Svitjod startar med stor blyghet en Dagbok..

Home Forums Dagböcker Svitjod startar med stor blyghet en Dagbok..

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 55 total)
  • Author

Förstår inte hur man lyckas köra 70 min crosstrainer. Måste vara det absolout tråkigaste som finns. Riktigt bra gjort :)

Gustaf Lindberg wrote:
    Förstår inte hur man lyckas köra 70 min crosstrainer. Måste vara det absolout tråkigaste som finns. Riktigt bra gjort :)

Näh, inte jag heller.. iron will säger jag bara ^^ hon är grymm!

Richard B wrote:
    Henke, hon sa att sex var en het topic, inte en kille från aspö :p

Det var ju det jag sa med ju! :) Visserligen är jag en hot topic också, men…

Richard B wrote:
    Lycka till med träningen!!!

+1!

Vad kul med en tjej i samma sits som jag :) Jag har visserligen tränat ”seriöst” i snart 5 månader, men känner mig ändå som värsta nybörjaren här inne! ;) Jag kommer definitivt föjla din dagbok, hoppas på lite bilder också! Lycka till! Kram Annelie

Förresten, inte riktigt i samma sits längre, glömde ju skriva det. Jag har några kg fett jag vill bli av med också, som jag kämpat hårt med nu till och från. Lyckades få bort två, men ja är inte så duktig på det där med diet under fredag-söndag :whistle: Och eftersom jag ju vill bygga lite muskler så har jag nu bestämt mig att försöka leva med mina små extra kilon så länge och först koncentrera mig på att få nån muskel här o där :)

Gustaf Lindberg wrote:

Det blir onekligen lite omotiverande med jämna mellanrum, men musiken hjälper till en hel del =)

Det finns två damer på gymmet som kör 2-3 timmar almost non-stop på crosstrainern o trappan Varje dag, Det kan man kalla ihärdigt=)

AnnelieL wrote:
    Förresten, inte riktigt i samma sits längre, glömde ju skriva det. Jag har några kg fett jag vill bli av med också, som jag kämpat hårt med nu till och från. Lyckades få bort två, men ja är inte så duktig på det där med diet under fredag-söndag :whistle: Och eftersom jag ju vill bygga lite muskler så har jag nu bestämt mig att försöka leva med mina små extra kilon så länge och först koncentrera mig på att få nån muskel här o där :)

Hej Annelie=)
    Vad kul att du hittat hit=) Kollade lite i din och pojkvännens tråd också, ni ser ju redan underbara ut!=) Men förstår att det är man själv som måste vara nöjd..
    Haha, ja, motivationen är inte alltid på topp, och snesteg kan Definitivt ske, ge inte upp!=) Så du skall bygga nu?=) Låter spännande, vad har du för mål?
    Kramar Jeanette

Nu sitter jag för övrigt med frukosten som består av: 1 dl havregryn, 0,75 dl protein och 1 morot.. Är gott=)

Inte heller är det snöstorm idag, så det är fritt fram utan att förvandlas till en levande snögubbe =) Hunden min upplever inte oplogade vägar lika irriterande som jag, utan skuttar fram i snöhögarna och ser ut att vara i himmelriket:) Jag borde inspireras ;)

Måste till Krav Maga-centret idag och höra med dem om nybörjarstarten i januari, skall bli kul.. Har inte tränat i grupp på åratal, men ser verkligen fram emot att börja :up:

Nyligen hemkommen från träningen igen.. Idag blev det bara 1000 kcal på crosstrainern igen, styrka blir det åter imorgon..

Skall sätta mig och beställa lite mer protein ikväll också.. Kör just nu på Whey 80, men är väldigt sugen på att testa Body Science Diet fuel..
    Efter att ha läst lite i FitnessMaddes blogg så kollade jag upp Optimum Nutritions Whey 100%.. de har onekligen smaker som jag vill testa:p.. Så jag tror jag köper dem båda.. Body Science har jag varit nyfiken på länge..

Svitjod wrote:
    Hej Annelie=)
    Vad kul att du hittat hit=) Kollade lite i din och pojkvännens tråd också, ni ser ju redan underbara ut!=) Men förstår att det är man själv som måste vara nöjd..
    Haha, ja, motivationen är inte alltid på topp, och snesteg kan Definitivt ske, ge inte upp!=) Så du skall bygga nu?=) Låter spännande, vad har du för mål?
    Kramar Jeanette

Tack så mycket :) Jo det är ju så, att man själv måste va nöjd! Japp, har inga speciella mål, men det skulle vara väldigt kul att kunna se sig i spegeln och känna att man jobbat sig till sin drömkropp, tänk den känslan! Så målet nu är väl först o främst att bygga lagom med muskler, jag tycker inte om för mycket med fitnesstjejerna brukar va lagom tycker jag! Axlar är nog det snyggaste jag vet på en tjej, och en bra rygg och mage…rumpan behöver man väl jobba på den med..alltså, en helhetssatsning :D
    Har du några speciella mål då?
    Mann är ju lite ivrig, men efter 5 månader nu snart så kan jag äntligen börja känna att det hänt grejer, framförallt känner jag mig starkare, rakare och friskare i hela kroppen, och jag kan faktiskt skåda att även jag har det som kallas biceps, hihi….om än dom är små :) Kram

Jag hann inte skriva något inlägg igår, men var på gymmet som bestämt..
    Först förbrände jag 1000 kcal på cardion i vanlig ordning, sen körde jag lite styrka:

Triceps Extension: 32kg x 10 reps x 4 set.
    Biceps Curl: 32 kg x 10 reps x 4 set.
    Triceps pushdown: 20 kg x 10 reps x 4 set.
    Arm curl:15 kg x 10 reps x 4 set.
    Dips: 33kg x 10 reps x 4 set.
    Liggande tricepsextension: 9kg x 10 reps x 4 set.
    Koncentrationscurl: 8kg x 10 reps x 4 set.

(Inte mkt till vikter tycker jag när jag skriver, och måste ha missat att skriva upp någon övning, nåväl..)

Hur som helst.. Idag var jag återigen på gymmet, och det blev endast ett konditionspass idag, en förbränning på 1200 kcal på crosstrainern.
    Imorgon blir det styrka igen, och då är det rygg/axlar/bröst som gäller.

Blir ev lite bilder i helgen..

Återigen är man nyligen hemkommen från ett gympass:

1000 kcal cardio..

Styrka:
    Axlar/Flies: 12,5 kg x 10 reps x 4 set.
    Shoulder press: 15 kg x 10 reps x 4 set.
    Rygg/latsdrag: 47,5 kg x 10 reps x 4 set.
    Latsdrag till bröstet: 30 kg x 10 reps x 4 set.
    Latsdrag bak nacke: 25 kg x 10 reps x 4 set.
    Smalt latsdrag: 35 kg x 10 reps x 4 set.
    Ryggsträckarm: 97,5 kg x 10 reps x 4 set.
    Rygg/rodd: 37,5 kg x 10 reps x 4 set.
    Chin: 33 kg x 10 reps x 10 set.
    Bröstpress: 17,5 kg x 10 reps x 4 set.

Och nu har jag precis ätit havrekorn, morot, och druckit protein..

Om du curlar mer än vad du tar i axel- och bröstpress gör du nog fel nånstans.

1000 kcal kardio på 75 min låter också jävligt knas för en tjej på 66 kg, även om man tar med i beräkningen att Crosstrainern överskattar med 20% – bara så du vet.

Grandmaster wrote:

1000 kcal kardio på 75 min låter också jävligt knas för en tjej på 66 kg, även om man tar med i beräkningen att Crosstrainern överskattar med 20% – bara så du vet.

Hm, okej? Det är första gångerna jag kör axel- samt bröstpress i huvud taget, kan det vara därför? Eller skall jag fråga en coach på plats om jag kanske gör fel ?

Enligt maskinen är det 1000 kcal.. kör på ca Level 17 rakt igenom passet..
    Överskattar? Det visste jag däremot Inte.. Då presterar jag långt ifrån beräknat.. det var mindre trevligt :(

Grandmaster wrote:

Hon kanske curlar i CC. Sett en del som faktiskt gör det lite då och då!

Bra pass hur som helst Svitjod, Du verkar ha en hel del styrka i ryggen. Starkt jobbat. :up:

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 55 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.