Spanking new, with Mr. Rasmus

Home Forums Dagböcker Spanking new, with Mr. Rasmus

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 916 through 930 (of 990 total)
  • Author
    Rasmus Kjellberg wrote:
    100 kg är 140% av min kroppsvikt så du får multiplicera din kroppsvikt med 1,4 så blir de ”rättvist”. :)

Roligt med ett inlägg från dig Peter!
    Precis som du säger är det kul med konditionsträning, när vikten är mellan 70-75 kg känns det som att man flyger fram. :)
    Om du börja satsa mer på löpningen så tror jag inte att du behöver räkna kalorier i någon större omfattning, det är ju enkelt att se förändringar i spegeln och det går fort att märka. :)

Just nu är jag väldigt lätt.
    Jag är ca 179 cm lång och hade en kvällsvikt på 72,4 kg för en vecka sedan så morgonvikten är nog inte mer än 71-72 kg, men det är fördelaktigt för löpningen i alla fall. :)

Fortsätt gärna att läsa journalen och skriv om du undrar något. :)

oki låter som en mycket lagom vikt tycker jag.
    tävlade flitigt i löpning när jag gick högstadiet och första året på gymnasiet så är verkligen otroligt skönt att börja ha flyt i steget igen , har hatat att soringa när jag vägt så mycket tidigare, ska försöka ta mig ner till 73-74 kg och sen efter man lägger sig på underhåll hamnar jag väl på 75kg cirkus, där vill jag ligga kvar bra länge=)

vad är ditt Pers på milen rasmus?

Hur lägger du förresten upp träningen? löpning på vilodagar från vikterna eller kör du när lusten infaller?

Oggelit0 wrote:
    Hur kör du marklyften nuddar du marken sen upp igen eller stannar du när du kommer ner ?

På tyngre belastningar stannar jag till där nere.
    Men det är mer som ska förbättras, eller… i stort sett allt.

Peter Olsson wrote:
    oki låter som en mycket lagom vikt tycker jag.
    tävlade flitigt i löpning när jag gick högstadiet och första året på gymnasiet så är verkligen otroligt skönt att börja ha flyt i steget igen , har hatat att soringa när jag vägt så mycket tidigare, ska försöka ta mig ner till 73-74 kg och sen efter man lägger sig på underhåll hamnar jag väl på 75kg cirkus, där vill jag ligga kvar bra länge=)

vad är ditt Pers på milen rasmus?

Hur lägger du förresten upp träningen? löpning på vilodagar från vikterna eller kör du när lusten infaller?

Det låter som en bra plan om du vill satsa mer på löpningen. :)
    Mitt pers på milen är inte alls särskilt bra, förklaringen till det är dock att jag aldrig satsat ordentligen på just den distansen.
    På band har jag gjort milen på 46 minuter och utomhus ca 47,5 minuter men jag var inte särskilt nära mjölksyra någon gång och tiden blir förmodligen betydligt bättre om jag verkligen springer för ett nytt rekord.
    Men jag har hittills satsat mest på medeldistansanserna men jag får se hur det blir i framtiden. :)
    Just nu tränar jag styrka måndag, onsdag och fredag.
    Löpning tränar jag tisdag, torsdag och lördag.

Rasmus Kjellberg wrote:
    Rygg, mage och biceps idag. Chinsen var bra och jag bestämde mig för att kolla hur många reps jag klarade på 100 kg i marklyften också.
    Med samma utförande som jag kört hittills blev det ett pb men Petter Jonsson var vänlig nog att påpeka att mitt utförande inte var korrekt. Jag återkommer till marklyften.
    Chins:
    Kv – 13 reps
    Kv – 9 reps
    Kv – 8 reps
    Kv – 8 reps
    Kv – 8 reps
    Marklyft:
    20 kg – 8 reps
    40 kg – 8 reps
    60 kg – 8 reps
    80 kg – 8 reps
    100 kg – 15 reps PB!
    80 kg – 8 reps
    80 kg – 8 reps
    9 set mage och 6 set biceps
    Over and out

Ja, marklyften var jobbiga och det blev förvisso ett pb.
    Men som sagt, jag fick en väldigt bra lektion i hur man kör ordentliga marklyft.
    Det fanns väldigt mycket i mitt utförande som kunde förbättras och nu ska det även ske förbättringar. Därför kommer mina marklyft köras med lättare belastning tills jag lärt mig att göra dom som folk.
    Chinsserien var dock bra med hakan över stången i varje set med några ökningar från föregående vecka.

Du har klar potential att förbättra ditt pers med ganska många kilon så snart tekniken sitter :) Vi får jobba vidare på den så kommer du att vara uppe och nosa på 200 innom kort :)

Petter__Jonsson wrote:
    Du har klar potential att förbättra ditt pers med ganska många kilon så snart tekniken sitter :) Vi får jobba vidare på den så kommer du att vara uppe och nosa på 200 innom kort :)

Tack så mycket för peppningen och hjälpen! :)
    Nu kan det bara gå åt ett håll.

Skall du inte testa att maxxa på milen någon gång, ner mot 40 vore ju riktigt bra:)

Rasmus Kjellberg wrote:
    Det låter som en bra plan om du vill satsa mer på löpningen. :)
    Mitt pers på milen är inte alls särskilt bra, förklaringen till det är dock att jag aldrig satsat ordentligen på just den distansen.
    På band har jag gjort milen på 46 minuter och utomhus ca 47,5 minuter men jag var inte särskilt nära mjölksyra någon gång och tiden blir förmodligen betydligt bättre om jag verkligen springer för ett nytt rekord.
    Men jag har hittills satsat mest på medeldistansanserna men jag får se hur det blir i framtiden. :)
    Just nu tränar jag styrka måndag, onsdag och fredag.
    Löpning tränar jag tisdag, torsdag och lördag.

jag ska väl inte satsa på löpningen direkt men tycker det är grymt kul och härligt, för att det ska fortsätta vara det så får jag inte bli för tung:)
    Sen trivs jag betydligt bättre med min fysik dessa dagar, har kvar alla linjer jag gillar men mindre massa över latsen, armar och quads gör att jag kan ha kläder jag tidigare haft problem att få på.

Oki du får sparka dit en bra miltid:emo-thumb, kommer ihåg att jag hade svårt att pressa mig ordentligt innan jag började tävla, är rätt obehagligt att ta ut sig totalt som man gjorde på tävlingarna, sprang milen på 38 min när jag var 15 så det var rätt okay. Imponerande att avverka en mil på löpband har svårt att stå mer ut 30-35 minuter innan rastlösheten kommer;P
    Blir nog samma upplägg för mig eventuellt ett lättare priopass också så man hamnar på 4 gympass i veckan, Lycka till med marken nu och när du drar mer än Petter kommer vikterna vara rejäla:)

Tack så mycket Peter. :)
    Jag hoppas på hyggliga förbättringar främst i bänkpressen och marklyften.
    38 minuter på milen tycker jag är snuskigt bra. Det låter även bra att du faktiskt är mer nöjd med mindre massa, det är inte många som skulle erkänna. ;)
    Något som förmodligen skulle dra ner min miltid är om jag ställde upp i en tävling, jag tar (såklart) alltid i mycket mer när jag springer mot andra, tävlingsinriktad och envis som man är. :)

Ikväll var löpningen inget kul alls.
    Jag har en blånagel på högerfoten, lite halvömma fötter i allmänhet, grym träningsvärk i ryggen, sliten i benen och vantarna var fuktiga efter dagens snöfall.
    Mycket gnäll men jag körde mitt långpass och var nöjd när det var avklarat.
    En sak som dock alltid stör mig något enormt under mina långpass är att jag ALLTID blir pissnödig, idag blev jag till och med förbannad av det då jag för första gången nånsin faktiskt var tvungen att stanna och pissa. Sjukt drygt.

Nu känns allt lite bättre, jag har fått koppla av hos en kompis med film, julmust light och lite godis och vilodag imorgon.

Nu när jag känner mig så mjäkig p.g.a. ca 4 mil löpning och 3 styrkepass i veckan..
    Skulle då inte lågvolym passa som handsken i vanten?
    Och den här gången inte överge det efter typ 3 veckor, nu är jag ju inte pumpnarkoman längre.
    Då kanske ökningar kommer i fler övningar förutom den där förbannade knäböjen.

Fan vad trött jag har varit idag.
    Det kan vara för att jag somnade lite halvsent igår och gick upp ganska tidigt idag.
    Vilodagen har varit skön i alla fall, jag har fått mycket gjort tycker jag.

Nu ska jag duscha och sen kolla på ”Ett päron till farsa firar jul”.
    Den har jag inte sett sen mellandagarna förra året tror jag.

Köttigt. Häng på 120 i böjen nästa benpass och visa vart skåpet ska stå.

anders172 wrote:
    Köttigt. Häng på 120 i böjen nästa benpass och visa vart skåpet ska stå.

Knäböj är det imorgon, känner jag mig mäktig är det möjligt att jag provar på 120 kg.
    Det som är roligt med mina böjar är att jag klarar 22 reps på 100 och 1 på 120. :D

Rasmus Kjellberg wrote:
    Knäböj är det imorgon, känner jag mig mäktig är det möjligt att jag provar på 120 kg.
    Det som är roligt med mina böjar är att jag klarar 22 reps på 100 och 1 på 120. :D

Man klarar alltid mer än man tror i böj, även om första är seg så kan 5 yill gå upp.

anders172 wrote:
    Man klarar alltid mer än man tror i böj, även om första är seg så kan 5 yill gå upp.

Du hade rätt visade det sig.

Viewing 15 posts - 916 through 930 (of 990 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.