- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
21 december, 2009 at 13:03 #556267Anonym anvandareMemberRasmus Kjellberg wrote:Jag gjorde en femma på 120 förra passet så jag tänkte försöka på 122,5 alternativt 125.
Jag kan lyckas på 122,5 men går jag upp på 125 direkt är jag rädd att tappa någon repetition, men återigen, psyket.Tror jag inte du gör. 5kg är inte mycket i böj och man klarar alltid mer än man tror.
21 december, 2009 at 15:43 #556268Anonym anvandareMemberanders172 wrote:Tror jag inte du gör. 5kg är inte mycket i böj och man klarar alltid mer än man tror.Det har du fan i mig rätt i.
Lunchen ska bara smältas lite innan det är dags.21 december, 2009 at 20:08 #556269Anonym anvandareMemberKnäböj:
20 kg – 8 reps
40 kg – 8 reps
60 kg – 8 reps
80 kg – 8 reps
100 kg – 3 reps, viktanpassning
125 kg – 4 reps PB!
110 kg – 6 reps
100 kg – 8 reps
100 kg – 8 reps
100 kg – 8 reps, piano
Raka marklyft:
20 kg – 8 reps
40 kg – 8 reps
60 kg – 8 reps
80 kg – 8 reps
90 kg – 8 reps
95 kg – 8 reps PB!
90 kg – 8 reps
80 kg – 8 reps
8 set vader
Over and outJajemen, mycket bra.
Jag hade ingen passare på 125 kg så djupet blev aningen mindre än vanligt men klart godkänt. För att känna mig helt hundra vill jag ha någon bakom på den vikten.
Att reppa på 100 börjar kännas riktigt skönt.
Men dom här ökningarna ska fan inte vara möjliga.
Jag har sprungit lite mer än 45 km den senaste veckan och har förmodligen inte täckt mitt energibehov under hela den tiden, fan vad nöjd jag känner mig.
De raka marklyften kändes också väldigt bra och det blev nytt PB där också.21 december, 2009 at 20:15 #556270Anonym anvandareMemberLiten utvärdering av det senaste året:
Ja, jag kan börja med att säga att min form är hårdare än någonsin.
Detta är inget jag behöver anstränga mig för för fem öre, löpningen bidrar till det mesta på den fronten. Jag tror inte att jag haft såhär lite underhudsfett någon gång sen jag började träna och vikten har legat runt 72-75 kg hela året. Just nu är vikten runt 72 kg.
Ökningar då:
I knäböj har det gått hur bra som helst, runt nyår 08-09 klarade jag 4-5 reps på 100 kg, jag hade inte återhämtat mig fullt från skadan och hösten hade ägnats åt super- och giantsets. När jag sänkte träningsvolymen i våras och började böja mer slog jag PB med 8 reps på 100 kg. I början av december 09 gjorde jag 22 reps på samma vikt.
Idag gjorde jag som sagt 4 reps på 125 kg.
Bänkpress och marklyft fortsätter att vara mina Akilleshälar men lite ökningar har det blivit där också. Marklyft skiter jag i att inkludera här då min teknik ska förbättras väsentligt f.o.m. nu. Bänkpressen har gått från 5 reps på 70 kg till 5 reps på 80 kg.
Militärpressen har också gått djävligt bra, i början av 08 klarade jag knappt 5 reps på 40 kg (!), nu har jag pressat 10 reps på 45 kg och 6 reps på 50 kg.
Chins och dips på kroppsvikten har förbättrats en aning. På kroppsvikten har jag gått från 18-19 chins och 16-20 dips.Ovanstående är inte särskilt imponerande om man satsar helhjärtat på styrketräning men det gör ju inte jag.
Min kondition har även den förbättrats avsevärt. T. ex på distanserna:
2 km*, från 7:48 till 7:23 (där det senaste var i grym motvind bitvis, jag bör vara kapabel till en tid runt 7 minuter.
3 km*, från 12:04 till 11:43.
5 km*, från 21:00 till 20:29.
10 km, inte kört rekordförsök utomhus på väldigt längre, men här är jag i bättre form än nånsin.
15 km och uppåt, samma som på 10 km. (16 km har sprungits på 75 minuter men då var jag knappt trött under hela sträckan).*Distanserna 2, 3 och 5 km var väldigt längesen jag försökte slå rekord på. Det är mycket möjligt att jag gör det när jag väl försöker.
Summering: Ett helt okej träningsår tycker jag.
21 december, 2009 at 22:50 #556271Anonym anvandareMemberKul med en liten utvärdering och att du är nöjd av vad du har presterat.
En sak som jag tänkte på är dock tiden på 2 km, den är inte lika imponerande som de andra långdistanstiderna. Tror nog med tanke på de andra tiderna att du har bra mycket mer att ta ut på 2 km. Jag har till och med sprungit 2 km på 7:33, och då är jag en hemskt dålig löpare. Bara en liten tanke från min sida, inge illa menat.
22 december, 2009 at 22:02 #556272Anonym anvandareMembernible wrote:Kul med en liten utvärdering och att du är nöjd av vad du har presterat.En sak som jag tänkte på är dock tiden på 2 km, den är inte lika imponerande som de andra långdistanstiderna. Tror nog med tanke på de andra tiderna att du har bra mycket mer att ta ut på 2 km. Jag har till och med sprungit 2 km på 7:33, och då är jag en hemskt dålig löpare. Bara en liten tanke från min sida, inge illa menat.
Roligt att du tycker det.
Absolut, mina 7:23 på 2 km var ett ganska dåligt lopp.
Det var på 400-metersbana och det var motvind under varje upplopp vilket tog mängder med energi.
Kilometertiden efter 1 km var 3:31 så min andra kilometer var ju således förkastlig.
Men som sagt, en tid på ca 7 minuter är nog inte omöjlig i dagsläget.23 december, 2009 at 11:35 #556273Anonym anvandareMemberMorgonvikt: 69,4 kg. Lätt som fan tydligen men vad gör det om hundra år?
Idag ska det bakas och ätas, imorgon ska det bara ätas.God jul!
23 december, 2009 at 13:17 #556274Anonym anvandareMemberRasmus Kjellberg wrote:Att det skulle ge sån träningsvärk i armarna att träna dom separat hade jag inte riktigt väntat mig.
Men det är ganska skönt när jag känner efter.
Den här dagen har inte gått så långsamt hittills, jag ska ännu träna, handla frukost och packa så förhoppningsvis tar den slut någon gång också.Ben senare i eftermiddag, jag har väl ätit runt underhållsintag för en 84-årig stillasittande pensionär på sistone men hoppas på det bästa.
Det mesta sitter i psyket i vilket fall.körde också mina första armpass i veckorna, roligt var det och fick grym träningsvärk!
Träningsåret ditt ser kanon ut, är otroligt imponerad av att du sticker ut och kör 16km i snön BTW! Här uppe är det -25 så inte ens att tänka på, gillar också vinterlöpning så länge det inte är isigt ute men själv får man stå på löpbandet och lida.
God Jul på dig!
23 december, 2009 at 13:29 #556275Anonym anvandareMemberPeter Olsson wrote:körde också mina första armpass i veckorna, roligt var det och fick grym träningsvärk!Träningsåret ditt ser kanon ut, är otroligt imponerad av att du sticker ut och kör 16km i snön BTW! Här uppe är det -25 så inte ens att tänka på, gillar också vinterlöpning så länge det inte är isigt ute men själv får man stå på löpbandet och lida.
God Jul på dig!
Tack för det, roligt att läsa att du tycker det!
-25 är alldeles för kallt, det håller jag med om. Så länge temperaturen ligger runt -5-10 så är det trevligt men blir det mycket kallare tycker jag att det påverkar för mycket negativt.Ha en god jul du också!
23 december, 2009 at 13:30 #556276Anonym anvandareMemberJag var ute och sprang innan frukost imorse, det blev runt 1 mil.
Både underlaget och terrängen var sjukt dålig, ganska oskottat och alldeles för mycket backar för ett långpass. Hade det varit asfalt hade det varit bättre men det kändes som att jag var tvungen att ta typ dubbelt så många steg som vanligt.
Men helvete vad mycket jobbigare det är att springa i backar så jag var trött efter den avslutande branta backen på ca 200 meter.
Eftersom att det fortfarande känns i benen efter passet i måndags kände jag nästan början till mjölksyra. Det var dock borta efter nedvarvningen.24 december, 2009 at 11:25 #556277Anonym anvandareMemberLöpning innan frukost idag igen, lite lite längre idag men inte mycket.
Ca 11-12 km totalt på samma kassa underlag och samma jobbiga backar som igår.
Som vanligt tycker jag att det är drygare att springa innan frukost men jag ville ha det gjort tidigt idag.Julbord blir det först runt halv 5, då hinner jag bli riktigt hungrig.
Men innan dess ska jag äta både jullunch bestående av hemlagad risgrynsgröt och mackor och julgodis till Kalle Anka.Ha en bra julafton!
24 december, 2009 at 13:27 #556278Anonym anvandareMemberBra löpt din lille Kenyan!
Perfekt med lite träning innan ätandet börjar också.
24 december, 2009 at 13:56 #556279Anonym anvandareMemberGod jul!
25 december, 2009 at 00:45 #556280Anonym anvandareMemberTommy Ivarsson wrote:Bra löpt din lille Kenyan!Perfekt med lite träning innan ätandet börjar också.
Tack!
Löpningen är bara för att bli bättre och för att jag faktiskt börjar tycka att det är kul/det suger inte med långdistans längre.
Jag kan säga att jag ätit ikapp det alla gånger!anders172 wrote:God jul!Tack detsamma, Anders!
25 december, 2009 at 00:50 #556281Anonym anvandareMemberDjävlar vad jag ätit mycket idag, förutom godiset var det inte så mycket iofs.
Frukost/ett tag efter löpningen: 500 g kesella.
Lunch: En tallrik hemlagad risgrynsgröt och en skiva hembakat fruktbröd med messmör.
Kvällsmat: Julbord, vilket var två tallrikar med det jag tycker är godast, inga överdrivna mängder jag sett många andra köra med.
Resten av kvällen: Däremot ganska stora mängder julgodis.Haha, jag undrar redan hur löpningen kommer gå imorgon efter allt det där.
Det ska mycket till för att det ska bli morgonlöpning kan jag säga.
Vad jag stoppat i käften har å andra sidan varit irrelevant. Det har varit en jättebra dag med människorna jag gillar omkring mig vilket är det som räknas, det som gjort mig så mätt som jag är nu är bara en bonus.Min Scrubs-samling blev komplett nu i höstas, där har jag alla 7 säsonger som släppts hittills.
Nu idag blev även min Two and a half men-samling komplett med alla 6 säsonger som kommit hittills, jag får vara lite sparsam med dessa.
Jag har annars tendensen att pressa allt så fort det bara går. -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.