Spanking new, with Mr. Rasmus

Home Forums Dagböcker Spanking new, with Mr. Rasmus

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 151 through 165 (of 990 total)
  • Author

Dubbelpost.

Flessa wrote:
    En sak som jag lägger märke till är att du verkar köra sjukt lågt på kolhydraterna under vilodagarna

På mina vilodagar (som tyvärr är ganska sällan) äter jag inte särskilt mycket pasta eller potatis eftersom att jag äter det i stort sett alla andra dagar. Att gå lågt på kolhydraterna är inget jag siktar på men när jag vilar käkar jag färre mål per dag och jag kan hålla med om att det ser lite lågt ut idag. Det kan förklaras med att jag inte varit så hungrig efter alla kolhydrater jag fick igår, därför har dagens kolhydrater kommit från havregryn, grönsaker och bröd. I vanliga fall äter jag väldigt mycket kolhydrater. :up:

Niclas Holgersson wrote:
    Grattis till det nya namnet ;D

Tack mannen. ;)

Nu skiter jag i datorn för ikväll och kollar på film istället.
    Biceps, triceps och vader imorgon, bara för nöjets skull tänker jag lassa på 20 kg på varje sida i stångcurlen (48 kg) och se hur många jag klarar. :bb:
    Skolgång mellan 08.00-10.45, förstår inte hur jag ska orka. Sen ska jag tydligen hem och tvätta kläder, kommer bli kul tror jag.
    Nu har jag i alla fall verkligen fått in bra sovrutiner. Efter att ha vaknat på tider som Gud glömt några nätter förra veckan så började jag sova på dagarna och vara vaken längre på kvällarna, klockrent var det! Att ta en powernap så att man känner sig fräsch hela dagen och kunna sova som folk på nätterna är receptet för att jag ska vara på bra humör har jag märkt. Igår sov jag två gånger mitt på dagen och nio timmar natten till idag. :D

Idag har min aptit varit kass på tal om ingenting, förmodligen för att min mage lackade ur igår. Mindre vatten i gröten och mer fett i matlagningen på bekostnad av t. ex pasta så att jag får ner sizen på portionerna lite ska jag pröva, det är fan tröttsamt att vara mätt hela djävla tiden. Hör hur jag låter. Som en bortskämd I-landsunge!

I´ll be back tomorrow. :ph34r:

Flessa wrote:
    Okej. :)

Jo, jag tyckte det såg lite tunnt ut faktiskt. Men alla har sina dagar då matlusten inte är på topp, men det är bara att bita i då, bokstavligen talat ;)

Jag tror att 200 g Toblerone och 120 g maränger hade något med saken att göra faktiskt. :D
    Å andra sidan bryr jag mig inte så mycket om vad jag äter längre så länge som jag presterar på träningen, kolhydrater är ju inte essentiellt i vilket fall.

Skolan är avklarad för längesen och tvättäcklet är klart om en kvart ungefär.
    Träna ska jag göra någon gång lite senare under dagen, runt halv 5-5 som vanligt. En sak jag tänker göra så fort jag kommer in från tvättstugan (vilket fult ord det är) är att sova en stund, numera är jag frälst på powernaps. :up:
    Biceps, triceps och vader sen. Dropset blir det bara i två övningar på hela passet, variation ska ju vara nyttigt sägs det.

Biceps, triceps & vader:
    Biceps:
    Sittande hantelcurl:
    15 kg – 10 reps
    20 kg – 5 reps
    11 kg – 10 reps
    Stångcurl:
    38 kg – 10 reps, strikta och fina
    48 kg – 2 reps PB! (var på väg upp en tredje gång men det här var alldeles för tungt)
    28 kg – 12 reps
    28 kg – 12 reps
    Scottcurl med hantel:
    12,5 kg – 8 reps
    12,5 kg – 7 reps
    11 kg – 9 reps
    Sittande hammercurl, ett dropp:
    11 kg – 10 reps, 7 kg – 5 reps
    11 kg – 8 reps, 7 kg – 5 reps
    11 kg – 8 reps, 7 kg – 5 reps
    Triceps:
    Liggande frenchpress:
    28 kg – 12 reps
    33 kg – 10 reps
    33 kg – 10 reps
    Hantelextensions över huvudet:
    22,5 kg – 10 reps PB!
    22,5 kg – 8 reps
    22,5 kg – 8 reps, bra ökningar från förra passet
    Pushdown med stång:
    41 kg – 15 reps
    54,5 kg – 15 reps
    68 kg (fullt mag) – 12 reps
    Pushdown med rep, ett dropp:
    27,5 kg – 6 reps, 18 kg – 6 reps
    22,5 kg – 8 reps, 18 kg – 6 reps
    20,5 kg – 8 reps, 16 kg – 8 reps
    Vader:
    Vadpress i hacklift:
    160 kg – 15 reps
    200 kg – 15 reps
    240 kg – 15 reps PB!
    Tåhävningar med hantel: (Vikten är en hantel)
    15 kg – 15 reps
    20 kg – 15 reps
    20 kg – 15 reps
    Sittande vadpress:
    30 kg – 20 reps
    30 kg – 15 reps
    Dropp på sista:
    30 kg – 15 reps, 15 kg – 12 reps
    Over and out

Detta tog 55 minuter.
    Ett riktigt bra pass med många bra ökningar jämfört med förra passet.
    Stångcurlen var alldeles för tunga, ett set med två reps är absolut inget för mig under ett bicepspass.
    Jag har börjat fundera lite på att byta tillbaka till mitt gamla gym igen, dels för att det ligger närmare hemmet och alla jag känner går där men också för att maskinerna på det nuvarande gymmet är djävligt missvisande. Det ska vara Nordic Gyms maskiner, inte Precor eller vad fan det nu är F & F använder, det är lättare än vad maskinerna påstår. Det slipper jag om jag byter tillbaka till Gym1, som det andra heter. Får se hur jag gör, lutar faktiskt åt att jag byter. Att jag i samma veva i så fall sumpar mitt extrajobb skiter jag i, hade faktiskt inte tänkt jobba något ändå. Skönare att vara ledig.

Djävla skit, Djurgårdens fem matcher långa vinstsvit sprack idag p.g.a. två skitmål av Linköping i tredje, ingen kvalplats ändå som tur är men tight är det helt klart.
    Nu ska jag nog sopa i mig en proteindrink och ett äpple sen kolla på en film, lutar åt någon Ace Ventura. :D

Dagens mat:
    Frukost: Havregrynsgröt med Fun-lightkesella, en macka med messmör, ett glas B-active och ett glas vatten.

Lunch: Hemlagad pytt-i-panna, ett stekt ägg, rödbetor, ketchup, senap och grönsaker.

Innan träning: Whey-80 och en macka med kaviar och gurka.

Efter träning: Whey-80.

Kvällsmat: Spaghetti med quornfiléer och hemlagad currysås och grönsaker.

Kvällsmål: Whey-80 och ett äpple.

Imorgon är det skola mellan 08.00-11.15, sen hem och slappa tror jag.
    På gymmet ska det tränas fram- och baksida lår. :devil:
    Min lumparpolare är hemma så honom hoppas jag få umgås med lite den kommande veckan. Jag funderar på att bli full till helgen.

Blir det 50,5 kg i stångcurl nästa gång?

Det där är ju mycket vikt!

Huffo the A-LagaRe wrote:
    Blir det 50,5 kg i stångcurl nästa gång?

Nej verkligen inte. Det där var bland det drygaste jag gjort. :D
    Någon gång ibland kanske jag kör ett svintungt set men inte varje pass.

Jahapp, vaken tidigt imorse tydligen. 04.49 och kunde inte somna. Händer det såhär sällan skiter jag i vilket, någon timme hit och dit gör mig nada. Jag kom även att tänka på att mitt UF-företag tryckt upp 100 djävla visitkort med mitt för- och efternamn på innan jag bytte namn, men det behöver väl ingen veta? Detta kom jag att tänka på när jag la mig för att sova igen efter toalettbesöket och då var det kört. Så nu har jag legat och läst lite och nu sitter jag bara och glassar och läser sporten. En sak som jag däremot tycker är lite roligt är att jag bara vaknar tidigt när jag ska till skolan, på helgerna är det aldrig några problem. Jaja, nog om det nu.

Träningsvärk i armarna har jag i alla fall, hade blivit förvånad annars. Får se om jag hittar på något roligt i dagens knäböj för att få fart på den övningen. Antingen låga reps även under uppvärmingen för att sedan dunka av så många reps jag kan på 100 kg, eller högreps rakt igenom. Den som lever får väl se om inte annat.

Sjuka stångcurls Rasmus :up: Härligt att vikten är påväg uppåt också, det verkar ha hjälpt att skrotat vågen?

Har du kört 10 set böjj, 10 reps på kroppvikten? :)

JakobMinell wrote:
    Sjuka stångcurls Rasmus :up: Härligt att vikten är påväg uppåt också, det verkar ha hjälpt att skrotat vågen?

Tack! :)
    Det är mycket möjligt, jag mår så djävla mycket bättre av att rent ut sagt inte bry mig om hur mycket jag käkar.

Karlssooooon wrote:
    Har du kört 10 set böjj, 10 reps på kroppvikten? :)

Nej, det har jag aldrig prövat faktiskt…. lät jobbigt dock! Får se om jag river av det i något pass! :up:

Nu var det klart för gymbyte, ringde och sa upp mitt kort på Form & Fitness så jag köper nytt kort på gamla gymmet idag. Där har dom mycket bättre maskiner också, många som jag saknat. Dom nygamla maskinerna som ska köras idag är sittande lårcurl och en rolig maskin där man ligger på rygg och sätter upp fötterna på en platta och kör liggande knäböj typ. Att köra den utan stopp i toppläget är vidrigt därför ska jag göra det idag såklart. :D
    Ska bli skönt att få reda på vad man verkligen lyfter också, på dessa maskiner stämmer det i alla fall.

Nu måste jag ner på stan och fixa nytt bankkort och leg, nya efternamnet måste ju på tydligen.

Jag är helt djävla lyrisk just nu. Tillbaka i gamla gängor på det gamla gymmet och står där och tänker innan knäböjen:
    ”När jag gjorde mitt PB på 100 kg, 7 reps, för lite drygt ett år sedan så använde jag alltid 2,5 kgs viktplattor under hälarna för att underlätta att gå hela vägen ner och inte böja fram ryggen”.
    Därför la jag dit plattorna för att känna efter hur det kändes, och djävlar, jag lyckades hålla ryggen spikrak och allt gick hur bra som helst. Passet finns uppdaterat in just a minute.

Fram- och baksida lår:
    Framsida lår:
    Knäböj:
    20 kg – 10 reps
    40 kg – 10 reps
    60 kg – 10 reps
    80 kg – 10 reps
    100 kg – 8 reps PPPPPBBBBB!!!!!
    Benspark trippeldropp:
    100, 80, 70, 60 kg – 16 reps
    100, 80, 70, 60 kg – 15 reps
    100, 80, 60, 40 kg – 14 reps
    Liggande knäböj (den roliga): Självklart utan stopp i toppläget
    80 kg – 10 reps
    80 kg – 10 reps
    80 kg – 10 reps
    Baksida lår:
    Liggande lårcurl:
    30 kg – 12 reps
    35 kg – 10 reps
    40 kg – 10 reps
    Sittande lårcurl: Har verkligen saknat denna
    50 kg – 10 reps
    55 kg – 10 reps
    60 kg – 8 reps
    Enbens liggande lårcurl:
    15 kg – 10 reps
    17,5 kg – 10 reps
    17,5 kg – 8 reps
    Enbens sittande lårcurl:
    20 kg – 10 reps
    20 kg – 10 reps
    20 kg – 10 reps
    Over and out

Det gamla rekordet rök äntligen, dessutom på en kroppsvikt som är ca 7 kg lättare än sist! :yahoo: :yahoo:
    Ett riktigt brutalt bra pass med tempo, styrka och pump!
    Halvvägs genom passet träffade jag en kompis jag inte sett på väldigt länge och han erbjöd mig skjuts hem, under tiden han körde färdigt hann jag med fem set extra vader också. :up:
    Fy helvete vad skönt!

Fan va grymt Rasmus!
    Grattis!
    JAg rekomenderar dig att köra 100rep vara 10set på knäböjen på din kroppsvikt, det e fördjävla gött. Jag gjorde det själv för några veckor sen å man ville bara gråta efter 5:e set.
    Keep it up!

Viewing 15 posts - 151 through 165 (of 990 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.