- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
29 augusti, 2007 at 08:06 #834211Anonym anvandareMember
Imponerad över din vilja och uthållighet !
Vet själv hur det är med diet och starta eget och långa dagar, men allt gå bara man vill. Lår kroppen vila ibland också så du inte blir sjuk.Lycka till med allt !
29 augusti, 2007 at 08:25 #834212Anonym anvandareMemberCamillaJ wrote:Japp, nu är jag igång med egen firma! Officiellt har jag semester augusti ut men det är ju alltid mycket att göra i uppstarten så jag har börjat med allt sånt redan. F-skatten inskickad och namnet skickat till Bolagsverket :up: Alla med juridiska problem kan skicka ett PM :pMåste säga att det känna nervöst och stressig just nu, jag vet ju att det kommer bli ont om pengar såhär i början även om jag har flera klienter redan. Samtidigt är det kul såklart, jag kan ju styra allt själv och jobba i princip var och när som helst. Sedan har jag tagit lite extratimmar i kassan på gymmet där jag tränar för att dryga ut inkomsten till pengarna rullar in. SM ska ju finansieras på något sätt!
Du är grym Camilla! :worship: Önskar dig lycka till! och jag önskar att jag hade tillräckligt med cojones att starta eget just nu.[/b]
29 augusti, 2007 at 22:10 #834213Anonym anvandareMembercattahs wrote:Hej oj du ligger i vore kul å se dig snart har ej sett dig sen vi körde på exhale ihop…Hopaps allt går bra iallfall jobb och träning!
Klart vi ska ses någon dag!! Efter mitt bröllop den 8 september då
Vi får höras om det!29 augusti, 2007 at 22:23 #834214Anonym anvandareMemberAnna B och lovelysmile: Tack för er uppmuntran! Det är kul men jobbigt att ha allt på gång samtidigt men när företaget väl kommer igång ska det nog bli bra!
29 augusti, 2007 at 22:31 #834215Anonym anvandareMemberIdag har varit en bra dag! Började med 90 min morgonpromenad. Någonstans vid 55 min kändes det som allt blod försvann ur kroppen och jag blev helt ”tom” och konstig. Det gick dock över rätt snabbt och sedan var jag pigg igen.
Sprang ett antal ärenden på stan och brännde MASSA pengar varefter jag jobbade en stund.
Kvällen ägnades åt att köra rygg. Vi körde latsdrag, kronlyft, rodd och lat. pullovers. Kan inte påstå att jag kände mig så stark men jag är rätt stressad och ofokuserad just nu så jag förväntar mig inte så mycket förrän efter bröllopet.
Magrutorna såg helt OK ut idag i alla fall :emo-thumb
30 augusti, 2007 at 09:20 #834216Anonym anvandareMemberEn morgonpromenad på 85 min avklarad.
Är riktigt seg just nu men ska nog kunna ladda om till ett armpass om en stund!
Jag har dålig koll på vikten för tillfället, jag vägde 59 kg vid fettmätningen i tisdags men det var kl. 16 så den vikten är nog inte riktigt rättvisande. Ska se om jag kan väga mig på lördag morgon då jag (förhoppningsvis) inte är riktigt lika stressad som idag och imorgon.
Jag måste verkligen strukurera mig lite nu, det sitter och ligger gula post-it överallt och jag vet knappt hur jag har det! Och jag är inte ens nere på låga kolhydratnivåer än
30 augusti, 2007 at 14:05 #834217Anonym anvandareMemberDagens andra pass avklarat!
Körde armar följt av 20 min intensivt trampande på trappmaskinen och 10 min lugnare promenad.
Lyckades curla med 17,5 kg hantlarna idag, det har jag inte gjort på ett tag! Måste berott på att jag fick äta nötfärs i stället för kyckling innan passet :p
Kommit upp i lite över 2 ½ timmas träning idag, varav 115 min cardio/förbränning och 40 min styrka. Nu börjar det snart likna förra årets schema. Men jag klagar inte, det känns riktigt bra och jag äter mycket mer än förra året. Om jag får välja mellan mer cardio eller mindre mat väljer jag mer cardio utan att tveka. Visst är det lite tidssparande att inte köra så mycket cardio men de gånger jag försökt dra ner på cardion och minska maten i samma utsträckning så har jag blivit platt och trött. Ökningen av intensiteten i år har gjort att benen ser bättre ut också, något som är nödvändigt om jag inte ska skämmas allt för mycket på scen. Sedan kommer jag inte vara nöjd med benen oavsett vad jag tar mig till men det får väl vara så då. Jag kör mitt race, trivs med att se förändringarna från dag till dag och ser fram emot att tävla, hårda ben eller inte! :emo-thumb
30 augusti, 2007 at 17:23 #834218Anonym anvandareMember~Frida~ wrote:Det är du ju visst deDu är superduktig som klarar av att jonglera med så många bollar
Stor kram från Bellis & mej, vi ska dunsa ner i Hannas soffa nu
Duktig och duktig…jag har inte så mycket val! Eller, tja…jo, ingen tvingar ju mig att tävla. Men dieten är det minst jobbiga just nu även om det där ”shoppandet” du skulle göra hos Hanna när vi skildes åt satte griller i huvudet på mig. Jag vill också ha!!
Och vänta bara, låg på kolisar kommer du att få se mig om några veckor, då kan du vara glad om jag kommer ihåg vad jag heter och var jag bor!
31 augusti, 2007 at 20:04 #834219Anonym anvandareMemberIdag trodde jag nästan jag skulle dö…eller i alla fall tuppa av!
Dagen började med 85 min morgonpromenad och jag klarade mig till jobbet precis innan regnet.
Jag höll på att somna under sista timmen på jobbet och försökte rädda läget med en 200 mg koffein men det bet inte speciellt bra.
Kom hem och stod och glodde på displayen för portkoden. Jag har bara bott här i lite över ett år och kunde för mitt liv inte minnas om det var en 3:a eller 9:a som andra siffra i koden
Kvällen ägnades åt ett benpass. Körde relativt många reps och set och fick upp flåset rätt bra. Därefter väntade 20 min intensiv cardio på bandet och crosstrainern. Efter 17,5 min var jag tvungen att sluta, det gick bara inte mer!
Nog för att jag brukar vara låg på fredagar men idag tar nog priset. Hade jag fått en ätardag imorgon så hade det nog varit frid och fröjd men se, nej, det blir det inget med! Det blir lite fuskdag på söndag istället men inte en ätardag direkt, bara en lite mer avslappnad dag. Ätardagarna är nu borta och sista avvikelsen från planen blir nästa helg när jag gifter mig. Måste ju äta lite av tårtan och VÄGRAR missa hotellfrukosten på söndagen
Jag funderar allvarligt på om jag är riktigt klok….och det är jag nog inte i och för sig..men fasen så roligt det är när man väl pressat sig upp på scen!!
1 september, 2007 at 09:48 #834220Anonym anvandareMemberUnderbar morgon och tom hjärna…eller tom och tom…jag tänker på så mycket konstigt under mina morgonpass. Smågrejer blir helt enorma problem och jag oroar mig för saker jag vet jag kan lösa på 10 minuter om jag bara tar tag i det. Min hjärna är liksom inte rationell innan frukost
Jag var i alla fall ute i 80 minuter varav 60 min jogging. Resterande 20 min promenerade jag och vågade till och med ta av mig mössan. Mötte folk i shorts och T-shirt!! Det är 12 GRADER ute!! Brrrr!
Nu är det dags att lägga några timmar på mitt extrajobb och sedan ladda för ett bröstpass ikväll.
2 september, 2007 at 09:13 #834221Anonym anvandareMemberIdag är det ”slappdag”! Jag vill inte kalla det ätardag för det låter som jag kan käka för full hals. Nej, slappdag är mycket bättre. Ska ha en ”minimöhippa” då vädret inte tillåter allt som planerats men det ska bli SÅ roligt!! God mat, goda vänner och pyssel!!
Självklart började dagen med cardio, 100 min på cykeln. Jag var riktigt trött så tempot var inte det högsta men några små kalorier blev jag nog av med i alla fall.
Motivationen de senaste dagarna har varit rätt kass och jag måste orka ladda om imorgon eller så går SM åt pipan. Visserligen ligger jag väl OK till formmässigt med sex veckor kvar men fortsätter motivationen så här kommer jag se VÄRRE ut om sex veckor än idag. Att humör och ork sjunkit väldigt lågt så här tidigt gör ju sitt till och det är nu det krävs vilja av stål! Får ta tag i coachen ikväll eller imorgon och ta ett snack, det är ju han som måste leva med mig i sex veckor till…stackars människa!
2 september, 2007 at 09:15 #834222Anonym anvandareMemberGlömde säga att det blev ett bröst- och magpass igår kväll. Formen var usel då jag håller vatten som en liten ballong. Min kropp reagerade likadant förra dieten när jag började komma ner i lågt kroppsfett, den sög in vatten allt den kunde. Att jag sedan håller ett antal kilo ”extra” vatten året om gör ju inte saken bättre….jag HATAR att hålla vatten!
4 september, 2007 at 10:21 #834223Anonym anvandareMemberHade en härlig söndag och är nu jättefin i både hår och hud!! Tack Hanna och Fia!
Ingen styrketräning i söndags med andra ord, bara den redan nedskrivna morgoncardion.
Måndagmorgonen blev inte riktigt som jag tänkt mig då jag mådde kass när jag vaknade kl. 05. Beslöt mig för att låta kroppen vila och sov till 06.30 istället. På kvällen avverkades ett axelpass som skulle följts upp av cardio men jobbet kom emellan. Alltså, måndagen var första cardiofria dagen på länge!
Idag har jag vänt på träningspassen och skall strax köra ben. Cardio blir det mellan kl. 17.30 och 19 då jag ändå ska till andra änden av stan och kan lika väl passa på att gå dit.
Motivationen är åter i botten men nu är det inte bara så att jag känner mig lite ”blää” utan snarare att jag känner att jag inte ”behöver” köra SM för att vara nöjd. Så har jag känt innan, jag ”behöver” köra SM för min egen skull, för att jag egentligen vill det även om det varit tungt då och då. Nu vet jag inte om jag verkligen vill, känns inte som det är värt de sista sex veckornas stenhårda jobb. Ska ge det till nästa vecka i alla fall, kan hända att det känns annorlunda efter bröllopet då jag har en sak mindre att fokusera på. Det känns liksom lite onödigt att hoppa av nu, jag ahr lagt på mig muskler sedan förra året och är i OK form med sex veckor kvar, det vore kul att se hur det ser ut på scen i år!
4 september, 2007 at 11:06 #834224Anonym anvandareMemberHaaalllåååå minibiffen
Både überlänge sen vi hördes av samt samt skrev av oss till varann här inne…jag erkänner…är inte så bra på det jobbet tycks ta upp all min tid känns det som. Blev bara 2v semester i sommar (eller vad man nu ska kalla det) så gissa om det var två intensiva veckorVar som sagt längesen jag tittade in här och lyckan är stor när jag hittade till din sida igen. Så fröken ska gå och bli en fru..får försöka säga rätt i framtiden. Grattis till allt gumman se bara till att inte gå in i vägen, tycker mig se och känna av din stress i det du skriver. Du vet att denna sista tiden är tuff och framför allt när du dessutom startat eget och ska gifta dig. VILA ÄR A OCH O utan den blir det inte bra!!! SE bara på vad som hände mig när jag skulle upp sist…tro mig, se till att VILA ORDENTLIGT mellan varven!!! Delegera ut dina uppgifter om det går.
Ringer dig i dagarna.
Sköt om dig så länge och var rädd om dig…för bövelen
Stor mega kram från Linda ”Godis monstret” Jansson
4 september, 2007 at 11:59 #834225Anonym anvandareMemberGodis_monstret wrote:Haaalllåååå minibiffen
Både überlänge sen vi hördes av samt samt skrev av oss till varann här inne…jag erkänner…är inte så bra på det jobbet tycks ta upp all min tid känns det som. Blev bara 2v semester i sommar (eller vad man nu ska kalla det) så gissa om det var två intensiva veckorVar som sagt längesen jag tittade in här och lyckan är stor när jag hittade till din sida igen. Så fröken ska gå och bli en fru..får försöka säga rätt i framtiden. Grattis till allt gumman se bara till att inte gå in i vägen, tycker mig se och känna av din stress i det du skriver. Du vet att denna sista tiden är tuff och framför allt när du dessutom startat eget och ska gifta dig. VILA ÄR A OCH O utan den blir det inte bra!!! SE bara på vad som hände mig när jag skulle upp sist…tro mig, se till att VILA ORDENTLIGT mellan varven!!! Delegera ut dina uppgifter om det går.
Ringer dig i dagarna.
Sköt om dig så länge och var rädd om dig…för bövelen
Stor mega kram från Linda ”Godis monstret” Jansson
Hej!! Va kul att du dök upp här!! Tänkte på dig häromdagen och misstänkte att du jobbar för fullt!
Och, jo visst är det stressigt just nu…jag tror att det blir bättre efter denna veckan. Även om jag inte stressar upp mig för bröllopet är det ändå saker som ska fixas och tider som ska gå ihop och allt det där. Jag vet ju vad sista veckorna i en diet innebär och jag tror nog jag ska palla med dem om jag kan lägga lite mer fokus på det snart.Nu är det dags för kostymshoppande (nej, han har inte köpt den än!!!) och sedan cardio och planering med min kära vän som ska viga oss!!
Kram så hörs vi! Nästa vecka kanske??
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.