- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
5 augusti, 2008 at 18:44 #249883Anonym anvandareMemberGrandmaster wrote:Curla aldrig efter tunga mark om du vill undvika problem med underarmarna.
Hej Martin, Kul att du tittar in!
ok, ska tänka på det, men är dock en aning förvirrad
Har sänt dig ett med…5 augusti, 2008 at 18:50 #249884Anonym anvandareMemberhenkebenke wrote:Vilken karatestil tränar du?Jag tränar Shotokan. tränar du åxo karate?
Ska kanske tillägga att jag kompleterar med judo och även ibland med lite sw när tid ges5 augusti, 2008 at 18:52 #249885Anonym anvandareMemberHej Pälle! Kul med en kampsportare här på Body, och då menar jag någon som inte håller på med MMA eller några andra nymodigheter Har själv tävlat i Taekwondo i några år, men har nu sadlat om till AF.
Din fysik ser väldigt bra ut redan idag. Vetskapen om att den förmodligen även är väldigt flexibel gör det hela inte sämre! Kul!
Kör hårt!
Mvh Calle Sirén
5 augusti, 2008 at 18:57 #249886Anonym anvandareMemberPälle wrote:Hej Martin, Kul att du tittar in!ok, ska tänka på det, men är dock en aning förvirrad
Har sänt dig ett med…Kolla din mail
5 augusti, 2008 at 18:58 #249887Anonym anvandareMemberTISDAG 5/8-08
Skriver inte ner uppvärmningen.
DIPS BREDA:
32,5 x 5
25 x 5DIPS SMALA:
15 x 10SITTANDE HANTELPRESS: (utan ryggstöd)
20 x 8PUSHDOWN MED REP:
30 x 10
27,5 x 10MAGMASKIN:
30 x 25Dagens pass är väl helt ok. Lite klen i dips men styrkan kommer väl tillbaka snart igen hoppas jag. I övrigt känns upplägget bara bra hittills :up:
Älskar det här med lågvolym, that’s the thing 4 me anyway
tror jag ska ta en promenad ikväll åxå innan jobbet.5 augusti, 2008 at 19:20 #249888Anonym anvandareMemberCalle Sirén wrote:Hej Pälle! Kul med en kampsportare här på Body, och då menar jag någon som inte håller på med MMA eller några andra nymodigheter Har själv tävlat i Taekwondo i några år, men har nu sadlat om till AF.Din fysik ser väldigt bra ut redan idag. Vetskapen om att den förmodligen även är väldigt flexibel gör det hela inte sämre! Kul!
Kör hårt!
Mvh Calle Sirén
Tack så mycket för de vänliga orden! 😮
Jag håller med dig där, mma i all ära men det är för lite stil-kampsort idag
Sen tror jag att alla de som börjar direkt med mma har missat en del viktiga saker som finns i de ursprungliga stilarna, kolla t ex på Lyoto Machida, Obesegrade hittills, han har ju shotokan som ursprung
Sen har ju han såklart anpassat sin karate till UFC, men det är ju bara ett bevis på att han fattat vad det hela gått ut på med kamsport/karate.
Finns en del duktiga karatekas som säger att varje man har sin egen stil, jag håller med, vi är ju inga robotar :kicking:
Typiskt mig att drabbla på om karate när jag får chansen :ike:Var du tuktig i Taekwondo? kanske du har några bra tips att ge om sparkträning? Behöver få upp snabbheten lite till i mina kickar..om det går, är ju till åldern jag med numera
Funderade ett tag ja med på att ställa upp i AF men insåg att jag är på tok för liten……
5 augusti, 2008 at 19:25 #249889Anonym anvandareMemberPälle wrote:Jag tränar Shotokan. tränar du åxo karate?
Ska kanske tillägga att jag kompleterar med judo och även ibland med lite sw när tid gesNej, men jag har tränat just Shotokan Karate, år 2000-2002. Jag fick således grönt bälte, alltså sjätte kyu. Det är den enda kampsporten jag har tränat, om man inte räknar med enstaka lektioner av aikido, judo och kung fu.
Kul med en som tränar samma sport som jag har gjort!
5 augusti, 2008 at 19:34 #249890Anonym anvandareMemberGrandmaster wrote:Kolla din maili´m speechless! :up:
thanks bro :friends:
5 augusti, 2008 at 19:43 #249891Anonym anvandareMemberhenkebenke wrote:Nej, men jag har tränat just Shotokan Karate, år 2000-2002. Jag fick således grönt bälte, alltså sjätte kyu. Det är den enda kampsporten jag har tränat, om man inte räknar med enstaka lektioner av aikido, judo och kung fu.Kul med en som tränar samma sport som jag har gjort!
aah…kul! Karate är ju faktist en rolig sport. kanske du ska ta upp träningen igen?
6 augusti, 2008 at 19:07 #249892Anonym anvandareMemberPälle wrote:aah…kul! Karate är ju faktist en rolig sport. kanske du ska ta upp träningen igen?Nja, jag tror inte det. Tanken har slagit mig, men jag fick dåliga knän av det. Det var därför jag slutade. Jag prövar hemma ibland att stå i kiba-dachi eller kokutsu-dachi, och det gör fortfarande ont i knäna. Tyvärr!
6 augusti, 2008 at 20:37 #249893Anonym anvandareMemberJa, vad säger man!
Var iväg och körde SW (typ brottning) nu här ikväll. 20 min in i träningen så smäller det till i ett revben. Gjorde så jävla ont! Jag kände hur det spände över hela vänster sida och ömmade. Grabbarna sa åt mig att ta ett djup andetag, för är det ett revben så kommer det att göra ont sa de (kan det möjligen göar mer ont tänkte jag). Så jag gjorde det, tog ett djupt andetag och till min stora glädje så gör det inte jätteont, PANG! säger det i sidan när jag spänner magmusklerna med luft i lungorna. Fan! Det känns som en alien som är på väg ut genom revbenen, kan inte begripa hur jävla ont det gjorde!! Vi kommer fram till att det förmodligen är något muskulärt och inte en annan art som är på väg ut (men jag undrar jag).
Så jag sätter mig i soffan och vilar lite. Sedan får jag för mig att resa mig. Ja, mycket riktigt så är den där jävla alien på väg ut igen. En stor bula i sidan skvallrar om vart felet sitter, så jag tar och trycker lite för att se vad som händer(?) Pow, så trycker jag in bulan i kroppen Behöver jag säga att det gjorde precis lika jävla ont som tidigare! :frust:Så nu sitter jag här med ömmande revben och är skit orolig att jag inte ska kunna hoppa fallskärm i helgen
Slänger in video från tuben så de som inte vet vad det handlar om kan se det här…..kan det möjligen finnas nått bättre än det här?[youtube=]
6 augusti, 2008 at 22:08 #249894Anonym anvandareMemberJag vill inte vara typiskt pesso, men ärligt talat, jag kan fan, på rak arm, räkna upp 1000 grejer som är bättre än fallskärmshoppning. (gissa om jag är höjdrädd..)
Vi får hoppas att det bara är en lätt skada så att du inte blir sittandes hemma för länge.
7 augusti, 2008 at 17:06 #249895Anonym anvandareMembernutz wrote:Jag vill inte vara typiskt pesso, men ärligt talat, jag kan fan, på rak arm, räkna upp 1000 grejer som är bättre än fallskärmshoppning. (gissa om jag är höjdrädd..)Vi får hoppas att det bara är en lätt skada så att du inte blir sittandes hemma för länge.
Hallå Mannen! Kul att du tittar in.
Du borde absolut göra ett tandem tycker jag!
När det gäller skadan så gör det in i helvet ont när det hoppar omkring som det gör. Pratade med några erfarna grabbar som haft nått liknande och de sa att de kan vara så i 1 mån kanskeSkulle egentligen tränat ben idag men jag skiter i det. Skulle det hoppa till som det gör så rasar jag i backen eller gör illa mig på annat sätt, bara att vila nu ett tag
7 augusti, 2008 at 17:22 #249896Anonym anvandareMemberBorde du inte gå till doktorn?
7 augusti, 2008 at 18:52 #249897Anonym anvandareMemberhenkebenke wrote:Borde du inte gå till doktorn?Jo man kan ju tycka det
Men de kan ändå inte göra så mycket, så varför slänga pengar på det då?
Men blir värre eller inte går över så kommer jag såklart att göra ett besök hos en sjukgymnast eller dylikt -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.