- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
19 augusti, 2007 at 12:37 #834196Anonym anvandareMemberEmelie wrote:Tråkigt med ert grillmissöde!! Men ni verkar fått det mysigt ändå med god mat o trevligt sällskap. Jag o pojkvännen grillade igår, precis när glöden började ta sig så började det regna.. Men efter att hämtat ett parasoll (ganska lustig syn; min kille+grill under ett parasoll i hällregn) så gick det finfint ändå o lyckligtvis var regnskuren snabbt över.
Hur ofta kör du intervaller förresten Camilla? Kör du dem direkt efter du kört styrka eller kör du intervallerna vid separata pass? Jag har precis börjat köra intervaller o känner precis som du en hatkärlek till dom. Så jobbigt, men samtidigt sååå härligt!!
Jag försöker köra två intervallpass i veckan varav minst ett är ”fristående” från styrketräningen. Oftast gör tidsbrist att jag får köra intervallerna direkt efter styrketräningen men jag fyller då på med BCAA emellan. Förr körde jag intervallerna ute men föredrar nu att köra dem på band/trappmaskin då det är mindre störande moment där och man kan köra hårdare.
19 augusti, 2007 at 22:59 #834197Anonym anvandareMemberFörsov mig rejält i morse ….vaknade sisådär 4 timmar senare än jag tänkt mig 👿
Jaja, gav mig ut på en 1 h 20 min lång morgonpromenad i ganska långsamt tempo då mina ben kändes som bly.
På eftermiddagen blev det ett pass för armarna och magen. Körde hyffsat tungt men skrev inte ner några vikter och jag minns dem inte heller…sorry! Avslutade passet med 15 min på trappmaskinen.
Känner mig rejält vattnig sedan ätardagen igår men jag hade fyllt ut bra i alla fall, synd att jag var ensam på gymmet och ingen fick se mig :p Eller kanske inte….
Nu är det snart dags för sängen då jag tröttnat på att jobba för idag. Det snurrar emap, mailserver, företagsregistrering och räkenskapsår i huvudet på mig så jag tror jag blir tokig! Måste ju ladda för morgondagens aktiviteter! Om benen känns fräschare blir det ett intervallpass på eftermiddagen! Ska börja jaga bästa pris på ProTan och DreamTan imorgon! Det är ju snart dags för den ”underbara” lukten igen :bb:
20 augusti, 2007 at 19:14 #834198Anonym anvandareMemberIdag ville min kropp verkligen vila.
Jag släpade mig runt en promenad på 1 h 10 min på morgonen och sprang ärenden och gick på möten resten av dagen. Ingen mer träning idag utan bara vila, mat och lite mer jobb.21 augusti, 2007 at 13:18 #834199Anonym anvandareMemberIdag vände jag upp och ner på min dag!
Jag skulle gått på morgonpromenad men så skulle Hanna till gymmet och då jag kände att jag behövde sällskap under mitt pass hängde jag på.
Körde axlar, 2 övningar för baksidan, hantelpressar (max 20 kg-hantlarna), rodd till hakan och lite flyes.
Därefter blev det en promenad på nästan en timma i det sköna vädret.I eftermiddag ska Hanna, sittande till häst, valla mig och Palle och Fridas vovve Bella i lite kuperad terräng! Skoj att få se något annat på sin cardiorunda.
Åter till arbetet….
21 augusti, 2007 at 20:36 #834200Anonym anvandareMemberHar varit ute på yterligare en 1 timmas cardiorunda i backarna utanför stan. Hade sällskap av mina tre kompisar som såg till att jag brännde lite kalorier
22 augusti, 2007 at 16:34 #834201Anonym anvandareMemberDagens träning har tagit kål på mig.
Började med 90 min morgonpromenad. Det var riktigt jobbigt och kändes som att jag hade promenerat i 4 timmar när jag kom hem.
Efter att ha ätit, slappat lite och jobbat en stund blev det ett 45 minuters ryggpass med latsdrag, lat.pullover, stångrodd och rodd i maskin.
När jag dragit i mig lite BCAA var det dags för ett intervallpass på 30 min. Alternerade mellan löpbandet och trappmaskinen. När jag kom hem och hade svept min proteindrink var jag tvungen att vila lite, jag var så slutkörd. Är fortfarande riktigt trött och känner inte riktigt för att jobba ikväll. Kroppen känns läskigt tom på något sätt och då äter jag ändå mer än jag gjorde under min förra diet. Sedan är jag så FRUKTANSVÄRT sugen på godis just nu, jag tror jag blir tokig. Jag tror jag tänkt på godis eller pizza minst 100 gånger idag.Planen är att träna imorgon och vila på fredag men det kanske får bli att vila imorgon istället, vi får väl se.
23 augusti, 2007 at 11:14 #834202Anonym anvandareMemberMorgonpromenad, 93 min. Pulsklockan påstod 416 kcal brännda när jag kom hem vilket är mindre än det brukar vara. Jag har haft svårt att få upp pulsen under mina promenader det senaste samtidigt som det har varit tungt och jobbigt. Antagligen har jag fått bättre kondis av intervallpassen men det nu ganska låga kroppsfettet gör att jag känner mig sliten.
Ska sägas att jag knappast tror jag brännt 416 kcal på min promenad men jag håller koll i förhållande till vad klockan brukar visa och inte faktiskt brännda kalorier. Jag har helt enkelt inte orkat ställa in klockan optimalt för att ge ett mer rättvisande värde. Spelar ju mindre roll egentligen, det är ju i förhållande till det ”normala” som det är roligt att följa.
Får se om det blir träning idag eller om jag flyttar passet till imorgon. Jag har mycket att göra båda dagarna så om jag jobbar snabbt nu under dagen kanske jag kan ta ett pass på gymmet senare i kväll. Om jag orkar….
Men jag måste säga att den slitna känslan nästan gör mig mer taggad. Jag blir lite ”nä nu jäklar, detta ska kroppen klara”. Det är sådan skillnad på att vara fysiskt sliten och mentalt sliten. Så länge psyket vill kan man få kroppen till nästan vad som helst!!
24 augusti, 2007 at 18:40 #834203Anonym anvandareMemberIgår blev det ytterligare en promenad då jag hade ärenden att uträtta. Hade trevligt sällskap med mig så det var ingen större ansträning att bränna de där kalorierna.
Dagen idag började som vanligt med morgonpromenad. Bara 75 min idag och det kändes lättare hela vägen.
Ärende mitt på dagen igen och därför ytterligare 40 min promenad men i ett lite långsammare tempo.
Eftermiddagens pass blev armar och lite mage. Kan inte påstå att passet gick så bra, jag kände mig platt, trycklös och svag. Det är ju trots allt fredag så det är inte så konstig kanske.
Nu ska jag jobba några timmar och sedan är det dags för dagens sista kraftanstränining, en kvällspromenad. Tar antagligen med mig Palle och Fridas vovve Bella, då stackars matte och husse jobbar och sliter för fullt och jag är sällskapssjuk när jag är ute och går
Imorgon är det LÖRDAG!!! Inte för att det blir någon hysterisk ätardag men jag ska få äta ute på kvällen och kan kanske få en lite annorlunda meny under dagen också, vi får väl se!
26 augusti, 2007 at 00:06 #834204Anonym anvandareMemberIdag blev det 90 min morgonjogg/promenad. Sprang första 40 och gick resten.
Efter att ha jobbat lite, hälsat på Palle, Frida och Mattias på nya gymmet, ätit pasta och laddat CD:n så blev det ett benpass på gymmet. Körde upp till 100 kg i knäböjen och fortsatte sedan med hacklift, benspark och bencurl. Därefter upplevdes 20 hemska minuter av intervaller på bandet och trappamskinen. Intevallerna blir aldrig lika intensiva efter passen som när de körs ensamma men det räckte till för att ta död på mig.
Nu väntar sängen för att ladda för en mycket fullspäckad morgondag. Begriper inte hur jag ska få ihop den dagen men det blir nog bra till slut. Ska upp kl. 06 och kommer jobba till kl. 23.15
26 augusti, 2007 at 13:39 #834205Anonym anvandareMemberTre av de fyra viktigaste sakerna för dagen avklarade, morgoncardio, träffa vänner och köra stryka/cardio. Nu återstår bara extrajobbet!
Började dagen med en 90 min morgonpromenad. Då jag hade ett mål med promenaden kändes det inte som det var så långt men jag var bra trött efteråt. Det kan Hanna, Fia och Frida intyga, jag såg nog mest sliten ut av alla trots att jag inte var bakfull eller har släpat maskiner i flera dagar!
Kring lunchtid avverkades ett bröstpass följt av 20 min på trappmaskinen. Lyckades göra 6 reps sneda hantelpressar med 25 kg hantlarna trots min utmattning.
Dags för lite matlagning, jobbet börjar kl. 17.
26 augusti, 2007 at 13:40 #834206Anonym anvandareMemberHar du startat eget nu camilla?
26 augusti, 2007 at 15:58 #834207Anonym anvandareMemberVanessa Frykman wrote:Har du startat eget nu camilla?Japp, nu är jag igång med egen firma! Officiellt har jag semester augusti ut men det är ju alltid mycket att göra i uppstarten så jag har börjat med allt sånt redan. F-skatten inskickad och namnet skickat till Bolagsverket :up: Alla med juridiska problem kan skicka ett PM :p
Måste säga att det känna nervöst och stressig just nu, jag vet ju att det kommer bli ont om pengar såhär i början även om jag har flera klienter redan. Samtidigt är det kul såklart, jag kan ju styra allt själv och jobba i princip var och när som helst. Sedan har jag tagit lite extratimmar i kassan på gymmet där jag tränar för att dryga ut inkomsten till pengarna rullar in. SM ska ju finansieras på något sätt!
27 augusti, 2007 at 15:17 #834208Anonym anvandareMemberStress som resulterat i kortisolpåslag, vattenansamlingar och sömnproblem gör att jag ser för eländig ut just nu
Mitt schema är så späckat att jag inte har kontroll på allt och det gör att jag inte får något gjort istället! Sedan får jag hälften gjort av vissa saker och för att bli klar måste andra ta tag i saker också och det gör mig ännu mer stressad!!
Jaja, jag tog en morgonpromenad på 65 min i morse, hann inte mer då jag försov mig. Inte så konstigt kanske eftersom jag inte somnade förrän efter kl 02…
Vid 17-tiden blir det axlar följt av lite cardio. Ska ta det lite lugnare med cardion idag och imorgon för att inte stressa kroppen ännu mer. Med en anpassning av dieten ska nog fettförlusten upprätthållas ändå!
27 augusti, 2007 at 18:18 #834209Anonym anvandareMemberMed tanke på förutsättningarna gick passet bra. Körde axlar och mage åtföljt av 10 min intervaller på cykeln. Tanken var att köra 20 min intervaller men kroppen sa ifrån, den ville ha sin mat!!
Nu blir det inte någon mer träning idag, istället ska jag sy på min brudklänning!!
28 augusti, 2007 at 17:27 #834210Anonym anvandareMemberDagens aktiviteter har hittills bestått i 2 ½ timmas promenad. Jag körde 65 min på morgonen och 85 min på em. Antagligen blir det ytterligare 30 min ikväll!
Energin har varit på topp hela dagen och jag är pigg och glad! Skuttade nästan fram mina 85 min då jag var på väg till fettmätning hos Linda.Uppenbarligen har alla timmars promenerande gett reslutat då mätningen visade 9 % :up: När jag tävlade i höstas låg jag på 8,2 % och tyckte jag var i OK form. Kan vi hållla detta så ska vi nog pressa kroppen under 8 % i alla fall.
Nähä, ingen rast och ingen ro. Dags att trycka i sig lite kyckling och sedan träffa vigselförrättaren! Tänk…om två veckor heter jag Waldenberg….undrar om jag ska byta namn här på forumet då
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.