Sportjournalen

Home Forums Dagböcker Sportjournalen

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 106 through 120 (of 165 total)
  • Author

Bra mannen! Fint pass. Saknar tiden da man var uppe pa hogre vikter, kor val lite mer forsiktigt nu, men mest ocksa for att man tappat fran dieten, men men ska sluta vara sa tontig nu jag och borja ta i igen istallet. Ha en trevlig helg och keep it up. MVH cesse

Steppen1983 wrote:
    Bra mannen! Fint pass. Saknar tiden da man var uppe pa hogre vikter, kor val lite mer forsiktigt nu, men mest ocksa for att man tappat fran dieten, men men ska sluta vara sa tontig nu jag och borja ta i igen istallet. Ha en trevlig helg och keep it up. MVH cesse

Tackar. Jo man kan tappa lite i styrka när man tappar vikt. lika för mig oxå, är påväg tillbaka nu dock :)

Åååhej, här pressar vi vidare. Bra, bra, bra. Vad är meningen med singlarna i bänkpressen? Har du provat någon prestationshöjare än, eller?

nutz wrote:
    Åååhej, här pressar vi vidare. Bra, bra, bra. Vad är meningen med singlarna i bänkpressen? Har du provat någon prestationshöjare än, eller?

Jag har inte testat någon prestationshöjare än..väntar med det tills det börjar gå lite tungt igen ;)

Meningen med singlarna är lite olika. Men I karate behöver jag vara explosiv som satan, det får jag av singlarna.
    Kan man inte köra fler reps typ 3-5, eller måste jag köra singlar för det(?) nej! jag måste inte köra singlar, men desto tyngre vikt desto mer måste nerverna samarbeta och desto jobbigare för mitt psykiska. Sen för att göra det mer spännande så kör jag fler singlar. Att köra en singel är inte en utmaning för mig, så varför inte försöka göra 4 singlar på 5 min (haha… lät nästan som en kväll på krogen de där) Nä skämt å sido…De andra är den psykiska delen. Att plocka fram den elakaste jäveln som finns i mig på kort tid och när jag behöver det. Att köra 4 singlar på kort tid är extremt jobbigt. Tanken är att man ska göra dessa som RP men jag har inte kört tungt tillräckligt länge för att våga mig på den påfrestningen. Då vilar man kanske bara 10-20 s mellan seten.

Viktigt att kommaihåg är vilan från dessa påfrestande set. Det blir en del jobb för cns att hålla på så här. Så kör inte så här mer än en par veckor för att sedan återgå till 3-5 reps eller vad det är man kör.

Hoppas jag kunde svara någorlunda på din fråga?

Tjena mannen!

Kul video måste jag säga! :emo-thumb Körde karate idag och jag måste säga att det var bland det jobbigaste jag har gjort på länge… Haha :D Sparkade dock högst av alla 8) Man har allt kvar tekniken (från Taekwondon), men det är ringrostig…

Hur mycket väger du/längd?

/ Calle

Pälle wrote:
    Hoppas jag kunde svara någorlunda på din fråga?

Absolut. Det är skoj att lägga in lite styrketräning just för kampsporten.. :) Jag körde en del push-press förrut och jag vill tro att det gav mig en hel del extra krut i mina slag.

Calle Sirén wrote:
    Tjena mannen!

Kul video måste jag säga! :emo-thumb Körde karate idag och jag måste säga att det var bland det jobbigaste jag har gjort på länge… Haha :D Sparkade dock högst av alla 8) Man har allt kvar tekniken (från Taekwondon), men det är ringrostig…

Hur mycket väger du/längd?

/ Calle

Haha…fan va kul! fortsätt gärna uppdatera dina framgångar, spännande! ja, nog kan det vara jobbigt ibland, men de är jävligt kul när det går bra :) Tävling om en månad funderar på att ställa upp trotts min konstiga muskel i magen…de ska nog gå, annars har jag nått att skylla på iaf hehe…;)

Just nu väger jag pinsamma 84kg på 185cm

nutz wrote:
    Absolut. Det är skoj att lägga in lite styrketräning just för kampsporten.. :) Jag körde en del push-press förrut och jag vill tro att det gav mig en hel del extra krut i mina slag.

Ja precis…. Körde en del ”riktig” anpassad styrketräning ett tag för karate. T ex med viktmanschetter mm. Men jag tyckte faktiskt att styrkelyft gav mig mer iform av explosivitet än de lättare snabbare övningarna…men de där är säkert olika hur man tycker själv.
    För explosivitet: tung styrka
    För snabbhet: avslappning i teknikerna mot säck eller pads
    De är vad jag kommit fram till som funkar för mig….men då kör vi oftast bara en knockoutteknik sen är det över, lite skillnad från boxningen antar jag(?) :ike:

Pälle wrote:
    Haha…fan va kul! fortsätt gärna uppdatera dina framgångar, spännande! ja, nog kan det vara jobbigt ibland, men de är jävligt kul när det går bra :) Tävling om en månad funderar på att ställa upp trotts min konstiga muskel i magen…de ska nog gå, annars har jag nått att skylla på iaf hehe…;)

Just nu väger jag pinsamma 84kg på 185cm

Tävla i vad? AF!!?

Calle Sirén wrote:
    Tävla i vad? AF!!?

Jasså..nä…karate :) Ursäkta mina dåliga formuleringar

Pälle wrote:
    Jasså..nä…karate :) Ursäkta mina dåliga formuleringar

Ja Ok! Jag tänkte att det var snabba ryck, eftersom vi har skivit till varandra om en framtida AF-satsning innan. Lycka till!

Calle Sirén wrote:
    Ja Ok! Jag tänkte att det var snabba ryck, eftersom vi har skivit till varandra om en framtida AF-satsning innan. Lycka till!

AF är jag sugen på men det får dröja lite till. Har inte tillräckligt bra fysik för det just nu : Om ett år kanske :)

28/10-08

Skriver inte ner uppvärmningen.

BW+KEDJEBÄLTE VAR IDAG 88KG

CHINS PRONERAT BRETT:
    BW+32,5 x 3
    BW+32,5 x 3

SÅENDE AXELPRESS BAKOM HUVUDET:
    50 x 4
    45 x 7

HANTELLYFT ÅT SIDAN:
    12,5 x 14
    12,5 x 10

RUMÄNSKA MARKLYFT:
    200 x 4

MARKLYFT:
    180 x 4

SHRUGS MED STÅNG:
    170 x 20
    150 x 20

STÅENDE VADPRESS DC STIL:
    60 x 15

Tyvärr kan jag inte vara nöjd med dagens pass. Tror det är helgens bravader som spökar i bakhuvudet.
    Kunde inte fokusera till 100% & det gjorde att jag inte blev tillräckligt aggressiv sas.

Men jag gjorde iaf bättre ifrån mig idag än förra veckan och det är huvudsaken.

Pälle wrote:
    Ja precis…. Körde en del ”riktig” anpassad styrketräning ett tag för karate. T ex med viktmanschetter mm. Men jag tyckte faktiskt att styrkelyft gav mig mer iform av explosivitet än de lättare snabbare övningarna…men de där är säkert olika hur man tycker själv.
    För explosivitet: tung styrka
    För snabbhet: avslappning i teknikerna mot säck eller pads
    De är vad jag kommit fram till som funkar för mig….men då kör vi oftast bara en knockoutteknik sen är det över, lite skillnad från boxningen antar jag(?) :ike:

Nu har jag visserligen inte tränat någon grenspecifik styrketräning som sådant(mer än mina egna påhitt: frivändningar, smalbänk och push-pressar) men jag är nog böjd att hålla med dig. Det är absolut tunga marklyft och i synnerhet tunga knäböj som utvecklat min explosivitet mest känns det som. Jag är övertygad om att man kan bygga en grym uthållighet genom teknikträning på säck och mitts, som du säger.

Muay Thai är nog lite som karate, det är pang på och alla tekniker slås med full kraft för att knocka. Det blir korta matcher med hög intensitet.. :)
    Är det shotokan du tränar, eller vad heter det? Jag har läst om något som kallas för knockdown karate, är det nått liknande?

nutz wrote:
    Jag har läst om något som kallas för knockdown karate, är det nått liknande?

Det är det yours truly numera kör 8)

Pälle: Bra marklyft!

Viewing 15 posts - 106 through 120 (of 165 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.