Tanken har börjat infinna sig…!

Home Forums Dagböcker Tanken har börjat infinna sig…!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 151 through 165 (of 384 total)
  • Author

Mitt normala dagsintag:

180g Proteinpulver
    1 liter Minimjölk
    250g Pasta
    500g Skinkschnitzel
    3 dl Havregryn
    1 Banan
    10g Olivolja
    10g Rapsolja
    4g Omega-3
    2dl Mellanmjölk

Runt 3000 kcal
    Drygt 300g Protein och Kolhydrater.
    Ca. 50g Fett

GO GO GO GO !!!

Men varför sikta på 99 kg? Där var du för två år sedan. Dunka till med 103-105 kg istället. :emo-thumb Det har du gott om kapacitet för att lyckas med och då slipper du dessutom dieta ihjäl dig till 99 kg :frust: Du är för grov för att landa på 99 kg helt enkelt. En vacker dag måste du inse det.

Lågdag = stort underskott!

ca. dagsförbrukning: 4500 kcal (promenad 65 min + gympass)
    intag: 2667 kcal
    underskott: ca. 1800 kcal

ny lägsta vikt idag: 116kg

Ett litet delmål uppnått: 109,7kg (vikt under 110kg)
    Startvikt: 120kg
    Vikten ska ner till 99kg, blir tufft, men försöka duger…

Matintag i dagsläget;

Frukost:

5dl minimjölk
    3dl fiberhavregryn
    60g proteinpulver
    2g omega-3

Lunch o Middag:

150g pasta
    800g kycklingfilé
    2g omega-3
    (detta äts under hela dagen)

Efter träning:

5dl minimjölk
    60g proteinpulver
    1 banan

Protein: 343g
    Kolhydrater: 260g
    Fett: 28g
    Kcal: 2664

Har inte räknat kalorier under dieten, förutom i huvudet, men vill ha lite bättre koll nu!

Kcal/kg: ca. 24
    Tanken är att detta tal ska ner till 20 kcal/kg…

Nu siktar jag på 105 kg…

Har fortsatt mycket att gå ner, så om det blir någon tävling återstår att se.

Är lite klyven till det här med tävling för egen del…visst vill jag tävla och uppvisa en fysik i bra form, men vet ej om jag kan konkurrera och det vill man ju!
    Har gjort 9 tävlingar, varav 6 bottennapp och har aldrig fått till en godkänd form…men har lärt mig hur jag ska toppa, bara formen hinner infinna sig? :dntknw:

Kul jonas att du nått ett del mål =)
    Jag tänkte på det med kcal/kg

Räknar du med förbränning du också? Eller är det bara intaget?

Samir wrote:
    Kul jonas att du nått ett del mål =)
    Jag tänkte på det med kcal/kg

Räknar du med förbränning du också? Eller är det bara intaget?

Tack!
    Det är bara intaget, mest för att kunna jämföra intag med olika kroppsvikter.
    Jag kör inte en massa förbränningen (enbart 20 min intervall-cykling efter passen och lite promenader), styr viktnedgången med intaget.
    Äter ganska lite för min vikt!
    Tiden är knapp, så intaget kommer att sänkas för varje vecka. Men det måste finnas hyfsad ork för träningen och lite energi för huvudet.
    Kommer inte att pina mig och må dåligt som jag har gjort tidigare, tror inte det är bra.

Lite så var tanken med Erika, att få henne fräsch och fyllig till scenen genom att inte träna för mycket. Hon hade en vecka när hon ”kraschade”, lite beroende på hennes överambition, men genom att hitta en lagom nivå för henne så fick kroppen förnyad kraft.
    Annars är det svårt att få kroppen hyfsad fräsch i slutet på en diet när det har blivit för bra…

PS. Onsdag-söndag före SM tränade Erika bara posering och passen före det var ganska lätta/lugna.[/b]

Jo, är man nöjd med hårdheten så är det absolut att föredra att inte träna så mycket så man drar på sig massa vätska..

Glut4 transportörerna blir väl minst lika bra på att transportera glukos in i musklerna av poseringsträning som av tömmningspassen, fasst utan risk att få träningsvärk med svullnad som efterföljande bieffekt.

Ska faktiskt själv försöka ta det lugnt de sista dagarna innan Lucia.

I vilket fall som helst så lycka till med satsningen.
    Och du vet väl att du tävlar för din egens kull och för att du gillar att stå på scen =)

Samir wrote:
    I vilket fall som helst så lycka till med satsningen.
    Och du vet väl att du tävlar för din egens kull och för att du gillar att stå på scen =)

Tack, får se hur det blir…
    Man vacklar ifrån dag till dag. Är sent ute och försöker mest bli smal och snygg för min egen skull, men än lever hoppet…
    Är man nöjd och mår bra, så är det mycket roligt att stå på scen…

Lyckas jag gå ner 11kg till (7 veckor kvar), tills LP…?[/b]

Kom igen nu Jonas jag tror du kommer klara det till Lucia. Dessutom har du en tjej som har grymt bra motivation och deciplin .
    Lycka till nu Jonas.

Vanessa Frykman wrote:
    Kom igen nu Jonas jag tror du kommer klara det till Lucia. Dessutom har du en tjej som har grymt bra motivation och deciplin .
    Lycka till nu Jonas.

Jag har inte gett upp än…
    Hade Erika tränat och dietat för mig hade det inte varit några problem, men hon brukar ju inte heller se ut som en julgris.

Jonas Lundberg wrote:
    Jag har inte gett upp än…
    Hade Erika tränat och dietat för mig hade det inte varit några problem, men hon brukar ju inte heller se ut som en julgris.

:D Ja det stämmer tror inte hon skulle gilla att se ut så heller. Dock så är det bra att ni finns där förvarandra och kan motivera varandra. Jag sköter kosten nu dock äter min man vad han vill det kan vara jobbigt ibland.

Vanessa Frykman wrote:
    :D Ja det stämmer tror inte hon skulle gilla att se ut så heller. Dock så är det bra att ni finns där förvarandra och kan motivera varandra. Jag sköter kosten nu dock äter min man vad han vill det kan vara jobbigt ibland.

Erika älskar dietmat, säger hon…
    Han såg ju lite grov (fyllig) ut!

Jonas Lundberg wrote:
    Erika älskar dietmat, säger hon…
    Han såg ju lite grov (fyllig) ut!

Jasså det gör hon ;)Hälsa att jag gillar sås på min mat :frust:
    Jo David har verkligen gjort framsteg får se hur han ser ut när han deffar ner sig nästa år. Vi får väll gå på amaing thie efter Lucia :emo-thumb Har hört en hel del om det stället från Paula.

Vanessa Frykman wrote:
    Jasså det gör hon ;)Hälsa att jag gillar sås på min mat :frust:
    Jo David har verkligen gjort framsteg får se hur han ser ut när han deffar ner sig nästa år. Vi får väll gå på Amazing Thai efter Lucia :emo-thumb Har hört en hel del om det stället från Paula.

Amazing Thai = Me like!

Jonas Lundberg wrote:
    Amazing Thai = Me like!

Oh yes : D
    dietmat? I dont know…

Viewing 15 posts - 151 through 165 (of 384 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.