Sportjournalen

Home Forums Dagböcker Sportjournalen

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 76 through 90 (of 165 total)
  • Author

Har inte blivit så mycket träning i veckan. Har haft lite förkylningssymtom och har hållt mig lugn pga det. Har hoppat en del i helgen dock :|
    Tänkte lägga ut en bild när en hoppkopis och jag skulle göra en ”Head down exit” dvs man hoppar ut tillsammans och står p huvudet. Det gick så där….:D
    Det är jag i vit overall iallafall, inte lätt att se kanske(?)
    (Tack Matte för fotot)

Kan inte komma med något spännande den här veckan heller. Har gått blivit sjuk, förskylning. har känt hela veckan att jag varit tröttare än normalt och inte orkat gör något. Konstigt att jag inte kan sova riktigt heller, de brukar man ju kunna göra när man är sjuk(?) Idag när jag vaknade så kände jag mig täppt och förbannat sliten.

Har hört någonstans att det hjälper att ligga på kcal underskott för att bli frisk snabbare…är det någon som kan bekräfta detta? Och vad innebär det då? att knappt äta alls eller bara ligga på ett litet underskott?

Annars kommer det sluta med att jag köper två liter glass och smackar i mig ikväll, Brukar göra så när jag tycker synd om mig själv :

Karate säsongen har ju dragit igång igen, men som ja sa, ja kan inte träna. Hoppas bli frisk snart så jag kan rapportera in om tävlingar och annat kul som händer. Är ju SM i helgen, men pga min avslitna muskel i magen så kan ja inte vara med där. Den har förövrigt blivit bra mycket bättre :) Tillsvidare så kommer det bara bli hoppning, från låg höjd om ja är förkyld!! spränger i öronen om man hoppar från 4000m med en förkylning.

Ha det gött folk, kommer mera när jag blivit bättre i kroppen..

30/9-08

Skriver inte ner uppvärmningen.

KNÄBÖJ:
    90 x 5
    90 x 5
    95 x 5

CHINS BREDA:
    bw+30 x 3
    bw+30 x 3
    bw+30 x 3

CHINS SMALA:
    bw+10 x 9

LÅRCURL:
    8an x 5
    8an x 5
    8an x 5
    9an x 5

Härlig att komma igång igen. Har varit sjuk så jag har vilat i 2 veckor nu. Det märks på vågen och på midjan. Men de är väl inte så konstigt heller när jag bara ätit skit och inte rört mig ett dugg?!

Har ruskig träningsvärk idag! Men jag tänkte ändå köra premiärpasset i karate idag. Hoppas jag kan det med min mage. Den har blivit markant bättre men jag är fortfarande ömtålig.

Nu ska jag ladda inför träningen, dvs stretching och kaffe :D

1/10-08

KARATETRÄNING:

Blev typ 60 min träning, med inriktning på snabba kontringar.

Exempel på träning vi körde mycket av igår är: Tränaren ställer upp alla utom en (jag) på ett led. Sen ska jag stå mittemot ledet. Sen kommer dom en och en med en jävla fart med olika tekniker, så ska jag stå still och blocka, kontra så fort det går! När jag avverkat ledet så ställer sig nästa gubbe på min plats och så börjar det om…hoppas ni förstod?

Idag har jag vilodag. Efter att vilat i två veckor och sedan kört styrka och karate två dagar i rad så behöver kroppen vila. Har träningsvärk i precis överallt! Men de är det värt :emo-thumb

Imorgon blir det styrkträning igen.

3/10-08

MARKLYFT:
    150 x 3
    140 x 5
    130 x 5

DIPS:
    bw+25 x 5
    bw+25 x 5
    bw+25 x 5
    bw+25 x 5

VADPRESS STÅENDE:
    40 x 16
    40 x 12
    40 x 10

Synd att vara pessimist men de här var ett jävla skitpass!
    Hoppas på bättre framgångar framöver. Tappat en massa styrka på bara 2-3 veckor!
    Nåja, vila lite i helgen sen nya tag nästa vecka :nod

7/10-08

KNÄBÖJ:
    110 x 2 (bara tung uppvärmning)
    100 x 6
    90 x 7

STÅENDE PRESS BAKOM NACKE:
    30 x 8
    35 x 7

CHINS BRED:
    bw+40 x 3
    bw+35 x 3
    bw+30 x 4

CHINS SMAL:
    bw+15 x 7

STÅENDE VADPRESS, DC STIL:
    50 x 13

Helt ok pass. Skönt att vara tillbaka från förkylningen, nu gäller det att hålla sig frisk framöver….

Imorrn blir det ev karate träning.

8/10-08

MORGONVIKT; 81,1 kg

DAGENS CARDIO: Karateträning ca 60 min

Min vikt har börjat öka igen, vilket är en bra grej faktiskt, Ska göra en så kallad ”clean bulk” nu. Kommer att ligga på underhåll på vilodagar och öka kalori intaget lite under träningsdagar. Övrigt så kommer vilan mellan styrkepassen bli lite längre, det för att vikterna kommer att bli högre och därmed stressen på kroppen och nervsystemet större. Detta leder således till längre återhämtning. Lite trist då man vill jobba för att bli bättre, inte sitta på arslet! men är de det som krävs så är de så…

10/10-08

KNÄBÖJ:
    102,5 x 6

BENSPARK:
    8an X 8

LUTANDE BÄNKPRESS:
    70 x 4
    65 x 5

BICEPSCURL:
    32 x 8
    37 x 7

DIPS:
    40 x 3
    30 x 5

LÅRCURL:
    10an x 6
    10an x 6

Hinner inte skriva nått idag är lite stressad….

Det blev ett hopp i lördags från 2000m! Jä…. vad kul det var! Hade inte hoppat på två veckor så känslan när vi klev av var helt magisk!

Sen blev det stressigt dock! Packa och snabbt hem, jag skulle bli upphämtad av en kille för vi skulle till Åre och parta lite :|
    Fest kan ja lova att det blev, en sån där fest med stort F! Vart man än tittade så stod det öl, sprit, vin och wiskey! Det gick inte att komma undan!!

Om ni tänker er en fylla på krogen och kompisar som drar av dig tröjan och slänger upp dig på senen….vad händer då(?) :dance:
    Japp, precis där har ni mig! Resten får stanna i Åre :whistle:

Uppvaknandet på morgonen var sådär :frust:

En sån här morgon börjar man fundera lite….hmm….. Vad är det för ljud jag hör? varför ser jag dåligt på ena ögat!? Vad är det som ligger där? varför låter jag som om jag svalt ett får? Kommer jag att dö nu? Vad är det för smärta jag har i mitt ben, varför växer inte mina vader? Många frågor blev det, en del av dem blev besvarade ganska snabbt andra funderar jag på fortfarande.

Ska jag ska tävla i AF då kan jag då inte fortsätta såhär iaf….men det kommer då säker hända igen :p

Lite seriösare nu då. Morgonvikten ligger nu på 83,4kg helt uttorkad ska jag nog tillägga.

Har gjort några ändringar i träningsupplägget. Men jag har inte bestämt vissa detaljer ännu, så vissa ändringar kommer att ske under en tid framöver. Kosten är oxå ändrad, nu med mera kolisar men fortfarande högt proteinintag runt 270-300g dagligen. Fettet lägger jag på ca 50g om dagen som max.
    Kommer att köra väldigt tung basträning framöver 4-6 reps med två set/övning för att se vilken vikt jag ska träna på. Är det för tungt plockar jag av till nästa set och virse värsa.

Ikväll blir det cardio iform av lite karateträning.

14/10-08

CHINS: (bw+kedjebälte=87kg)
    BW+40 x 2
    BW+30 x 4

MARKLYFT: (utan bälte & straps)
    170 x 4
    150 x 6

STÅENDE AXELPRESS BAKOM NACKEN:
    50 x 3
    40 x 6

HANTELLYFT ÅT SIDAN:
    10 x 10
    12,5 x 10

SHRUGS MED STÅNG:
    150 x 8
    150 x 12

STÅENDE VADPRESS DC STIL:
    55 x 13

Ett ganska bra pass om man jämför med tidigare pass. Har lagt till lite övningar här för att få jämnare utveckling.

Först blev jag rätt missnöjd med mitt första set chins då jag bara gjorde 2 reps, men sen insåg jag att jag ökat lite i vikt oxå, så de väl ok ändårå…

Helt ok marklyft, blir tyngre framöver, garanterat!

Pressar bakom knoppen var lite väl tungt med 50kg, men inte för tungt iaf. Har en bra ställning och jag pressar kontrollerat så de är ok.

Dagens kcal 2860
    370g protte
    250g kolisar
    42g fett

Känns bra det här, just nu iaf ;)

14/10-08

Dagens kostintag blev lite mer än jag skrivit tidigare 😮

3262 Kcal
    420 protte
    272 kolisar
    55 fettisar

15/10-08

dagens cardio:
    60min karate med inriktning på kumite (freefight)

dagens kostintag:
    2475 kcal
    351 protte
    180 kolisar
    39 fett

Plus lite hemmagjord starksås till kycklingen

STRONG BACK dicelman, fan saknar marken jag med, var ju 100 ar sedan man tranade det, men men ibland gor man andringar, tror jag ska ta tag i det i spanien igen, fick lite sug har saknat den rackarns ovningen. Keep it up!

Steppen1983 wrote:
    STRONG BACK dicelman, fan saknar marken jag med, var ju 100 ar sedan man tranade det, men men ibland gor man andringar, tror jag ska ta tag i det i spanien igen, fick lite sug har saknat den rackarns ovningen. Keep it up!

Ja för fan ta med den, det är ju världens bästa massaövning för ryggen! Kommer försöka öka lite i vikterna nu när jag äter och sover mycket bättre..

17/10-08

KNÄBÖJ:
    120 x 4
    122,5 x 4

BÄNKPRESS:
    100 x 2
    90 x 4

BICEPSCURL:
    55 x 5
    50 x 6

TRICEPSDIPS:
    BW+50 x 2
    BW+40 x 5

LÅRCURL:
    FULLMAG x 3
    12an x 6

Kände mig stark idag. Det ska väl vara bänken som jag är lite missnöjd med då, men vafan va ett tag sen ja körde den oxå, dessutom hade jag ingen passare idag.

Nu när jag sover mycket bättre och sköter kosten igen så märks det på gymet oxå. Nu är det bara att ösa på i samma anda framöver så blir det här mycket bra. Bara att tjura till lite innan så!!

Kan säga att jag gillar att köra 2-5 reps, allt över det känns som konditionsträning :p sen svarar min kropp mycket bra på den typen av träning oxå.

Peace

Viewing 15 posts - 76 through 90 (of 165 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.