- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
23 november, 2008 at 19:37 #704804Anonym anvandareMember
Hejhej,
Ja, då skall väl även jag starta en blogg, efter många tankar fram o tillbaka..
Kan inte att hjälpa att känna skam, då jag varken ser ut som FitnessMadde eller ngn annan här heller..
Men då jag är inne på detta forumet flertalet ggr om dagen för att skapa motivation och få råd/tips, så kände jag att en Dagbok kanske även vore det ultimata.. Där jag inte bara presterar i min egen värld, utan även visar den för övrigt folk, på gott och ont..Nu har jag för övrigt bara tränat seriösare i En vecka, så jag vet att min styrka är lite (snarare mycket) klen, men meningen är att den skall bli bättre, och att ni skall få skåda en utveckling..
Inte heller tänker jag använda mig av ord som ”hoppas”, ”försöka”, eller ”kanske”, utan använda ord som ”skall”.. Allt annat är ord för att inte kämpa tillräckligt och leder därför troligen istället en väg till ett misslyckande.Hur som helst så är jag som ni kanske förstod varken muskulös eller smal, utan är 170 cm lång och väger 66kg, hör och häpna.
Tilläggas bör att jag gick upp 2 kilon denna veckan trots all träning, kan detta ha berott på Kre-Alkalynet? Vem vet.. så ligger det iaf till.Kommer för övrigt precis hem från gymmet, där jag körde cardio och styrka (axlar, rygg och bröst)
75 min på crosstrainer = 1000kcal
(Kan inte alla översättningar, så skriver ibland vad som stod på respektive maskin)
Row/Rear deltoid: 35 kg x 10 reps x 4 set
Lateral raise: 17,5 kg x 10 reps x 4 set
Ryggsträckare: 95 kg x 10 reps x 4 set
Pulldown rygg: 47,5 kg x 10 reps x 4 set
Rectoral deltoid: 12 kg x 10 reps x 4 set (var första gången, så var jättesvag)
Shoulder press: 7,5 kg x 10 reps x 4 set (denna likaså)
Smalt latsdrag: 35 kg x 10 reps x 4 set
Bröstpress: 15 kg x 10 reps x 4 set (denna likaså)
Hantelrodd: 8kg x 10 reps 8 x 4 (denna likaså)
Latsdrag till bröstet: 25 kg x 10 reps x 4 set
… Hann inte klart då personalen kom och ville stänga.. men var trött ändå.Så det var allt för idag
23 november, 2008 at 19:37 #78860Anonym anvandareMember23 november, 2008 at 19:41 #704805Anonym anvandareMemberInte ska du vara blyg, jag ser inte heller ut som Fitnessmadde och min dagbok fick ändå mycket trevlig respons!
Svitjod förresten, är inte det isländska för Sverige?
23 november, 2008 at 19:57 #704806Anonym anvandareMemberhenkebenke wrote:Inte ska du vara blyg, jag ser inte heller ut som Fitnessmadde och min dagbok fick ändå mycket trevlig respons!Svitjod förresten, är inte det isländska för Sverige?
Hehe, ja, din dagbok är ju klockren=) Sex is always a Hot topic:emo-thumb
Ja, det är ett fornnordiskt namn, kallades förr för Svíþjóð, och som symboliserade det geografiska område där vi själva (Sverige) är idag..
23 november, 2008 at 20:02 #704807Anonym anvandareMemberSvitjod wrote:Hehe, ja, din dagbok är ju klockren=) Sex is always a Hot topic:emo-thumbSå pass, tackar tackar! 😮 (Nu blev JAG lite blyg.)
23 november, 2008 at 22:39 #704808Anonym anvandareMemberhenkebenke wrote:Så pass, tackar tackar! 😮 (Nu blev JAG lite blyg.)Henke, hon sa att sex var en het topic, inte en kille från aspö :p
Lycka till med träningen!!!
23 november, 2008 at 22:41 #704809Anonym anvandareMemberKul att du tagit dig mod att starta en liten dagbok, hoppas att flyter på bra!
24 november, 2008 at 12:34 #704810Anonym anvandareMemberDet här ser ut att bli en bra dagbok!
Startvikterna du kör med efetr bara en veckas seriöst tränande tyder på att det finns en del muskler ändå.Några direkta mål uppsatta? Viknedgång? Orka si och så mycket i någon övning? Eller bara bli starkare och mer slimmad?
Mål är alltid bra att sätta upp så tidigt som möjligt, mycket lättare att motivera sig och jobba mot ett uppsatt mål, risk att det blir mycket veleriträning annars.Kre-Alkalynet kan mycket väl vara upphov till en del viktuppgång, man binder som sagt en del vätska tack vare kreatinet.
24 november, 2008 at 20:06 #704811Anonym anvandareMemberhenkebenke wrote:Så pass, tackar tackar! 😮 (Nu blev JAG lite blyg.)Aaaw=)
24 november, 2008 at 20:07 #704812Anonym anvandareMemberRichard B wrote:Henke, hon sa att sex var en het topic, inte en kille från aspö :pLycka till med träningen!!!
*lol* Ni är bra roliga ni två, haha!
Tack så mkt!!
24 november, 2008 at 20:08 #704813Anonym anvandareMemberGustaf Lindberg wrote:Kul att du tagit dig mod att starta en liten dagbok, hoppas att flyter på bra!Tack så mkt, kul att höra! Yes, skall kämpa på
24 november, 2008 at 20:27 #704814Anonym anvandareMemberInsulinus wrote:Det här ser ut att bli en bra dagbok!
Startvikterna du kör med efetr bara en veckas seriöst tränande tyder på att det finns en del muskler ändå.Några direkta mål uppsatta? Viknedgång? Orka si och så mycket i någon övning? Eller bara bli starkare och mer slimmad?
Mål är alltid bra att sätta upp så tidigt som möjligt, mycket lättare att motivera sig och jobba mot ett uppsatt mål, risk att det blir mycket veleriträning annars.Kre-Alkalynet kan mycket väl vara upphov till en del viktuppgång, man binder som sagt en del vätska tack vare kreatinet.
Tack så mkt, det värmer=)
Mål,.. i nuläget är det att deffa ner mig så mkt jag kan, sedan är det att börja bygga upp mig, och ställa upp i ngn tävling år 2009, men tar en dag i taget just nu och tar ett mål i taget, deffandet Vikten jag söker är diffus.. ca 53 cm midja.. ca 55 kilogram, ngt liknande.. Kroppen avgör..
Enligt Fairing skall dessa inte vara vätskebildande, men vem vet.. kanske är lika vätskebildande som vanligt kreatin..
24 november, 2008 at 20:40 #704815Anonym anvandareMemberNyligen hemkommen från gymmet..
Även idag blev det 1000 kcal på cardio (ca 70 min crosstrainer).
Sen blev det:
Insida lår: 145kg x 10 reps x 4 set.
Framsida lår: 57,5kg x 10 reps x 4 set.
Mage/rotation: 50kg x 10 reps x 8 set.
Mage/crunch i maskin: 37,5kg x 10 reps x 4 set.
Baksida lår: 75kg x 10 reps x 4 set.
Benpress: 92,5kg x 10 reps x 4 set.
Hängande benlyft: 10 reps x 4 setKänner att jag är sugen på att börja mer med fria vikter sedan.. Så som Bänkpress, Benböj osv.. Skall börja lite smått när jag är nere i Lidköping/Gbg i december..
24 november, 2008 at 20:55 #704816Anonym anvandareMemberJag vet någon som kommer läsa den här dagboken dagligen iaf
Lycka till å kör hårt, är säker på att du kommer nå dina mål!:emo-thumb
24 november, 2008 at 21:01 #704817Anonym anvandareMemberKorash wrote:Jag vet någon som kommer läsa den här dagboken dagligen iafLycka till å kör hårt, är säker på att du kommer nå dina mål!:emo-thumb
Haha, be my guest;)
Tack så mkt, I’ll do my very best. Lycka till med din träning du också, i sommar skall vi jämföra lite bilder och se tillbaka med ett skratt och fortsätta sträva framåt
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.