- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
14 december, 2009 at 19:41 #556237Anonym anvandareMember
Knäböj:
20 kg – 8 reps
40 kg – 8 reps
60 kg – 8 reps
80 kg – 8 reps
100 kg – 3 reps, viktanpassning
120 kg – 5 reps PB!
110 kg – 6 reps
100 kg – 8 reps
100 kg – 8 reps
60 kg – 10 reps
Raka mark:
20 kg – 8 reps
40 kg – 8 reps
60 kg – 8 reps
80 kg – 8 reps
80 kg – 8 reps
80 kg – 8 reps
60 kg – 8 reps
10 set vader (overkill)
Over and outJaha, jag som trodde att 120 kg var 1RM. Jag kanske har fegat för mycket vid tidigare tillfällen, vad vet jag? Idag hade jag inte ens passare.
Det här kändes i alla fall roligt. De raka marklyften kördes mycket lättare idag, fina set o.s.v. Jag kände att ryggen fortfarande var mör sen i fredags, det är nackdelen med att köra både marklyft och raka mark, gör man det på en vecka påverkas den ena hur man än bär sig åt typ.14 december, 2009 at 19:55 #556238Anonym anvandareMemberBra, så ska det se ut. Nästa vecka hänger du väl på 125 och försöker dig på 5 reps där med?
14 december, 2009 at 20:01 #556239Anonym anvandareMemberRasmus Kjellberg wrote:Tack så mycket Peter.
Jag hoppas på hyggliga förbättringar främst i bänkpressen och marklyften.
38 minuter på milen tycker jag är snuskigt bra. Det låter även bra att du faktiskt är mer nöjd med mindre massa, det är inte många som skulle erkänna.
Något som förmodligen skulle dra ner min miltid är om jag ställde upp i en tävling, jag tar (såklart) alltid i mycket mer när jag springer mot andra, tävlingsinriktad och envis som man är.bänken är viktigare, disco ftw:emo-thumb
det var riktigt bra då, vann dem flesta tävlingarna jag ställde upp i, vore roligt att testa milen om 6 månader efter bra träning.
förresten du måste väl läsa English for business nu?
läste den kursen med internationella affärer för ett år sedan exakt, gillade kursen som fan, man lärde sig en hel del så länge man tog det seriöst, jag som ska iväg på utlandsstudier är grymt glad att jag läste den.14 december, 2009 at 21:58 #556240Anonym anvandareMemberanders172 wrote:Bra, så ska det se ut. Nästa vecka hänger du väl på 125 och försöker dig på 5 reps där med?Tack!
Det är faktiskt mycket möjligt att jag gör.Peter Olsson wrote:bänken är viktigare, disco ftw:emo-thumbdet var riktigt bra då, vann dem flesta tävlingarna jag ställde upp i, vore roligt att testa milen om 6 månader efter bra träning.
förresten du måste väl läsa English for business nu?
läste den kursen med internationella affärer för ett år sedan exakt, gillade kursen som fan, man lärde sig en hel del så länge man tog det seriöst, jag som ska iväg på utlandsstudier är grymt glad att jag läste den.Haha, ja disco hade faktiskt varit bra för min del just nu.
Det stämmer, vi läser English for Business Communication nu och har gjort sedan början av november.
Den är sådär tycker jag, en av lärarna och föreläsningarna påminner lite om gymnasiet men min engelska har utvecklats ännu mer.
Härligt med utlandsstudier, vart ska du?Själv har jag vårens Företagsekonomi att se fram emot.
14 december, 2009 at 22:00 #556241Anonym anvandareMemberNu mätte jag mitt långpass på jogg.se, ca 14 kilometer totalt.
Denna sträcka har jag gjort på 70 minuter vilket blir exakt 5 min/km.
Det tycker jag inte är en så taskig kilometerfart under ett långpass.15 december, 2009 at 18:54 #556242Anonym anvandareMemberIdag gick det hur djävla bra som helst att springa, att det har snöat oavbrutet de senaste timmarna gör det bara ännu bättre.
Jag kände att jag inte ville lägga av efter 14 km idag så jag körde på lite till och den totala sträckan blev 16 km, på 75 minuter!
Nu börjar det ta sig i spåret också tydligen.
Tiden i sig är kanske inte något jag ska ha stående ovationer för, det mest anmärkningsvärda är snarare att jag inte var nära mjölksyra, att springa slut på mig el. dyl. någon gång under hela passet.
Jag var till och med så fräsch att jag kunde höja tempot märkbart den sista kilometern.Detta kändes hur bra som helst, jag är fan sugen på att börja springa ännu mer och dra ner styrketräningen ytterligare.
16 december, 2009 at 00:29 #556243Anonym anvandareMemberRasmus Kjellberg wrote:Tack!
Det är faktiskt mycket möjligt att jag gör.Haha, ja disco hade faktiskt varit bra för min del just nu.
Det stämmer, vi läser English for Business Communication nu och har gjort sedan början av november.
Den är sådär tycker jag, en av lärarna och föreläsningarna påminner lite om gymnasiet men min engelska har utvecklats ännu mer.
Härligt med utlandsstudier, vart ska du?Själv har jag vårens Företagsekonomi att se fram emot.
Jag hade tur som hade en ryska i gruppen(snygg också) så alla grupparbeten vi gjorde och study sessions hemma var vi också tvungna att prata engelska på, sedan är det ju flera saker som är väldigt nyttiga, att lära sig skriva affärsmail, cvn, glosor och grammatik är ju kanon, krävdes ju ingen större anstränging för att klara den heller:emo-thumb
Den kursen ser väldigt bra ut på papper också. har ni caroline mortlock?Kul med FEK, hann aldrig börja med den innan jag blev sjuk, blir australien för mig så löpningen ska man väl ha bra förutsättningar att utföra=)
16 december, 2009 at 12:27 #556244Anonym anvandareMemberPeter Olsson wrote:Jag hade tur som hade en ryska i gruppen(snygg också) så alla grupparbeten vi gjorde och study sessions hemma var vi också tvungna att prata engelska på, sedan är det ju flera saker som är väldigt nyttiga, att lära sig skriva affärsmail, cvn, glosor och grammatik är ju kanon, krävdes ju ingen större anstränging för att klara den heller
Den kursen ser väldigt bra ut på papper också. har ni caroline mortlock?Kul med FEK, hann aldrig börja med den innan jag blev sjuk, blir australien för mig så löpningen ska man väl ha bra förutsättningar att utföra
Haha, det är aldrig fel med lite ögongodis.
Vi har en tjej från Bulgarien i vår grupp så engelska har varit det enda gångbara så min engelska har som sagt utvecklats enormt.
Och precis som du säger så är det väldigt många nyttiga moment under kursens gång så man ska inte klaga egentligen.
Vi har Caroline Mortlock och Jean Stevenson-Ågren.
Härligt med Australien, där har man nog inget emot att utveckla löpningen heller.16 december, 2009 at 12:29 #556245Anonym anvandareMemberIdag har jag haft sista seminariet för i år.
Imorgon ska min rapportgrupp spela in en ljudpresentation till vår PowerPoint sen är det jullov som gäller.
På tisdag drar jag till min syster för att fira jul, nyår och umgås en massa och stannar där tills några dagar in i 2010.Bröst, axlar och triceps sen nån gång.
16 december, 2009 at 12:54 #556246Anonym anvandareMemberVerkar flyta på bra här inne som vanligt! Kul att se att någon ”vågar” prova ett litet annat upplägg än alla andra och det verkar ju funka bra för dig
Blir helt klart motiverad för att snöra på sig löparskorna och dra ut på ett pass, men får skylla på snön tills vidare… :p16 december, 2009 at 14:34 #556247Anonym anvandareMemberFreppazz wrote:Verkar flyta på bra här inne som vanligt! Kul att se att någon ”vågar” prova ett litet annat upplägg än alla andra och det verkar ju funka bra för dig
Blir helt klart motiverad för att snöra på sig löparskorna och dra ut på ett pass, men får skylla på snön tills vidare… :pJa nu har löpningen börjat ta sig igen.
Va fan, snön är ju snarare en anledning att börja springa!
Jag har kommit fram till att styrketräning och mycket tråkigare än löpning och jag har inga planer på att bli större så då blir det till att satsa på löpningen istället.16 december, 2009 at 14:42 #556248Anonym anvandareMemberRasmus Kjellberg wrote:Haha, det är aldrig fel med lite ögongodis.
Vi har en tjej från Bulgarien i vår grupp så engelska har varit det enda gångbara så min engelska har som sagt utvecklats enormt.
Och precis som du säger så är det väldigt många nyttiga moment under kursens gång så man ska inte klaga egentligen.
Vi har Caroline Mortlock och Jean Stevenson-Ågren.
Härligt med Australien, där har man nog inget emot att utveckla löpningen heller.ajdå bulgarien, kan inte vara så duktig på engelska? Tyckte synd om ryskorna vi hade i klassen, alla läste master, tjejen i min grupp var otroligt smart och duktig, alla uppgifter i böckerna fixade hon lekande lätt före oss, men hennes engelska var långt sämre än vår så hon hade svårt att uttrycka sig.
Vi hade bara Caroline, tyckte hon var rätt skön,lite speciell men snäll och seriös.
Låter bra att du satsar på löpningen, gjorde samma sak när jag började om med tennisen 2006, till slut var det så roligt att jag var nere på 2-3 gympass och 5-6 tennispass i veckan, tappade nästan ingenting förrän jag började spela och springa samma dag som gymmet då åkte en del styrka och massa.
16 december, 2009 at 14:46 #556249Anonym anvandareMemberPeter Olsson wrote:ajdå bulgarien, kan inte vara så duktig på engelska? Tyckte synd om ryskorna vi hade i klassen, alla läste master, tjejen i min grupp var otroligt smart och duktig, alla uppgifter i böckerna fixade hon lekande lätt före oss, men hennes engelska var långt sämre än vår så hon hade svårt att uttrycka sig.Vi hade bara Caroline, tyckte hon var rätt skön,lite speciell men snäll och seriös.
Låter bra att du satsar på löpningen, gjorde samma sak när jag började om med tennisen 2006, till slut var det så roligt att jag var nere på 2-3 gympass och 5-6 tennispass i veckan, tappade nästan ingenting förrän jag började spela och springa samma dag som gymmet då åkte en del styrka och massa.
Hon är faktiskt ganska duktig, henne uttal är lite särskilt men ordförrådet är det inget fel på.
Caroline funkar helt klart, hon är ju som sagt snäll och seriös med det hon gör.
Löpning på samma dagar som jag styrketränar har aldrig tilltalat mig, det gör mig seg under det andra träningspasset vare sig det är löpning eller gym så det är skönast att träna dem separat.
Just nu är det styrka och kondition tre dagar i veckan var, men det händer att jag sitter och tittar på lågvolymsupplägg och blir lite sugen.16 december, 2009 at 16:15 #556250Anonym anvandareMemberNåra snygga brudar på skolan då som du spanat in?
16 december, 2009 at 17:24 #556251Anonym anvandareMemberanders172 wrote:Nåra snygga brudar på skolan då som du spanat in?Bra med tjejer på BBS måste jag säga, rasmus håller säkert med? ekonomi är väl ett av dem bättre ämnena om man vill se kvinnor, framför allt marknadsföringsklasserna brukar vara bra:emo-thumb
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.