Sportjournalen

Home Forums Dagböcker Sportjournalen

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 165 total)
  • Author

En liten video på mig när jag tävlar/tränar i karate.

[youtube=]

Pälle wrote:
    En liten video på mig när jag tävlar/tränar i karate.

Intessant att se kumite på så hög nivå. I min klubb körde vi nästan bara kata och teknikträning. Jag kanske har kört tio kumitepass totalt i mitt liv.

Bra låtval till videon också! :up:

Pälle wrote:
    Var du tuktig i Taekwondo? kanske du har några bra tips att ge om sparkträning? Behöver få upp snabbheten lite till i mina kickar..om det går, är ju till åldern jag med numera

Funderade ett tag ja med på att ställa upp i AF men insåg att jag är på tok för liten……

Jo då, jag var hyffsat duktig 😮 Var med på tv-sporten vid ett tillfälle :D
    Angående kickarna beror det lite på hur de ser ut i dagsläget. Styrketräning är alltid bra (lågreps) om du vil bli explosiv. Sen är en annan grej som är bra gummiband som fästes i fötterna vid sparkträning :emo-thumb

Äsch, tror inte du är för liten. Vill du ha något att jämföra med så är jag 175 cm lång och väger idag runt 81 kg. Dock är jag en av de minsta killarna på linen. Sen handlar det ju om struktur också, och inte bara om massa, Turligt nog är det ju inte bara fysiken som spelar roll i AF.

Kör hårt!

Mvh Calle

Fan Pelle, vilka minnen som flashade förbi när jag såg dig stå och dra mark på 205 kg. :)

Att du står och gnider på 140 i dagsläget kan jag inte begripa, så jävla basstark som du är egentligen.

Ger mig fan på att det bara är mentalt i ditt fall. Du skulle säkert dra 200 om du bara hade en sån där tjurig dag, du vet när du är vrång och bara vill lasta på alla viktplattor i gymmet. Like the good old days.:D

Skitsamma. Du drar över 200 igen rätt snart, det vet jag. Kör hårt och lycka till med allt nu.

Vi måste ta en konjak igen, framöver. Ifjol vid den här tiden var vi ju för fan marinerade i vinsprit.:D

henkebenke wrote:
    Intessant att se kumite på så hög nivå. I min klubb körde vi nästan bara kata och teknikträning. Jag kanske har kört tio kumitepass totalt i mitt liv.

Bra låtval till videon också! :up:

Jo, de väl så att vill man komma nånstans i kumite så får man ofta ta tag i det själv. Personligen så gillar jag den delen mest av allt :whistle:
    Hög nivå vill jag inte påstå att det är, men det kan bli om man tränar på lite, men tack iaf för stödet :up:

Calle Sirén wrote:
    Jo då, jag var hyffsat duktigVar med på tv-sporten vid ett tillfälle
    Angående kickarna beror det lite på hur de ser ut i dagsläget. Styrketräning är alltid bra (lågreps) om du vil bli explosiv. Sen är en annan grej som är bra gummiband som fästes i fötterna vid sparkträning

Äsch, tror inte du är för liten. Vill du ha något att jämföra med så är jag 175 cm lång och väger idag runt 81 kg. Dock är jag en av de minsta killarna på linen. Sen handlar det ju om struktur också, och inte bara om massa, Turligt nog är det ju inte bara fysiken som spelar roll i AF.

Kör hårt!

Mvh Calle

Ja, gummiband har jag själv kört rätt hårt med tidigare, men alltid kan man lära sig något nytt, tack för tipsen :)

Om jag ska mäta mig i dina mått sett, så betyder det att jag behöver lägga på mig ca 10-12kg muskler! Har svårt å tro att jag klarar det faktist, tyvärr :( Men försöka går ju :) Skulle jag fixa det, då ställer jag mer än gärna upp i AF!! :emo-thumb

Jon Larsson wrote:
    Fan Pelle, vilka minnen som flashade förbi när jag såg dig stå och dra mark på 205 kg.

Att du står och gnider på 140 i dagsläget kan jag inte begripa, så jävla basstark som du är egentligen.

Ger mig fan på att det bara är mentalt i ditt fall. Du skulle säkert dra 200 om du bara hade en sån där tjurig dag, du vet när du är vrång och bara vill lasta på alla viktplattor i gymmet. Like the good old days.:D

Skitsamma. Du drar över 200 igen rätt snart, det vet jag. Kör hårt och lycka till med allt nu.

Vi måste ta en konjak igen, framöver. Ifjol vid den här tiden var vi ju för fan marinerade i vinsprit.:D

Ja det var tider det, ack!

Ge mig några veckor så ska du se på fan! its on now broder, 200kg ska det bli :emo-thumb (måste läka magmuskeln först bara)

Klart vi ska ha en konjakträff ;) det kanske är konjaken som saknas, för resultatens skull menar jag?

Pälle wrote:
    Måndag 4/8-08

Den absolut tråkigaste dagen på hela sommaren!
    Bara regn å blåst. Jag hoppas innerligt att det blir bättre väder till helgen då jag ska hoppa igen. Semestern är oxå slut, jag avbröt den för att det bara är skitväder som sagt. Flyttade fram den istället så jag kan hoppa fallskärm en hel vecka framöver istället om det vill sig väl.

I övrig så har jag tränat 30 min säckträning, bara avslappnat och lite snabbare tekniker och inte till total utmattning, då bränner jag bara ut mig i onödan. Det är ingen idé att köra på när man är trött för det ger ändå inget i teknik, möjligen kondition då, men det skiter jag i nu :p
    Sen gick jag 20 min på bandet, lagom upphetsande, Men ett nödvändigt ont om man ska hålla formen :

Kosten idag blir följande:
    en grillad kyckling med lite beasås :whistle:
    1500g kvarg
    100g mussli

ca 2250 kcal, 55% protte, 23% fett, 22% kolisar

Imorgon blir det Dipsträning med diverse kopleteringsövningar, ser fram emot det!

FY FAN 1500g kvarg på en dag blir inte magen lite gosigt lös av 1,5kg kvarg eller har du bra harmoni? förmodar det. Well keep it up, kvarg är bra grejor med fun light, fin fin frulle det och lite redigt mörkt finskt bröd på det så har man sina kolisar. peace

Pälle wrote:
    Ja, gummiband har jag själv kört rätt hårt med tidigare, men alltid kan man lära sig något nytt, tack för tipsen

Om jag ska mäta mig i dina mått sett, så betyder det att jag behöver lägga på mig ca 10-12kg muskler! Har svårt å tro att jag klarar det faktist, tyvärr. Men försöka går ju :) Skulle jag fixa det, då ställer jag mer än gärna upp i AF!! :emo-thumb

Nja, alltså, jag väger 81 kg offseason. I form talar vi nog om snarare 72-74 kg ;)

Steppen1983 wrote:
    FY FAN 1500g kvarg på en dag blir inte magen lite gosigt lös av 1,5kg kvarg eller har du bra harmoni? förmodar det. Well keep it up, kvarg är bra grejor med fun light, fin fin frulle det och lite redigt mörkt finskt bröd på det så har man sina kolisar. peace

hehe, grejen är att den inte blir det :happy:
    Man skulle kunna säga: Kvarg skapade denna kropp! Faktum är ett tag levde jag i princip bara på kvarg, hård blev jag. Men det är ju lite tråkigt att bara äta kvarg, men vad gör man inte för formen :frust: Huudsaken man inte lider av det, och det gör inte jag :)
    Men variera med kyckling så blir det roligare :

Calle Sirén wrote:
    Nja, alltså, jag väger 81 kg offseason. I form talar vi nog om snarare 72-74 kg ;)

ok, då skulle det bli ca 84 kg hård då, nu väger jag kanske 76kg hård, men då har jag inte styrketränat tungt på ett tag heller.
    Fan, blir lite sugen nu när vi pratar om det :) men det är fortfarande 8kg kvalitativa muskler!!
    Två snabba här då:
    Vilken kf % har du på tävling?
    och:
    vad bör man ligga på för reps inför dips å chins för att placera sig hyfsat idag?

Pälle wrote:
    hehe, grejen är att den inte blir det :happy:
    Man skulle kunna säga: Kvarg skapade denna kropp! Faktum är ett tag levde jag i princip bara på kvarg, hård blev jag. Men det är ju lite tråkigt att bara äta kvarg, men vad gör man inte för formen :frust: Huudsaken man inte lider av det, och det gör inte jag :)
    Men variera med kyckling så blir det roligare :

Well mannen, då är vi två envisa som kan köra jävligt basic föda för att fixa en bättre form. Protte drinkar på vatten, tonfisk i vatten med majs samt kycklingfile med majs var vad man åt sedan lite andra grönisar till ibland och mörkt bröd före och efter träning, det hjälper att vara enformig och man har ju en stor fördel om man inte har problem med att vara det. BLIIII HÅÅÅRD or die trying

Vaknade idag och tänkte, shit vad utvilad jag är! undrar vad klockan kan vara……14.03 ;) Vad i helvete!! De var den dagen det… är väl så här när man är singel, ingen som kan dammsuga utanför dörren eller vara allmänt skitdryg på en på morgonen (men skulle dock behövas) :whistle:

Blev så stressad av att ha sovit så länge så nu måste jag träna ikväll trotts min mongo bröstkorg.
    Det gör inte lika ont som tidigare men det far och hoppar hela tiden när jag böjer mig framåt Djävligt obehagligt, varje gång det händer så sprattlar jag till en del. Ser ut som jag får en elchock typ.

Men nog om det. Ska försöka köra lite dips, men funkar inte det så prövar bänkpress istället. Sen ska jag komplettera med lite tricepsövningar, får se hur det går.
    Dagens cardio blir gräsklippning hos morsan och farsan med en hand jagare, dvs tungt, besvärligt och absolut skittråkigt :O

Nä, nu ska jag sätta mig i solen när det väl är framme och läsa lite, njuta av dagen som är kvar :up:

10/8-08

Skriver inte ner uppvärmningen.

PULLUPS BRED:
    BW+30 x 4
    BW+30 x 4
    BW+30 x 4 (till fail)

PULLUPS SMALT:
    BW+15 x 7 (1 reps innan fail)

HANTELPRESS SITTANDE:
    15 x 10
    17,5 x 10
    17,5 x 10

MARKLYFT:
    145 x 5
    135 x 5

Var inställd på att köra dips med triceps idag men det var ju fel! Idag var det ju ryggdag med chins!

Med tanke på att jag pajat en muskel i magen så fick jag ta det väldigt lugnt idag. Har nog aldrig kört så strikt tidigare. Men nu vet jag att det går att träna rygg iallafall :up:

Gick bra i alla övningar så länge jag höll mig till skolboksutförande, vilket i sig kändes mycket bra!

I marklyft provade jag först på 150 kg, men det blev lite för mycket annspänning i bålpartiet så det gjorde ont i magen. Så jag sänkte vikten och gjorde två ganska enkla set med femmor istället. Känns lovande, styrkan kommer tillbaka. Jag kommer att prioritera chins och axlar före marklyft i framtiden.

I axelpress gick jag ner i vikt men körde som sagt väldigt strikt och djupt. Det kändes mycket bra, fick tänka på andningen extra noga så jag inte skulle få ont i bröstkorgen.

Pullups är en av mina favoriter! Mitt mål här är att komma upp till 40kg som jag gjorde tvåor eller teor på tidigare, men att göra fyror nu då ;)
    Kommer även att köra utan vikt för att bara reppa lite ibland men då med AF utförande, här är målet så många som möjligt såklart :ike:

Nu blir det pasta med skinka och glass!!

Låter som bra mål mannen, men vad är det för något som spökar med bröstkorgen? Låter scary. hoppas det är ok. MVH cesse

Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 165 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.