- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
24 januari, 2009 at 10:16 #555442Anonym anvandareMember
Tränar likadant som dig, fast kör ingen kondition på vilodagarna. Brukar dock lägga in extra promenad osv. Tycker det är ett suveränt upplägg. Man känner sig lite sliten efter tisdagspasset men då vilar man onsdag så är man i toppform inför torsdagen Samma gäller efter fredagens pass!
24 januari, 2009 at 12:59 #555443Anonym anvandareMemberJakobMinell wrote:En jävligt lugn helg sitter faktiskt gött lite då och dåJa verkligen! Har precis tagit en powernap i bilen på vägen hem.
Huffo the A-LagaRe wrote:Vadfan, en ny snubbe på forumet med samma journal, förnamn och avatar som Andersson, Non Intellego
Precis som Gustaf sa i sitt förra inlägg så är efternamn som slutar på berg såå mycket ovanligare.Gustaf Lindberg wrote:Tränar likadant som dig, fast kör ingen kondition på vilodagarna. Brukar dock lägga in extra promenad osv. Tycker det är ett suveränt upplägg. Man känner sig lite sliten efter tisdagspasset men då vilar man onsdag så är man i toppform inför torsdagen Samma gäller efter fredagens pass!Onsdagens löpning kör jag bara för att jag tycker att det är skönt att springa med träningsvärk och få lite blod i benen.
På helgerna är det faktiskt bara skönt att inte ta bussen till gymmet, bara kunna dra utanför dörren och köra någon form av träning som jag blir trött av. :up:
Ska sanningen fram har jag verkligen ingen lust att springa idag men ska ut vilken minut som helst ändå.
Lite regn, motvind och allmänt trött… men det känns bättre sen när man är klar.24 januari, 2009 at 15:03 #555444Anonym anvandareMemberLöpningen ja. Jag stack upp i skogen bakom min bostad och kände de första fem minuterna att jag var seg som fan. Men ju längre jag kom desto fräschare kände jag mig. Efter 22:04 kom jag ut på samma fotbollsplan med samma backe som jag sprang på för nån vecka sen. Jag bestämde mig för att återigen köra lite enkel backträning och sprang upp och ner elva gånger. När jag till sist vände hemåt stod klockan på 26:44, sedan avslutade jag kalaset med en spurt på ca 200 meter och klockan stannade på 28:04.
Som jag trodde var det asskönt att få det gjort.
När jag stretchade efteråt kom jag på anledningen till att jag kände mig seg i början, jag har inte vilat en enda dag på två veckor, börjar bli dags för det.
Därför blir det förmodligen ingen löpning imorgon.24 januari, 2009 at 16:51 #555445Anonym anvandareMemberIntressant det här, efter att ha varit rädd för att mina ”sömnproblem” skulle komma tillbaka har jag de senaste nätterna sovit som en kung. Så även natten till idag, som om inte det räckte har jag även tagit två powernaps idag. :up:
Ska bli intressant att se om jag kan sova ikväll också.Jag funderar på att se King Kong på TV ikväll, om jag inte minns fel var den på 3:an i höstas också på en lördag. Jag har nämligen ett minne av att jag åt godis när jag såg den.
Det är även bestämt att det inte blir någon löpning imorgon. Jag är väldigt dålig på att lyssna på min kropp men nu behöver den vila. En promenad blir det, max!24 januari, 2009 at 22:09 #555446Anonym anvandareMemberPrioritering av både bröst och rygg, eller en av dessa i taget?
Som de flesta redan vet är bröst och rygg de två muskelgrupperna jag behöver förbättra mest, skulle jag kunna köra såhär?
Mån: Armar
Tis: Lår
Ons: Kondition
Tor: Bröst, axlar
Fre: Rygg, mage
Lör: Kondition
Sön: Extra bröst och rygg.
Eller en i taget som sagt?
Alltså bröst på söndagar i några veckor, sedan rygg o.s.v. ?24 januari, 2009 at 22:18 #555447Anonym anvandareMemberRasmus Kjellberg wrote:Prioritering av både bröst och rygg, eller en av dessa i taget?
Som de flesta redan vet är bröst och rygg de två muskelgrupperna jag behöver förbättra mest, skulle jag kunna köra såhär?
Mån: Armar
Tis: Lår
Fre: Rygg, mage
Sön: Extra bröst och rygg.
Eller en i taget som sagt?
Alltså bröst på söndagar i några veckor, sedan rygg o.s.v. ?Det där ser bra ut. Kom bara ihåg att stoppa in en vilodag när kroppen behöver det.
24 januari, 2009 at 22:58 #555448Anonym anvandareMemberJakobMinell wrote:Det där ser bra ut. Kom bara ihåg att stoppa in en vilodag när kroppen behöver det.Som jag sa tidigare idag så har jag lovat mig själv att lyssna mer på min kropp, därför blir det ingen träning imorrn.
Prioträningen drar förmodligen igång nästa vecka.
Jag kom på en sak, det blir nog för mycket för ryggen med bara en dag mellan varje pass.
Så om jag kör med fokus på vidd på fredagen och tjocklek på söndagen borde väl det kunna bli bra?
Såhär:
Mån: Biceps, triceps, vader
Tis: Fram- och baksida lår
Fre: Rygg (vidd), mage
Sön: Bröst, rygg (tjocklek), lite extra baksida axlar också så att jag slipper framåtroteringVilodag så fort jag behöver det, oavsett veckodag.
24 januari, 2009 at 23:13 #555449Anonym anvandareMemberRasmus Kjellberg wrote:Som jag sa tidigare idag så har jag lovat mig själv att lyssna mer på min kropp, därför blir det ingen träning imorrn.
Prioträningen drar förmodligen igång nästa vecka.
Jag kom på en sak, det blir nog för mycket för ryggen med bara en dag mellan varje pass.
Så om jag kör med fokus på vidd på fredagen och tjocklek på söndagen borde väl det kunna bli bra?
Såhär:
Mån: Biceps, triceps, vader
Tis: Fram- och baksida lår
Fre: Rygg (vidd), mage
Sön: Bröst, rygg (tjocklek), lite extra baksida axlar också så att jag slipper framåtroteringVilodag så fort jag behöver det, oavsett veckodag.
Nu är jag med
OT: Satt chokladen fint ?
24 januari, 2009 at 23:53 #555450Anonym anvandareMemberJakobMinell wrote:Nu är jag medOT: Satt chokladen fint ?
Allt jag ätit idag har varit fint som fan.
Nu är däremot hela njutningen med det borta eftersom att min mage har blivit totalt körd av det.24 januari, 2009 at 23:55 #555451Anonym anvandareMemberDagens måltider:
Frukost: Havregrynsgröt med Fun-lightkeso, en macka med messmör, ett glas B-active och ett glas vatten.Efter träning: Havregrynsgröt med Fun-lightkeso, en macka med messmör och Whey-80.
Kvällsmat: Hemlagad pizza.
Kvällsmål: 200 g Toblerone, 120 g maränger och 1,5 l Cola Zero.
And a fucked up stomach.
25 januari, 2009 at 00:13 #555452Anonym anvandareMemberHärligt, härligt! Men farligt, farligt!
25 januari, 2009 at 00:17 #555453Anonym anvandareMemberJakobMinell wrote:Härligt, härligt! Men farligt, farligt!
Så kan man kanske uttrycka det, skulle jag vetat det här så skulle jag aldrig ha ätit skräpigt idag. :yikes:
Hädanefter ska jag inte trycka i mig så djävla mycket på lördagar har jag bestämt mig för nu ikväll.Nu skiter jag i det här och lägger mig och kollar på film istället.
25 januari, 2009 at 12:51 #555454Anonym anvandareMemberNu har jag precis städat, fan vad tråkigt det är. Funderar på att lägga mig och sova en stund, det sliter på en att ha varit vaken i fyra timmar.
En promenad är lite halvplanerad tills senare, i övrigt är det välbehövlig total vila idag.25 januari, 2009 at 19:09 #555455Anonym anvandareMemberJust det, en sak glömde jag igår.
Morgonvikten låg på 74,3 kg så det går uppåt.
Idag har jag inte gjort överdrivet mycket. Städat, tittat på en film och varit ute och gått en timme typ.
Vad jag ska göra ikväll är ännu lite oklart, ser ut som att det blir ganska lugnt.Dagens mat:
Frukost: Havregrynsgröt med Fun-lightkesella, en macka med messmör, ett glas B-active och ett glas vatten.Lunch: Omelett gjord på tre hela ägg med skinka, broccoli, feferoni, ketchup, senap och sallad. Tog en tesked jordnötssmör och ett äpple till det.
Kvällsmat: Quornfärssås (quornfärs, feferoni, krossade tomater, senap, ketchup, körsbärstomater) med sallad och två thekakor + ett glas Fun-light.
Kvällsmål: Whey-80 och ett äpple.
25 januari, 2009 at 20:32 #555456Anonym anvandareMemberGrattis till det nya namnet
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.