Spanking new, with Mr. Rasmus

Home Forums Dagböcker Spanking new, with Mr. Rasmus

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 886 through 900 (of 990 total)
  • Author

Dagen började med rapportarbete i studentbiblioteket. Sen stack jag hem och tänkte äta men jag gav mig ut och sprang istället vilket var ett klokt val.
    Jag hade inte ätit på ca 4 timmar så det blev klockrent, jag hatar att ha mat i magen när jag tränar.
    Passet idag var likt det jag körde förra torsdagen.
    Jag började med löpning i bra tempo i ca 20 minuter, sen körde jag 6 ganska vidriga intervaller över samma bro. Intervallerna kändes jobbigare idag, det kändes som att det gick snabbare men även för att luftrören drog ihop sig i kylan.
    Efter intervallerna varvade jag ner med ca 15 minuter lätt jogging.

Ett bra pass men mina fötter är helt slaktade av någon djävla anledning.
    Skorna kan det inte vara, dom jag har köpte jag i augusti så de är varken för nya eller slitna, hoppas att det blir bättre.

Nu är jag tillbaka i studentbiblioteket för att göra lite mer nytta.

Ska iväg så jag uppdaterar bara fort med de bästa seten.
    Chins:
    Kv – 13 reps
    Kv – 9 reps
    Kv – 8 reps
    Kv – 6 reps
    Kv – 7 reps
    Marklyft:
    100 kg – 4 reps
    120 kg – 1 reps
    130 kg – 1 reps
    140 kg – 1 reps, tangerat pb
    9 set mage och 6 set biceps efter ovanstående.

Jag körde fler set marklyft såklart men det där var det viktigaste, chins-serien är jag nöjd med då några ökningar visar sig. Det var såklart hakan över stången som gällde idag också.
    För att summera styrketräningsveckan har det gått riktigt bra. Jag har nämligen sprungit ca 7,5-8 mil på två veckor och tränat 6 tunga pass i gymmet och ändå inte tappat ett skit, snarare tvärtom.

Härligt.

140kg marklyft är fullt respektabelt! Jag diggar förvisso fortfarande dina chins mer men det är nog bara för att jag själv tycker chins är jobbigare än marklyft. :p

Tommy Ivarsson wrote:
    140kg marklyft är fullt respektabelt! Jag diggar förvisso fortfarande dina chins mer men det är nog bara för att jag själv tycker chins är jobbigare än marklyft. :p

Tackar för det Tommy! :)
    Jag tycker dock att marklyft nog fan är den jobbigaste övningen fysiskt.
    Psykiskt är det fan fortfarande knäböj. :p

Jag vägde mig hos en polare igår.
    72,4 kg kvällsvikt, haha.
    Morgonvikten efter toalettbesök lär väl vara runt 71-72 kg.
    Trots att jag varit viktstabil sen juni 08 har jag lyckats göra hyffsade ökningar i basövnignarna.
    Det bästa tycker jag dock är att jag kan säga att jag gör 10 reps på mer än 150% av kroppsvikten i knäböj. ;)

Vilodag idag, igårkväll kändes kroppen sliten men idag är det bara högerfoten som känns slaktad.
    Nu börjar rapporten arta sig och vi ligger bra till då den ska vara inlämnad nästa måndag.
    Helgen har annars gått åt till studier, långlöpning och Harry Potter-marathon hos en kompis. :D
    Idag ska jag tvätta, städa och laga mat.
    Fan vad nöjd jag känner mig med mig själv.

Du var då verkligen en lättviktare! ;) Du väger en 8kg mindre än mig iaf men är ju samtidigt bra mycket hårdare, kanske finns ett samband. :whistle:

3ggr KV i marklyft, 2ggr KV i knäböj och 1,5ggr KV i bänkpress är mina mål! Du borde ju rimligtvis kunna sätta liknande mål tycker jag! ;)

Angående skolarbete verkar du ligga bättre til där än mig, jag har redovisning på tisdag och onsdag och har inte börjat med själva presentationen ännu… :D

Tommy Ivarsson wrote:
    Du var då verkligen en lättviktare! Du väger en 8kg mindre än mig iaf men är ju samtidigt bra mycket hårdare, kanske finns ett samband. :whistle:

3ggr KV i marklyft, 2ggr KV i knäböj och 1,5ggr KV i bänkpress är mina mål! Du borde ju rimligtvis kunna sätta liknande mål tycker jag! ;)

Angående skolarbete verkar du ligga bättre til där än mig, jag har redovisning på tisdag och onsdag och har inte börjat med själva presentationen ännu… :D

De målen kan jag glömma inom de närmaste åren tror jag. :D
    Jag tränar iofs mer kondition än styrka men dom vikterna rubbar jag inte ens, knäböjen är väl det enda som känns någorlunda realistiskt.

Äh, en presentation hit och dit.
    Du kanske jobbar bättre under stress eller är en djävel på att improvisera. ;)

Efter att ha läst om dagens knäböj kommer ni kanske tro att jag ljuger, men jag har ingen större anledning att ljuga om att jag är oproportionellt tränad på ett Internetforum.
    Knäböj:
    20 kg – 8 reps
    40 kg – 8 reps
    60 kg – 8 reps
    80 kg – 8 reps
    100 kg – 22 reps PB! Slog det gamla rekordet med 7 reps
    100 kg – 10 reps
    100 kg – 10 reps
    Raka marklyft:
    20 kg – 8 reps
    40 kg – 8 reps
    60 kg – 8 reps
    80 kg – 8 reps
    90 kg – 6 reps
    95 kg – 6 reps
    100 kg – 6 reps PB!
    60 kg – 10 reps
    8 set vader
    Over and out

Jag vet allvarligt talat inte vad fan som har hänt med mina knäböj.
    Jag minns inte om det var på Gotland i slutet av sommaren eller om det var under sensommaren i Kalmar som jag gjorde 15 reps på 100 kg i knäböj.
    Någon månad sen var det jag reppade loss på 100 kg sist i alla fall.
    Idag tog fan inte styrkan slut. De första tio repsen var lätta och jag undrade varför det inte tog emot efter att jag gjort 14. När PB:t var slaget körde jag bara på tills det var riktigt jobbigt och det slutade som sagt vid 22 reps.
    I slutet av januari i år slog jag nytt PB, då gjorde jag 8 reps, idag klarade jag alltså 14 reps mer än för mindre än ett år sen. Utförandet och tempot under seten är såklart likadant om inte ännu bättre nu.
    Ca 140% av kroppsvikten. :P
    Resten av passet gick också bra med ett nytt PB även i raka mark.

Åååh du din sjuka benplågare! Grattis till sjukt bra PB. :up:
    Frågan är bara hur du nu ska kunna slå detta rekord?

Jäklar vad grymma böj !

Tommy Ivarsson wrote:
    Åååh du din sjuka benplågare! Grattis till sjukt bra PB. :up:
    Frågan är bara hur du nu ska kunna slå detta rekord?

Haha, nu är benen bra trötta trots att jag bara körde tre arbetsset.
    Överkroppen får det ju inte lättare precis men va fan. ;)
    Jag tror faktiskt inte att ett nytt PB är omöjligt men jag kommer inte högreppa på 100 kg igen på ett tag, jag ska försöka öka maxvikten istället. :bb:

Oggelit0 wrote:
    Jäklar vad grymma böj !

Tack så mycket!

Du vet att du tvingar mig till olidligt smärta nästa benpass va? 17 reps måste slås nu alltså.

Gustaf Lindberg wrote:
    Du vet att du tvingar mig till olidligt smärta nästa benpass va? 17 reps måste slås nu alltså.

Roligt att du skriver ikväll för jag tänkte faktiskt på det du skrev om 17 reps när jag gick ner för att köra just den 17e. :)
    Och självklart, du ska också plågas.

Gårdagens knäböj á la grande har sina efterdyningar idag känner jag, trevligt.
    Idag har jag redan hunnit med att handla och fixa en presentation tills imorgon.
    Nu sitter jag i studentbiblioteket och ska snart ha gruppmöte.

Långpass i eftermiddag/kväll.

Viewing 15 posts - 886 through 900 (of 990 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.