- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
13 januari, 2009 at 19:45 #555322Anonym anvandareMember
Fram- och baksida lår:
Framsida lår:
Knäböj:
20 kg – 10 reps
40 kg – 10 reps
60 kg – 10 reps
80 kg – 10 reps
100 kg – 4 reps
60 kg – 10 reps
Benspark trippeldropp, tunga:
113, 95, 86, 77 kg – 18 reps
113, 95, 86, 77 kg – 17 reps
113, 95, 86, 77 kg – 15 reps
Benpress utan stopp i toppläget: Vikterna är de jag slänger på
100 kg – 10 reps
100 kg – 10 reps
100 kg – 10 reps
Baksida lår:
Stående lårcurl:
6 kg – 15 reps
7 kg – 15 reps
8 kg – 15 reps
Liggande lårcurl trippeldropp:
113, 95, 86, 77 kg – 17 reps
113, 95, 86, 77 kg – 15 reps
95, 77, 63, 54 kg – 18 reps
77, 59, 50, 41 kg – 21 reps
Over and outDetta tog 40 minuter.
Trots att jag har rejäl träningsvärk i korsryggen gick knäböjen bra.
Låt inte vikterna i stående lårcurlen lura er, maskinen går bara till 22,5 kg och det är fan tyngre än vad man tror utan stöd för benet.
Nu kommer jag att jaga mitt PB på 7 eller 8 på 100 kg i knäböjen! :devil:
Som vanligt gick tempo före tunga vikter, det gör verkligen ont i benen då!13 januari, 2009 at 20:22 #555323Anonym anvandareMemberMmm fina knäböj Rasmus Boy. Ser att du fortsätter köra på med ditt supersetande, dropsetande och allt var det är. Måste ge grym pump varje gång?
Ett sådant tempo hade jag aldrig överlevt, det e starkt jobbat. :up:
13 januari, 2009 at 20:25 #555324Anonym anvandareMemberInsulinus wrote:Mmm fina knäböj Rasmus Boy. Ser att du fortsätter köra på med ditt supersetande, dropsetande och allt var det är. Måste ge grym pump varje gång?
Ett sådant tempo hade jag aldrig överlevt, det e starkt jobbat. :up:Tack så mycket!
Jajemen, allt för att få så mycket pump det bara går, smärta minst sagt!
Superset och dropset och allt sånt kommer även det att varieras, men för tillfället känns det bra.
Sålänge jag har knäböjen först i passet så är jag nöjd.
Men när framtida lågreps-perioder kommer så blir det mindre drop- och superset.
:up:13 januari, 2009 at 20:42 #555325Anonym anvandareMemberDet gillar jag, inget stressande under en lågrepsperiod. Bara fokus på rätt andning, mycket vikt, låga reps och bara ta i nåt så in i helvete.
13 januari, 2009 at 21:23 #555326Anonym anvandareMemberInsulinus wrote:Det gillar jag, inget stressande under en lågrepsperiod. Bara fokus på rätt andning, mycket vikt, låga reps och bara ta i nåt så in i helvete.Helt rätt teknik!
Dags för en liten avrundning härinne för ikväll, jag är fan trött redan så nu blir det TV resten av kvällen.
Det här har jag ätit idag:
Frukost: Havregrynsgröt med Fun-lightkeso, en macka med messmör, lite jordnötssmör, ett glas B-active och ett glas vatten.
Lunch: Havregrynsgröt med Fun-lightkesella, en macka med ett kokt ägg, kaviar, körsbärstomater och gurka.
Innan träning: Whey-80 och en fruktsallad med äpple och banan.
Efter träning: Whey-80 och malto.
Kvällsmat: Spaghetti blandat med kryddor, ketchup och senap, till detta blev det quornbullar, ett stekt ägg och sallad.Imorgon kväll är det tydligen studentmöte med vår klass och alla föräldrar, lame!
Men men, det får man väl släpa sig iväg till.
Imorgon blir det löpning i alla fall, träningsvärken kommer förmodligen göra det hela ännu skönare.
Det blir dock bara en runda på ca 5,2 km utan tidtagning, brukar hamna runt 23-24 minuter när jag tar det lite halvlugnt.I´m back tomorrow!
14 januari, 2009 at 01:34 #555327Anonym anvandareMemberGött Rasmus!
Dock lät det som att du tyckte att du såg inte utvecklats iditt första inlägg, men vadfan har du alltid gått på några jävla stockar till ben? Dock var det kanske bara jag som missförstod.
Ät mycket nu, 80 kg +:emo-thumb
Sup mycket också, det är bra kalorier.
Väg även maten men när du kommit till en bra vikt på matvågen kan du ställa bort den och lasta på mer.14 januari, 2009 at 11:33 #555328Anonym anvandareMemberHuffo the A-LagaRe wrote:Gött Rasmus!Dock lät det som att du tyckte att du såg inte utvecklats iditt första inlägg, men vadfan har du alltid gått på några jävla stockar till ben? Dock var det kanske bara jag som missförstod.
Ät mycket nu, 80 kg +:emo-thumb
Sup mycket också, det är bra kalorier.
Väg även maten men när du kommit till en bra vikt på matvågen kan du ställa bort den och lasta på mer.Ja visst har jag utvecklats bra, men jag vet att jag gjort en del tabbar som har satt lite käppar i hjulen under dessa fyra år tyvärr.
+80 kg vet jag inte, i så fall ska det gå lite långsammare än förra gången.
Jag var inte särskilt nöjd med min form på 81 kg, men så länge jag är nöjd med formen så skiter jag i vad vågen säger att jag väger.
Nu kommer min kropp förmodligen få en push i rätt riktning med mer mat, något jag varit alldeles för snål med ett par månader, så nu djävlar! :devil:
Precis som du säger så lär jag ställa undan eller i alla fall använda vågen mindre när jag nått en form jag är mer tillfreds med.
Som sagt, vikten ska upp den här gången så nu äter jag mer, men en grisbulk är inget för mig.
:up:14 januari, 2009 at 12:15 #555329Anonym anvandareMemberHaha rätt gott hur målen kan ändras så snabbt Men det ser bra ut, kör hårt (fast det vet jag att du gör) :up:
Nu slipper man oroa sig över massa OT-inlägg då?
14 januari, 2009 at 15:06 #555330Anonym anvandareMemberNiclas Holgersson wrote:Haha rätt gott hur målen kan ändras så snabbt Men det ser bra ut, kör hårt (fast det vet jag att du gör) :up:Nu slipper man oroa sig över massa OT-inlägg då?
Ja, jag vet.
Jag rannsakade mig själv och kom fram till att jag varit något av en idiot ett tag nu.
Självklart kommer det köras hårt!Nu behöver du inte oroa dig för OT, jag är lite mera tolerant nuförtiden.
:up:14 januari, 2009 at 16:50 #555331Anonym anvandareMemberDagens löpning avklarad.
För första gången på lite drygt en månad gav jag mig ut utan att springa en bestämd distans. Det enda jag visste var att jag skulle springa ca 25 minuter i ett behagligt tempo.
Jag gick ut väldigt bra idag, ingen uppvärmning alls men ändå höll jag bra tempo redan från början.
Jag kutade upp i skogen och sprang på ställen där det knappt fanns någon stig, nästan så att jag hörde Eye of the tiger i öronen emellanåt.
Väl ute ur skogen stod klockan på 13:06, sedan bestod resten av passet av löpning på asfalt.
När klockan visade 23:44 påbörjade jag en liten spurt som jag höll i tills klockan visade 25:01 och då var det over and out.
Tempot hölls hela tiden under 5 min/km, såpass bra har jag blivit på att uppskatta tider så att jag vet det, skulle gissa på ca 4:45 min/km förutom under spurten.
Att jag har träningsvärk i låren var inget som störde, snarare tvärtom. Det är bara skönt att få komma ut och skaka ur benen dagen efter ett ordentligt gympass! :up:Dusch nu, sedan kvällsmat, sen bär det av till studentmöte med klassen.
14 januari, 2009 at 21:38 #555332Anonym anvandareMemberHemma igen från mötet, jag överlevde utan några större smärtor.
Nu har jag precis smällt i mig en proteindrink och två äpplen.
Tänkte som vanligt avsluta dagen med att skriva vad jag ätit idag:
Frukost: Havregrynsgröt med Fun-lightkeso, en macka med messmör, lite jordnötssmör, ett glas B-active och ett glas vatten.
Lunch: En kokt blandning med potatis och morötter, till detta gjorde jag en blandning på keso, ketchup, senap, kryddor och skinka.
Innan löpning: Whey-80.
Efter löpning: Whey-80 och malto.
Kvällsmat: Havregrynsgröt med Fun-lightkesella, två mackor med messmör, en stor klick jordnötssmör och ett glas vatten.
Kvällsmål: Whey-80 och två äpplen.Ca 3 100 kcal idag, löpning, promenad hem från skolan etc.
Det är ändå ganska nice att få i sig något på kvällen innan man går och slaggar, ska nog köra på ett kvällsmål i fortsättningen.
Imorgon är det bröst & axlar som gäller i gymmet. Jag har bestämt mig för att böja nöta bänkpress varje bröstpass nu så att jag får fart på mina släpande bröst! :bb3:Nu ska jag peta och borsta tänderna och läsa lite.
14 januari, 2009 at 22:09 #555333Anonym anvandareMemberBra jobbat!
Vi andra kollapsar om vi springer under 5.30 km.15 januari, 2009 at 08:42 #555334Anonym anvandareMemberHuffo the A-LagaRe wrote:Bra jobbat!
Vi andra kollapsar om vi springer under 5.30 km.Så ska det vara! :emo-thumb
Ganska värdelös start på dagen. Jag kommer till skolan astrött och får reda på att min första lektion är inställd.
Jag har sedan en lektion vid 09.45-11.25, sedan har jag lunch fram till 13.45 då jag ska göra ett prov och sedan gå hem.
Med andra ord blir det ungefär två timmar lektion och ca sex och en halv timme i skolan.. om jag stannar vill säga.
Det är riktigt frestande att dra till gymmet nu, får se vad läraren tycker om det.15 januari, 2009 at 18:29 #555335Anonym anvandareMemberIdag slutade jag skolan 14.30 istället för 15.15 så jag stack till gymmet då istället, mindre folk så dags.
Bröst och axlar stod det på schemat.
Bröst:
Bänkpress:
20 kg – 15 reps
20 kg – 15 reps
70 kg – 8 reps
70 kg – 5 reps
70 kg – 3 reps, hade nog fan power till en till men ingen passare.
Superset, hantelpress & hantelflyes:
20 kg – 10 reps, 11 kg – 10 reps
20 kg – 10 reps, 11 kg – 10 reps
20 kg – 8 reps, 11 kg – 8 reps
Cablecross:
16 kg – 15 reps
20,5 kg – 12 reps
27,5 kg – 10 reps
Axlar:
Hantelpress:
12,5 kg – 10 reps
15 kg – 10 reps
20 kg – 6 reps
Superset, sidolyft med hantel och press bakom nacken med stång:
6 kg – 12 reps, 25 kg – 10 reps
6 kg – 12 reps, 25 kg – 6 reps
6 kg – 10 reps, 25 kg – 6 reps
Drag till hakan i dragmaskin:
36 kg – 15 reps
45,5 kg – 10 reps
50 kg – 10 reps PB!
Superset, framåtlutande sidolyft och baksida axlar i cc:
5 kg – 10 reps, 7 kg – 12 reps
5 kg – 10 reps, 7 kg – 10 reps
5 kg – 10 reps, 7 kg – 10 reps
Over and outDetta tog 50 minuter.
Fy helvete vad nöjd jag är med bänkpressen, jag kan tala om för herrskapet att det var riktigt längesen jag gjorde en åtta på 70 kg! :yahoo:
Efter detta trodde jag att jag skulle vara slut under resten av alla pressövningar men även dom gick hur bra som helst.
Kände ingenting alls i framsida axlar, bara kontakt i bröstet. :up:
Idag kändes allt riktigt bra.Imorgon funderar jag på att ställa undan hushållsäckelvågen, fan vad tid det skulle spara.
15 januari, 2009 at 18:36 #555336Anonym anvandareMemberLycka till nu rasmus, ser mkt lovande ut! Ska följa detta
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.