- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
17 januari, 2009 at 23:39 #555367Anonym anvandareMemberGustaf Lindberg wrote:Du brukar skriva seriöst och underhållande men i och med denna mening tar du ditt journalskrivande till en helt annan nivå. Jag ligger på backen och sniffar koksalt för att jag inte vet vart jag ska ta vägen efter att ha läst detta. Det här var så otroligt roligt. Tack.
Kul att jag kan underhålla med lite ironi här och där.Niklas Sjöö wrote:I like your style Ralle och inställning till alkoholen Tar du studenten i vår? Eller har jag fått det om bakfoten.Kul att du gör det!
Japp, studenten nu i vår.
På tal om alkohol, jag tänker inte vara nykter på studenten. Alkoholen lär behövas med tanke på människorna i min klass.Dennis Johansson wrote:Äter du bara 3 mål mat om dagen? Trodde du skulle gå upp i vikt ?Inte när det är en vanlig vardag, då blir det tre huvudmåltider och oftast drinkar runt träning.
Förresten, vad skulle antalet måltider ha med vikten att göra?17 januari, 2009 at 23:58 #555368Anonym anvandareMemberHar sett en timme av American Gangster en gång förra året men sket i resten, tyckte inte att den var någon film i min smak.
Efter att ha sett hela nu ikväll förstår jag inte hur fan jag kunde göra det, den är ju hur bra som helst! Förmodligen var jag bara dummare för ett år sedan.
Funderar på att gå och slagga snart, 200 g Toblerone, 120 g maränger och 1,5 l Cola Zero tar på en latmask som jag.
Yrade något om jag inte var ett dugg godissugen förut men när filmen drog igång ändrade jag mig tämligen omgående, nu är jag däremot nästan onödigt mätt. Worth it.Under morgondagen kommer jag kunna hålla mig sysselsatt i alla fall.
Städa övervåningen, tvätta min kläder, ta mig till och från badhuset om det är öppet, plugga lite engelska, kanske umgås med en kompis. A little of this a little of that alltså.
Jaja, vad som än händer så kommer jag in hit och snackar lite skit i vilket fall. En journal med massa skitsnack är rätt kul ändå.17 januari, 2009 at 23:59 #555369Anonym anvandareMemberTyckte måltiderna både såg tunna ut och väldigt få till antal så tänkte bara dubbelkolla vad du hade för plan med det
18 januari, 2009 at 00:00 #555370Anonym anvandareMemberDennis Johansson wrote:Tyckte måltiderna både såg tunna ut och väldigt få till antal så tänkte bara dubbelkolla vad du hade för plan med detJag kan faktiskt hålla med om att mina lördagar är de dagar då jag äter minst mat. Jag håller någorlunda koll på att proteinintaget är tillräckligt, kalorierna får jag gott och väl i mig ändå.
Men på styrketräningsdagar blir det mer energi från mat. :up:18 januari, 2009 at 00:03 #555371Anonym anvandareMemberRasmus Andersson wrote:Jag kan faktiskt hålla med om att mina lördagar är de dagar då jag äter minst mat. Jag håller någorlunda koll på att proteinintaget är tillräckligt, kalorierna får jag gott och väl i mig ändå.
Men på styrketräningsdagar blir det mer energi från mat. :up:Okej, låter bra
18 januari, 2009 at 00:06 #555372Anonym anvandareMemberHur pass många kalorier extra käkar du annars på ”vanliga” dagar då?
Och blir det några ökningar? Du som har stenkoll på vartenda gram du stoppar i dig. Nog måste där hända grejer?Kör hårt!
18 januari, 2009 at 01:12 #555373Anonym anvandareMemberÖj Rasmus, du har rätt om kroglivet här i Visby, det suger kuk:p
18 januari, 2009 at 10:11 #555374Anonym anvandareMemberfaogel wrote:Hur pass många kalorier extra käkar du annars på ”vanliga” dagar då?
Och blir det några ökningar? Du som har stenkoll på vartenda gram du stoppar i dig. Nog måste där hända grejer?Kör hårt!
Nu vet jag inte längre eftersom att jag slutat väga maten. Orkade inte hålla på med den skiten längre så nu blir det spegel i första hand sedan vikten.
Skulle gissa på att jag ligger mellan 2 900 – 3 100 kcal beroende på vad som tränas.
Jag höjde energiintaget för sex dagar sedan så det är lite för tidigt för att utvärdera ännu, men morgonvikten stod på 74,0 kg igår så vikten har rört sig uppåt i alla fall.18 januari, 2009 at 14:46 #555375Anonym anvandareMemberIngen simning idag, öppettiderna sög.
Det blev löpning idag igen istället. Ingen tidtagning och ingen förutbestämd distans.
Jag sprang först runt i skogen på ställen där det inte ens fanns någon stig, terränglöpning kan man nog kalla det. Jag var noga med att hålla bra tempo hela tiden, efter ca 20-22 minuter kom jag ut på en fotbollsplan i närheten av hemmet där det finns en backe, denna sprang jag upp och nedför tio gånger. När jag var klar med det var jag äckligt andfådd så jag började spriga hemåt och avslutade med en spurt på ca 200 meter. Ett bra pass faktiskt.Jag är mitt uppe i min värdelösa tvättid och har precis käkat lunch.
Lite senare kommer en polare hit och snackar lite skit sen händer det nog inte så mycket mer, städat har jag redan gjort.18 januari, 2009 at 20:24 #555376Anonym anvandareMemberNu har jag fått i mig kvällsmat, sett handboll och fått axelmassage av mamma. :up:
Kom på att jag inte vilat nån dag den här veckan, men vad fan gör det när jag känt mig fin och fräsch?
Imorgon ska jag ha engelska mellan 08.00-10.45, jobbigt värre.
Eftermiddagen kommer att gå åt till att lämna papper om efternamnsbyte hos Skatteverket och eventuellt skriva på anställningspapper på gymmet.
Träna gör jag nog lite senare än vanligt imorgon. Faktum är att träningen kommer att ske lite senare varje dag nu, vid halv fem är det så djävla mycket folk så jag kommer nog köra en timme senare.
Biceps, triceps och vader är det imorgon! :devil:Det här har jag ätit idag: (Viss modifikation har det blivit jämfört med ”Era måltider idag”).
Frukost: Havregrynsgröt med Fun-lightkeso, en macka med messmör, ett glas B-active och ett glas vatten.Efter träning: Whey-80.
Lunch: Hemlagad pytt-i-panna med ett stekt ägg, rödbetor och sallad. Självklart dammade jag på ketchup och senap på detta också.
Mellanmål: Whey-80.
Kvällsmat: Pasta med quornfiléer som stektes/kokades i hemlagad tomatsås med en väldans massa kryddor, sallad, ketchup, senap och ett glas Fun-light till det.
Kvällsmål: Whey-80 och ett äpple.
Orka massa duttmåltider hit och dit men en aktiv dag kräver näring har jag hört talas om.
Resten av min kväll kommer gå åt till att läsa och se på film.
Ifall ni inte vet det vid det här laget så kommer jag in här runt lunch och gapar imorgon igen.19 januari, 2009 at 19:24 #555377Anonym anvandareMemberBiceps, triceps, vader:
Biceps:
Sittande hantelcurl:
12,5 kg – 12 reps
15 kg – 12 reps
17,5 kg – 7 reps
Stångcurl:
33 kg – 12 reps PB!
38 kg – 10 reps PB! lite sving på sista
43 kg – 6 reps PB! lite sving på sista
Sittande hammercurl:
11 kg – 10 reps
11 kg – 10 reps
11 kg – 10 reps
Curl i maskin, ett dropp:
36 kg – 6 reps, 22 kg – 8 reps
36 kg – 6 reps, 22 kg – 6 reps
36 kg – 6 reps, 22 kg – 6 reps
Triceps:
Liggande frenchpress:
28 kg – 10 reps
33 kg – 10 reps
33 kg – 10 reps
Pushdown med rep:
18 kg – 15 reps
18 kg – 15 reps
18 kg – 12 reps
Hantelextensions över huvudet:
20 kg – 10 reps PB!
22,5 kg – 8 reps PB!
22,5 kg – 6 reps
Tricepspress i maskin, ett dropp:
32 kg – 8 reps, 18 kg – 10 reps
Vader:
Vadpress i hacklift:
120 kg – 15 reps
120 kg – 15 reps
120 kg – 15 reps
Sittande vadpress med restpause:
75 kg – 6,3 reps
75 kg – 5,3 reps
75 kg – 4,3 reps
Vadpress i hacklift:
80 kg – 15 reps
80 kg – 15 reps
80 kg – 15 reps
Over and outDetta tog 55 minuter.
Innan passet bestämde jag mig för att inte köra några superset för att se om jag utvecklat någon styrka. Och fans djävlar det hade jag!
Mina stångcurl och hantelextensions är jag riktigt nöjd med faktiskt. :happy:
Som vanligt höll jag bra tempo under hela passet och fick därför en grym pump trots låga reps i en del övningar/set.
Ett mycket bra pass idag!19 januari, 2009 at 19:29 #555378Anonym anvandareMemberIIIIINTTTTEEEEENNNSIIIIVT!
Härligt pass, och sving i stångcurlen är tillåtet.
”If u cant sing it, swing it” som jag brukar säga! :p19 januari, 2009 at 19:37 #555379Anonym anvandareMemberKarlssooooon wrote:IIIIINTTTTEEEEENNNSIIIIVT!Härligt pass, och sving i stångcurlen är tillåtet.
”If u cant sing it, swing it” som jag brukar säga! :p
Tack Karlsooooon!
Precis, på sista repetitionen tyckte jag att det var tillåtet.19 januari, 2009 at 19:48 #555380Anonym anvandareMemberBra Rasmus, gött att se att det ramlar in lite nya PB nu!
Kör nu lite lågreps, höga vikter och lång vila så ska du se att din kropp kommer få årets chock.
19 januari, 2009 at 19:51 #555381Anonym anvandareMemberInsulinus wrote:Bra Rasmus, gött att se att det ramlar in lite nya PB nu!Kör nu lite lågreps, höga vikter och lång vila så ska du se att din kropp kommer få årets chock.
Tack så mycket!
Idag siktade jag faktiskt på mycket lägre repsantal än vad det blev i många övningar, trodde helt enkelt inte att jag skulle orka så många reps. Men nu har jag bättre koll på vart jag står styrkemässigt.
Precis som du säger så kommer jag att köra lite lägre reps nu, vilan brukar bli ungefär densamma ändå.
Men en chock kommer kroppen nog få.
”Vad fan håller du på med din djävel, ger mig mycket mat och tränar lågreps?!”
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.