Spanking new, with Mr. Rasmus

Home Forums Dagböcker Spanking new, with Mr. Rasmus

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 751 through 765 (of 990 total)
  • Author

Idag ska jag träna bröst & axlar, det hade varit roligt om bänkpressen ökade som knäböjen har gjort.
    Känns som att jag trampat vatten sen i våras.

Hoppas på det bästa.

Bänkpressen gick sådär, en sexa på 75 kg varav den sista med hjälp.
    I resten av passet var det superset som gällde, idag har jag träningsvärk.

Efter nio timmar i skolan kände jag för att röra på mig så det blev en mil på bandet på strax under 48 minuter nu ikväll.
    Tog det ganska lugnt med andra ord, allt kändes bra.

Studierna tar upp mycket tid nu, jag har första tentan den 30e oktober så förutom träningen så pluggar jag mest och är med kompisar på kvällarna.
    Imorgon pratades det om fest, jag var full senast en lördag för tre veckor sedan.
    Efter att ha suttit och kollat på film fram tills typ 23:30 taggade jag om och stack ner på stan och mötte en kompis, väl på krogen drack jag några shots och några cider så på vägen till efterfesten var jag knappt onykter.
    Väl där korkade kompisen upp en 70 cl Jägerflaska som vi shottade upp på ca 1-1,5 timme, djävlar i havet vad redlös jag blev.
    Jag kände till och med av bakfyllan lite lite på måndagen. :D

Så jag får se hur det blir imorgon således.

Igår drog jag upp en sexa på 120 kg i marklyft. :)
    Det hade jag bara gjort en gång tidigare så det blev i alla fall ett tangerat PB.

Armar och vader idag, bara superset så det hände inget direkt anmärkningsvärt.
    Imorgon är det knäböj, får jag tag i passare på båda sidorna kanske jag kör en singel på 120 kg.
    Först är det föreläsning mellan 10-17.

Jag älskar knäböj, särskilt gårdagens.
    20 kg – 8 reps
    40 kg – 8 reps
    60 kg – 8 reps
    80 kg – 6 reps
    100 kg – 2 reps
    110 kg – 2 reps
    120 kg – 1 reps PB!
    100 kg – 10 reps
    100 kg – 8 reps

Efter en väldigt bra uppvärmning där det även blev några 2-reppare på 100 och 110 kg var jag good to go.
    Djupet på 120 kg kändes okej, inte ATG iofs men inte 90 grader heller så helt klart godkänt enligt mig.
    Förutom knäböjen körde jag även benpress tills jag inte orkade lyfta vikterna en enda gång till, raka mark och liggande lårcurl med trippeldropp.

Känns som om jag måste börja ta i lite mer på benpassen annars är du ju fan om mig snart :(

Bra jobbat!

Gött Rasmus! Grattis till ett fint PB. :up:

Gustaf Lindberg wrote:
    Känns som om jag måste börja ta i lite mer på benpassen annars är du ju fan om mig snart :(

Bra jobbat!

Hehe, vi kan tagga varann och tävla samtidigt. :P

Tommy Ivarsson wrote:
    Gött Rasmus! Grattis till ett fint PB. :up:

Tack så mycket! :)

Vilodag igår, det är ta mig fan den skönaste dagen på hela veckan.
    En ny proteinbeställning kom också, nu behöver jag förmodligen inte beställa mer i år.
    Eftersom att jag bara dricker skiten efter träning räcker 4 kg Whey-80 3-4 månader och nu har jag typ 5 kg.
    Nog med skitsnack.

Inga föreläsningar idag så jag kommer snart dra bort och träna.
    Bröst och axlar står på schemat.

Bröst och axlar igår, allt supersettades förutom bänkpressen som såg ut som följer:
    20 kg – 10 reps
    40 kg – 10 reps
    60 kg – 10 reps
    70 kg – 5 reps
    70 kg – 5 reps
    70 kg – 5 reps
    70 kg – 5 reps

Jag ville se i hur många set jag klarade 5 reps på 70 kg, nu i efterhand tror jag att jag hade klarat ett femte också.

Idag sprang jag på löpbandet på gymmet.
    Jag var ganska förbannad och det blev inte bättre av att det inte gick att springa fortare än 20 km/h.

Tiden stannade på 20:13, jag hade kunnat ta i mer.

Bra pass kutarn :) Hur är formen nuförtiden?

Niclas Holgersson wrote:
    Bra pass kutarn :) Hur är formen nuförtiden?

Tack! :)
    Formen är fortfarande bra, jag tycker att jag äter ganska mycket mer nu men det är svårt att avgöra om det syns eftersom att man ser sig själv varje dag.
    Men jag är avkopplad när det gäller det där nu, styrkan i basövningarna ökar vilket jag ser som en bra indikator på att det händer grejer. :)

Rygg och mage idag. Redovisar bara det som har någon betydelse.
    Marklyft:
    30 kg – 10 reps
    50 kg – 10 reps
    70 kg – 8 reps
    90 kg – 8 reps
    110 kg – 2 reps
    130 kg – 1 reps
    90 kg – 8 reps

Konstigt upplägg ser jag nu, vet inte varför jag bara körde två reps på 110, kanske ville spara mig inför 130 kg. Jag vet inte ens varför jag inte körde mer än 130 kg heller.
    Det är dags att styra upp mitt upplägg så att det blir ordentligt igen.
    Fokusen på basövningarna har kommit lite i skymundan på sistone känner jag, det finns inget värre än ostrukturerad träning.
    Bättring på g.

I övrigt har det varit en ganska bra dag, mycket plugg som vanligt men jag börjar vänja mig. Tentan är om två veckor så det är bara att kötta på.
    ”Analyzing international political and economic systems” är en intressant kurs så det ska nog gå vägen detta.
    Hela helgen kommer gå åt till studier också, inte uteslutande kanske men till större del.
    Dessutom kom Rammsteins nya album som en gåva från ovan, jag har väntat hur länge som helst!
    Bra var det också, ska lägga mig och lyssna på det nu igen har jag tänkt.

Som sagt, hädanefter blir det prioritet på progression i basövningarna.
    Trevlig helg.

Du sliter på som vanligt här inne, jag är dålig på att kommentera men brukar allt vara inne o kika :) Styrkan är det ju inget fel på i alla fall!

Antar att du sett rammsteins barnförbjudna video?:buttrock:

Freppazz wrote:
    Du sliter på som vanligt här inne, jag är dålig på att kommentera men brukar allt vara inne o kika :) Styrkan är det ju inget fel på i alla fall!

Antar att du sett rammsteins barnförbjudna video?:buttrock:

Tackar för det. :)
    Styrkan börjar komma nu, progressionen går fortare framåt nu när jag äter mer.

Självklart har jag sett den, lite porr är ju aldrig fel. ;)

Viewing 15 posts - 751 through 765 (of 990 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.