Spanking new, with Mr. Rasmus

Home Forums Dagböcker Spanking new, with Mr. Rasmus

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 901 through 915 (of 990 total)
  • Author
    Rasmus Kjellberg wrote:
    Roligt att du skriver ikväll för jag tänkte faktiskt på det du skrev om 17 reps när jag gick ner för att köra just den 17e. :)
    Och självklart, du ska också plågas.

Haha :D Var VÄLDIGT längesedan jag körde högreps i huvudtaget men kände på en 10x100kg för inte så längesen och det kändes verkligen som uppvärmning. Det är konditionen som stoppar faktiskt. Blir helt jävla andfått haha. Men 20 fixar jag nog med lite hets!

Gustaf Lindberg wrote:
    Haha :D Var VÄLDIGT längesedan jag körde högreps i huvudtaget men kände på en 10x100kg för inte så längesen och det kändes verkligen som uppvärmning. Det är konditionen som stoppar faktiskt. Blir helt jävla andfått haha. Men 20 fixar jag nog med lite hets!

Kör på så jämför vi! (När det gäller lågreps äger du fortfarande mig dock). 😮

Löpningen gick hur bra som helst idag, det blev alltså inget återhämtningspass att tala om.
    Jag gick ut i bra tempo redan från början och höll det en bra stund.
    Efter ungefär en halvtimme undrade jag hur kroppen skulle svara på att springa lite snabbare och det gick bra även det.
    När det var ca 2 km kvar ökade jag på ännu mer och var rejält djävla trött när jag kom i mål. Idag skulle jag till och med tippa på att medelhastigheten var 5 min/km. Tempot i sig är inte särskilt bra men under ett såpass långt pass känns det med.
    Passet tog strax under 70 minuter. För 3 veckor sedan sprang jag också 70 minuter men då ca 2 km kortare, en rolig anmärkning.

Under det senaste året har alltså konditionen och benen utvecklats ännu mer och överkroppen är inte i närheten av samma utveckling.
    Benen och konditionen var såklart det som behövde utvecklats minst. :frust:

Nu får jag vänta tills imorgon med att se om bänkpressen också rockar denna vecka, båda träningspassen hittills har ju slagit förväntningarna i alla fall.

Idag gjorde det ont så in i helvete att gå med mina skor, när jag sedan bytte till ett par låga sneakers var det dock inga problem.
    Så fort jag går med mina Puma eller Sneaky Steve så är det nästan olidligt, det kan bero på att de är lite högre.
    Problemet ligger främst på ovansidan av högra foten, jag har känt det under löppassen och trots att det stört mig den första kvarten har det försvunnit.
    Men idag är det tryckömt som fan och höga skor är bara en fråga om att det är snyggare, fin-så-får-man-lida-pin-grejjen typ.
    Hoppas att det skiten försvinner och inte blir ännu värre.

Anyhoo, idag har jag i alla fall varit och vaccinerat mig mot svininfluensan så nu återstår det att se om man får några symptom.
    Styrkepasset bestående av bröst, axlar och triceps blir dock av ändå och jag kommer ta i lika mycket som vanligt så länge det inte gör ont i axeln el. dyl.

Fick som sagt en spruta i axeln idag så den är lite öm nu, därför körde jag lugnare militärpressar under dagens pass annars gick det bra.
    Bänkpress i smith:
    Stången -10 reps
    30 kg – 10 reps
    50 kg – 10 reps
    70 kg – 3 reps, viktanpassning
    80 kg – 5 reps
    70 kg – 8 reps
    70 kg – 6 reps
    50 kg – 10 reps
    Militärpress:
    20 kg – 10 reps
    30 kg – 10 reps
    40 kg – 10 reps
    40 kg – 10 reps
    40 kg – 8 reps
    40 kg – 8 reps
    Sedan körde jag lite mer baksida axlar än vanligt och 6 set triceps.
    Over and out

Ett bra pass, bänkpressarna var upptagna därav smithen men den gick ganska bra ändå. Rövlyft ftw.
    Nu ska jag sova.

24x100kg ;)

Gustaf Lindberg wrote:
    24x100kg ;)

Mycket bra jobbat!
    Jag är dock lättare än dig (för att försvara mig). :p

Intervallpasset idag gick bra, ont i foten i början men det försvann ca 10-15 minuter in i passet.
    Jag ville kolla om jag hade någon fart kvar i mig efter alla långpass så jag körde ca 20 minuter löpning i snabbt tempo innan intervallerna och det kändes bra.
    Sedan blev det 6 intervaller över bron jag hatar och sen joggade jag lätt ca 15-20 minuter som nedvarvning.
    Under intervallerna vägrade jag att tillåta mig att ens sätta mig på knä mellan varje intervall och vilan hölls kortare, det kändes.
    Ganska nära mjölksyra på sista, skönt.

Nu är jag trött och mätt.

Rasmus Kjellberg wrote:
    Mycket bra jobbat!
    Jag är dock lättare än dig (för att försvara mig). :p

Vilket gör att du har mindre fett att lyfta varje gång du går ner alltså borde jag få plocka av 10kg från stången? ;D

Gustaf Lindberg wrote:
    Vilket gör att du har mindre fett att lyfta varje gång du går ner alltså borde jag få plocka av 10kg från stången? ;D

Haha, precis! :up:

Rasmus Kjellberg wrote:
    Haha, precis! :up:

Vad är det du väger och vad skulle anses vara rättvist rent procentuellt då? (tänkte låta dig som pluggar på högskola göra kalkylen:D)

Tjena Rasmus, riktigt bra journal du har, ska sätta mig och läsa igenom den ordentligt, är också kardiofreak så du är väl en av dem man har mest gemensamt med här på forumet så kul att följa, prioriterar också god form och märker arr våra matvanor är rätt lika, sen har jag ju också läst på BBS:emo-thumb. dock har jag en del att lära av dig, är lite för fast i kaloriräkning mm för att vara helt nöjd men nu när timmarna i löparskorna ökar ska jag väl kunna lägga ner det och hålla en god form ändå,

Blir allt mindre tennis för mig så satsar riktigt hårt på löpningen jag med, nu när vikten börjar närma sig 75 kg börjar det vara riktigt kul, steget känns lätt igen.

Vad ligger din vikt på i dagsläget och hur lång är du?

MVH Peter

Gustaf Lindberg wrote:
    Vad är det du väger och vad skulle anses vara rättvist rent procentuellt då? (tänkte låta dig som pluggar på högskola göra kalkylen)

100 kg är 140% av min kroppsvikt så du får multiplicera din kroppsvikt med 1,4 så blir de ”rättvist”. :)

Peter Olsson wrote:
    Tjena Rasmus, riktigt bra journal du har, ska sätta mig och läsa igenom den ordentligt, är också kardiofreak så du är väl en av dem man har mest gemensamt med här på forumet så kul att följa, prioriterar också god form och märker arr våra matvanor är rätt lika, sen har jag ju också läst på BBS. dock har jag en del att lära av dig, är lite för fast i kaloriräkning mm för att vara helt nöjd men nu när timmarna i löparskorna ökar ska jag väl kunna lägga ner det och hålla en god form ändå,

Blir allt mindre tennis för mig så satsar riktigt hårt på löpningen jag med, nu när vikten börjar närma sig 75 kg börjar det vara riktigt kul, steget känns lätt igen.

Vad ligger din vikt på i dagsläget och hur lång är du?

MVH Peter

Roligt med ett inlägg från dig Peter!
    Precis som du säger är det kul med konditionsträning, när vikten är mellan 70-75 kg känns det som att man flyger fram. :)
    Om du börja satsa mer på löpningen så tror jag inte att du behöver räkna kalorier i någon större omfattning, det är ju enkelt att se förändringar i spegeln och det går fort att märka. :)

Just nu är jag väldigt lätt.
    Jag är ca 179 cm lång och hade en kvällsvikt på 72,4 kg för en vecka sedan så morgonvikten är nog inte mer än 71-72 kg, men det är fördelaktigt för löpningen i alla fall. :)

Fortsätt gärna att läsa journalen och skriv om du undrar något. :)

Rygg, mage och biceps idag. Chinsen var bra och jag bestämde mig för att kolla hur många reps jag klarade på 100 kg i marklyften också.
    Med samma utförande som jag kört hittills blev det ett pb men Petter Jonsson var vänlig nog att påpeka att mitt utförande inte var korrekt. Jag återkommer till marklyften.
    Chins:
    Kv – 13 reps
    Kv – 9 reps
    Kv – 8 reps
    Kv – 8 reps
    Kv – 8 reps
    Marklyft:
    20 kg – 8 reps
    40 kg – 8 reps
    60 kg – 8 reps
    80 kg – 8 reps
    100 kg – 15 reps PB!
    80 kg – 8 reps
    80 kg – 8 reps
    9 set mage och 6 set biceps
    Over and out

Ja, marklyften var jobbiga och det blev förvisso ett pb.
    Men som sagt, jag fick en väldigt bra lektion i hur man kör ordentliga marklyft.
    Det fanns väldigt mycket i mitt utförande som kunde förbättras och nu ska det även ske förbättringar. Därför kommer mina marklyft köras med lättare belastning tills jag lärt mig att göra dom som folk.
    Chinsserien var dock bra med hakan över stången i varje set med några ökningar från föregående vecka.

Hur kör du marklyften nuddar du marken sen upp igen eller stannar du när du kommer ner ?

Viewing 15 posts - 901 through 915 (of 990 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.