Stålmannen och Clara Kent goes to the gym

Home Forums Dagböcker Stålmannen och Clara Kent goes to the gym

• This topic is empty.
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author

Som alla vet så är Stålmannen en jävligt hård kille. Stålmannen i den här dagboken representeras av min sambo, aka. Ytterligare en sak som alla som har tv3 (och inte har kunnat missa något av de 3974 avsnitt av Lois & Clark som visats) vet, är att Stålmannen inte bara är den formidable Stålmannen, utan också den supertöntige, fumlige och totalt bortkomne Clark Kent. Den sistnämnde representeras i denna dagbok av mig, Zäta. Men, det är lika bra att vi gör saken klar, jag äro ingen man, jag äro kvinna. Därav föddes Clara Kent.

Stålmannens karriär på gymmet är långvarig och imponerande, här kommer lite snabb och cool info som jag anser att alla läsare måste delges:

Ålder: 27
    Maxlyft bänk: 135 kg
    Maxlyft marklyft: 202,5 kg
    Maxlyft knäböj: 190kg (2004) 165kg (2009)
    Antal år bortslösade på gym: 7
    Övrigt värt att veta: Slutade 10 i finalen i Fitness5 2009. Är jävligt cool och hård på alla sätt och vis.

Clara Kents karriär på gymmet är en sorglig historia. Jag satte för första gången min fot på ett gym i maj 2008. Jag tränade min degiga kropp hårt och intensivt under hela sommaren, hösten och vintern. Den gick från status degig till något gräddad. Jag lyckades klara fystesterna för att bli Polis. Därefter har jag inte varit på gymmet och hälsat på, förrän för 4 dagar sen. Här kommer lite snabb och ocool info som jag bjuder på för att ge er alla ett gott skratt:

Ålder: 26
    Maxlyft bänk, marklyft och knäböj: inget man skryter med
    Antal år bortslösade på gym: 0
    Övrigt värt att veta: Är bra på att steka pannkakor.

Mina obefintliga meriter till trots har jag beslutat att ta den oövervinnerlige Stålmannen till hjälp för att göra den nu åter degiga kroppen något mer lik vad som skulle kunna kallas en vältränad kvinna. Vägen dit lär vara lång och hård, men ska man ut i stora världen och fajtas med busar, bovar och banditer börjar man ana att det är mer eller mindre oundvikligt. Dessutom har jag inget bättre för mig.

Så, i tisdags började helve… jag menar träningen. Jag har fått reda på (genom att kolla andra dagböcker, jag har fan aldrig läst nån innan!) att man ska plita ner träningsupplägget i dagboksskrället, så håll i er nu, för det har jag fått göra:

Dag 1
    Övning Set Reps
    Sittande sidolyft (hantel) 4 12-15 st
    Sittande hantelpress 4 8-10 st
    Skullcruschers i maskin 4 12-15 st
    Dips 4 8-10 st
    Hantelshrugs 4 12-15st
    Stångshrugs (smith maskin) 4 8-10st
    kabelcrunches 3 8-10st

Dag 2
    Övning Set Reps
    Benspark 4 12-15 st
    Knäböj (smal fotställning) 4 8-10 st
    Lårcurl (liggande) 4 12-15 st
    Raka marklyft 4 8-10 st
    Sittande vadpress 4 15-18st
    Stående vadpress 4 8-10st

Dag 3
    Övning Set Reps
    Stående raka latsdrag 4 12-15st
    Latsdrag (medelbrett) 4 8-10st
    Sittande kabelrodd 4 12-15st
    Stångrodd 4 8-10st
    Baksida axlar i maskin 4 12-15st
    Framåtlutande sidolyft 4 8-10st
    Ryska twist 3 8-10st

Dag 4
    Övning Set Reps
    Lutande hantelflyes 4 12-15st
    Lutande bänkpress 4 8-10st
    Kryssdrag med kabel 4 12-15st
    Liggande hantelpress 4 8-10st
    Scottcurl (hantlar) 4 12-15st
    Stående skivstångscurl 4 8-10st
    Sittande vadpress 4 15-18st
    Stående vadpress 4 8-10st

Vi tränar efter nån bok som heter The Maximum Muscle Guide av Joachim Bartoll, fråga inte mig om vad som står i den, jag har inte läst den :whistle:.

Träningsupplägget ni ser här ovan skall följas i 4 veckor enligt Slavdriv… jag menar Stålmannen. I boken betecknas det som Block 2. Sen går vi följdaktligen vidare till Block 3 (men det fattade säkert ni också, trots att ni är imbecilla kroppsbyggare allihopa).

Har ni frågor om träningsupplägget så överlåter jag till Stålmannen (aka) att svara för jag vetifasen vad vi håller på med, jag bara åker med :emo-thumb. Om ni också vill åka med så häng på vetja, det är gratis! :D

Tack för den presentationen :D jösses….

Men med svett, skratt och nära till tårar har vi klarat oss genom första veckan av höstens 16 veckors upplägg.
    Tror till och med att Zäta gav ifrån sig ett högljutt knyst när hon tog i emellanåt. Fick ju plocka bort väldigt mycket vikt eftersom vi kör två övningar tillsammans och det var sjukt mycket jobbigare kan vi nog lova båda två!

Ingen direkt koll på maten har vi haft, men nästa vecka tar vi tag i även det projektet. Ensam kör jag igång med kostkollen och hon hoppar på tåget en vecka senare (bortrest).

Visar samtidigt inga resultat från veckan som gått, utan tar det löpande så vi ser om vi gör några ökningar eller inte..

Måste ju göra ett tillägg:
    Zäta var ute och joggade i morse innan frukost,
    lagade frukost till mig (jag sov hela morgonen)..
    mmm, jag har det bra!!!

Vilken presentation!!
    Detta ska bli kul att följa! Lycka till!

Eftersom Clara Kent är i Stockholm denna veckan blir det bara jag som tränar och uppdaterar dagboken. (Hon tränar också iofs..)

Skönt!!!
    Så kan man sammanfatta dagen träningspass.
    Målet för denna veckan är att:
    1. öka vikten.
    2. Sänka repetitionerna till 10-12st resp 6-8st.
    3. utöka med ett set.
    Tycker jag lyckades ganska bra idag. Några set där
    jag tappade fokus och inte orkade hela vägen.
    Men jag har fler gröna siffror än röda =)

Var även första arbetsdagen efter semestern idag och
    jag känner mig faktiskt sliten.. Klockan ringde kl 05 och det var
    dags för dagens första proteinpuls för kroppen.
    Inte van vid att gå upp SÅ tidigt längre!!!
    Äter efter ett kostprogram där man ska skapa proteinpulser
    mellan måltiderna, lite annorlunda men mättande och kul =)
    Det är väldigt mycket man ska äta kan jag lova!!
    Specielt frukosten, fattar inte hur jag ska få i mig allt..

Dags att fortsätta plita på kostschemat samt fixa kvällens måltider.
    Tonfisk, ägg, rågbröd och grönsaker..
    Sedan även, Kasein, äpple och Omega3.

Dagens pass.
    [img=http://www.metrobloggen.se/UserFiles/18.6790/Image/Blockvdag(2).jpg][/b]

Missade ju att uppdatera efter tisdagens pass!
    Allt går bra nu!
    Har ju haft ett uppehåll under sommaren så det är nog tryck och muskler som sakta men säkert hittar tillbaka:up:
    Stark och nöjd :D

Orkar inte skriva för mycket, ska på begravning imorgon..
    Men här kommer resultaten för de senaste 2 passen.
    [img=http://metrobloggen.se/UserFiles/18.6790/Image/Blockvdag(3).jpg][img=http://metrobloggen.se/UserFiles/18.6790/Image/Blockvdag(4).jpg]

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.