Spanking new, with Mr. Rasmus

Home Forums Dagböcker Spanking new, with Mr. Rasmus

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 990 total)
  • Author

Efter one hit wonders som Hej Hå, Let´s Gå och What women want är det nu dags, en gång för alla.
    Den första journalen var det mest skitsnack i och den andra måste ha varit bland det tråkigaste som funnits att läsa här.
    Nu djävlar, blir det andra bullar som gäller.
    Det har varit mycket snack och liten verkstad med mig, skulle man kunna säga.
    Först var det lean gains som gällde, sen lite mer åt löphållet, sedan skulle jag tävla, sedan springa ännu en gång till, lågvolym (som inte var något för mig) etc.
    Nu får det vara nog med mjäkande och ändrande till vänster och vänster.

Igår såg jag en film och några avsnitt från en tv-serie som jag kommer ihåg att jag tittade på när jag precis börjat träna, då satt jag där ful och finnig som jag de facto var för några år sen och tänkte:
    ”En sån där kropp ska jag fan ha om några år”.
    Och jaha, tänkte jag när jag såg skiten på datorn, jag har ju varit där och vänt.
    Jag kollade in mig själv och insåg att, vad i helvete Rasmus, storleken är väl ungefär densamma men du har ju lägre bf.
    Då fick det vara nog.
    Ett djävla daltande hit och dit har det varit med att ”hålla formen off-season, ”bara lean gains gäller för mig”, ”inte onödig bulk”, ja ni har förmodligen sett mig gnälla runt lite här och var.
    Som sagt så såg jag lite på ungdomsserierna och en film, så var det ja, tappade tråden tydligen.
    Nu är jag fan trött på min egen form, på den här lilla pygméevikten händer det djävla inte mycket kom jag fram till då jag kollade vågen i lördags morse.
    73,1 små asfula kilon, va fan.

Efter att ha ätit som en totaloptimalonanist hela hösten har jag nu som först, insett att jag underskattat min energiförbrukning.
    Därför har jag nu höjt kcalintaget till 2 900 – 3 100 kcal beroende på hur mycket jag gör på dagarna och vad som tränas.
    Nu SKA vikten uppåt.
    Jag låg i sängen igårkväll och tänkte på sommaren 2009, med handen på hjärtat tycker jag att det är aningen snyggare med en vältränad kille med lite högre bf än t. ex en med min kropp.
    Därför blir det inte ens tal om deff nu i vår utan nu ska det bara på massa!
    Det är även slutändrat i träningsschemat, såhär kommer det se ut från och med nu:
    Måndag: Biceps, triceps, vader.
    Tisdag: Fram- och baksida lår.
    Onsdag: Löpning.
    Torsdag: Bröst, axlar.
    Fredag: Rygg, mage.
    På helgerna kommer träningen att variera, det kan t. ex bli löpning på lördag och vila söndag, eller simning söndag och vila lördag etc. Olika former av konditionsträning i alla fall.

Jag postade två bilder i dagsformstråden i lördags, dessa bilder får jag så vackert hänvisa till nu eftersom att jag inte har några nyare bilder.
    Men bilderna kommer att komma då och då, lite mer sällan än i de tidigare journalerna så att man kan se hur utvecklingen går.
    Vikten ska som sagt upp till en bra vikt och form som jag trivs med, jag har sett ut som ett mongo for quite some time now.
    Mer massa och lite högre bf är målet nu.
    Vilket djävla inlägg, har ni läst ända hit är jag imponerad!
    På tal om mål så, här är mina mål för 2009 utan inbördes ordning:
    Lägga på mig muskler och fett.
    Progressiva ökningar i de manliga övningarna.
    Pallra ut arslet utanför dörren mer, jag har suttit inne alldeles för mycket i höst, mer kompisar från och med nu.
    Supa lite mer.
    Ta studenten med betyg med stort B.
    Vara mer avslappnad när det kommer till träning, känner jag mig sliten så vilar jag även fast det är tisdag t. ex, inte träna för att jag ”måste”.

Det var väl alla jag kunde komma på nu.
    Som jag sa nyss, har ni läst hit så är jag impad, nu ska jag inte plåga er längre.
    Jag kommer i denna journalen redovisa pass, ibland posta bilder på formen, posta bilder på maten jag äter och yra lite om mitt liv utanför träningen.
    Jag vill att stämningen är som ett mellanting mellan Hej Hå, Let´s Gå och What women want, hoppas ni förstår vad jag menar. :)
    Kommentera gärna passen jag kör och allt annat jag skriver och sådär ni vet.
    Det här det längsta skit jag nånsin skrivit härinne i alla fall, snart redovisar jag dagens pass!
    Edit; Jag kommer att märka om någon av er inte läst klokt om ni ställer dumma frågor. :D ;)
    Mycket nöje!

Lycka till och hoppas du lyckas med målen du satt upp :)

Lycka till och kämpa på så kommer du nog nå målen du satt upp =)

Biceps, triceps och vader:
    Biceps:
    Superset, sittande hantelcurl & stående hammercurl:
    11 kg – 10 reps, 11 kg – 10 reps
    12,5 kg – 10 reps, 12,5 kg – 10 reps
    15 kg – 8 reps, 15 kg – 6 reps
    Superset, scottcurl med rak stång & cablecurl:
    22,5 kg – 10 reps, 32 kg – 10 reps
    Enarmscurl i maskin:
    13,5 kg – 10 reps
    13,5 kg – 10 reps
    13,5 kg – 10 reps
    Triceps:
    Superset, pushdown med rep & kickback med hantel:
    18 kg – 15 reps, 6 kg – 10 reps
    22,5 kg – 15 reps, 7 kg – 10 reps
    27,5 kg – 10 reps, 7 kg – 10 reps
    Superset, liggande frenchpress med rak stång & hantelextensions:
    23 kg – 10 reps, 15 kg – 10 reps
    23 kg – 10 reps, 17,5 kg – 8 reps
    23 kg – 10 reps, 17,5 kg – 8 reps
    Enarmspress i maskin:
    13,5 kg – 10 reps
    13,5 kg – 10 reps
    13,5 kg – 10 reps
    Vader: Med riktigt kort vila
    Vadpress i hacklift:
    120 kg – 15 reps
    120 kg – 15 reps
    120 kg – 15 reps
    Sittande vadpress med restpaus:
    50 kg – 12,4,4 reps
    50 kg – 8,4,4 reps
    Vadpress i benpress:
    50 kg – 10 reps
    50 kg – 10 reps
    50 kg – 10 reps
    Over och out.

Detta tog 55 minuter.
    Tillbaka i gamla gängor igen med superset, verkligen mitt sätt att träna.
    Jag kommer dock att variera träningen såklart, det blir inte superset varje pass.
    Dagens pass blev i alla fall riktigt fint med pump och kontakt. :)

Haha, jag läste hela ditt inlägg, numera känns inte bibeln så sjukt lång trots allt. :D

Kan inte mer än önska dig all lycka, jag har länge förespråkat mer massa. Massa is the shit, äter man ordentligt och tränar regelbundet kommer styrkeökningarna som ett brev på posten. Motivationen höjs, träna blir återigen riktigt roligt och man längtar till gymmet. När man når denna nivån i sin träning mår man riktigt bra.

Allt börjar med massan, ät nu vettja. :)

Och än en gång lycka till, ska som i dina tidigare journaler hålla koll på dig! :up:

Insulinus wrote:
    Haha, jag läste hela ditt inlägg, numera känns inte bibeln så sjukt lång trots allt. :D
    Kan inte mer än önska dig all lycka, jag har länge förespråkat mer massa. Massa is the shit, äter man ordentligt och tränar regelbundet kommer styrkeökningarna som ett brev på posten. Motivationen höjs, träna blir återigen riktigt roligt och man längtar till gymmet. När man når denna nivån i sin träning mår man riktigt bra.
    Allt börjar med massan, ät nu vettja. :)
    Och än en gång lycka till, ska som i dina tidigare journaler hålla koll på dig! :up:

Haha! :D
    Sjävklart, nu blir det mer käk så att jag inte glider runt på flugvikt året runt.
    Precis som du säger tror jag att jag kommer att uppleva några styrkeökningar framöver, ska bli roligt att se hur kroppen svarar. :)
    Roligt att du kommer ha koll!
    Tack för lyckönskningen!

Nu blir det Guldbaggen 2009 resten av kvällen. :up:

Mina måltider idag:
    Frukost: Havregrynsgröt med Fun-lightkeso (jordgubb), en macka med messmör, lite jordnötssmör, ett glas B-active och ett glas vatten.

Lunch: Hemmagjord pytt-i-panna, ett stekt ägg, ketchup och sallad.

Mellanmål: En macka med skinka och gurka och lite hallon vid sidan av.

Efter träning: Whey-80 och malto.

Kvällsmat: Pasta och pastasås med älgskav, sallad.

Fram- och baksida lår imorgon! :bb:

Dennis Johansson wrote:
    Lycka till och hoppas du lyckas med målen du satt upp :)
    The_Insane wrote:
    Lycka till och kämpa på så kommer du nog nå målen du satt upp =)

Tack till er båda, roligt att läsa!
    :)

passet såg grymt ut och gött med mål. kommer bli bra detta :bb:

blev faktiskt jävligt taggad nu när jag läste texten haha :emo-thumb

välkommen in i bulkgänget! lycka till:up:

_Toobbe wrote:
    passet såg grymt ut och gött med mål. kommer bli bra detta
    blev faktiskt jävligt taggad nu när jag läste texten haha :emo-thumb

Tack!
    Alltid roligt att kunna motivera, det ser ju ut att gå ganska bra för dig också.
    :up:

Monsterbiceps wrote:
    välkommen in i bulkgänget! lycka till:up:

Haha, man tackar man tackar!

Vaknade och kände fetingångest inför ännu en värdelös dag i skolan fram till 15.30.
    Men när jag kollar på vårt nya schema ordentligt ser jag att min grupp slutar 11.15 idag! ;):)
    Då blir det laddning inför lårpasset som ska avverkas lite senare!

Fan va glad jag blir när jag läser inlägg som dessa, hoppas det går bra och att du hittar en balans som känns bra för dig.

Kommer du fortfarande mäta alla mat osv?

Nedrans bra text du spankade av på första sidan där!
    Härligt att du är tillbaka :up:

Gustaf Lindberg wrote:
    Fan va glad jag blir när jag läser inlägg som dessa, hoppas det går bra och att du hittar en balans som känns bra för dig.

Kommer du fortfarande mäta alla mat osv?

Riktigt kul att höra! :)
    Det kommer inte bli några problem med detta!
    Japp, maten kommer jag fortsätta väga, har en förmåga att äta för lite annars.

Karlssooooon wrote:
    Nedrans bra text du spankade av på första sidan där!
    Härligt att du är tillbaka :up:

Tack så mycket, kul att du gillade den! :up:

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 990 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.