- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
17 oktober, 2008 at 21:20 #249958Anonym anvandareMember
17/10-08
Dagen intag av mat blev följande:
4350 kcal
348 protte
448 kolisar
129 fett 😮Anledningen till allt fett är för att jag åt en dubbelbottnad pizza som middag :whistle: Fasen vad gott det va!!
Mätt och belåten tänker jag göra kväller tidigt. Går nog och lägger mig nu :lazy:
19 oktober, 2008 at 12:02 #249959Anonym anvandareMemberHoppade lite igår, kul som fan! kan vara sista hoppen på säsongen så bäst att passa på…delar med mig av det vackra
Jag tittar ut innan jag ska hoppa för att se vart jag ska kliva av. Mycket vackert nu på hösten. Luften är alldeles klar
19 oktober, 2008 at 20:45 #249960Anonym anvandareMember[youtube=]
En liten film på när jag hoppar ut från 3000m i lördags.
Hoppas det lockar folk at börja hoppa19 oktober, 2008 at 20:59 #249961Anonym anvandareMemberFan, man får ju svindel!
20 oktober, 2008 at 01:55 #249962Anonym anvandareMemberhenkebenke wrote:Fan, man får ju svindel!
nej då…testa så får du se/känna!!20 oktober, 2008 at 13:43 #249963Anonym anvandareMemberTjena Pälle! Dagsformen ser sjukt bra ut (är avis)!
Tänkte testa [http://www.kyokushinlund.se/ Kyokushin Karate]! Har du någon erfarenhet av detta? Är sjukt taggad att börja med kampsporten igen…
Kör hårt!
Mvh Calle
20 oktober, 2008 at 18:35 #249964Anonym anvandareMemberCalle Sirén wrote:Tjena Pälle! Dagsformen ser sjukt bra ut (är avis)!Tänkte testa [http://www.kyokushinlund.se/ Kyokushin Karate]! Har du någon erfarenhet av detta? Är sjukt taggad att börja med kampsporten igen…
Kör hårt!
Mvh Calle
Oj! tack! 😮
Säga vad man vill om Kyokushin-karate, men de grabbarna och tjejerna är ena hårda jävlar!
Tränade lite med Kyokushinfolk på Budohuset Banzai i Gbg när jag bodde där nere.
Har väl inte direkt någon jätte erfarenhet av just Kyokushin men jag tycker att det kan vara något att träna om man gillar fullkontakt utan handskar!
Fullt ös mot kroppen är vad som gäller, förutom sparkarna för de får du sätta mot huvudet, dock inte slag. Får vara beredd på lårkakor och ömma knogar.
De lägger inte så stor tid på kata heller som vi gör i Shotokan. Det är en mer ren fighting stil kan man säga. Men eftersom det är karate så måste det finnas lite kata med iallafall verkar det som(?)
Vet inte om det här hjälpte dig så mycket, men prova kör ett tag och se vad du tycker….du har säkert stor glädje av ha tränat Taekwondo, faktum är att jag tror du kan dominera på mattan om du kan sätta snabba hårda sparkar mot huvudet
20 oktober, 2008 at 18:56 #249965Anonym anvandareMember20/10-08
Skriver inte ner uppvärmningen.
CHINS PRONERAT BREDA:
BW+30 x 4
BW+30 x 4MARKLYFT:
200 x miss, men inte med mycket.
180 x 3STÅENDE AXELPRESS BAKOM HUVUDET:
50 x 3
40 x 8HANTELLYFT ÅT SIDAN:
12,5 x 10
12,5 x 10SHRUGS MED STÅNG:
170 x 12
150 x 15Träningen går framåt Men jag hade inget på gymmet att göra idag! Ska ju köra detta pass på tisdagar, men la det idag istället för ja va så sugen…men bättre att jag vilat. Hade inte samma energi som jag brukar.
I marklyft va det så nära att jag tog 200! Men ja är lite trött ländryggen så jag vågade inte riktigt köra fullt ut. De är därför det hade varit bättre att vila idag och gjort ett bättre pass framöver istället, men men….
Filmade lite på dagens pass, så ja lägger nog ut lite film när jag redigerat den.
Detta är när jag missade på 200kg, det kommer inte med i filmen :p
20 oktober, 2008 at 20:44 #249966Anonym anvandareMemberPälle wrote:Oj! tack! 😮Säga vad man vill om Kyokushin-karate, men de grabbarna och tjejerna är ena hårda jävlar!
Tränade lite med Kyokushinfolk på Budohuset Banzai i Gbg när jag bodde där nere.
Har väl inte direkt någon jätte erfarenhet av just Kyokushin men jag tycker att det kan vara något att träna om man gillar fullkontakt utan handskar!
Fullt ös mot kroppen är vad som gäller, förutom sparkarna för de får du sätta mot huvudet, dock inte slag. Får vara beredd på lårkakor och ömma knogar.
De lägger inte så stor tid på kata heller som vi gör i Shotokan. Det är en mer ren fighting stil kan man säga. Men eftersom det är karate så måste det finnas lite kata med iallafall verkar det som(?)
Vet inte om det här hjälpte dig så mycket, men prova kör ett tag och se vad du tycker….du har säkert stor glädje av ha tränat Taekwondo, faktum är att jag tror du kan dominera på mattan om du kan sätta snabba hårda sparkar mot huvudet
Tjena Pälle!
Tack för ett välformulerat svar, det gillar vi! :emo-thumb
Faktum är att du har inspirerat mig att börja igen. Dessvärre kommer jag förmodligen att hamna i nybörjargruppen till en början, eftersom jag inte har någon koll på Karate och dess termenologi. Dock bör den mesta av tekniken ligga nära till hands.
Annars verkar träningsformen passa mig bra (är en fighter, löjligt men sant) :ph34r:Återkommer med en update över hur mycket stryk jag har fått…
Ha en trevlig kväll, och kör hårt!
Mvh Calle
20 oktober, 2008 at 21:25 #249967Anonym anvandareMemberCalle Sirén wrote:Tjena Pälle!Tack för ett välformulerat svar, det gillar vi!
Faktum är att du har inspirerat mig att börja igen. Dessvärre kommer jag förmodligen att hamna i nybörjargruppen till en början, eftersom jag inte har någon koll på Karate och dess termenologi. Dock bör den mesta av tekniken ligga nära till hands.
Annars verkar träningsformen passa mig bra (är en fighter, löjligt men sant) :ph34r:Återkommer med en update över hur mycket stryk jag har fått…
Ha en trevlig kväll, och kör hårt!
Mvh Calle
Kul att jag kan inspirera dig! 😮
Precis som du gjort för mig när det gäller AF. Är faktiskt löjligt sugen på att ställa upp i AF nästa år, eller två år om allt går som det ska med träningen.Ska bli kul att få höra hur det gått för dig på karateträningarna :pop:
Lycka till! keep em up and u do fine :aggresiv:
20 oktober, 2008 at 21:31 #249968Anonym anvandareMemberJa, här kommer en liten video från gymmet idag då….enjoy!
[youtube=]
20 oktober, 2008 at 21:50 #249969Anonym anvandareMemberBra video, jävligt kul text i början och bra låt!
22 oktober, 2008 at 19:43 #249970Anonym anvandareMemberhenkebenke wrote:Bra video, jävligt kul text i början och bra låt!tack, man försöker iaf
Kanske gör något lite seriösare när jag ökat i vikter mm, den som lever får se..
22 oktober, 2008 at 22:53 #249971Anonym anvandareMemberIdag blev det ca 1,5 tim karateträning. Ganska hård täning faktistfaktist.
Körde mycket basic med inriktning på fight, dvs kombinationer mm.Har dragit upp kalorierna ganska rejält nu. Men makron är fortfarande dominant av protein, utom på träningsdagar då jag bokstavligt vräker i mig kolisar. Det är inte ovanligt med en hel limpa och en massa annat mumsigt som jag kan hitta.
Detta borde föra mig till tyngre vikter i gymmet och mer muskler på kroppen. Men! Jag passar mig för att bli fet igen, hehe….no more mr fat guy! :nono:24 oktober, 2008 at 11:42 #249972Anonym anvandareMember24/10-08
Skriver inte ner uppvärmningen.
KNÄBÖJ:
140 x 1
130 x 3
120 x 6 RP x1BÄNKPRESS:
105 x 1
1 min vila
105 x 1
1 min vila
105 x 1
1 min vila
105 x 1
3-5 min vila
95 x 3BICEPSCURL:
60 x 4
55 x 5TRICEPSDIPS:
55 x 1 (haha, lite väl höga tankar om mig själv) 😮
45 x 5LIGGANDE LÅRCURL:
FULLMAG x 5
FULLMAG x 4STÅENDE VADPRESS:
55 x 15 DC STILJa, det här passet är ju rätt ok. Forfarande lite trött i ryggen från måndagspasset så knäböjen va ganska tung. 140 X 1 var mer en tung uppvärmning.
Bänkpressen gick hyfsat. 105 X 1 med en min vila mellan seten var jobbigt. Men det tog bra!
Sen var det en singel på 55kg i dips då! hehe…kände för att lassa på lite, man vaknartill liksom inför det andra setet då….
Allt finns på film, kanske lägger ut en liten rulle senare om ja orkar…
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.