Tanken har börjat infinna sig…!

Home Forums Dagböcker Tanken har börjat infinna sig…!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 384 total)
  • Author

Tänkte smyga igång en träningsjournal igen, så får vi se hur det går…

Har tävlat på DC och LP åren 2001-2004.
    3:a och 4:aDC och en 6:e plats på LP är mina bästa placeringar.
    Formen har aldrig varit riktigt bra, men hyfsad senast. Ibland riktigt dålig…
    Tävlingsvikten har legat mellan 99-107 kg. Ska jag tävla igen så blir det -100 kg…
    …men tävlingsbiten är lite för extrem för min smak, så jag får tänka på saken!
    (Men om jag vaknar upp en morgon och väger 110 kg, då blir det andra bullar) :bb:

Längd: 185 cm
    Vikt: 117 kg (i morse)

Har inte tränat mer än 2 pass/vecka sedan jag sist tävlade (2004), men storlek och styrka är ganska oförändrad.

Nu har jag kommit igång hyfsat och kör 3-4 pass/vecka. Försöker även röra på mig lite och äta lite mindre…

Dagen före DC 2004:……….Och på tävlingsdagen:
    [img=http://img106.imageshack.us/img106/4913/post391101469347nj9.jpg][img=http://img106.imageshack.us/img106/1466/post131116251403vi8.jpg]Gamla bilder, men har ju inget bättre att komma med!

Dagens träning:Biceps:

Stående alternerad hantelcurl:
    max vikt: 25 kg

Biceps maskin (min favorit):
    3-4 set i superset med triceps

Triceps:

Sittande hantel bakom huvudet:
    2 set x 50 kg

Tricepsmaskin:
    3-4 set i superset med ovanstående

Push down:
    2 set

Axlar:

Hantellyft åt sidorna:
    4 ganska snabba set, tror inte jag hade mer än 12,5 kg

Tja, kul att du är på g…
    Hoppas du hittar motivation, o tar dig upp på scen igen:up:
    Tycker du har fina linjer bara o köra på!!

Have Fun / Palle

Palle wrote:
    Tja, kul att du är på g…
    Hoppas du hittar motivation, o tar dig upp på scen igen:up:
    Tycker du har fina linjer bara o köra på!!

Have Fun / Palle

Tack!
    Vi får se vad som händer…

Lite om maten också:

Äter när jag är hungrig.

EX:
    Mackor till frukost med skinka och 5%:ig ost + gurka.
    Pasta och kött under dagen
    banan, mackor med jordnötssmör innan träning
    Har inte använt proteinpulver på ett tag, tänkte ev. testa att intaga 1 liter minimjölk med lite protein efter träningen.
    Sedan banan, tonfisk i currysås (min favorit) och lite cashewnötter på kvällen.
    Lite ägg slinker också ner ibland.

Enda kosttillskotten jag använder nu är:
    Omega-3 kapslar och C-vitamin.
    Får väl inhandla lite proteinpulver också.

Äter inte speciellt mycket protein nu, har inte märkt någon fysisk skillnad mot ett högt intag. Men mår bättre och är piggare!

Bestämmer du dig så fixar du det ; )

Minns fortfarande första BB tävlingen jag var och kollade på, Luciapokalen på konserthuset i Göteborg. Du var med! Minns inte vilket år det var dock…

Ska kika in här och kontrollera så att du gör framsteg

Anna

Anna Andersson wrote:
    Bestämmer du dig så fixar du det ; )

Minns fortfarande första BB tävlingen jag var och kollade på, Luciapokalen på konserthuset i Göteborg. Du var med! Minns inte vilket år det var dock…

Ska kika in här och kontrollera så att du gör framsteg

Anna

Det måste ha varit 2001, första gången jag var med på LP (kom till final och blev 6:a) Willy Ågren vann, Mikael Gustafsson 2:a, Per Juhl 3:a (samtliga har SM meriter efter det; Per 1:a, Micke 3:a 2005 och Willy 5:a 2006)
    Jag är nu inte alls i deras kaliber, dom har gjort stora framsteg efter det och jag har blivit gammal och klok, eller något…[/b]

Kontollera?
    Får se om det kommer att synas något här…?

Jonas Lundberg wrote:
    Kontollera?
    Får se om det kommer att synas något här…?

Det e la klart att du kommer redovisa lite resultat nu när du dragit igång en journal här på body?

Det blev lite dåligt med mat igår efter träningen…

Köpte först en proteindricka på gymmet: 50g Protein, 60g Kolhydrater
    Väl hemma sedan blev det en banan, lite nötter och en macka med jordnöttssmör, som var kvar sedan före träningen.
    Sedan värmde jag på tonfisk med currysås i micron…
    Blev sedan fast framför datorn länge och sent, men ibland finns det speciella skäl…

När jag sedan 14 timmar senare skulle äta frukost, så stod tonfisken fortfarande kvar i micron. Jag värmde på den igen och tog det som för-frukost. :D

Jonas Lundberg wrote:
    När jag sedan 14 timmar senare skulle äta frukost, så stod tonfisken fortfarande kvar i micron. Jag värmde på den igen och tog det som för-frukost. :D

:yikes:

Dagens + och –
    lite lagom med mat
    60 minuters promenad

KUL att du hittat hit! Journalen kommer givetvis att följas med tillförsikt! Take care!/J.

Ja du Jonas….att tanken har infunnit sig ska man inte ignorera!

Hmm…har ett svagt minne av att du brukar få det där ”suget” vid den här tiden? Tre år sedan du tävlade? Kanske tredje gången gillt den här gången att lyssna på motivatinen?? GO FOR IT! :emo-thumb

Hoppas det är bra med dig och Camilla! Du får hälsa!!

Äter inte speciellt mycket protein nu, har inte märkt någon fysisk skillnad mot ett högt intag. Men mår bättre och är piggare![/QUOTE]

Intressant att du har gjort samma iaktagelse som mig då det gäller proteinintag. Var lite mer seriös i mitt ”kroppsbyggande” för 20-talet år sedan och då var det definitivt inte den proteinhysteri som råder idag. Mina kompisar som tävlade i byggning tog kanske nån proteindrink nån gång, men defintivt inte som man gör nu! Har själv provat med proteinintag på uppemot 300-350 gr om dagen men märker ingen skillnad på varken tillväxt eller återhämtning!

Känns som man lika gärna kan äta ”vanlig” mat (gick som sagt bra förr, och tävlingsbyggarna var garanterat inte mindre då, inte på amatörnivå i alla fall)!

athleticmia wrote:
    Ja du Jonas….att tanken har infunnit sig ska man inte ignorera!

Hmm…har ett svagt minne av att du brukar få det där ”suget” vid den här tiden? Tre år sedan du tävlade? Kanske tredje gången gillt den här gången att lyssna på motivatinen?? GO FOR IT! :emo-thumb

Hoppas det är bra med dig och Camilla! Du får hälsa!!

Som sagt så är motivationen lite bättre nu, men den blir aldrig som förr. Träning och kost styr inte mitt liv lika mycket nu, men det är ändock ett mycket stort intresse.

Att suget kommer nu beror väl på att det är sista chansen att få till något som liknar form i december, men det finns inget konkret mål. Bara en tanke, ”kanske”…

Egentligen tycker jag det är roligare att följa och kanske pusha på alla nya talanger…

Ska hälsa!

cykellars wrote:
    Intressant att du har gjort samma iaktagelse som mig då det gäller proteinintag. Var lite mer seriös i mitt ”kroppsbyggande” för 20-talet år sedan och då var det definitivt inte den proteinhysteri som råder idag. Mina kompisar som tävlade i byggning tog kanske nån proteindrink nån gång, men defintivt inte som man gör nu! Har själv provat med proteinintag på uppemot 300-350 gr om dagen men märker ingen skillnad på varken tillväxt eller återhämtning!

Känns som man lika gärna kan äta ”vanlig” mat (gick som sagt bra förr, och tävlingsbyggarna var garanterat inte mindre då, inte på amatörnivå i alla fall)!

Tror själv att ett lagom energi intag för ändamålet är det viktigaste.
    Har man tänkt att äta 3000 kcal, så skulle 1000 kcal ifrån varje energiämne kunna vara en lagom fördelning.
    Men visst så ger ju en högre andel protein ett litet mindre energi intag totalt pga spillet vid nerbrytningen av protein + att man binder mindre vatten i kroppen (formen ser lite bättre ut).
    Kroppen (hjärnan och musklerna) behöver ju ständigt energi och att mata dessa med protein som främsta energikälla känns ju lite onödigt (jobbigare för kroppen och mer märkbart i plånboken).

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 384 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.