- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
30 september, 2007 at 22:32 #79780Anonym anvandareMember30 september, 2007 at 22:32 #711375Anonym anvandareMember
Tjenare!
Ska börja föra anteckningar om träningen min och varför inte då skriva dessa här och få lite feedback på träningen, både positivt och negativa sådana!Vem är jag då:
-27år gammal
-Vikt 78kg
-Längd 177
-Jobbar som idrottslärare, utbildad styrketräningsinstruktör via S.A.F.EHar styrketränat i 11 år nu med lite kortare uppehåll här och där. Har tidigare spelat fotboll på hyfsad nivå. Ska nu satsa ordenligt på styrketräning för första gången i mitt liv och gå upp några kvalitiva kilon. Bli starkare, hårdare och grovare är de självklara målen…:p
Bilder kanske kommer så småningom om intresse finns för detta självfallet. Har en gedigen kunskap om kost och träning men kanske är lite för insnöad på mitt så att säga.
Vecka 40 ser ut på kommande vis.
Måndag: Bröst + mage
Tisdag: Rygg (vidd) + underarmar + baksida lår
Onsdag: Vila (ev. aktiv sådan med cykel el. dylikt)
Torsdag: Armar + vader
Fredag: Axlar + mage
Lördag: Framsida lår + trap
Söndag: VilaDet blir lättare på benen under veckan då jag ej tränat dessa under några veckor pga lidingöloppet i lördags där jag var med och deltog.
1 oktober, 2007 at 22:25 #711376Anonym anvandareMemberDagens pass blev jobbigare än väntat och kroppen var absolut inte återhämtad efter lördagens lidingölopp. Att köra bröst såpass tididgt i veckan var en miss och det kommer att bli komplettering på den muskelgruppen i slutet av veckan.
Dagens pass (lättare sådant) bröst + mage
Hantelpress 4set 34kg hantel reps 12,10,10,10
Sned bänkpress i smith 4set 70kg reps 15,12,10,10
Sned flyes i kabel, 4set lätt vikt (20kg) till failure i varje set.
Pec dec 3 set 55kg lättaCrunches i maskin 4set max i varje, magen kändes fint.
Sit up på boll 4*30stSom sagt ett återhämtningspass då kroppen inte var hundra, återstår att se hur kroppen reagerar under en natts sömn.