Snart där; SM 2007 !

Home Forums Dagböcker Snart där; SM 2007 !

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 106 through 120 (of 191 total)
  • Author

Idag var det riktigt eländigt tungt att både promenera och träna.

Det började med att det regnade på morgonen och jag fick cykla istället för att promenera. Eftersom jag var så trött när jag vaknade och tog LÅNG tid på mig innan jag kom ur sängen blev det bara 60 min cyklande.

Ett par timmar senare avverkades 1 h 10 min promenad, dock inte i något rasande tempo då jag trodde jag skulle avlida av trötthet….

Piggnade till efter att jobbat några timmar och fyllt på med lite koffein och har nu kört ben. Jag känner lite smärta i knäna just nu och därför blev det ganska lätt träning men med många set och reps. Avslutade passet med 35 min cardio, 23 på trappmaskinen och resten på cykel. Roade mig med att plugga bokföring och bokslut under tiden :O

Idag är verkligen en sådan dag när jag funderar på om jag är riktitg klok. Att vara så trött, träna så mycket och äta så lite….för att stå på scen några minuter….:| Men samtidigt är det ju utmaningen och vägen fram till scen som är ett mål i sig och jag antar att det är därför det funkar. Men just nu är jag rätt säker på att detta är sista gången jag tävlingsdietar, det är inte lika kul i år som det var förra året. Även om jag bara tävlat tre gånger hittills, DC, Lucia BB och BF 2006 känns det som jag kommer vara ”klar” med tävlandet och ”tävlingstränandet” efter SM. Lite som att ”allt har sin tid” eller nått. Jag har känt så innan när jag höll på med hästarna och körde då på heltid ett bra tag ändå vilket slutade med att jag la av helt. Det vill jag inte ska hända med träningen så det är nog bäst att ta det lite lugnt efter SM. Men vi får väl se, jag måste ju hålla mig i OK form till min bröllopsresa i vinter och sedan har vi ju Beach2008 :D

Även idag är det riktigt tungt…kan ha att göra med att jag suttit med bokföring halva dagen…:p

Började i alla fall med 1 h 15 min morgonpromenad vilket var OK.

Nyss avslutade jag ett pass för bröst och mage, ett pass som gick riktigt dåligt. Var SÅ svag!!! Helt trycklös av jag också, man såg INGENTING. Därför tyckte jag att jag såg fet ut också….Inget tryck, inga synliga muskler, inga synliga ådror…nähä…
    Passet följdes i alla fall av 45 min cardio där en del intervaller ingick.

Kommer avsluta dagen med mer trappamaskin, SKA få det sista att släppa!!!

eller, tja…totalt 2 h 45 min cardio idag. Det kvalificerar väl knappast som vila men det blir ingen styrketräning idag. Jag har promenerat dit jag ska idag och då kommer man ganska snabbt upp i en hel del cardiotid.

Imorgon blir det också en lugn dag, måste ge kroppen en chans till återhämtning. Anledningen är att jag tror jag är lite övertränad, mer än vad som är OK såhär 3 veckor innan täving.

Var och mätte fettet idag och det visade 7,8 % vilket är en minskning med 0,3 procentenheter sedan förra veckan. Jag har tappat ett kilo på vågen men proportionerna mellan fett och muskelförlust är inte riktigt där jag vill ha dem. Därför låter jag kroppen vila lite imorgon för att ta nya tag på lördag. Då ska också poseringsprogrammet sättas ihop ordentligt, musiken klippas och paniken infinna sig :p

Kör på nu bruden, I´m watching you……

Linn wrote:
    Kör på nu bruden, I´m watching you……

:ph34r:

aj då…. :D

Idag känns som det kan bli bästa dagen på länge, trots en ”smärre” rubbning i schemat. Jag somnade vid 04 imorse då jag satte mig och jobbade med firmans hemsida efter kvällens infokurs. När jag väl skulle hoppa i säng kom jag på att det var massagedags för benen så det var bara att sätta igång. Det är roligt hur man märker att kroppen svarar nu på slutet, för varje dag släpper det mer och mer, huden känns ”mjuk” på det där sättet som är ett kvitto på att något händer och jag känner mig lättare i kroppen. Härligt känsla även om jag inte vet om det finns tid nog att bränna allt det som börjar släppa så fint.

Men, men…trots den sena kvällen vaknade jag före klockan imorse och var ute på 1 h 15 min morgonpromenad. Det är den enda träning jag kommer genomföra idag om man inte räknar en kortare hundpromenad i eftermiddag.

Imorgon ska jag köra mitt fria ordentligt för första gången…bättre sent än aldrig…:)

:( Sänkning av kalorierna idag igen och det känns….så tom som jag är idag har ja inte varit sedan…tja…förra dieten :)

Dock såg det riktigt bra ut när jag poserade på gymmet idag! Självklart sitter det alldeles för mycket fett på olämpliga platser men om jag kämpar så kanske jag inte kommer skämmas ihjäl i alla fall.

Dagen har i alla fall bestått av 1 h 30 min morgonpromenad, ryggträning följt av 30 min trappmaskin och sedan 30 min trappmaskin på kvällen igen.

Energin är inte på topp så jag nöjer mig med denna korta dagsrapport och hoppas på att ha mer ork imorgon….som att det lär hända… :|

kom igen snygging kriga igenom nu de sista veckorna . Du kommer se riktig bra ut !

kram kram
    vanni

Under lördagkvällen trodde jag att det var på väg att gå åt skogen…kändes som jag började bli sjuk!! Men tack och lov var jag helt OK när jag vaknade igår morse och idag känns också OK.

Söndagen inleddes i alla fall med en morgonpromenad om 1 h 25 min. Det gick rätt segt men vädret var OK och det var skönt att komma ut. Efter att ha jobbat under dagen kördes axlar och mage på gymmet och det följdes av 30 min intervaller på trappmaskinen. Intervallerna är inte så intensiva längre men de lär ju göra sitt ändå.

Senare på kvällen fick min man/coach/bodyguard valla mig på en 30 min promenad genom ett mörkt Majorna. Benen fick sig en massageomgång också och de början nog så smått släppa där.

Idag har jag startat med en runda på 1 h 20 min av vilka jag sprungit ca 30 min.

Vikten innan morgoncardion var 55,9 kg!! Nu rör det på sig!!! Jag skulle tippa på att en vikt mellan 53-54 kg är rätt lagom för mig om jag ska se OK ut så det finns lite att ta av fortfarande. Dock kommer jag att tappa en hel del under tömningen, det gjorde jag förra året och jag ser att det om möjligt sitter ännu mer vatten i kroppen i år.

Förutom den redan rapporterade morgonpromenaden kördes armarna stenhårt igår! Efter det passet spenderade jag 30 min på rotex/cykel och läste skvaller och mode. Rätt skönt att koppla bort huvudet genom att läsa sådana tidningar och känna sig lite ”normal”…jag blir så himla insnöad i slutet på dieten!

På kvällen blev det ett 30 min cardiopass på trappmaskinen. Eller, tja, 28,5 min blev det, jag var tvungen att hoppa av då det började snurra i skallen.

Idag, tisdag, är jag klar med träningen redan. Eller, det tror jag i alla fall, om inte coachen jagar ut mig när jag kommer från jobbet ikväll.
    Jag har kört lite mindre cardio idag! Gott! Började dagen med 1 h 25 min morgonpromenad och det gick sakta kan jag lova. Efter att ha laddat på med mat och gjort lite nytta var det benen och magen som fick en omgång på gymmet. Jag körde inte så tungt, gick upp till max 60 kg i knäböjen men gjorde hyffsat många reps istället. Benträningen följdes av 15 min intervaller på trappmaskinen.

Jag känner mig just nu som en urvriden disktrasa, en känsla jag inte hade förra dieten. Kanske beror det på att jag ligger lägre i fettprocent i år och att vi kämpar för att få upp mig hårdare, så hård som bara går. Det börjar ta sig men det är en hel del kvar att ta av, vi får väl se hur det går. Dock kan vi väl säga såhär….det börjar närma sig jul ;) :D

1 kg UPP!!! Va? Nä?! Nu får det väl ge sig!!
    Vägde så fint 55,9 kg igår och idag vägde jag 56,8 👿 OK, man ska inte väga sig varje dag, man går upp och ner hela tiden….men jag blir ändå sur!! Jag vet att det säkert är vätska, dels efter att ha stått upp och jobbat en hel del igår och dels efter den hemska massagen på kvällen. Jag trodde att mina ben skulle gå sönder när de blev masserade! Och ändå tog han i mindre än vanligt! Antagligen kändes det så för att jag tränat dem under eftermiddagen och att träningsvärken börjat komma redan på kvällen. Nu blir det inga mer tunga benpass i alla fall och det känns rätt skönt.

Idag har jag i alla fall börjat dagen med en morgonpromenad/jogg 1 h 25 min varav jag sprang ca 35 min. Jag ska strax köra bröst och sedan blir det till att få in lite mer förbränningsträning. Risken finns väl att jag får köra cardio efter jobbet ikväll, kl 23.30 men då får jag väl göra det då…

Bröstpasset klarades av i ett lagom tempo och det kändes helt OK. Då jag inte kör speciellt tungt nu på slutet av dieten känns det meningslöst att skriva ner vikter, reps och set. Jag kör på, lyfter så tungt jag orkar och är nöjd med det! Man kan ju liksom inte förvänta sig att sätta PB:n med 2 ½ vecka kvar till tävling…

Efter styrketräningen spenderade jag 35 min på konditionsmaskinerna och uppdaterade mina kunskaper inom ekonomisk familjerätt :p

Kostschemat har ändrats lite idag och jag känner mig riktigt seg….nog för att jag får i mig mat och en del kolhydrater men kroppen tycker nog att det räcker nu, den kan väl inte begripa varför jag envisas med att bränna bort det där sista :D Men snart….det ska bli SÅ skönt att börja äta vanlig mat igen, kan knappt vänta på att sätta i mig en tallrik spagetti och köttfärssås!!!

Kul att se dig tillbaka. Så du orkade ta en höst med diet även i år, jag själv skall sätta in stötten 08 på Sm, bygger för fullt nu.
    Lycka till den sista biten, du kommer att ligga bra till tror jag…..

Tini

Nu…nu börjar det ta emot och då menar jag TA EMOT!!!
    Visserligen gav mätningen idag ungefär det resultat jag hoppats på och förväntat mig men inte går det lättare för det. Det finns ca 4 kg fett kvar på kroppen och om jag ska ha minsta chans att få kroppen att göra sig av med lite till av det så får jag dra på…något som jag inte vet om jag pallar med. Jag känner mig så sliten och trött samtidigt som jag är stressad över annat, betydligt viktigare saker i livet, så som att få igång firman. Det känns inte som jag kan jobba på 100 % kapacitet de närmaste två veckorna om jag ska dra ner kroppsfettet ännu mer….Jag får väl sova på saken och se om jag vaknar på ett annat humör imorgon.

joooo camilla.. jag skrev nyss att jag ville gå titta på min första tävling.. vet inte när sm är .men skulle va kul o gå kolla på sm…. och jag hoppas verkligen att du kämpar dig ditt…och då lovar jag att heja på dig… gillar när folk kämpar för nått..spec när de är i lite motgång..då blir de lite extra stort… så nu hoppas jag att de kommer ett svar här efter mitt inlägg där du lovar att fortsätta kämpa… så kan jag skriva tillbax att jag ska stå där och heja på dig =)..

come on girl/ don´t give up…!!

Viewing 15 posts - 106 through 120 (of 191 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.