Spanking new, with Mr. Rasmus

Home Forums Dagböcker Spanking new, with Mr. Rasmus

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 766 through 780 (of 990 total)
  • Author

Löpning idag, på gymmet igen.
    Det blåser så in i helvete i den här djävla stan så jag blir lack efter typ 5 minuter utomhus.
    Förra lördagen sprang jag ute men hade ingen mössa, jag fick brainfreeze efter ett kort tag och när jag kom in kändes det som om jag hade ätit 4 liter glass på 10 minuter ungefär.

Anyhoo, det blev strax över en mil på 47:50.
    Jag tog inte i överdrivet mycket p.g.a. en väldans träningsvärk i ryggen och magen sen igår.
    Jag måste även ha sovit konstigt inatt för jag har grymt ont i nacken.

Det var ett djävla gnäll.
    Nu ska jag plugga.

Bra tid på milen, speciellt om du inte ger allt.

Kämpa på

Huffo the A-LagaRe wrote:
    Bra tid på milen, speciellt om du inte ger allt.

Kämpa på

Tack!
    Jag kör allt jag orkar. :)

Ben idag, redovisar bara knäböjen:
    Knäböj:
    20 kg – 8 reps
    40 kg – 8 reps
    60 kg – 8 reps
    80 kg – 6 reps
    100 kg – 15 reps PB!
    100 kg – 8 reps
    100 kg – 8 reps
    60 kg – 10 reps

Målet med dagens pass var att slå mitt PB på 13 reps i knäböjen och det gick, men helvete vad trött man blir av att ta ut sig under ett enda set.
    Nu känner jag mig dock nöjd.

Förutom att tentaplugget tar upp bokstavligt talat all tid och det är svårt att veta vad man ska lägga störst tonvikt på.

Nu funderar jag på att äta gröt snart.

Oj, en sån här träningsvärk var det längesen jag hade i gluteus.:D
    Låren är bra möra dom också så vilodagen idag känns befogad.
    Idag har jag haft föreläsning mellan 10-17, lite långt kanske men jag fick mycket matnyttigt inför tentan.
    Jag har föreläsningar resten av veckan också men bara 3-4 timmar/dag.
    All annan tid lär gå till fortsatta studier och träningen.

Sjukt grymt Rasmus. 15 reps är verkligen ingen skit, tror inte jag själv hade pallat med det, vad har du för 1RM?

Tommy Ivarsson wrote:
    Sjukt grymt Rasmus. 15 reps är verkligen ingen skit, tror inte jag själv hade pallat med det, vad har du för 1RM?

Tack Tommy! :)
    Tiden mellan repetitionerna blir dock aningen längre ju längre in på settet jag kommer men jag har som tumregel att aldrig ”vila” längre tid än det tar att ta två djupa andetag.
    Det sjuka är att jag bara prövat på 1RM en enda gång och det var typ förra veckan.
    Då gjorde jag visserligen bara ett försök på 120 kg och lyckades, vet faktiskt inte om jag klarar mer eller inte, det måste jag ta reda på inom en snar framtid.

Bröst & axlar idag, egentligen ingenting särskilt att nämna förutom att jag inte gillar att träna bröst.
    Det är nog min i särklass mest underutvecklade muskelgrupp, det jag prövat hittills har inte gett någon större tillväxt och jag tycker att jag prövat det mesta.
    Förhoppningsvis kommer väl det också men jag kan inte neka till att det är lite halvdrygt.
    Jag fick skön pump i axlarna i alla fall.

Idag var det föreläsning mellan 8-12 (som drog över lite på tiden) sen hem och plugga i tre timmar, träning, dusch och mat, sedan plugga i tre timmar till.
    Min DVD-spelare passade även på att säga upp sig nu ikväll, det var roligt.
    Det måste jag köpa en ny redan imorgon nu när Scrubs-samlingen är komplett och snart Two and a half men likaså.

Antar att du också inte har långt kvar till tentorna nu, låt oss se hur träningen påverkas under den tiden! :)

Tommy Ivarsson wrote:
    Antar att du också inte har långt kvar till tentorna nu, låt oss se hur träningen påverkas under den tiden! :)

Helt riktigt.
    Första tentan är nästa fredag och är väldigt omfattande så det är svårt att veta vad man ska plugga mest på..
    Nu har vi dock inga fler föreläsningar innan tentan så någon timme till träning hoppas jag kunna avvara ändå, men mer blir det fan inte. :)

Efter att ha pluggat runt 8 timmar/dag (exkl. föreläsningar) nu i 4-5 dagar känns det dock ganska bra, det lär väl bli runt 50 timmar tentastudier till så jag hoppas på det bästa.

Fan rasmus, förut var jag imponerad av dina ben. Nu vetefan om jag inte är mer imponerad av din diciplin med studiernan:nerd:

J.v.K wrote:
    vad pluggar du för nått? :)

Jag påbörjade ett program som heter Internationella Affärer nu på höstterminen.
    Kort sagt är det som en ekonomutbildning med inriktning mot utlandet.
    Kursen vi läser nu heter Analyzing political and economic systems. :)

haga wrote:
    Fan rasmus, förut var jag imponerad av dina ben. Nu vetefan om jag inte är mer imponerad av din diciplin med studiernan:nerd:

Haha, jag tackar på båda punkterna. :D
    Studierna blir så mycket lättare när man dessutom har ett stort intresse för ämnet, som nu.

Rygg & mage tränades igår med skön träningsvärk idag.
    Marklyften såg ut såhär:
    30 kg – 10 reps
    60 kg – 10 reps
    90 kg – 10 reps
    110 kg – 3 reps
    130 kg – 1 reps

Jag var dessvärre tvungen att köra i smithen eftersom att båda fria stängerna var upptagna så lågrepsseten blev inte i närheten av vad dom kunde varit.
    Tian på 90 var dock lättare än vanligt. Smithen bidrog även till att det blev lite färre set än jag först tänkt mig.

Det ska dock tilläggas att förutsättningarna för en bra återhämtning blev dåliga.
    Mammas sambo kom som planerat till Kalmar med lite saker jag lämnade från Gotland.
    Det som inte var planerat var att jag följde med honom till Strömstad för att hälsa på min nyinflyttade mamma, en nätt bilresa på typ 5 timmar.
    Jag sov ungefär 45 minuter i bilen, sen ungefär 2,5 timme till när vi väl kom hit.
    Sen ringde klockan vid 7 då jag satt igång med pluggandet igen.

Det kan verka som att jag är manisk med studierna nu.
    Det kan jag erkänna att jag är.

Nu ska jag och mamma snart ut och springa sen blir det lasagne. :P
    Nu när jag äter ganska ensidigt och tråkigt (särskilt inför tentan) ska det bli gott att vräka i sig det, jag passade såklart på att ta med fem tomma matlådor att fylla också. :D

Inne igen efter ett löppass på ca 9 km.
    Spåret här i Strömstad var i en klass för sig, riktig djävla terränglöpning typ.
    Det var antingen upp- eller nedförsbacke hela tiden så det tog bra på både benen och konditionen.
    I vanlig ordning kände jag mig frestad att spurta sista biten så det blev ca 200 meter.

Värt att tillägga, det var ca 2,5 km till själva spåret och terränglöpning uppgick till 4 km så så mycket cred ska jag inte ha.

Kvällsmaten var färdig precis när vi kom in igen och den smakade precis lika underbart som jag föreställt mig.

Efter att ha suttit i en bil hela djävla dagen var de skönt att komma till gymmet.
    Jag började träna runt 18.30 och hade då bara ätit två gånger, inte överdrivet opti kanske men det fick bli som det blev.
    Armar och vader tränades och det gick helt okej, bicepscurlen gick bra med bl. a. en sexa på 43 kg.
    Jag var vaskulär efter helvete faktiskt, kan bero på dagens begränsade mat- och vätskeintag.

Jag fick med mig 8-9 matlådor lasagne från mamma, gissa om jag kommer njuta de närmaste dagarna. :P
    I alla fall på matfronten, med en tenta som närmar sig med stormsteg så har jag inte så mycket liv men jag hoppas att det känns bra på fredag.

Viewing 15 posts - 766 through 780 (of 990 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.