ska bli supersocial igen.

Yes, en annan har bil nu, så det går lite lättare om man vill ses. Men jag har varit i västerås nästan varje helg nu i ett halvår 8)
    Skönt att allt verkar börja bra med firman också, blir glad i hela kroppen, för jag kan tänka mig känslan att ha eget, så roligt! en dag vill jag med uppfylla drömmen…
    Å jag vet hur ditt humör är, å hur du mår, jag är också där nu och värre lär det bli— usch. Men ändå är det så förbannat kul :D

Nu verkar det som jag lyckats sparka igång förbränningen igen! Hade droppat 6 hekto fett sedan senaste mätningen för 6 dagar sedan. 1 hekto om dagen :emo-thumb Fettprocenten landade på 6,9[/b]!! Förra veckan var den 7,8.

Genom att gå mot konstens alla regler när förbränningen verkade som den avstannat har jag alltså börjat tappa igen. Vad jag menar är att man ofta får höra att man ska höja fettet alt. höja kolhydraterna, vila mera, ändra ditt eller datt när förbränningen avstannat. Jag körde på, kapade kalorier från fett och lite från kolisar, drog på mer cardio, ökade intensiteten och gav mig f*a på att kroppen nog skulle släppa på fettet genom ett större underskott. Och visst funkade det. Till råga på allt tappade jag inte ett gram muskelmassa på dessa dagarna. Kanske kan det tillskrivas den massiva mängd BCAA jag häller i mig. Att jag sedan är sliten som jag aldrig varit förut och känner mig som en välanvänd disktrasa är en annan sak! Men roligt är det när det funkar att ändra lite!

Idag har det verkligen börjat!!! Jag börjar tanka på med vatten! Min kropp är mycket långsam på att reagera, något jag upptäckte genom allt exprimenterande förra året. Därför ska den få totalt 10 dagar på sig med förberedelser.

Jag vågar inte avslöja vad coachen sänkte mitt intag till igår….men det är inte fyrsiffrigt i alla fall, det har det inte varit på någon vecka….

F*n vad bra jobbat Camilla! Stående ovationer från mig. :worship: Härligt att det gav så goda resultat av att lägga in en ännu högre växel. Inte långt kvar nu så håll i!!

Det var jättekul att ses förra veckan förresten!! Får vi göra om efter SM. :nod

Emelie wrote:
    F*n vad bra jobbat Camilla! Stående ovationer från mig. :worship: Härligt att det gav så goda resultat av att lägga in en ännu högre växel. Inte långt kvar nu så håll i!!

Det var jättekul att ses förra veckan förresten!! Får vi göra om efter SM. :nod

Ja, det var var skoj att ta en ”fika”! ;) Tur att man kan dricka te på sin diet, fatta så osocial man skulle bli annars! Vi hörs efter SM så ska vi nog hitta på nått!

Camilla: Respektabel fettprocent måste jag säga! Kör så det ryker!

CamillaJ wrote:
    Nu verkar det som jag lyckats sparka igång förbränningen igen! Hade droppat 6 hekto fett sedan senaste mätningen för 6 dagar sedan. 1 hekto om dagen :emo-thumb Fettprocenten landade på 6,9[/b]!! Förra veckan var den 7,8.

Mäter du 3 eller 4 punktsmätning?

Jonas Lundberg wrote:
    Mäter du 3 eller 4 punktsmätning?

4-punkts.

Kan tilläggas att jag veckan mellan DC och LP förra året hade 8,2 %, mätt hos samma person så det ser i alla fall ut att luta åt rätt håll i år också. Men jag stirrar mig inte blind på procenten, domarna ser ju inte det ändå :|

Calle Sirén wrote:
    Camilla: Respektabel fettprocent måste jag säga! Kör så det ryker!

Tackar! Får väl se hur jag lyckas visa upp det hela också, mycket som ska klaffa sista veckan. Jag ser aldrig bra ut om jag inte tömmer och fyller rejält tyvärr, oavsett hur deffad jag är. Sa någon vattenballong året om?? :)

Då ska vi se vad vi åstadkommit i träningsväg idag…

Började med en morgonpromenad, 90 min i bra tempo. Jag var inte så trött idag och knatade på bra. Kunde inte springa något eftersom jag hade packning att släpa på men det gick bra ändå!
    Efter att ätit frukost (om nu kyckling och torra havregryn kan kallas en frukost) kördes fettmätningen och därefter blev det ytterligare promenad om 90 min. Denna gången inte i ett lika högt tempo men några kalorier jagades nog bort i alla fall.

Har precis kommit hem från ett axelpass där jag även körde mage och lite ben. Avslutade med 30 min på rotex/cykel och njuter nu av min potatis och kyckling.

Jag är riktigt laddad idag, måste ha att göra med att jag vilade igår. Får nog snart ge mig ut och springa av mig lite energi, såhär kan vi ju inte ha det i slutet av dieten.

Mitt enda orosmoln inför SM är nu att min man verkar vara sjuk. Han ska coacha mig och utan honom blir det omöjligt för mig att köra, jag kan ingenting om de där sista dagarna och det är han som fixar allt, kollar formen, lägger färgen, ger mig mat, vatten, salt…. Vi får hoppas på det bästa!

CamillaJ wrote:
    4-punkts.

Kan tilläggas att jag veckan mellan DC och LP förra året hade 8,2 %, mätt hos samma person så det ser i alla fall ut att luta åt rätt håll i år också. Men jag stirrar mig inte blind på procenten, domarna ser ju inte det ändå :|

Det låter väldigt lågt, 3-punkts brukar ge ännu lägre värde…
    Men som sagt det går ju inte att jämföra olika mätningar.
    Lycka till, tyvärr fick ju inte Erika vara med och fajtas med seniorerna…nästa gång…! :up:

Jonas Lundberg wrote:
    Lycka till, tyvärr fick ju inte Erika vara med och fajtas med seniorerna…nästa gång…! :up:

Kanske tur det för det hade blivit tufft för henne bland seniorerna.

Jonas Lundberg wrote:

Jo, jag tycker själv att det låter väldigt lågt, jag tycker inte jag ser ut att ha så lågt…jag menar, om jag har 6,9 %, var har tjejerna som är RIKTIGT hårda!! :| Men det är ju som du säger, olika mätningar ger olika resultat och man kan inte jämföra med någon annan. Jag använder värdet som en referens för vilka framsteg jag gör och var vikten släpper. Om det sedan är 6,9 % eller 8,9 % eller 12,9 % i ”verkligheten” låter vi vara osagt :D

Hälsa Erika lycka till!!

Viewing 15 posts - 136 through 150 (of 191 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.