- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
22 januari, 2009 at 11:44 #555412Anonym anvandareMember
Edit; Jag är ungefär lika full av liv som jag ser ut på bilderna, händelserik vardag ftw.
Få fan ta och dra in nån bild när jag är lite glad så att inte alla tror att jag är så djävla ful alltid som på bilderna.22 januari, 2009 at 12:00 #555413Anonym anvandareMemberBenen ska vi inte tala om!
Och riktigt snygg sidetriceps asså!22 januari, 2009 at 12:04 #555414Anonym anvandareMemberBenen ser som alltid riktigt bra ut, även triceps och mage har sina solklara konturer men som sagt, massa vill jag se! Men har ju hört att du jobbar på det nu!
Och för faan, LE lite.
22 januari, 2009 at 12:52 #555415Anonym anvandareMemberKarlssooooon wrote:Benen ska vi inte tala om!
Och riktigt snygg sidetriceps asså!
Tack! Sidetriceps är nog den posen jag är mest nöjd med förutom benen.
Insulinus wrote:Benen ser som alltid riktigt bra ut, även triceps och mage har sina solklara konturer men som sagt, massa vill jag se! Men har ju hört att du jobbar på det nu!Och för faan, LE lite.
Tack så mycket! Jag jobbar på det som sagt, bättre ska det bli!
Haha, jag ska försöka nästa gång jag tar bilder.22 januari, 2009 at 14:59 #555416Anonym anvandareMemberSkillnaden på side tri och standby var fan… Skaplig. Känner igen det där dock, man ska ha lite muskler på kroppen före den ser annat än dum ut. Detsamma gäller latsspread framifrån. Och krabban. Och dubbel biceps. Och… Fan, vad får vi småkillar göra då?
Nåja. Bra, hur som helst. Du har armarna emot dig bara.
Edit; Såg nu att det alltså inte var standby utan avslappnad. Då är det en annan sak.
22 januari, 2009 at 15:49 #555417Anonym anvandareMemberSer ju riktigt bra ut Rasmus. Benen är ju som alltid klockrena med rejäl massa. Är väl ryggen och axlar som bör få sig en duving för att slippa den lite ”raka” looken som du har i avslappnat tillstånd, få lite mer massa upptill och lite mer vidd så du får lite mer V-Look.
Du löper en hel del också va? Imponerande bygge för att vara löpare isf, riktigt imponerande.
Blir kul att se fler bilder om ett tag när du hunnit lägge på dig ytterligare massa!
Bra bygge är det helt klart!
Mvh
22 januari, 2009 at 20:31 #555418Anonym anvandareMemberFlessa wrote:Dina ben är SJUKA Rasmums!Haha, dom säger det. 😮
Tack!Marcus Syvertsen wrote:Skillnaden på side tri och standby var fan… Skaplig. Känner igen det där dock, man ska ha lite muskler på kroppen före den ser annat än dum ut. Detsamma gäller latsspread framifrån. Och krabban. Och dubbel biceps. Och… Fan, vad får vi småkillar göra då?
Nåja. Bra, hur som helst. Du har armarna emot dig bara.
Edit; Såg nu att det alltså inte var standby utan avslappnad. Då är det en annan sak.Jag har höftben som står ut typ 40 cm på varje sida (lite överdrift kanske), som förstör helheltsintrycket framifrån. Bredare rygg är det som gäller för att råda bot på det.
Men precis som du säger, jag är inte särskilt stor men det ska bli bättre, mer massa är det som krävs nu.stenis wrote:Ser ju riktigt bra ut Rasmus. Benen är ju som alltid klockrena med rejäl massa. Är väl ryggen och axlar som bör få sig en duving för att slippa den lite ”raka” looken som du har i avslappnat tillstånd, få lite mer massa upptill och lite mer vidd så du får lite mer V-Look.
Du löper en hel del också va? Imponerande bygge för att vara löpare isf, riktigt imponerande.
Blir kul att se fler bilder om ett tag när du hunnit lägge på dig ytterligare massa!
Bra bygge är det helt klart!
MvhTack stenis, kul att läsa!
Jag har en del som prioriteras mer än annat nu så förhoppningsvis kommer det växas. Jag har väl sprungit mer men det blir tre konditionspass i veckan, oftast genom löpning. Om det påverkar byggningen negativt eller inte vet jag inte riktigt och orkar faktiskt inte bry mig heller.22 januari, 2009 at 20:39 #555419Anonym anvandareMemberDagens pass var bröst och axlar.
Bröst:
Bänkpress:
20 kg – 15 reps
72,5 kg – 7,5 reps (hade jag fuskat lite hade jag nog klarat av åttan också men stången hamnade på brösten och jag fick hjälp upp på sista).
72,5 kg – 5 reps (hjälp med ca 1,5 reps)
65 kg – 6 reps, ingen passare
Hantelpress: Slut efter bänken
25 kg – 7 el. 8 reps
25 kg – 5 reps
20 kg – 8 reps
Hantelflyes:
11 kg – 10 reps
11 kg – 10 reps
11 kg – 10 reps
Cablecross:
22,5 kg – 15 reps
27,5 kg – 12 reps
32 kg – 10 reps, djävlar vad bra det gick här idag!
Axlar:
Hantelpress:
17,5 kg – 10 reps
20 kg – 7 reps
15 kg – 9 reps
Sidolyft med hantel, ett dropp:
10 kg – 6 reps, 5 kg – 10 reps
10 kg – 5 reps, 5 kg – 8 reps
8 kg – 8 reps, 4 kg – 10 reps
Drag till hakan i maskin:
41 kg – 15 reps
50 kg – 10 reps
55 kg – 10 reps PB!
Baksida axlar i cc:
7 kg – 15 reps
11,5 kg – 15 reps
13,5 kg – 11 reps PB!
Framåtlutande hantellyft:
4 kg – 10 reps
4 kg – 10 reps
4 kg – 10 reps, dropp 2 kg – 15 reps
Over and outDetta tog 50 minuter.
Trots att inte triceps kändes riktigt fräscha sedan måndagens armpass blev det riktigt bra det här.
Bänkpressen gcik ungefär som väntat, lite högre vikt men någon repetition mindre.
Hantelpressarna för brösten blev riktigt klena efter (för mig) tung bänk, ska pröva att köra hantelpress först i något pass och se vad jag orkar.
Det kändes som att jag vilade lite längre mellan seten det här passet ändå blev tiden densamma, kan man ju se som en ökning. :up:
Edit; Nästa pass måste jag värma upp mer, efter bänkpressen kände jag att jag börjat lite väl intenstivt.22 januari, 2009 at 21:08 #555420Anonym anvandareMemberKroatien – Sverige i handbolls-vm nu, helvete vilken publik!
Jag gillar inte min breda midja i relaxed-bilden framifrån, nu djävlar ska ryggen växa!
Rygg och mage är det som väntar imorgon. Under marklyften i förra passet fick jag extrem kontakt på 60 och 80 kg, på 100 kg var det mer vilja och ta i! Lite fler och lättare set i marklyft är planen inför fredagspasset.
Fick även se att armarna faktiskt såg väldigt små ut på relaxed-bilden, jag tycker nästan att det ser lite bättre ut irl men det är svårt att avgöra själv. Synd att jag aldrig tar några in action-pics på gymmet, där brukar jag i alla fall vara hyffsat nöjd.Annars ligger väl fokus på i stort sett hela överkroppen nu eftersom att benen ligger så mycket före.
Kanske skulle jag använda någon form av prioträning, just nu blir det fyra pass på gymmet i veckan men fem skulle jag lätt kunna köra.
Någon som sitter inne med förslag månne?
22 januari, 2009 at 22:28 #555421Anonym anvandareMemberDu med din jävla form….
22 januari, 2009 at 23:13 #555422Anonym anvandareMemberJakobMinell wrote:Du med din jävla form….
Fan, jag kan ju inte hjälpa det. 😥
Najj men skämt åsido, nu är det progression på programmet!
Imorgon väntar som jag sa tidigare ikväll rygg och mage med lite mer fokus på marklyft, blir nog bra.
Först ska jag i skolan mellan 08.00-13.30, det står i alla fall så på schemat. :p
Något som gjorde mig på väldigt gott humör ikväll var att Djurgården tog ännu en seger och klättrade från elfte till nionde plats! :yahoo: Handbollen gick inte lika bra kanske men det var en rolig match.Det här har blivit dagens mat:
Frukost: Havregrynsgröt med Fun-lightkesella, en macka med messmör, ett glas B-active och ett glas vatten.Lunch: Havregrynsgröt med Fun-lightkeso, två stekta ägg, ketchup, senap, rödbetor, gurka och ett glas vatten.
Innan träning: Whey-80 och en macka med skinka och gurka.
Efter träning: Whey-80.
Kvällsmat: Pasta med quornfiléer i hemlagad tomatsås, sallad, tomat, gurka och ett glas vatten.
Kvällsmål: Whey-80 och en liten macka med messmör.
Nu ska jag som vanligt avsluta kvällen med lite läsning sen film.
23 januari, 2009 at 11:39 #555423Anonym anvandareMemberRasmus Andersson wrote:Dagens pass var bröst och axlar.
Bröst:
Bänkpress:
20 kg – 15 reps
72,5 kg – 7,5 reps (hade jag fuskat lite hade jag nog klarat av åttan också men stången hamnade på brösten och jag fick hjälp upp på sista).
72,5 kg – 5 reps (hjälp med ca 1,5 reps)
65 kg – 6 reps, ingen passare
Hantelpress: Slut efter bänken
25 kg – 7 el. 8 reps
25 kg – 5 reps
20 kg – 8 reps
Hantelflyes:
11 kg – 10 reps
11 kg – 10 reps
11 kg – 10 reps
Cablecross:
22,5 kg – 15 reps
27,5 kg – 12 reps
32 kg – 10 reps, djävlar vad bra det gick här idag!
Axlar:
Hantelpress:
17,5 kg – 10 reps
20 kg – 7 reps
15 kg – 9 reps
Sidolyft med hantel, ett dropp:
10 kg – 6 reps, 5 kg – 10 reps
10 kg – 5 reps, 5 kg – 8 reps
8 kg – 8 reps, 4 kg – 10 reps
Drag till hakan i maskin:
41 kg – 15 reps
50 kg – 10 reps
55 kg – 10 reps PB!
Baksida axlar i cc:
7 kg – 15 reps
11,5 kg – 15 reps
13,5 kg – 11 reps PB!
Framåtlutande hantellyft:
4 kg – 10 reps
4 kg – 10 reps
4 kg – 10 reps, dropp 2 kg – 15 reps
Over and outDetta tog 50 minuter.
Trots att inte triceps kändes riktigt fräscha sedan måndagens armpass blev det riktigt bra det här.
Bänkpressen gcik ungefär som väntat, lite högre vikt men någon repetition mindre.
Hantelpressarna för brösten blev riktigt klena efter (för mig) tung bänk, ska pröva att köra hantelpress först i något pass och se vad jag orkar.
Det kändes som att jag vilade lite längre mellan seten det här passet ändå blev tiden densamma, kan man ju se som en ökning. :up:
Edit; Nästa pass måste jag värma upp mer, efter bänkpressen kände jag att jag börjat lite väl intenstivt.Mkt fint pass även fast du var trött i triceps! Bra jobbat som fan på bänken Fortsätt så här nu mate. Jag håller tummarna för dig (Y)
23 januari, 2009 at 12:28 #555424Anonym anvandareMemberFlessa wrote:Det är inte utan anledning kan jag lova! ( att dom säger det om dina ben alltså )Edit; du häver ju nästan en påse Whey-80 om dagen nu Rasmus
Det ser ut som att det blir mer Whey-80 än vad jag egentligen slänger i mig.
Jag tar 0,75 dl efter träningen och 0,5 dl vid de andra två fillfällena.NeumaN- wrote:Mkt fint pass även fast du var trött i triceps! Bra jobbat som fan på bänken Fortsätt så här nu mate. Jag håller tummarna för dig (Y)Tackar, nu känns det som att jag verkligen kommit igång med de tre stora ordentligt.
Roligt att du följer!23 januari, 2009 at 14:11 #555425Anonym anvandareMemberNyss hemkommen från skolan, det blev till 13.10 istället för 13.30. :p
Jag fick brev hem från Skatteverket idag, numera heter jag Rasmus Kjellberg så mitt användarnamn kommer förmodligen att ändras idag.
Jag känner mig lite halvtrött så nu ska jag sova en stund för att ladda upp ordentligt inför rygg- och magepasset! :bb:23 januari, 2009 at 14:15 #555426Anonym anvandareMemberRasmus Kjellberg wrote:Nyss hemkommen från skolan, det blev till 13.10 istället för 13.30. :p
Jag fick brev hem från Skatteverket idag, numera heter jag Rasmus Kjellberg så mitt användarnamn kommer förmodligen att ändras idag.
Jag känner mig lite halvtrött så nu ska jag sova en stund för att ladda upp ordentligt inför rygg- och magepasset! :bb:Sovgott, och stor lycka till passet sen! Bra att vara utvilad.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.