Spanking new, with Mr. Rasmus

Home Forums Dagböcker Spanking new, with Mr. Rasmus

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 976 through 990 (of 990 total)
  • Author

Äh, det blev morgonlöpning idag igen och tur var väl det för vädret har varit värdelöst hela dagen efter det.
    Det blev dock backintervaller idag då jag kände lusten att springa på mig riktig mjölksyra.
    Jag sprang totalt 10 intervaller (5 stycken upp och ner) i den vidriga typ 200-metersbacken en kort bit från min systers hus.
    Jag fick som planerat riktig mjölksyra under de sista 4.
    Uppvärmning och nedvarvning inkluderades också givetvis.

Imorgon tror jag att det blir styrketräning för första gången sedan i måndags, det blir någon form av överkroppspass eftersom att det bara blir typ två pass under min vistelse här.

Idag var det styrketräning, det blev något av ett överkroppspass med inslag av disco.
    Superset, chins och dips på kroppsvikten:
    3 set
    Superset, hantelpress (för bröst) och stångrodd
    3 set
    Superset, hantelcurl och scottcurl
    4 set
    Superset, någon tricepsövning med hantel som jag inte kommer ihåg namnet på och pushdowns med rep
    4 set
    Rygglyft med vikt
    4 set
    Crunches i maskin
    4 set
    Over and out

Det där tog typ 55 minuter och jag avslutade med att springa 5 km på band i ganska bra tempo, runt 22:30-23 minuter men det är knappt ansträngande inomhus. Jag råkade trycka på stoppknappen efter 3 km så jag vet inte den exakta tiden.
    Ett bra pass.

Löpning idag igen, den blir bara roligare och roligare.
    Idag sprang jag inte nyvaken och innan frukost.
    Det märktes direkt att jag presterar mycket bättre när jag varit vaken en stund och ätit lite.
    Jag sprang en annan runda idag, inte lika många backar men när det väl var uppför eller nedför idag så var backarna ganska långa men de gjorde inte mig särskilt mycket.
    Jag var ute ca 72 minuter och höll ett ganska okej tempo med tanke på att det var ca 13 grader kallt. Jag skulle tippa på strax över 5 min/km.

Intervaller innan frukost idag.
    Jag värmde upp med ca 2-2,5 km lätt jogging sedan var jag framme vid mördarbacken igen.
    Den blir brantare ju längre upp man kommer och när man är ungefär halvvägs börjar mjölksyran komma lite smått, när man äntligen nått toppen känns det som en äkta belöning att få andas lite. Efter en andningspaus sätter man full fart ner igen och sparar inte på krutet.
    Jag körde 5 stycken upp och ner (10 sammanlagt) idag igen och tror faktiskt att jag vilade aningen kortare tid mellan varje.
    Jag avslutade med att springa bort mjölksyran med ca 1-1,5 km lätt jogging.

Ett bra pass, intervaller innan frukost är bättre än långpass.
    När man väl springer har man inte tid att tänka på att man är lite halvseg och nyvaken, och när man väl står still och flåsar som ett djur är det enda man tänker på att orka lite till.

Imorgon ska jag nog vila, jag har sprungit 6 dagar i rad och dessutom kört ett gympass en av dagarna.
    Dessutom ska jag till Stockholm också så träning har jag inte tid med då.

Drygt att gå upp tidigt, trött, stel i vaderna, skönt att slippa träning.

Bara att gå och lägga sig igen! ;)

Tommy Ivarsson wrote:
    Bara att gå och lägga sig igen! ;)

Jag hade aldrig gått upp om jag inte varit tvungen givetvis. :)

Idag har jag och min ena syster varit inne i Stockholm och småshoppat lite.
    För min del blev det två nya tröjor och en plånbok. Vi var även inne och kollade i en av Gymgrossistens butiker men jag har så mycket Whey-80 kvar så jag ska hälla i mig det innan jag börjar köra med EAA istället.
    Inte så mycket till vilodag, man har varit igång i stort sett hela dagen men det har varit väldigt trevligt.
    Inte nog med att Scrubs- och Two and a half men-samlingarna är kompletta, igår införskaffade jag även den senaste Harry Potter-filmen så nu har jag alla 6 där också. :)
    Good shit.

Ikväll blir det en trevlig afton med bl. a. GH Metallica och Sunes Jul.
    Nyårsafton blir nykter för min del men middag och 400 g vit Toblerone sätter tonen för kvällen tillsammans med ännu mer Guitar Hero. :)

Imorgon blir det mitt andra styrkepass under mitt jullov.
    Nästa styrkepass kommer köras på söndag sen kommer träningen fortsätta som vanligt igen.
    Eftersom att mina ben (som många vet) ligger aningen före överkroppen kommer jag köra ett pass liknande det jag körde i onsdags.
    D.v.s. något av ett överkroppspass och jobba lite med alla muskler. Stabilt.

sjyssta löppass, har varit grymt sugen på utomhus löpning efter att ha läst här men 3e veckan med -25 nu i lapphelvetet:(
    Avverkade iaf 5km på 20,36 min idag på löpbandet.

Har iaf bestämt mig för att dra igång med Nike Plus direkt jag anländer till australien! Du har inte övervägt det? verkar riktigt skoj.

Peter Olsson wrote:
    sjyssta löppass, har varit grymt sugen på utomhus löpning efter att ha läst här men 3e veckan med -25 nu i lapphelvetet:(
    Avverkade iaf 5km på 20,36 min idag på löpbandet.

Har iaf bestämt mig för att dra igång med Nike Plus direkt jag anländer till australien! Du har inte övervägt det? verkar riktigt skoj.

I den kylan kan man omöjligt springa så jag förstår att det blir inomhuslöpning för din del.
    Jag har tittat lite på Nike Plus men inte satt mig in i det riktigt.
    Får se. :)

När sticker du till Australien då?

Nu börjar jag känna mig i form för ett styrkepass, jag käkade frukost runt halv 10 så nu är jag i alla fall inte så mätt längre.
    Jag får se hur dagens pass tränas, armarna kommer inte tränas separat utan det blir lite mer bröst och rygg istället eftersom att dessa släpar markant.
    Men den seriösa styrketräningen tas upp igen på söndag som sagt.

Superset, chins och dips på kroppsvikten:
    3 set
    Superset, chins och dips med hjälpvikt:
    3 set
    Superset, hantelpress och stångrodd:
    4 set
    Rygglyft med vikt:
    3 set
    Muslimen:
    6 set
    Superset, hantelpress för axlar och sidolyft med hantlar:
    3 set

Jag avslutade med 5 km löpning på 22:18, tempot var inte ansträngande förrän under den sista kilometern, då ökade jag tempot hela tiden och avslutade med ca 300 meter i 20 km/h (3 min/km). Löpningen kändes ändå bra med tanke på att den utfördes efter 1 timmes styrketräning och för att tempot inte var prioriterat.

Imorse överraskade jag mig själv ganska mycket.
    Jag hade ingen som helst lust att springa direkt när jag vaknade men jag ville å andra sidan ha löpningen avklarad tidigt idag.
    Jag stack ut och bestämde mig för att pröva mig på en lite kortare distans och se om jag fortfarande kan springa snabbt (trots morgonlöpning).
    Efter 7 km visade det sig att jag fortfarande kan springa på lite bara jag vill. Att jag sprang nyvaken var inget som märktes idag.
    Tempot hölls bra från början till slut med små men märkbara tempoökningar under hela passet.
    Jag hade ingen klocka och stretchade mycket innan jag gick in så den sammanlagda tiden har jag ingen större aning om. Jag vet dock att tempot var under 5 min/km hela tiden, uppskattningsvis en medelhastighet på 4:45/km.
    Jag var dock inte hälften så trött som jag hade varit om jag verkligen försökt med rekord på sträckan.
    När jag rekordlöper svider det i mellangärdet, jag har blodsmak i munnen och är tvungen att ligga ner och flåsa efter målgång så i de fallen finns det inga hämningar.

Morgonvikt: 70,0 kg.
    Vilopuls: 38 slag per minut.

Jag lägger ner den här journalen från och med nu.
    Hänvisar i fortsättningen till denna:

[http://forum.body.se/showthread.php?t=83537]

Viewing 15 posts - 976 through 990 (of 990 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.