Spanking new, with Mr. Rasmus

Home Forums Dagböcker Spanking new, with Mr. Rasmus

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 736 through 750 (of 990 total)
  • Author

Inte uppdaterat något senaste veckan men träningen fortskrider.
    Gjorde först en ganska lätt tia på 100 i böjen, följt av en fyra på 110 i måndags.
    I fredags gjorde jag 15 chins, frågan är om jag inte att hade klarat att tangera PB:t på 17, fan att jag inte försökte.

Nu tränar jag i alla fall styrka 4 dagar i veckan igen och springer två och äter mycket.
    Kaloriintag har jag inte koll på men under en vanlig dag blir det tre stadiga huvudmåltider, ett/två mellanmål och protein efter träningen.

Lär funka för att gaina lite.

Jag var kung i knäböjen idag under lårpasset så den är det enda jag redovisar.
    40 kg – 8 reps
    60 kg – 8 reps
    80 kg – 6 reps
    110 kg – 7 reps
    110 kg – 5 reps
    110 kg – 4 reps
    60 kg – 10 reps, utan stopp i toppläget

Kändes riktigt stabilt, jag tror att jag knäcker min fyra på 115 kg ganska snart.

Gött Rasmus! :up: Helt rätt, knäböjen brukar nästan vara det enda intressanta på benpassen då det är det enda som är lika världen över (förutsatt att man kör samma djup då) :)

Bra böjt iaf!

Tommy Ivarsson wrote:
    Gött Rasmus! :up: Helt rätt, knäböjen brukar nästan vara det enda intressanta på benpassen då det är det enda som är lika världen över (förutsatt att man kör samma djup då) :)

Bra böjt iaf!

Tack! :)
    Djupet på mina böj är alltid detsamma och det är inte tal om några fuskande 90-gradersböj här inte.
    Nedåt ska man! ;)

Jahapp, i onsdags tränade jag bröst & axlar och igår rygg & mage, inget anmärkningsvärt så jag skiter i att uppdatera.
    Jag har börjat med en 4-split igen, jag känner mig disco under varje pass men det passar mina mål bättre nu.
    4-spliten ser ut som följer:
    Söndag: Armar, vader
    Måndag: Lår
    Tisdag: Vila
    Onsdag: Bröst, axlar
    Torsdag: Löpning
    Fredag: Rygg, mage
    Lördag: Löpning

Löpningen varieras fortfarande med intervaller, 3 och 5 km och långdistans.
    Känns stabilt.

Idag körde jag 10 km på löpbandet på gymmet.
    Inomhusrekord blev det.
    Den totala tiden blev 45:02, då tar det ändå en stund för bandet att accelerera i början.
    Alltid något.

Resten av dagen kommer vara hockeyinspirerad, Djurgården spelar (och leder) mot Brynäs nu, och senare blir det NHL-hockey hos några kompisar.

Gätt med rekord :) braa fifan

Niclas Holgersson wrote:
    Gätt med rekord :) braa fifan

Jag är lack, Djurgården tappade 3-0 till 4-4.
    Kvitteringen kom i sista matchminuten.

Idag tränade jag armar & vader med superset vilket gav lika härlig pump som vanligt, love it.
    Ådrig och djävlig kände jag mig när jag var färdig.
    Målet att lägga på mig lite mer massa ligger ännu fast men som jag sagt tidigare har jag lagt allt vad kaloriräkning heter bakom mig och äter det jag är sugen på när jag är hungrig.

Ben idag, mina tre arbetsset i knäböj var bra.
    115 kg – 5 reps PB!
    110 kg – 6 reps
    100 kg – 6 reps

Booyaa!
    Kände mig stark som ett djur så jag vågade mig på ett rekordförsök på 115 och det gick ju vägen.
    Nöjd.

Fan va najs! :) grattis till ett starkt pb. Är dagsformen lika bra som den brukar?

Pbn i benen rullar in som på räls här ju:) härligt att se!

Gött pass! Grattis till ett fin fint PB!:up:

Niclas Holgersson wrote:
    Fan va najs! grattis till ett starkt pb. Är dagsformen lika bra som den brukar?

Det skulle jag vilja påstå att den är.
    Jag har som sagt börjat äta mer för att lägga på mig lite men jag kommer inte spåra ur för det.
    Än så länge har det förmodligen inte hänt så mycket på vågen men det tar sig. :)

Emil Lundberg wrote:
    Pbn i benen rullar in som på räls här ju härligt att se!

Roligt att höra! :)
    Vikterna kommer sakta men säkert.

Freppazz wrote:
    Gött pass! Grattis till ett fin fint PB!

Tack så mycket! :)

Viewing 15 posts - 736 through 750 (of 990 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.