- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
30 januari, 2009 at 18:26 #555487Anonym anvandareMember
Rygg (vidd) och mage:
Rygg:
Marklyft:
20 kg – 10 reps
40 kg – 10 reps
60 kg – 10 reps
80 kg – 10 reps
100 kg – 8 reps PB!
Chins: Kassa p.g.a. marklyften förmodar jag.
Kv – 11 reps
Kv – 6 reps
Kv – 6 reps
Latsdrag:
45 kg – 10 reps
50 kg – 10 reps
55 kg – 8 reps
Latsdrag v-handtag trippeldropp:
60, 50, 40, 30 kg – 16 reps
60, 50, 40, 30 kg – 16 reps
50, 40, 30, 20 kg – 24 reps
Maskinlatsdrag: Extrem kontakt! Typ omöjligt att dra med armarna.
40 kg – 10 reps
40 kg – 10 reps
45 kg – 10 reps
45 kg – 9 reps
Mage:
Sit-ups på boll med vikt:
Kv + 10 kg – 20 reps
Kv + 15 kg – 20 reps
Kv + 15 kg – 20 reps
Superset, sit-ups i maskin och sittande benlyft:
30 kg – 20 reps, kv – 20 reps
35 kg – 20 reps, kv – 20 reps
40 kg – 15 reps, kv – 20 reps
Muslimen i cc: Den vettiga maskinen var upptagen.
60 kg – 20 reps
60 kg – 20 reps
60 kg – 20 reps
60 kg – 20 reps
60 kg – 20 reps
Over and outJag får väl erkänna att jag är väldigt nöjd med den gångna veckan. Nytt PB i alla tre stora, fy helvete vad skönt det känns! En närmast euforisk känsla nästan.
Passet idag gick väldigt bra. Jag behöver träna upp greppstyrkan bara, det var den som sabbade chinsen lite idag tyvärr. Tankarna vandrade iväg till dragremmar men då kom jag på att jag trots allt är kille. Annars var det bra drag passet igenom, allt kändes finemang.
Styrkeökningarna måste bero på gröten, har väl blivit 8-9 stycken hittills denna vecka.I helgen är det en stor djävla fotbollsturnering vilket innebär att jag kommer att vara vaken på tider då jag brukar sova. Det kommer dock inte innebära att jag skippar träningen, den kör jag på med ändå.
Löpning imorgon och extra bröst och rygg (tjocklek) på söndag.30 januari, 2009 at 18:28 #555488Anonym anvandareMemberMan får väl bara ta och gratulera till alla förbannade Pb:n du sätter hela tiden Jag måste också börja äta gröt tror jag
30 januari, 2009 at 18:30 #555489Anonym anvandareMemberJakobMinell wrote:Man får väl bara ta och gratulera till alla förbannade Pb:n du sätter hela tiden Jag måste också börja äta gröt tror jag
Exakt!
Som jag skrev så är det nog min allsidiga mirakelkost som är nyckeln.30 januari, 2009 at 18:30 #555490Anonym anvandareMember11 chins är väl inte så dåligt?
30 januari, 2009 at 18:31 #555491Anonym anvandareMembernible wrote:11 chins är väl inte så dåligt?Nja, jag var inte riktigt nöjd.
Greppstyrkan måste bli bättre för det är den som sviker.
Fast när jag satte mitt senaste PB på 17 chins så var det första övningen i och för sig.30 januari, 2009 at 18:35 #555492Anonym anvandareMemberVarför kör du mark på rygg (vidd) passet? Vad kör du för övningar på tjocklek-passet?
30 januari, 2009 at 18:36 #555493Anonym anvandareMemberGrattis till ett fint marklyfts PB. Kör stenhårt på marklyften så kommer greppet utan bekymmer. Tro mig.
30 januari, 2009 at 18:38 #555494Anonym anvandareMemberRasmus Kjellberg wrote:Nja, jag var inte riktigt nöjd.
Greppstyrkan måste bli bättre för det är den som sviker.
Fast när jag satte mitt senaste PB på 17 chins så var det första övningen i och för sig.Har samma problem jag också om man kör mark sen chins, plus att man har handsvett som ett as.
30 januari, 2009 at 21:18 #555495Anonym anvandareMemberGrymt härligt rasmus, kommer bli många PB framöver ser jag! Riktigt roligt att följa utvecklingen. Tror starkt på dig! :nod
Ger mig mer motivation att köra hårdare
31 januari, 2009 at 11:48 #555496Anonym anvandareMemberanders172 wrote:Varför kör du mark på rygg (vidd) passet? Vad kör du för övningar på tjocklek-passet?Det vet jag egentligen inte, fokus ligger på viddpasset så jag kör marklyften då för att maximera chanserna att kunna lyfta tungt. :up:
Övningarna för tjockleken kommer att variera, men t-bar kommer förmodligen att köras varje pass tillsammans med lite roddövningar. Förmodligen blir det ”bara” tre övningar för ryggen på söndagar.Insulinus wrote:Grattis till ett fint marklyfts PB. Kör stenhårt på marklyften så kommer greppet utan bekymmer. Tro mig.Tack!
Jag hoppas på samma sak, det ska nog gå bra.nible wrote:Har samma problem jag också om man kör mark sen chins, plus att man har handsvett som ett as.Precis, handskarna hjälper inte till mycket där tyvärr.
NeumaN- wrote:Grymt härligt rasmus, kommer bli många PB framöver ser jag! Riktigt roligt att följa utvecklingen. Tror starkt på dig! :nodGer mig mer motivation att köra hårdare
Tack som fan! Roligt att höra!
31 januari, 2009 at 11:51 #555497Anonym anvandareMemberMorgonvikt: 74,4 kg.
Det har varit en vikt jag inte kommit över nu i höst bara för att jag ätit som en dagistjej. Nu blir det förhoppningsvis inga fler nedgångar.31 januari, 2009 at 17:23 #555498Anonym anvandareMemberLöpning var det idag ja. Jag trodde att det skulle suga hela passet igenom eftersom att jag kom i säng runt 03.45 inatt men det gick långt över förväntningarna.
Jag gick ut i bra tempo redan från början och sket som vanligt i uppvärmningen och bestämde mig redan då för att köra ett lite kortare men snabbare pass. Tempot hölls hela tiden strax under 5 min/km. När jag visste att det bara var ca en kilometer kvar ökade jag på tempot rejält och avslutade med en rusch, sedan var det skönt att passet var över faktiskt. Klockan stannade på 24:43. Inatt har det tydligen både snöat och frusit på igen och idag har temperaturen pendlat mellan två och tre minusgrader, med andra ord var det kallt och djävligt men känslan efter målgång är alltid svårslagen. Något jag inte kunde låta bli att reflektera över var att min löpning har förbättrats avsevärt trots att den hamnat lite i skymundan till förmån för styrketräningen. Löpsteget, andningstekniken och konditionen blir bara bättre och bättre för varje pass känns det som.Ikväll blir det filmtittning och/eller fotbollstittning, att det blir godis är i alla fall spikat.
31 januari, 2009 at 19:28 #555499Anonym anvandareMemberRasmus Kjellberg wrote:Löpning var det idag ja. Jag trodde att det skulle suga hela passet igenom eftersom att jag kom i säng runt 03.45 inatt men det gick långt över förväntningarna.
Jag gick ut i bra tempo redan från början och sket som vanligt i uppvärmningen och bestämde mig redan då för att köra ett lite kortare men snabbare pass. Tempot hölls hela tiden strax under 5 min/km. När jag visste att det bara var ca en kilometer kvar ökade jag på tempot rejält och avslutade med en rusch, sedan var det skönt att passet var över faktiskt. Klockan stannade på 24:43. Inatt har det tydligen både snöat och frusit på igen och idag har temperaturen pendlat mellan två och tre minusgrader, med andra ord var det kallt och djävligt men känslan efter målgång är alltid svårslagen. Något jag inte kunde låta bli att reflektera över var att min löpning har förbättrats avsevärt trots att den hamnat lite i skymundan till förmån för styrketräningen. Löpsteget, andningstekniken och konditionen blir bara bättre och bättre för varje pass känns det som.Ikväll blir det filmtittning och/eller fotbollstittning, att det blir godis är i alla fall spikat.
Vad blir det för film då?
1 februari, 2009 at 04:10 #555500Anonym anvandareMemberNu är du inte bara mucklig, du börjar bli riktigt stark cksåp!
1 februari, 2009 at 13:49 #555501Anonym anvandareMemberNeumaN- wrote:Vad blir det för film då?Det blev både fotboll och film, Taken närmare bestämt.
Off-topic är skiten.Huffo the A-LagaRe wrote:Nu är du inte bara mucklig, du börjar bli riktigt stark cksåp!Tack!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.