Starkare och snabbare-Stenberg

Home Forums Dagböcker Starkare och snabbare-Stenberg

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 76 through 90 (of 198 total)
  • Author
    Magnus Larsson wrote:
    Jag kunde inte kolla på filmen :O

”åtgärden kunde inte genomföras”. Sitter m mobilen

Då är den inte godkänd för mobilenheter. Även det får man kryssa i på tuben.

Gober wrote:
    Magnus Larsson wrote:
    Jag kunde inte kolla på filmen :O

”åtgärden kunde inte genomföras”. Sitter m mobilen

Då är den inte godkänd för mobilenheter. Även det får man kryssa i på tuben.

Letat i en kvart nu men hittar ingen ruta för mobilenheter :-(

Ser ut som att du har bra kontroll i bänken. Jag kan verkligen inte mycket om teknik i bänk, men träffar u inte stången lite väl högt upp på bröstet? Ser nämligen ut som det är ett par centimeter över bröstvårtorna som stången träffar! (Man brukar väl tala om att träffa mitt över eller t o m just under bröstvårtorna).

I övrigt så vill jag bara berömma bilderna! Ser fasen bra ut i mina ögon; inte för stort och inte för litet! Lagom smärt och hårig. Kanske vill ha lite mer massa, lite större, men inte mycket! Grymt!

Malicious wrote:
    Ser ut som att du har bra kontroll i bänken. Jag kan verkligen inte mycket om teknik i bänk, men träffar u inte stången lite väl högt upp på bröstet? Ser nämligen ut som det är ett par centimeter över bröstvårtorna som stången träffar! (Man brukar väl tala om att träffa mitt över eller t o m just under bröstvårtorna).

I övrigt så vill jag bara berömma bilderna! Ser fasen bra ut i mina ögon; inte för stort och inte för litet! Lagom smärt och hårig. Kanske vill ha lite mer massa, lite större, men inte mycket! Grymt!

Skall tänka på vart stången landar nästa pass men med dagens träningsvärk tog det på rätt ställe iallafall :-)

Massa skall läggas på i alla kroppsdelar under höst,vinter och vår innan en liten deff nästa sommar. Kommer dock inte bulka upp mig rejält utan köra på balans eller litet överskott.

Håret på kroppen kan man alltid raka bort men det lär väl ta ett tag :-) Bilden ljuger lite iallafall hihi.

Pump underkropp avklarat med ökningar och bra kontakt. Vikten står still trots kcal underskott så måste se över vad det är som är fel i maten. Får i mig tillräckligt med protein men lite för mycket fett så får nog snåla in på vissa saker.
    Ja ja så länge kroppen förändras till det bättre är det bara att köra på.

Benpress:
    146 kg*10 + 5,5 kg hela serien
    146 kg*10
    146 kg*10
    146 kg*10
    146 kg*10
    146 kg*10 Herrejösses vad slut i låren jag va efter sista

1 minut vila mellan seten

Bencurl sittande:
    57 kg*10 + 2,5 kg hela serien
    57 kg*10
    57 kg*10
    57 kg*10
    57 kg*11 Nu börjar det ta emot i denna övning med och man får plåga sig satan sista 2 seten.

Benspark:
    75,5 kg*10 +2,3 kg hela serien
    75.5 kg*10
    75.5 kg*10
    75.5 kg*10
    75,5 kg*10 Körde med stopp efter 5 reps på set 3,4 och 5 och det kramade ur riktigt rejält.

Raka mark fri stång:
    70 kg*10
    70 kg*10
    70 kg*10
    70 kg*10 Bytte hantlar mot stång då vikten på hantlar tar slut vid 28,5 kg.

Vadpress maskin sittande i benpressmaskin med lätt böjda ben:
    155 kg*20 + 6,7 kg hela serien
    155 kg*20
    155 kg*20
    155 kg*20
    155 kg*20
    155 kg*22 Nu kör jag 2 extra set mot utgångspunkt för att kräma ur rejält.

Sit-ups på pilatesboll:
    KV*25 + 3 rep
    KV*22
    KV*20
    KV*20

[Sneda magmuskler i maskin 3 åt vänster och 3 åt höger:
    50 kg*20
    50 kg*20
    50 kg*20

Bra pass och imorgon blir det Pump överkropp. Nu skall det lagas proteinpannkakor igen :-)

Är inte knäböj med i erat Power/Pump upplägg, eller tycker ni bara inte om den övningen? För jag ser att varken du, getto eller gober kör knäböj?

Angående vikten så kanske du bär på mer vätska/glykogen nu än för några dagar / någon vecka sedan? Har du ätit samma mängd kolhydrater den senaste veckan, eller har du lockats av att få lite mer pump och energi, så att du ätit lite mer kolhydrater :) ?

Kör hårt !

kuulan wrote:
    Är inte knäböj med i erat Power/Pump upplägg, eller tycker ni bara inte om den övningen? För jag ser att varken du, getto eller gober kör knäböj?

Angående vikten så kanske du bär på mer vätska/glykogen nu än för några dagar / någon vecka sedan? Har du ätit samma mängd kolhydrater den senaste veckan, eller har du lockats av att få lite mer pump och energi, så att du ätit lite mer kolhydrater :) ?

Kör hårt !

Jag har kört lite knäböj 90 grader på pumppassen tidigare om du tittar men var helt slut i låren efter detta pass så hoppade över detta denna gång.

Har ju lagt till lite pasta,ris och potatis men inte mer än 50-100 gram om dagen. Kan dock vara vätska

Om jag kollar 2 veckor tillbaka i min matdagbok så snittar jag ca 225 gram protein, 140-150 gram kolhydrater samt 70-75 gram fett. Dock har det smugit sig in lite mer fett sedan jag började steka i cocosfett men vet inte om det är bra eller dåligt?

Provade att göra protein sorbetglass idag och funkade kanon.

2 dl frysta jodgubbar
    1 dl kall mjölk
    2 msk proteinpulver och nu hade jag Scitec vanilla very berry

Kör ihop allt med stavmixer och in i frysen en stund.
    Funkade kanon så nu kan man unna sig lite glass då och då :-)

Pump överkropp idag och det gick riktigt bra. Dock fick jag sådan sjuk pump i bröstet efter lutande hantelpress att det var svårt att genomföra plana hantelpressar så jag fick ta bort ett set :-)
    Har även insett att jag har en jävla vilja och vägrar ge upp utan att ha klarat 10 även om man går till failure ibland.
    Annars känns allt okej och det går framåt.

Uppvärmning promenad 5 min samt utåtrotationer för axlar 5 kg*3×12.

Lutande hantelpress:
    23,5 kg*11 + 2,5 kg hela serien
    23,5 kg*11
    23,5 kg*10
    23,5 kg*10
    23,5 kg*10

60 sek vila mellan seten

Plan hantelpress:
    26 kg*8 sjuk pump så fick sänka detta pass som förra
    23,5 kg*10
    23,5 kg*10 Tog bort ett set då jag kände mig klar efter 3 set.

60 sek vila mellan seten

Chins brett grepp:
    KV*9 + 1 rep
    KV*7 + 1 rep
    KV*6
    KV*7

60-70 sek vila mellan seten.

Hantelpressar axlar sittande utan ryggstöd:
    16 kg*11 + 1 rep
    16 kg*10
    16 kg*8 – 2 rep så gick ned på sista
    13,5 kg*11

Ryggresningar i maskin:
    75,3 kg*12
    75,3 kg*12
    75,3 kg*12 Denna övning är sjukt jobbig set 2 och 3 vilket gör att jag inte kör slut på mig under första setet.

60 sek vila mellan seten

Bicepscurl med rakstång supersettat med Skullcrusher:
    37,5 kg*11—11 kg*11 + 1 rep biceps och + 1 kg hela serien på triceps
    37,5 kg*11—11 kg*11 + 1 rep biceps
    37,5 kg*11—11 kg*11 + 1 rep biceps
    37,5 kg*10—11 kg*10
    37,5 kg*11—11 kg*9 + 1 rep biceps samt failure på triceps

Ca 60 sek vila mellan seten

Hantellyft sida superstettat med flyes i CC:
    11 kg*12—25 kg*12 + 1 rep på axlar
    11 kg*12—30 kg*10 + 1 rep på axlar
    11 kg*12—30 kg*10 + 1 rep på axlar

Körde även några set framsida axlar, biceps, triceps, flyes, shrugs, hantellyft sida, roddmaskin rygg samt utåtrotationer.

Längd på pass ca 75 minuter med högt tempo och bra tryck.
    Nu har man laddat med mat samt skall bort och äta ikväll.

Hittade även äggvita på 1 liters förpackning igår på Ica Maxi Ingelsta så slipper man kasta så många äggulor.

sjysst pass!!!……….;-)

bighulken wrote:
    sjysst pass!!!……….;-)

Öhhhhhhh tack så mycket :)

kuulan wrote:

Jag har ett par set frontböjar i mitt program… Fyror, femmor och tior brukar jag varva.

Secret: fint att få sådan pump att det knappt går att slutföra set-serien, hehe. Tycker pumpen är ganska viktig rent
    psykologiskt. Det är peppande att blåsa upp en storlek, om än bara för en kort stund.

[/quote]

Jag har ett par set frontböjar i mitt program… Fyror, femmor och tior brukar jag varva.

Secret: fint att få sådan pump att det knappt går att slutföra set-serien, hehe. Tycker pumpen är ganska viktig rent
    psykologiskt. Det är peppande att blåsa upp en storlek, om än bara för en kort stund.[/quote]

Ja visst är det. Inte ofta jag får avbryta för att orken tar slut men nu var vet det dags. Efter förra max passet hade jag träningsvärk i två dagar och det är inte ofta jag får just nu :-)

Stort grattis Sverige till finalplats i handboll.
    Fan måste det vara så spännande varje match.

Max underkropp igen. Var lite tungt att ta sig till gymet idag men väl där ett helt okej pass.
    Konstigt att det känns som söndag idag i min kropp fast det bara är lördag.
    På måndag är det åter jobb igen vilket känns skönt att komma igång med rutiner samt att jag började ett nytt jobb 1 månad innan semestern vilket känns inspirerande att komma igång med.
    Samtidigt har jag haft extremt roligt med min dotter som snart blir 4 år men även det tar ut sin rätt :-)

Benpress maskin:
    202,3 kg*6 + 1 rep hela serien
    202,3 kg*6
    202,3 kg*6
    202,3 kg*6
    202,3 kg*6
    Tog bort ett set då jag haft lite ont i ljumske samt höger knä och ville inte riskera något.

Raka marklyft med fri stång:
    105 kg*5 + 2,5 kg hela serien
    105 kg*5
    105 kg*5
    105 kg*5
    105 kg*6

Marklyft: kör detta för jag gillar övningen.
    127,5 kg*8
    127,5 kg*8 + 1 rep
    Körde bara 2 set här idag.

Benspark:
    107,3 kg*5
    107,3 kg*5
    107,3 kg*5
    107,3 kg*5
    107,3 kg*6 Älskar denna när man kramar upp vikten och känner som låret vill sprängas :-)

Vader i smithen supersettat med bencurl sittande:
    127,5 kg*10—71 kg*6
    127,5 kg*12—71 kg*6
    127,5 kg*12—71 kg*6
    127,5 kg*10—71 kg*6
    127,5 kg*10

Imorgon blir det max överkropp och hoppas på samma kontakt och träningsvärk som senast :-)

Viewing 15 posts - 76 through 90 (of 198 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.