Tanken har börjat infinna sig…!

Home Forums Dagböcker Tanken har börjat infinna sig…!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 211 through 225 (of 384 total)
  • Author
    gosh wrote:
    Har du testat intervaller?

Läste nånstans om att Fredrik Carlsson tipsade om att springa intervaller och kör själv med det (mest för att det är tidseffektivt, tävlar inte i år) men tycker det verkar klart bra angående välmåendet (flåset) samt tycker mig också kunna märka att det bränner mer i förhållande till arbete som utförs.

Kör intervaller på cykel (20min) efter varje gympass, där min puls är uppe på 90-95% som max.
    Vill inte säga för mycket i det här läget, men formen har kommit fortare än tidigare på mindre träning.
    Började med en vikt på 120kg och ca. 20% i fett.
    Vägde några kilo mindre när jag borjade dieten 16 veckor innan LP.
    Får se hur formen blir till slut?

Tänkte försöka skriva några rader varje dag fram till Luciapokalen.

Äter lite kolhydrater nu och mindre ska det bli.
    Dom flesta kolhydraterna intages till frukost (fiberhavregryn och minimjölk).
    Under dagen blir det endast grönsaker (10g kolhydrater) + mjölk i kaffet.
    Efter träningen intages en banan. Det var allt i sockerväg…

Dagen efter man har käkat lite extra, så känns det ganska okej i kroppen.
    Från dag 2 så känner man sig väldigt tom och det blir sedan värre för varje dag…

Målsättningen är att komma under 100kg. Det blir inte lätt, men jag kämpar på med det…om det sedan blir 99 eller 102kg spelar mindre roll…bara vikten går ner ordentligt!

Tränar ibland så att jag nästan svimmar, men känner mig väldigt pigg strax efteråt att passet har avslutats…och min lilla drink med 35g protein och 25g kolhydrater känns inte som ett måste även om den är väldigt god när den väl intages.
    Tror att min klart förbättrade kondis är svaret på min snabba återhämtning!

Ska köra benen nästa gång, men har inte bestämt mig om det blir imorgon eller på söndag. Ingen dag känns helt perfekt. Kör helst benen efter ätardagen som infaller på söndag denna veckan…?

Tror inte på mängd varken då det kommer till styrketräning eller förbränning och speciellt inte under diet. Utan det gäller att hitta en lagom minus nivå där fettlagren hela tiden blir synbart mindre och kroppen samtidigt hålls hyfsad fräsch för bästa resultat.
    Mer är inte bättre utan snarare mer tärande, stressande vilket gör det svårare att komma iform. Det blir en ond cirkel alltihop, när man hittar rätt så förstår man. Men man lär sig hela tiden!
    Har ingen magisk formula, men försöker hela tiden analysera resultatet.
    Även om denna dieten har gått väldigt bra och det har hänt mycket, så är jag långt ifrån säker på att det kommer att bli bra eller att jag hinner iform.
    Bara att kämpa på och använda huvudet, trots brist på energi! :D

Lite lagom sliten idag, men ingen större fara.
    Blir bara en kvällspromenad senare.
    Benpasset får bli på söndag även om det inte känns idealiskt på ätardagen.
    Är supersvullen idag, känns det som. Längtar nästan till dom 3 sista veckorna, när vikten ska ner ordentligt. Men då känner man sig som en snöre istället! :|
    Men vikt-helvetet ska ner… ;)

Jonas Lundberg wrote:
    vikt: 108,0 kg
    …men nu ska det ätas, fast aptiten är inte som den borde! :(
    Har ätit 5 mackor med jordnötssmör och blir mätt! ;)

Ett tips: Beror antingen på att du inte tappat tillräckligt med underhudsfett ännu för att kroppen skall vara sugen efter mer kcal, eller att du ligger för högt i kcal under veckan.

Kör hårt nu Jonas!:up:

AndreasP wrote:
    Ett tips: Beror antingen på att du inte tappat tillräckligt med underhudsfett ännu för att kroppen skall vara sugen efter mer kcal, eller att du ligger för högt i kcal under veckan.

Kör hårt nu Jonas!:up:

Det lät ju positivt, kan ju bli knäckt för mindre. :(
    Det kanske är sanningen…
    Ska väl justera bägge 2…åtminstonde till bättre/lägre siffror?

Jonas Lundberg wrote:
    Det lät ju positivt, kan ju bli knäckt för mindre. :(
    Det kanske är sanningen…
    Ska väl justera bägge 2…åtminstonde till bättre/lägre siffror?

Det var inte meningen att låta negativ. Men oftast i alla fall på mig ligger det till så.

Kör hårt nu Jonas det är långt kvar.:aggresiv::friends:

AndreasP wrote:
    Det var inte meningen att låta negativ. Men oftast i alla fall på mig ligger det till så.

Kör hårt nu Jonas det är långt kvar.:aggresiv::friends:

Ingen fara jag tål mycket, tror jag!

Vet inte hur många gånger/dag tanken ändras:
    ”Detta kommer att gå bra ~mot~ Du kommer aldrig iform”
    Är det bara jag som har så svårt; med formen, tanken, tron etc?

Men trots allt så finns det ett lugn, jag vet att alla bitarna kommer på plats eller…![/b]

Jonas Lundberg wrote:
    Vet inte hur många gånger/dag tanken ändras:
    ”Detta kommer att gå bra ~mot~ Du kommer aldrig iform”
    Är det bara jag som har så svårt; med formen, tanken, tron etc?

Men trots allt så finns det ett lugn, jag vet att alla bitarna kommer på plats eller…![/b]

Nej det tror jag alla har till och från, jag med :D fast i morrn är det lördag:P så idag känns allt bra…

Lars Berglund wrote:
    Nej det tror jag alla har till och från, jag med :D fast i morrn är det lördag:P så idag känns allt bra…

Jag får tyvärr vänta att äta gott tills på söndag, jobbar imorgon, vill ha en ledig dag när det är ätardag!

Hade ju ganska hopplöst utgångsläge och slutläget har ju ofta varit för löst…utan hopp.

Så jävla kul:emo-thumb
    Nu har jag med mig en större hejarklack och bara för din skull:pop:

FEVER wrote:
    Så jävla kul:emo-thumb
    Nu har jag med mig en större hejarklack och bara för din skull:pop:

Jag håller tummarna själv och hoppas att jag är någon att heja på!
    Mötet mellan dig och Samir blir sevärt!

Om 21 dagar är man i Ungern och börjar ana hur många medaljer våra veteraner och Erika tar. Samtidigt ska den egna formtoppningen börja på allvar…
    Om 28 dagar är man trött och lycklig efter Luciapokalen…

Vet inte vilken klass jag ska anmäla mig till, -100kg är långt borta och ännu längre bort på måndag. :D Tror att det får bli +100kg, men målsättningen är ändå att komma under 100kg. Får fundera ett tag till…

Kvällsformen suger som vanligt. Det är verkligen som natt och dag för mig…
    Var ganska tajt och huden var relativt tunn imorse, nu har jag valkar!

Det känns ändock ganska bra…på morgonen. Fast man är som en guldfisk och har glömt att det har varit en morgon, men hoppas på en annan dag…och när man vaknar nästa dag har man glömt kvällen, tills den kommer igen… :|:D

Jonas Lundberg wrote:
    Vet inte vilken klass jag ska anmäla mig till, -100kg är långt borta och ännu längre bort på måndag. :D Tror att det får bli +100kg, men målsättningen är ändå att komma under 100kg. Får fundera ett tag till…

Om du vill komma ner i -100, varför skippar du inte ätardagarna nu i slutet?
    Du kommer klara det, se till att ge 100% nu i slutet bara!:up:
    Lycka till!
    Mvh Jonatan

Karlsson wrote:
    Om du vill komma ner i -100, varför skippar du inte ätardagarna nu i slutet?
    Du kommer klara det, se till att ge 100% nu i slutet bara!:up:
    Lycka till!
    Mvh Jonatan

Tack!
    Kanske för att jag är en för svag människa…
    Kanske för att jag inte hade klarat min kosthållning 7 dagar/vecka.
    Vill inte gå runt och må skit varje dag, så viktigt är det inte att tävla.
    Jag gör ett tappert försök att komma iform, men kan som sagt hoppa av dagen innan… :D

Viewing 15 posts - 211 through 225 (of 384 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.