Sportjournalen

Home Forums Dagböcker Sportjournalen

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 165 total)
  • Author
    Steppen1983 wrote:
    Låter som bra mål mannen, men vad är det för något som spökar med bröstkorgen? Låter scary. hoppas det är ok. MVH cesse

Mina mål, jo de väl så men jag ska lägga upp mina riktiga långsiktiga mål i tråden snart, ska bara lura lite till på om de är möjliga först :

I min bröstkorg/revbenen så har jag förmodligen en liten ruptur eller liknande på någon av musklerna. Ömmar när jag känner där och det gör som sagt förbannat ont när jag ”rullar” kroppen framåt med hjälp av magmusklerna, känns som det är något som ”hoppar ur led” och hakar upp sig. Sen måste sträcka på mig och ta ett djupt andetag för att rätta till det igen…men jag har åkt på en del konstiga skador, så jag är nästan van att det är något hela tiden
    Man får lida piin om man ska vara fiin….eller….är huvudet dumt får kroppen lida….eller….de man inte dör av, stärker än…. eller nått :ike:

Det som faktiskt är anmärkningsvärt är att det är min andra revbens historia på inte så lång tid. Kan det vara att jag tappat en del fett/vikt som har nått med det hela att göra? känner mig iallafall mer ömtålig nu än förut.

Nu blir det kaffe!!

Ok, Jag gör så här att jag lägger ut mina långsiktiga mål nu, känner dock en viss tveksamhet till några av dem(?)

I KARATE så är det som jag sa tidigare:
    -Att gradera till shodan (svart) inom ett par år.
    -Att tävla så mycket jag orkar i JKA-CUP och även SM 2009 (min revbensmuskelskada har nog satt stopp för årets SM nämligen)

I GYMET:
    DIPS: ½ kv, 3 x 5
    CHINS: ½ kv, 3 x 4
    BÖJ: 2 x kv, 2 x 5(!)
    MARK: 2,5 x kv, 2 x 3-4
    Att ligga på 9-10% kf året runt(?)
    Att ev ställa upp i AF om fysiken tillåter det(?)

De är mina långsiktiga mål!
    Men jag är lite tveksam om jag fixar böjen och AF drömmen(?)
    Skulle dock inte tveka en sekund om jag visste att jag hade generna för AF, men verkligheten är ju lite annorlunda.
    Men tiden får visa, jag ska kämpa för det och ha det som ett mål det närmsta året iallafall :up:

dagens aktivitet har blivit 35 min promenad. (samma rutt som tog mig sådär en 50 min förr) ca 140 kcal. Inte mycket, men något.

Dagens födointag ser ut som följande:

pasta 100g
    skinka 200 g
    cremefraiche 200g
    kyckling 500g
    bea sås 40g
    kvarg 500g

summa ca: 1960 kcal
    protte 52%
    kolh 19%
    fett 28%

Lite högt på fettet, men ja vägrar äta torr kyckling utan bea :whistle:

12/8-08

Idag fyller syrran år, så det blev lite smörgåstårta och nån bulle innan träningen. mums!

Har ändrat mitt upplägg (sällan) till ett gammalt beprövat. Detta upplägg har inga som helst energislösare, bara fokus på det man vill bli bra/stark i.
    Tidigare har jag fått ypperliga resultat av det här upplägget och jag tror att så är fallet även nu.

Måste bara tillägga att jag vaknade i idag av jag inte kunde öppna mitt högra öga! det satt ihop! Så jag åkte ner till optikern. De sa att jag fått en ögoninflamation. ååååh….. så kul, allt kommer om tre, tänkte jag. Trasig magmuskel och nu ett öga, undrar vad den tredje grejen blir?
    Nåja…mitt pass ser ut på följande sett:

Skriver inte ner uppvärmningen.

MARKLYFT: (inga straps bälten eller annat fjant)
    160 x 3 (inte fail)
    140 x 4 (inte fail)

BREDA DIPS:
    BW+35 x 4
    BW+30 x 4

STÅENDE VADPRESS:
    50 x 15
    40 x 12

SMALA DIPS:
    BW x 14

CRUNCHES:
    Ja har ju ont så de blev inget här.

Måste ju säga att marklyften gick över förväntan. Jag markade i söndags och då tyckte ja det var jobbigt att försöka lyfta 150kg! Men idag så reppar jag på 160kg! Körde inte till fail i denna övning då jag är rädd att överbelasta ryggen till skador.

Dips gick hyfsat, sattsade på femmor men klarade bara fyror, men de är ok ändå. Smala Dips körde jag med kv för att få in lite reps i kroppen, kände bra, tills magen satte stopp. Jag slutade ca 2-3 reps från mitt fail.

Pälle wrote:
    -Att gradera till shodan (svart) inom ett par år.

Det där klarar du på ett par månader! :up:
    Vad är det man behöver kunna… En kata, några nya kombinationer av grundtekniker och lite fri kumite?

Pelle, som du märker har jag ändrat namnet på din journal en aning.

”Sportjournalen” är ett ord, så jag skrev ihop det som behövde skrivas ihop.:D

Inga mål i bänkpresset?

Kul journal för övrigt, vi verkar inte träna helt olika och har en del liknande, men du är starkare.

Jay wrote:
    Inga mål i bänkpresset?

Kul journal för övrigt, vi verkar inte träna helt olika och har en del liknande, men du är starkare.

Om jag inte missminner mig har Pelle plågats av problem med armbågarna, vilket satt käppar i hjulen för bänkpressandet.

Fast de stunder när han kunde bänka utan problem, har jag för mig att han var uppe på 110 och reppade.

Lets go to war dicel man ;)

Quote:
    Det där klarar du på ett par månader!
    Vad är det man behöver kunna… En kata, några nya kombinationer av grundtekniker och lite fri kumite?

Hehe…om det ändå vore så enkelt. När jag tagit min sista grad i brunbältet så måste jag ändå vänta ett år innan jag får gå upp på en shodan gradering, men de är nog lika bra det. Bättre att gå upp och vara säker än att göra bort sig totalt…

Quote:
    Pelle, som du märker har jag ändrat namnet på din journal en aning.

”Sportjournalen” är ett ord, så jag skrev ihop det som behövde skrivas ihop.

Tack Jon min blåe compadre! Satt faktiskt och funderade på vad jag ställt till med…

Quote:
    Inga mål i bänkpresset?

Tackar Jay!! Kul att du kikar in här.
    Jag tränar mest dips för att jag vill blibättre i dips, men skulle lika gärna kunnat köra bänkpress. Vi säger så här då, Jag lägger i bänkpress ibland bara för din skull :) Så satsar jag på att ta 1,5 x kv där oxå då. I nu läget är väl det ca 120kg. HOW ABOUT THAT!?

Quote:
    Om jag inte missminner mig har Pelle plågats av problem med armbågarna, vilket satt käppar i hjulen för bänkpressandet.

Fast de stunder när han kunde bänka utan problem, har jag för mig att han var uppe på 110 och reppade

Jo, förvisso så är det så. Men om jag värmer upp ordentligt och bryr mig om min arma kropp och om jag inte kör för stor volym och inte till fail så brukar det gå ganska bra.
    Ja har för mig att jag har tagit 120kg för många många år sedan, jag var nog typ 20-21 år ung då och vägde ca 95kg fet eller nått :whistle:

Men tog jag inte 110 i vintras? ahh..spelar ingen roll, kan inte leva på gamla meriter ändå!! :p

Quote:
    Lets go to war dicel man

Yepp!! Nu jävlar har gnistan infunnit sig igen! Så nu blir det åka av, de kan ja lova :wazzup:

vilodag eller cardiodag.

Det blev en promenad på 40 min 100kcal enligt klockan, lite lite tycker jag, men ja hade så låg puls när jag gick så det är väl därför antar jag.
    Dagens tugg blir följande:

120g grovt bröd med lätta
    500g kycklingfilé
    30g beasås
    500g kalkon från lidl
    500g kvarg innan läggdags

1960 kcal
    300g protte, 61%
    74g kolh, 15%
    52g fett, 24%

Detta intas under tid på 8 tim.

I övrigt så känns det bättre å bättre i revbenen/magmuskeln.
    Jävla bra det med tanke på att jag ska hoppa i helgen, Kommer bli askul!! :P

Vilodag eller cardiodag.

Det blev åter igen en promenad på 35 min, ca 150 kcal enligt klockan.
    Inget dramatiskt alls har hänt idag. Sitter och funderar lite på morgondagens pass på gymmet. Knäböj, chins och axlar på schemat då.

Mitt intag av föda idag ser ut såhär.

grovt bröd 160g
    lätta 25g
    kyckling 1000g
    kvarg 500g

ca 1970 kcal
    300g prot, 61%
    110g kolh, 22%
    38g fett, 17%

Hopas jag kan dra igång karateträningen snart igen. De är ju så tråkigt att bara sitta hemma och inte kunna träna när man vill det. Men det känns som magen repar sig iallafall. När karaten drar igång så kommer jag att höja mitt kcal intag på dessa cardiodagar.

Tror mitt veckoschema ser ut sä här då.

Mån: karate
    tis: styrka
    ons: karate
    tors: judo eller vila
    fre: styrka
    lör: karate
    sön: styrka(?)

Det här är bara preliminärt. Vet inte riktigt än, men troligen blir det så.

15/8-08

KNÄBÖJ: (atg utan bälte)
    100 x 5
    90 x 7

CHINS SUPINERAT:
    BW+35 x 4
    BW+35 x 4
    BW+35 x 4 (fail)

SITTANDE HANTELPRESS:
    20 x 8
    20 x 8
    20 x 8

AF CHINS:
    BW x 20

LIGGANDE LÅRCURL: (vet inte vikten bara siffror)
    10an x 5
    10an x 5
    10an x 5

Kändes som ett bra pass. Styrkan kommer tillbaka! Att jag klarade 20 chins med AF regler efter att ha tränat tunga chins får man vara nöjd med. Tror jag kanske har 30 chins i kroppen en bra dag, det kanske räcker för att placera sig hyfsat i AF(?)

Det enda jag kan haka upp mig på idag är de låga vikterna i böjen! men magmuskeln roade sig med att leka kuragömma mellan revbenen så jag blev en aning disträ av det :

Ikväll blir det nog middag på Spicy Cow, ett ställe som gör food, American stile…eller nått

Ojojoj……

Jag jobbar ju natt, så när jag kliver av på fredag morgon så brukar jag bara sova en liten stund eller inget alls faktiskt för att vända tillbaka på dygnet.
    Igår var det en sådan dag, jag sov inget alls! När jag gick och la mig på morgonen så bara kröp det i kroppen på mig. Jag skulle ju göra en massa saker och jag skulle ju träna på eftermiddagen oxå, så jag kunde inte sova!

Efter jag tränat så var jag och några polare ut och käkade lite. Då blev det några öl till maten, sen en kaffebailys :whistle: det slutade med att vi hamnade på krogen där det blev fler öl

Sen är de ju så att om man är ut här, ja då måste man käka på Max innan man går hem oxå. Så det gjorde vi!
    Det slutade med att kl blev 0400 innan jag hamnade i säng!! 35 timmar utan sömn för mig igår alltså! :yikes:

Nä nu drar jag! Nu ska jag flyga….8)

17/8-08

MARKLYFT: (utan straps & bälte)
    170 x 3
    150 x 4

DIPS MED VIKT:
    BW+37,5 x 4
    BW+32,5 x 4
    BW+30 x 4

VADPRESS STÅENDE:
    52,5 x 16
    50 x 14

DIPS:
    BW x 23 (stannar innan fail)

Styrkan kommer tillbaka mer och mer så det är ju kul :)
    Jag försöker att stanna 1-2 reps innan fail på alla övningar, på det sättet så bränner jag inte ut mig och kan träna oftare.

Men jag är ruskigt svag i dips! Där måste jag öva mycket om jag ska komma upp i reps.

Det tråkiga idag är att det känns som en förkylning är på gång. Får se om det blir nått mer tränande den här veckan. Å andra sidan så kommer jag nog hoppa en del om vädret tillåter det iallafall, så det är väl skitsamma så länge man inte blir säng liggandes.

Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 165 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.