Snart där; SM 2007 !

Home Forums Dagböcker Snart där; SM 2007 !

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 151 through 165 (of 191 total)
  • Author

Jag har precis varit ute på en 30 min runda där jag sprang (OK, jag luffsade nog snarare än sprang) nästan hela vägen. Jag var helt enkelt irriterad och var tvungen att ta ut energin någonstans så varför inte genom ett cardiopass. Tyvärr orkade jag inte ett sånt där grymt pass som det brukar kunna bli när jag är arg, då jag springer till jag nästan ramlar ihop och så springer jag lite till. Konstig så fort man kan springa när man vill…

Nu ska jag käka 4 äggvitor med lite spenat och så ska jag sova!

Imorgon tänkte jag lura med mig min pappa ut på min kvällsrunda! Så om du läser detta pappa, ta fram joggingskorna ;)

no_pain wrote:
    Kanske tur det för det hade blivit tufft för henne bland seniorerna.

Du tror det…
    Jag vet att det hade gått väldigt bra! :buttrock:
    Vi får se på SM hur det ser ut…

Roligt att du verkar ha åsikter som är tvärt emot mina, man ska stå på sig och tro på sin sak…! 8)

Jag anar vem du är, men har kanske helt fel och det spelar ingen roll eftersom du inte vill visa det!

Visst är jag en jobbig jävel, som tror (vet) att jag kan något om bodybuilding… :devil::D

CamillaJ wrote:
    Hälsa Erika lycka till!!

Hon har garanterat läst hälsningen redan…
    Tror hon brukar smyga här och chockas (knäckas) av all din träning, minimalt med mat och din låga fettprocent… :what::D

Jonas Lundberg wrote:
    Hon har garanterat läst hälsningen redan…
    Tror hon brukar smyga här och chockas (knäckas) av all din träning, minimalt med mat och din låga fettprocent… :what::D

Hihi, hon skulle nog inte chockas av att se mig i verkligheten! Liten, vattnig och sliten….Jag tror snarare att det skulle vara ombytta roller, av de bilder jag sett på Erika så är jag glad att hon inte går i min klass ;)
    Och det där med fettprocenten…tja…det är med ”min” mätning det, skulle jag mäta hos samma person som Erika skulle det nog kunna se annorlunda ut!

CamillaJ wrote:
    Hihi, hon skulle nog inte chockas av att se mig i verkligheten! Liten, vattnig och sliten….Jag tror snarare att det skulle vara ombytta roller, av de bilder jag sett på Erika så är jag glad att hon inte går i min klass ;)
    Och det där med fettprocenten…tja…det är med ”min” mätning det, skulle jag mäta hos samma person som Erika skulle det nog kunna se annorlunda ut!

Alla känner nog likadant nu, verkar det som (”Liten, vattnig och sliten”)…

Huvudsaken är ju att man ser framstegen.

Erika säger att hon är nöjd att komma upp på scenen och inte skämma ut sig, men det tror jag inte på för 5 öre… ;)

Dagens vedermödor är till ända. Började med en morgonrunda om 1 timma och 40 min varav jag sprang första 30 min.

Ganska snart efter cardion fick överkroppen en omgång massage..ajajaj…

Efter att ha suttit på ett tåg i nästan två timmar och retat mig på en person som hostade konstant (deffnoja…??) så lyckades jag missa ett av mina mål med nästan en timma!!! Jag höll på att dö kändes det som! Jag hade inte alls planerat att ta den där shoppingrundan som var orsaken till tidsförskjutningen men nu blev det så och ett par skor fick jag med mig hem i alla fall, det behövdes! Begriper inte vad som händer med alla skor under en deff ;) :D

När jag till slut fått i mig mitt mål mat så bar det iväg till gymmet för ett bröst- och armpass. Jag hade rätt gott om energi trots den mycket snålt tilltagna maten och passet kändes helt OK. Avslutade med 20 min på trappmaskinen och fick äntligen fylla på med några futtiga gram kolhydrater.

Någon timma senare var det dags att släpa ut pappa på en runda och vi lyckades skrapa ihop 55 min promenad. Sista biten var det klomörkt och jag med mitt mörkerseende trodde hela tiden att jag skulle gå rakt in i ett träd…. :)

Dagen avslutads nu med kyckling och spenat och jag ska snart hoppa i säng!

Kanske någon är nyfiken på vad jag äter? Jag vägrar tala om hur mycket av allt, då kommer alla tro att jag är fullkomligt galen!

1. BCAA innan, under och efter morgoncardio
    2. Äggvita och havregryn
    3. Kyckling, broccoli och champinjoner
    3. Lax, tomat och spenat
    4. Kyckling och broccoli
    5. Kyckling, äggvita och havregryn (vilken blandning va?)
    6. BCAA under och efter styrkepasset, innan cardion
    7. Potatis och kyckling (efter träning)
    8. Kyckling och broccoli
    9. BCAA innan läggdags

Spännande va? Jag har dragit på rejält med BCAA sedan fettmätningarna visade muskelförlust och det verkar ha hjälpt. Synd bara att det smakar som det gör :(
    Fråga mig inte varför jag äter som jag gör, jag styrde schemat till för ett par veckor sedan men nu är det i coachens händer och jag orkar inte bry mig varför han gör som han gör men det verkar funka.

CamillaJ wrote:
    Jag har dragit på rejält med BCAA sedan fettmätningarna visade muskelförlust och det verkar ha hjälpt. Synd bara att det smakar som det gör :(

Gumman!
    Varför kör du inte på kapslar?
    lite lättare att få i sig, så slipper du pina dig så…

Eva-Lotta wrote:
    Gumman!
    Varför kör du inte på kapslar?
    lite lättare att få i sig, så slipper du pina dig så…

Med den mängden BCAA jag häller i mig skulle jag bli ruinerad ;)

Två av dagens tre pass avklarade. Morgoncardion bestod av promenad 1 h 40 min. Jag var riktigt trött i kroppen och kände hur det kröp i benen av utmattning på vägen hem.

Efter att ha tankat kroppen med lite havregryn och äggvita bar det av till gymmet för ett rygg- och magpass. Klämde även in lite vadträning. Energin fanns inte riktigt till att dra på med tunga vikter så det blev istället lite höre tempo och lättare vikter. Avslutade med 20 min på trappmaskinen/crosstrainern.

Kroppen börjar verkligen känna av energiunderskottet nu, tröttheten är i princip konstant, jag känner mig som något som körts genom en mangel….Så nu är det bara att ladda för ytterligare en vecka, den ALLRA SISTA!!! Om exakt en vecka står jag redo att väga in och ska förhoppningsvis slippa vara nervös över vikten men det vet man aldrig….den verkar inte riktigt vilja gå åt det håll jag vill att den ska gå. Trots detta ser det bättre och bättre ut… ;)

Ikväll väntar posering och en kvällsrunda med pappa. Om han orkar efter gårdagens mycket utmattande promenad :D

Äntligen tillbaka från sista rundan. Det blev 1 h 10 min promenad i lagom tempo. Känslan av matthet infann sig rätt fort idag och det är väl inte så konstigt i och för sig. Kroppen skriker efter mat och vill ju absolut inte röra på sig för att behöva förbränna den lilla energi den får. Suget efter mat, speciellt kolhydrater har varit enormt idag! Antagligen är det bäst att gå och lägga sig illa kvickt innan jag nallar av de frusna kanelbullarna som ligger i frysen. Vill ha…vill ha….:(

Jag kan inte fatta att det är så nära nu, om en vecka är vi invägda och sitter förmodligen och fyller på med potatis mellan lagren av färg! Slutet närmar sig med stormsteg och så gör också 18-rättersmiddagen på Sahara och den efterlängtade kakbuffén

Nu har jag gjort sista ”vanliga” tränignspasset inför SM! Det som återstår på gymmet nu är tömmnigspassen, vilka jag HATAR!

Dagen idag började i alla fall med morgonpromenad 1 h 50 min. När jag kom hem väar jag rejält trött och det kändes i ben och rumpa att man varit ute i nästan två timmar.

Under eftermiddagen klämdes en 40 min promenad in, vilket var rätt skönt efter att kört 14 mil i riktigt grötig dimma!

Nu har jag nyss kommit hem från gymmet där jag kört lite lätt på benen och cyklat i 30 min. Att kyckling och soja kan vara så gott efter träningspasset

Formen är för tillfället för eländig, jag har börjat dricka mycket vatten och salta maten och ser snarare ut som jag aldrig sett en hantel utan bara chipspåsar än att jag ska upp i BB om en vecka. Jag är oerhört känslig för vattenbalansen i kroppen och håller alltid mycket vatten. Å andra sidan är jag ganska ”lättömd” också eftersom kroppen reagerar som den gör på vatten/salt/kolhydrater.

Jag har varit och köpt det jag ska ladda med under fredagen och lördagen. Potatis, havregryn och riskakor! Eventuellt får det bli lite marmelad också!
    Har också inhandlat nya batterier till båda vågarna, vore ju katastrof om de tog slut på fredag kväll!!!

Nu ska alla kassar från storhandlingen packas upp! Jag har laddat upp med min favoritdricka, Fanta Free Red Berries! Här ska drickas efter SM! För övrigt har det köpts knäckebröd, Bixit, Digestivekex, pasta med såser, mjöl till färskt bröd samt lite pepaprkakor! Mums!! Något godis blev det dock inte, det har jag inte ett så stort sug efter. Jag vill ha mat eller lite ”matigare” kex och sånt istället. Men en pizza skulle ju inte sitta fel…fast den kan jag ju inte gärna ladda upp med nu och käka om en vecka :D

Jag har börjat packa!! :P

Städade lite och höll på med mina lakan så det var lika bra att packa kassen med örngott, påslakan och underlakan som jag ska ha till hotellet! Vill ju inte skita ner deras, då blir de inte glada på mig. Samtidigt har hårfönen och locktången blivit nerpackade ihop med mina nya fina kläder med gymmets loggo på! Nu känns det verkligen att det är nära. :bb2:

Det var ingen upplyftande syn när jag kollade in matschemat för imorgon…. :( Än värre var det i och för sig på måndag när den verkliga tömmningen börjar. Jag som älskar mina kolhydrater :(

Sista dagen innan den riktiga tömningen startar. Det känns skönt att få börja tömma samtidigt som det är riktigt jobbigt. Skönt är det eftersom det är sista finslipet som gör att man känner att man är nära…jobbigt eftersom jag blir så HYSTERISKT sugen på kolhydrater. Helt knäppt, jag äter jättelite kolhydrater annars också sista veckorna och det går bra men när det blir så lite som det är under tömmningen får min kropp spatt och vill bara ha godis, bröd, kex…allt som innehåller kolhydrater….

Jaja, idag blev det lite stökigt på morgonen så jag hann bara med en promenad om 1 h 20 min.

Nu under kvällen har jag varit ute på en promenad om 2 timmar, promenerade genom hela stan kändes det som. Man kommer rätt långt på två timmar. Ingen styrketräning idag, jag laddar för tömningspass imorgon istället. Kvällen kommer istället ägnas åt posering och kanske lite mera cardio. Det finns ju faktiskt chans att bränna bort ett par gram fett till närmaste dagarna :p

Lycka till nu detta kommer gå kanon bra.:worship:
    Jag skulle så gärna vilja se dig tävla igen men tyvärr
    ingen SM resa i år utan det får bli Lucia Pokalen.

Viewing 15 posts - 151 through 165 (of 191 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.