Spanking new, with Mr. Rasmus

Home Forums Dagböcker Spanking new, with Mr. Rasmus

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 91 through 105 (of 990 total)
  • Author

Igår gick jag och la mig senare än vanligt och somnade runt 23.30. Vid 06.05 vaknade jag och skulle tydligen gå på dass och trodde då att det var kört, men sen vaknade jag av mobilen vid 07.45.
    Äckligt skönt med bra sömn! Därför kommer jag att slagga på dagarna när jag känner mig trött och alltid gå och lägga mig lite senare.
    Nu ska jag snart till skolan, har precis käkat frukost så det ska bli intressant att se hur mycket lunch jag får ner om typ två och en halv timme. :D Efter frukosten står jag mig lätt fem, sex timmar nämligen.

Rasmus Andersson wrote:
    Igår gick jag och la mig senare än vanligt och somnade runt 23.30. Vid 06.05 vaknade jag och skulle tydligen gå på dass och trodde då att det var kört, men sen vaknade jag av mobilen vid 07.45.
    Äckligt skönt med bra sömn! Därför kommer jag att slagga på dagarna när jag känner mig trött och alltid gå och lägga mig lite senare.
    Nu ska jag snart till skolan, har precis käkat frukost så det ska bli intressant att se hur mycket lunch jag får ner om typ två och en halv timme. :D Efter frukosten står jag mig lätt fem, sex timmar nämligen.

06.05 kunde du ju diskuterat med mig här imorse. :D

Gött med en ordentlig dos sömn hur som helst.

Insulinus wrote:
    06.05 kunde du ju diskuterat med mig här imorse. :D

Gött med en ordentlig dos sömn hur som helst.

Jag var inte ens i närheten av att sätta på datorn, skönare att sova.:D
    Nu sitter jag i alla fall i skolan och har ”lektion”, läraren kommer tjugo minuter för sent och skyller på att hon inte hittat parkeringsplats, kanon. Som grädde på moset har vi tre veckor på oss att fixa ihop en redovisning som jag i stort sett är klar med. Vilket skitprogram jag går. :O

ReNeGaDe wrote:
    Hade du frågat mig innan du valde linjen hade jag avrått dig direkt! Alla vet ju att det är bara latmaskar som är för lata för att gå samhäll eller natur, och som inte är intresserade av vård eller el som väljer handel ;) inte helt åt helvete faktiskt, ligger nära sanningen iaf på vår skola.
    Sorry för off-topic, Raz! Var tvungen att göra ett Jag-visste-satan-att-du-skulle-tröttna-på-den-här-skitlinjen-,-för-du-är-helt-enkelt-för-smart-för-att-bara-plugga-massa-bajskurser-inlägg
    Jag tror helt enkelt inte att det är något för dig. Men vad vet jag, jag kan ju ha fel! Du kanske tycker det är skitkul. Jag pluggade samhäll med inriktning på Europaekonomi. Hatade alla kurser som hade med ekonomi att göra. Vidrigt tråkigt.
    För övrigt tycker jag att du är en skön kille. Din träning tilltalar mig, och likaså din fysik och kondition.
    Keep it up :)

:D
    Precis den förklaringen brukar man få av mig om man frågar vad Handelsprogrammet egentligen handlar om.
    Jag ångrar verkligen att jag inte valde samhäll med inriktning på just ekonomi, eftersom att ekonomi är ett av mina största intressen. :)
    Men men, den fjärde juni slipper jag skiten för gott!
    Tack förresten, det var roligt att höra!
    Jag kikar ofta in i din journal också ska du veta, dock skriver jag inte så ofta. 😮

Jag har märkt en sak som jag är väldigt glad över.
    Sen jag slutade att väga och räkna på allt jag äter så mår jag ljusår bättre psykiskt!
    Innan vägde jag allt och stod och småräknade i samband med matlagning för att ha koll på hur många kalorier (bla bla) jag stoppade i mig.
    Nu räknar jag ingenting alls och har direkt fått en väldigt avslappnad inställning till allt som har med mat att göra.
    Visst, en del dagar kanske jag får i mig ”för mycket” eller ”för lite”, men so what tänker jag? Det spelar ingen djävla roll alls så länge jag ökar i gymmet och ser till att träningen ger resultat.
    Numera tänker jag aldrig på vad/när jag ska käka, jag äter helt enkelt när jag är hungrig och är noggrann med näring i samband med träning.
    Hur som helst, det känns jättebra att kunna leva som en normal människa och käka lite vad man vill i de kvantiteterna man vill istället för att vara ”tvungen” att äta si och så mycket.

Nu ska jag ut och springa!
    :)

Löpningen avklarad.
    Har man träningsvärk i låren under ett pass blir det många gånger skönare! Jag hade dock någon sorts tryckande känsla i mellangärdet när jag andades ut men det försvann efter ca 20 minuter.
    Tempot var ganska lugnt idag, syftet med passet var bara att komma ut och få lite blod till benen.
    32:56 stannade klockan på efter en spurt på ca 300 meter. Ett skönt pass helt klart. :)
    Vid 18.30 blir det en timme framför TV:n med 2 1/2 men och gröt med kesella och mackor med messmör och kokta ägg (inte blandat). Nu har jag faktiskt inte ätit gröt två gånger på en dag sen i fredags, men ikväll spricker den sviten. :D

Rasmus Andersson wrote:
    Jag har märkt en sak som jag är väldigt glad över.
    Sen jag slutade att väga och räkna på allt jag äter så mår jag ljusår bättre psykiskt!
    Innan vägde jag allt och stod och småräknade i samband med matlagning för att ha koll på hur många kalorier (bla bla) jag stoppade i mig.
    Nu räknar jag ingenting alls och har direkt fått en väldigt avslappnad inställning till allt som har med mat att göra.
    Visst, en del dagar kanske jag får i mig ”för mycket” eller ”för lite”, men so what tänker jag? Det spelar ingen djävla roll alls så länge jag ökar i gymmet och ser till att träningen ger resultat.
    Numera tänker jag aldrig på vad/när jag ska käka, jag äter helt enkelt när jag är hungrig och är noggrann med näring i samband med träning.
    Hur som helst, det känns jättebra att kunna leva som en normal människa och käka lite vad man vill i de kvantiteterna man vill istället för att vara ”tvungen” att äta si och så mycket.

Nu ska jag ut och springa!
    :)

Det där upptäcker man efter ett tag och det är då man börjar komma nånstans inom träning, iaf enligt mig ;)

Man slutar att vara så ”anal” med saker och ting och det är ofta då det verkligen börjar hända saker. Inte bra för en att gå runt att oroa sig för att man inte får i sig tillräckligt osv. Min erfarenhet är att det jämnar ut sig li längden. Så länge man blir starkare och lägger på sig lite mukkkler it’s all good.

Heeey! Jag ser att någon har kommit till insikt! :)

Länge leve de fria matransonerna! :D

Muddler wrote:
    Det där upptäcker man efter ett tag och det är då man börjar komma nånstans inom träning, iaf enligt mig ;)
    Man slutar att vara så ”anal” med saker och ting och det är ofta då det verkligen börjar hända saker. Inte bra för en att gå runt att oroa sig för att man inte får i sig tillräckligt osv. Min erfarenhet är att det jämnar ut sig li längden. Så länge man blir starkare och lägger på sig lite mukkkler it’s all good.

Exakt, att gå runt att tänka på hur mycket man fått i sig håller absolut inte i längden. :)

Insulinus wrote:
    Heeey! Jag ser att någon har kommit till insikt! :)

Länge leve de fria matransonerna! :D

:D
    Självklart! Trivs mycket bättre med allt nu sedan jag slutade att onanera över detaljer.

Rasmus Andersson wrote:
    Självklart! Trivs mycket bättre med allt nu sedan jag slutade att onanera över detaljer.

Jag förstår det, gud säger ju åt oss att inte spilla vår säd! Sedan finns det olika såser som är mycket godare! :D

Insulinus wrote:
    Jag förstår det, gud säger ju åt oss att inte spilla vår säd! Sedan finns det olika såser som är mycket godare! :D

Hmmmmm, you say? :D
    Men jag håller med, livet är för kort för att gå runt att tänka på vad man stoppar i pajhålet hela dagarna.
    Najj fan, leva som en vanlig dödlig är det absolut bästa.
    :up:

Nu sitter jag i alla fall och kollar på handboll, en typisk utklassningsmatch som väntat.
    I övrigt ska jag inte göra alltför mycket ikväll, inte ett skit rättare sagt.
    Kolla på TV och läsa precis som gårdagskvällen.

Nu ska jag snart kolla på ekonominyheterna sen blir det väl någon skitfilm att somna till.
    Att sova en stund på dagen och vara vaken lite längre på kvällen är klockrent! Jag sov ca tjugo minuter förut mellan 15.30-15.50 ungefär. :)
    Imorgon är det bröst och axlar igen, det har jag sett fram emot ända sedan bänken gick bra förra veckan. En åtta på 70 kg lyckades jag åstadkomma då, därför kommer jag pröva lyckan på 72,5 kg imorgon.

Dagens käk:
    Frukost: Havregrynsgröt med Fun-lightkesella, en macka med messmör, ett glas B-active och ett glas vatten.

Lunch: Fiskpanetter med kokta grönsaker och ett glas vatten. Lite halvsnål lunch kanske men orka bry sig.

Innan träning/mellanmål: Whey-80 och en banan.

Efter träning: Whey-80.

Kvällsmat: Havregrynsgröt med Fun-lightkesella, en macka med messmör, en macka med två kokta ägg och kaviar och ett glas vatten.

Kvällsmål: Whey-80 och ett äpple.

Skola imorgon men jag har lunch mellan 11.25-13.45 så då får jag kommer hem och koppla av från den tuffa skolgången… eller hur det nu är med den saken.

Någonting säger mig att du går lite på en slack-skola? :D

JakobMinell wrote:
    Någonting säger mig att du går lite på en slack-skola? :D

Då kan jag informera dig om att jag nu på morgonen hade svenska mellan 08.00-09.20, sedan skulle vi ha vårt karaktärsämne handel där vi f.ö. fick en uppgift igår.
    Uppgiften var att ta reda på lite meningslösa struntsaker om en butik, jag och en kompis valde en butik som denne tidigare haft både praktik och extrajobb på. Han tog på sig att ringa och ta reda på dessa meningslösa stuntsaker så nu har jag lunch till 13.45. Därför sitter jag såklart bara hemma och glassar. :D

När jag ändå är hemma på lunch kan jag väl passa på att ta lite bilder, tänkte jag precis och gjorde det.
    Vikten låg på 74,0 kg i lördags, här är dagsformen:
    Benen i avslappat, spänt och i sidoläge, en sidetriceps och en relaxed på överkroppen.

Viewing 15 posts - 91 through 105 (of 990 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.