Spanking new, with Mr. Rasmus

Home Forums Dagböcker Spanking new, with Mr. Rasmus

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 781 through 795 (of 990 total)
  • Author
    Rasmus Kjellberg wrote:
    Efter att ha suttit i en bil hela djävla dagen var de skönt att komma till gymmet.
    Jag började träna runt 18.30 och hade då bara ätit två gånger, inte överdrivet opti kanske men det fick bli som det blev.
    Armar och vader tränades och det gick helt okej, bicepscurlen gick bra med bl. a. en sexa på 43 kg.
    Jag var vaskulär efter helvete faktiskt, kan bero på dagens begränsade mat- och vätskeintag.

Jag fick med mig 8-9 matlådor lasagne från mamma, gissa om jag kommer njuta de närmaste dagarna. :P
    I alla fall på matfronten, med en tenta som närmar sig med stormsteg så har jag inte så mycket liv men jag hoppas att det känns bra på fredag.

Då måste det ha varit du som var på gymet igår (jag var där och tränade axlar och lite mage). Ska se till att hälsa nästa gång nu när jag vet vem du är.

Får hålla med dig om vaskulariteten, det såg ut som att du är i riktigt bra form :up:

Petter__Jonsson wrote:
    Då måste det ha varit du som var på gymet igår (jag var där och tränade axlar och lite mage). Ska se till att hälsa nästa gång nu när jag vet vem du är.

Får hålla med dig om vaskulariteten, det såg ut som att du är i riktigt bra form :up:

Då har jag nog ganska bra koll på vem du är också, om du pratade om att det inte blev någon tävling i år? :)
    Tack för kommentaren om formen!

Första gången jag uppdaterar ett helt pass, jag är tvungen att skryta. Tihi.
    Lår:
    Framsida lår:
    Knäböj:
    20 kg – 8 reps
    40 kg – 8 reps
    60 kg – 8 reps
    80 kg – 6 reps
    100 kg – 10 reps
    100 kg – 10 reps
    100 kg – 10 reps (”PB”, aldrig klarat tre set med tior på 100 förut)
    60 kg – 10 reps
    60 kg – 10 reps
    60 kg – 10 reps
    Baksida lår:
    Raka marklyft:
    20 kg – 10 reps
    40 kg – 10 reps
    60 kg – 10 reps
    80 kg – 8 reps
    80 kg – 8 reps
    80 kg – 8 reps
    60 kg – 10 reps
    60 kg – 10 reps
    60 kg – 10 reps
    Detta tog bara 40 minuter så jag körde lite mage också, jag har märkt att korsryggen är lite för stark i jämförelse.
    Over and out!

Djävlar vad knäböjen fortsätter att gå bra, det är dock inte så kul att benen bara fortsätter att utvecklas och bli ännu bättre än överkroppen än vad de redan är.
    Det låter som att jag skryter men jag gnäller, eller inbillar mig.
    Som sagt, jag har aldrig pressat upp tre tior på 100 kg förut, kändes hur bra som helst.
    Om ni undrar varför raka marklyften är så lätta så är det för att jag tappar kontakten så fort jag börjar röra mig uppåt 90-100 kg, då kör jag hellre på 80.

Ska bli skönt med vilodag imorgon, då kan jag plugga.
    Studierna idag gick väldigt bra, jag går mellan hopp och förtvivlan ca 5 ggr/dag om tentan men just nu har jag en bra stund.

Jag funderar på att fira med en dusch.

Grymma böjar Rasmus! Grattis till ett fruktansvärt bra PB :up:

Går säkert bra för dig med tentan också.

Rasmus Kjellberg wrote:
    Då har jag nog ganska bra koll på vem du är också, om du pratade om att det inte blev någon tävling i år? :)
    Tack för kommentaren om formen!

Det låter som jag, så det var säkert jag som pratade. Ska hojta till nästa gång jag ser dig på gymet :)

Vi får ta och köra ett pass framöver tycker jag, vore skoj.

Tommy Ivarsson wrote:
    Grymma böjar Rasmus! Grattis till ett fruktansvärt bra PB :up:

Går säkert bra för dig med tentan också.

Tack så hemskt mycket Tommy! :)
    Jag hoppas på det bästa på tentan, jag kan det jag tror är relevant.
    Det är skillnaden mot det alltför enkla gymnasiet, det svåra är inte att lära sig vad som står i böckerna, det svåra är att själv försöka ta reda på vad som är av störst relevans.

Petter__Jonsson wrote:
    Det låter som jag, så det var säkert jag som pratade. Ska hojta till nästa gång jag ser dig på gymet :)

Vi får ta och köra ett pass framöver tycker jag, vore skoj.

Gör det!
    Det hade varit kanon att köra ett pass tycker jag också, vi får bestämma det på gymmet nästa gång vi ses. :)

Idag tränade jag bröst och axlar, för den goda sakens skull testade jag att köra som man alltid ser proffsen göra.
    Jag stannade innan jag nådde toppläget, det har ju diskuterats en del om att detta inte kopplar in triceps etc. och jag ville bara pröva.
    Vikterna hölls lätta för att i stort sett pumpa till förbannelse och djävlar i havet vilken pump man fick!
    Det var faktiskt ett riktigt skönt sätt att träna bröst.
    Sedan supersettades axlarna sen var jag klar.

Idag satt jag på biblioteket med några från klassen och imorgon ska jag och en kompis sitta i stort sett hela dagen och nöta in det sista.
    För tillfället känns det riktigt bra, jag har precis gått igenom det jag själv valt ut och det sitter som det ska.
    Och det är mycket skit, minst sagt.
    Det känns faktiskt som att det jag eventuellt inte kan nu kommer jag inte kunna på fredag heller, jag får nästan påstå att det känns så stabilt som det kan göra inför första tentan.

Lite träning tar jag mig dock tid för imorgon ändå, tidig morgonlöpning utomhus blir det vilket var längesen.

Löpning imorse mellan 07.15-08, jag hatar morgonen men det var såpass kallt att jag vaknade till i alla fall.
    Nu är allt plugg avklarat och det känns bra inför imorgon, det enda som kan fälla mig nu är att jag pluggat på fel saker men jag tror inte på det heller för kunskapen har hunnit bli så bred att jag fan ska klara det i vilket fall.
    08-12 är det tenta så håll alla tummar ni kan hitta är ni snälla. :)

På eftermiddagen/kvällen kommer ryggen och magen att få sitt.

Lycka till på tentan :)

niclas holgersson wrote:
    lycka till på tentan :)

Tack kompis! :)

Tentan gick bra, det visade sig att jag lyckats ganska bra med att plugga på vad som var viktigast. Jag blir väldigt förvånad om jag inte får godkänt.
    Fy helvete vad skönt, detta betyder att jag kan ta TVÅ dagar utan studier för första gången sen halva september. Jag behöver inte ens öppna de nya böckerna tills den nya kursen som börjar på måndag, English for Business Communication. :)
    En fördel med den kursen är att den avslutas med muntlig presentation och inte en tenta, då blir det mindre maniskt pluggande.

Idag ska jag bara ta det lugnt, gå på stan med några kompisar, springa lite senare och sen kolla på film och äta lite skräp ikväll.

Jag tränade rygg och mage igår eftermiddag/kväll.
    Marklyft: Är det enda jag redovisar.
    40 kg – 8 reps
    60 kg – 8 reps
    70 kg – 8 reps
    90 kg – 8 reps
    120 kg – 4 reps
    110 kg – 4 reps

Kändes helt okej, trots att jag ätit lite dåligt de sista dagarna innan tentan så har vikterna i träningen inte påverkats något. I´m pleased.

Idag tränades det armar och vader med Petter__Jonsson här på forumet.
    För första passet på flera år tog det över en timme för mig att träna.
    Det pratades om lite av varje mellan seten och vikterna blev lite högre än dom hade varit om vi kört snabbare, jämfört med Petter var mina vikter dock väldigt låga. ;)
    Övningsvalet var lite mer åt basövningshållet, det gillade jag. Det känns faktiskt som att armarna är mer möra än de brukar efter ett armpass.

Det bästa som hänt idag är dock att Djurgården även slog Kalmar i sista matchen och får kvala till Allsvenskan 2010 mot Assyriska men där är jag fan övertygad om seger.
    Imorgon har jag föreläsning mellan 12-14, sen ska det tränas ben på eftermiddagen/kvällen.

Det var längesen jag skrev dagens mat så det kan jag passa på att göra:
    Frukost: Havregrynsgröt med fun-lightblandad kesella, en macka med messmör och ett glas vitaminbrustablett.
    Lunch: Något grytliknande med bland annat couscous och köttfärs.
    Efter träning: Whey-80.
    Kvällsmat: Lasagne.
    Får se om jag äter något mer, det känns som att det vore det bästa.

Bra jobbat idag!

Roligt pass, det får vi göra om fler gånger :)

Petter__Jonsson wrote:
    Bra jobbat idag!

Roligt pass, det får vi göra om fler gånger :)

Tackar, jag jobbar på att komma ifatt dig. :)
    Det var roligt att träna med någon som lika intresserad som en själv, det är inte ofta man träffar såna människor.
    Det ska göras om, helt klart.

Ben idag:
    Framsida lår:
    Knäböj:
    20 kg – 8 reps
    40 kg – 8 reps
    60 kg – 8 reps
    80 kg – 6 reps
    100 kg – 2 reps
    110 kg – 10 reps PB!
    110 kg – 6 reps
    100 kg – 8 reps
    60 kg – 10 reps
    60 kg – 10 reps
    Baksida lår:
    Raka marklyft:
    20 kg – 10 reps
    40 kg – 10 reps
    60 kg – 10 reps
    80 kg – 10 reps
    90 kg – 6 reps
    80 kg – 8 reps
    80 kg – 8 reps
    80 kg – 8 reps
    60 kg – 10 reps
    60 kg – 10 reps
    Dessa 20 set tog bara 40 minuter så jag körde vaderna idag igen, t.o.m. mer än igår, runt 10 set.
    Over and out

Jaha, vad säger man?
    Knäböjen fortsätter att utvecklas och gå så in i helvete bra pass efter pass.
    Ben är, som många vet, den muskelgrupp som är i särklass bäst på min kropp, men också den som fortsätter att gå ifrån överkroppen mer och mer.
    Tian på 110 kg kändes hur stabil som helt, repsen 9 och 10 var tunga men inte omöjliga.
    Att reppa på 100 kg är vardag numera har jag märkt.
    Nu gäller det bara att få fart på överkroppen i allmänhet och brösten i synnerhet.

Idag trodde jag att vi hade föreläsning mellan 12-14, det var tydligen 14-16 som gällde.
    Det blev i alla fall en cykeltur i onödan, förutom att det blåste kallt som fan så gjorde det väl egentligen inte så mycket.
    Dagens mat:
    Frukost: Havregrynsgröt, kesella, två mackor med messmör och ett glas vitaminer.
    Lunch: Pasta med skink- och champinjonsås med grönsaker.
    Innan och efter träning: Whey-80.
    Kvällsmat: Lasagne.
    Kvällsmål: Lutar åt antingen mackor med några goda pålägg och/eller kesella.

Viewing 15 posts - 781 through 795 (of 990 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.