- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
4 augusti, 2008 at 01:56 #56505Anonym anvandareMember4 augusti, 2008 at 01:56 #249869Anonym anvandareMember
Ok, då var det dags för en journalstart igen.
Eftersom jag pysslar med lite av varje så hamnar den i dagböcker.
Tänkte jag skulle dela med mig av karate och givetvis styrketräning i första hand.
Sen vet man aldrig vad jag får för mig, blir lätt rastlös och måste hitta på nya grejer och utmaningar för att komma vidare i livet.
Målet just nu är att gradera och tävla i karate och lägga på mig lite mer muskler och bli starkare utan att lägga på mig fettet som jag kämpat bort den senaste tidenLite snabbt här om allt
I karate är jag brunbälte och har ett par graderingar kvar innan jag kan ta svart (shodan som det heter på karate språk)
Funderade ett tag om jag skulle ställa upp på SM nu sept men jag tror det är lite sent att börja träna inför det nu.När det gäller styrka och muskler är det inte mycket att hurra för!
Är ca 185cm och väger ca 80kg.
Men det är väl det jag ska försöka ändra på nu :emo-thumb
Kommer att försöka träna styrka 3ggr/v och de veckor jag har mycket att göra blir det 2ggr/vUpplägget kommer från den eminenta Martin Berkhan Som så vänligt hjälpte mig att tappa fett för en tid sedan. Jag kan för övrigt rekommendera honom till alla som vill tappa fett och få muskler och vem vill inte de?
Jag kommer även att försöka hålla en diet men det är ganska svårt när man är ute på flygfältet hela dagarna och bara vill hoppa hela tiden (fallskärmshoppning).
Det blir typ att man äter när man kan och då blir det en snickers eller nått annat skit som man fick i handen av bara farten….
Får försöka bättre under veckorna istället som kompensering :whistle:Tror jag fick med det viktigaste…Annars så kommer det mer under tiden, enjoy!
4 augusti, 2008 at 02:05 #249870Anonym anvandareMemberSöndag 3/8-08
Skriver inte ner uppvärmningen.
MARKLYFT:
140 x 6
130 x 7CHINS:
bw+15 x 10STÅNGCURL:
42 x 12VADPRESS STÅENDE:
60 x 6
60 x 5
60 x 5Grejen med det här är LÅGVOLYM! Att prioritera marklyft i det här passet. Jag hoppas att komma upp till ca 200kg i den övningen.
Vaderna tränas med lite eller ingen vila mellan set, bara fotflyttning typ.
orkar inte skriva så jävla mycket mer idag, klockan är mycket och jag är trött!4 augusti, 2008 at 02:30 #249871Anonym anvandareMemberHär kommer en bild som inte är så långt borta från dagsformen. kanske något blöttare nu….men de fixar jag på en vecka. Kvarg is the thing!!
4 augusti, 2008 at 04:05 #249872Anonym anvandareMemberBah, ser ju bra ut redan nu, så jag är säker på att detta kommer uber.
Lycka till!4 augusti, 2008 at 07:01 #249873Anonym anvandareMemberBRa linjer gosse, och bra form må jag säga. Keep it up . mvh cesse
4 augusti, 2008 at 21:15 #249874Anonym anvandareMemberPeewee wrote:Bah, ser ju bra ut redan nu, så jag är säker på att detta kommer uber.
Lycka till!Tack tack
Känner själv att jag behöver mer muskler, men ska jag nog kunna fixa hoppas jag4 augusti, 2008 at 21:18 #249875Anonym anvandareMemberSteppen1983 wrote:BRa linjer gosse, och bra form må jag säga. Keep it up . mvh cesseTack! 😮
kul att få höra, nu får jag ännu mer motivation, tackar för det :up:
4 augusti, 2008 at 21:29 #249876Anonym anvandareMemberHej Pälle!
Kul med ny journal. Lycka till med allt. :up:4 augusti, 2008 at 21:33 #249877Anonym anvandareMemberMåndag 4/8-08
Den absolut tråkigaste dagen på hela sommaren!
Bara regn å blåst. Jag hoppas innerligt att det blir bättre väder till helgen då jag ska hoppa igen. Semestern är oxå slut, jag avbröt den för att det bara är skitväder som sagt. Flyttade fram den istället så jag kan hoppa fallskärm en hel vecka framöver istället om det vill sig väl.I övrig så har jag tränat 30 min säckträning, bara avslappnat och lite snabbare tekniker och inte till total utmattning, då bränner jag bara ut mig i onödan. Det är ingen idé att köra på när man är trött för det ger ändå inget i teknik, möjligen kondition då, men det skiter jag i nu :p
Sen gick jag 20 min på bandet, lagom upphetsande, Men ett nödvändigt ont om man ska hålla formenKosten idag blir följande:
en grillad kyckling med lite beasås :whistle:
1500g kvarg
100g musslica 2250 kcal, 55% protte, 23% fett, 22% kolisar
Imorgon blir det Dipsträning med diverse kopleteringsövningar, ser fram emot det!
4 augusti, 2008 at 21:38 #249878Anonym anvandareMemberTesse wrote:Hej Pälle!
Kul med ny journal. Lycka till med allt. :up:Tackar! Jag hoppas denna journal kommer att motivera mig till att träna lite hårdare igen, som på den gamla goda tiden :buttrock:
5 augusti, 2008 at 16:21 #249879Anonym anvandareMemberHar ett litet ”problem”, jag har svårt att bestämma mig om jag ska dra ner mig mer i fett eller försöka bygga lite framöver(?)
En del människor säger att jag ser anorektisk ut redan nu och borde äta upp mig! Men det är när jag har tischan på mig….man kan ju inte gå baröver hela tiden heller
Vore ju nice att lägga sig på 6%, men samtidigt så vill jag försöka bygga lite nu oxå. Kan ju bara göra en sak i tagetHursomhelst så ska jag snart ner på gymet och dippa lite :happy:
5 augusti, 2008 at 16:53 #249880Anonym anvandareMemberFinally.
Stort lycka till med allt, homie.
5 augusti, 2008 at 17:00 #249881Anonym anvandareMemberPälle wrote:Söndag 3/8-08Skriver inte ner uppvärmningen.
MARKLYFT:
140 x 6
130 x 7CHINS:
bw+15 x 10STÅNGCURL:
42 x 12VADPRESS STÅENDE:
60 x 6
60 x 5
60 x 5Grejen med det här är LÅGVOLYM! Att prioritera marklyft i det här passet. Jag hoppas att komma upp till ca 200kg i den övningen.
Vaderna tränas med lite eller ingen vila mellan set, bara fotflyttning typ.
orkar inte skriva så jävla mycket mer idag, klockan är mycket och jag är trött!Curla aldrig efter tunga mark om du vill undvika problem med underarmarna.
5 augusti, 2008 at 17:07 #249882Anonym anvandareMemberVilken karatestil tränar du?
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.