Snart där; SM 2007 !

Home Forums Dagböcker Snart där; SM 2007 !

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 76 through 90 (of 191 total)
  • Author

wow grattis Camilla jösses vad vacker du var i brudklänning.

Tack allihopa!!

Det var verkligen en underbar dag i lördags!! ;)

Och Frida: vi ska diskutera ”presenten”, jag är sugen och ska se om min man (oj..så konstigt det kändes att skriva det…) kan gå med på det också :)

Charlotte_: jag ska leta fram en bra bild på håret när jag hoppar över på rätt dator, håruppsättningen var fantastisk!

Måndag igen och tillbaka till vardagen :O

Började med 90 min morgonpromenad på tunga ben. Jag avskyr att promenera……

Under eftermiddagen blev det ytterligare 25 min promenad.

Kvällen ägnades åt ett ryggpass följt av 15 min cyklande.
    Formen kändes helt OK och den fyllning som helgen inneburit har nog varit bra för kroppen.

Kalorinivån har sänkts ytterligare idag och det känns, jag är hungrig och känner mig tom trots att jag har en hel del energi kvar sedan helgen.

Nu har jag i alla fall bara två saker att fokusera på, firman och SM. Det känns ganska skönt men samtidigt lite tomt. Ska se om jag kan uppbringa den där sista energin för att ladda 100 % för SM, det går lite trögt på den fronten men formen närmar sig sakta i alla fall. Jag gör ju det jag ska och äter mina minilådor. Ser i alla fall fram emot att komma i form igen även om jag känner att kroppen inte riktigt är nöjd med beslutet.

Redan klar med dagens träning. Började med 85 min morgonpromenad varefter jag bjöds på frukost hos Hanna. Sedan bar det iväg till Frida på Life Gym & Cardio för ett axelpass. Riktigt gott tryck i kroppen och jag var full med energi trots den relativit tidiga timmen. Eller tidigt och tidigt, för mig är det tidigt att köra dagens andra pass kl. 10.
    Axelpasset följdes av 20 min cardio på löpbandet och cykeln och 10 min promenad i solen.

Ska jobba på Karl Johans Gym ikväll, så det blir till att packa matlådorna och hålla fingrarna i styr då vi även hyr ut film och…SÄLJER GODIS!! :(

Förresten har jag inte vägt mig på länge, tror det är dags för det snart :unsure:

Vikten börjar dra sig nedåt, 57,8 kg i morse :up: Kanske inte så mycket att hurra för då jag inte vet om det är fett som gjort att jag tappat eller om det är de kära musklerna som fått stryk av det minskade intaget. Det ska vi ta reda på ikväll!

Dagen har i alla fall börjat med 1 h 45 min morgonpromenad. Jag gick lite smått vilse men till slut kom jag hem i alla fall.

Efter att gjort en formcheck och fått massage igår så har schemat ändrats lite. Matportionerna blir mindre och cardion ökar. Jag vågar inte längre tala om varken vad jag äter eller hur mycket cardio jag kör, då kommer alla tro att jag är totalt sinnesförvirrad :p Men jag har tävlingsdietat innan och även ”testdietat” lite dessförinnan och vet att cardio i mängder är det som funkar för mig. Jag skulle nog tjäna på lite intensivare men kortare pass, dock känner jag inte samma inspirtation för sådana pass och de gör mig mycket mer sliten i kroppen. Inte sliten på ett bra sätt utan sliten så att jag får ont i rygg, knän och andra leder. Det får räcka med 30 min intensiv cardio om dagen, mer pallar jag helt enkelt inte. Och tyvärr räcker inte de 30 min långt om jag ska kolla i form. Som jag sagt innan funkar det inte heller att bara dra ner maten, ”energi ut-energi in” och allt det där till trots. Mindre mat gör mig mer sliten, plattare och grinigare. Sedan finns det ändå inte så mycket kalorier att ta av längre så med en minskning hamnar vi snart på minussidan.

Två pass återstår idag, hur de läggs upp får vi se. Det finns ju lite annat som ska klaras av under dagen också…

Oj, lycka till med det nya upplägget. Inte långt kvar nu. Håll ut ! :) :emo-thumb

Dagen avklarad, bara massage kvar idag. Underkroppen ska få sig en omgång :emo-thumb

Efter ovan nämnda morgonpromenad begav jag mig till gymmet för att köra armar. Kändes riktigt bra även om jag ser ut som en valross för tillfället. Passet följdes av 30 min cardio på löpbandet och cykeln.

Sedan var det bara att duscha för att få fettmätningsdomen. Har varit rätt stressad senaste tiden och kortisolpåslag är aldrig bra för formen. Det går dock åt rätt håll, 8,1 % idag. Några hekton muskler hade tyvärr rykt också men det är ju nästan ofrånkomligt i detta läget. Det var i alla fall mer fett än muskler som låg bakom viktminskningen. Adam kommer nog pilla lite i schemat ändå, det gör han alltid så fort han ser minsta minskning i muskelmassa. Får se vad han hittar på.

Kvällen skulle ägnas åt ett cardiopass men det fanns INGEN motivation till det så det var lika bra att ge upp den idén. Befann mig ändå på gymmet så jag körde ett benpass istället, ett ganska lätt men med ett tempo som motsvarar pulsen i vilket mesigt cardiopass som helst. Smög in 15 min cardio också och fick snälla kommentarer av Ola och Morgan!

Uppenbarligen ska jag öka mitt intag av färska champinjoner nu så det är bara att ge sig iväg till ICA. Och så ska jag köpa mina älskade bakpotatisar också!!

GRATTIS !!! Guuuud så fina ni var.
    Lycka till på SM :up:

Oj det här hade jag missat. Kan bara stämma in i vad alla andra har sagt: Stort grattis!

Kör hårt nu sista biten:up:

Tack igen för gratulationerna!

Jag fick fotografernas bilder idag så om ett par dagar kommer det kanske lite mer pix. Det lär ta mig ett tag att sortera upp de 500 bilderna :)

Två av dagens tre pass avklarade.

Började med en morgonpromenad om 1 h 45 min. Första 50 min var pest sedan gick det bättre. Inte konstigt med ett sådant uppvaknande som jag fick, klockradion fick spader då strömmen gick, därefter började ett larm tjuta hysteriskt och jag irrade runt i en halvmörk lägenhet för att få på mig mina kläder. När jag kom utanför dörren stod polisen där och var säkert lika förvirrade som jag över varför larmet höll på och tjöt.

Efter att varit hemma och käkat frukost och glott på bröllopsbilder istället för att jobba några timmar gav jag mig av till gymmet för ett bröstpass följt av 25 min cardio.

Nu blir det jobb några timmar, en 45 min promenad och så jobb några timmar till!

Grattis och lycka till på SM!

rinse wrote:
    Grattis och lycka till på SM!

Tack!!

Såg dig ute å knata i morse…mellan Marklandsgatan å Slottskogsvallen!

Det är inte så lång tid kvar nu…4 kämpiga veckor kvar…men om du ligger på 8% så é du ju i princip klar redan…skönt för dig!:up:

Själv har man mycket kvar att kämpa bort så här på slutspurten:ph34r:

KÄMPA PÅ!:bb: ;)

Camilla Öhman wrote:
    Såg dig ute å knata i morse…mellan Marklandsgatan å Slottskogsvallen!

Det är inte så lång tid kvar nu…4 kämpiga veckor kvar…men om du ligger på 8% så é du ju i princip klar redan…skönt för dig!:up:

Själv har man mycket kvar att kämpa bort så här på slutspurten:ph34r:

KÄMPA PÅ!:bb: ;)

Ja, 4 riktigt kämpiga veckor har vi framför oss!! Men det ska vi klara!

Jag känner mig verkligen inte klar trots att mätningen sa 8 %. Visserligen låg jag på 8 % precis vid tävling förra året men det där med mätningar….tja…jag känner mig mer som en valross…

Viewing 15 posts - 76 through 90 (of 191 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.